Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita keski-ikäisiä joille henk koht hygieniasta huolehtiminen meinaa olla äärimmäisen raskasta?

Vierailija
10.03.2024 |

Koko elämä pelkkää karvojen raakkaamista, hampaiden harjausta ja suihkussa käyntiä. Ja taas sama alusta. Ei jotenkin jaksaisi enää puupennin vertaa kiinnostella.

Kommentit (150)

Vierailija
81/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuu, että koko ajan pääsee vain helpommalla ja helpommalla. Karvat vähenevät ja ne kasvavat hitaammin, joten kainaloiden ja säärien ym. karvoja ei tarvitse poistaa läheskään yhtä usein kuin ennen. Sama pätee kulmien nyppimiseen. Karvat ovat lisäksi vaaleampia eivätkä pistä silmään niin kuin nuorempana, jolloin olivat tosi tummia.

Hiukset eivät enää rasvoitu niin kuin ennen, joten niitäkään ei tarvitse pestä yhtä usein enää. Meikkaamista olen vähentänyt, meikkaan hieman vähemmän ja harvemmin kuin nuorena.

Hampaiden pesu aamuin illoin, suihkussäkäynti useimmiten 1-2 kertaa päivässä, ihon rasvaaminen pari kertaa päivässä, jalkojen hoito viikoittain - nämä ovat pysyneet samoina, mutta ei niistä nyt isoa vaivaa ole.

Kaiken kaikkiaan tuntuu, että aika helppoa nykyisin.

N50+

Sori, mutta minulle tuli mielikuva, että näkökykysi on vain heikentynyt iän myötä etkä enää huomaa hajakulmakarvoja tms.

Vierailija
82/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista, että alle 30 vuotiaana ei ollut mitään asiaa ovesta ulos, ellei hiukset olleet putipuhtaat, meikki naamassa ja siistit vaatteet päällä.

Nyt riittää että paidassa ei ole viikon ruokalistaa eikä suupielestä roiku edellisen aterian rääppeitä.

t. Nainen, 45v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rölli-look on muotia.

Ja vuosikertahiki.

Vierailija
84/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on keskusteltu ennenkin vilkkaasti. Mielenkiintoinen aihe :)

https://www.vauva.fi/keskustelu/3747689/rasittaako-teitakin-iltarutiini…

Vierailija
85/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö te harvoin peseytyjät nuku puolisonne lähellä? Mikä onkaan ihanampaa, kuin käpertyä oman rakkaan kainaloon tietäen, ettei aiheuta  hajuhaittoja. Ja kumppanin puhdas iho on parasta, mitä voi nuuhkia.

Itse asiassa meillä ainakin nukutaan eri huoneissa. Ja koen muutenkin erittäin vastenmielisenä olla lähellä, jos kumppani vähänkään dunkkaa pahalle iholtaan tai hengitykseltään.

Vierailija
86/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se on keski-iässä muuttunut yhdeksi karvojen raakkaamiseksi ym?

Ihan peruspakettia ilman sen kummempia ponnisteluja, käyn aamuin/illoin suihkussa, sauna lämpenee 3-4x/vkossa ja "karvoja raakkaan" ehkä 1x/vkossa, hampaiden pesu aamuin/illoin, ei ongelmaa.

En sinusta tiedä, mutta vaikka olen nainen niin parta on kasvanut jo vuosikymmenen ja kyllä sen päivittäinen ajo ärsyttää.

Nuorena ei hiki haissut. Nyt haisee ja kaikki muukin. 

N,51v. 

Vierailija
87/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Suihkussa käynti on ihanaa, eikä se kovin kauan kestä. Käyn suihkussa aamuin/illoin. Treenin jälkeen on ihana seistä lämpimässä suihkussa. Hiukset pesen 3 kertaa viikossa (on puolipitkät ja paksut). Hampaat pesen 2-3 krt päivässä, en koskaan mene nukkumaan ilman hampaiden pesua. Olen 58 v ja en todellakaan kärsi siitä että saan olla puhdas, ihoakin rasvaan säännöllisesti ja eihän siihen paljon aikaa mene kun on hoikka eikä ole rasvapoimuja.

Jotkut ihmiset suorastaan haisevat tunkkaiselle..uskon että haju johtuu siitä etteivät peseydy joka päivä, yäk. Kuinka laiska olla pitää ettei viitsi pitää huolta puhtaudesta?

Vierailija
88/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein pahin on mielestäni hammasvälien puhdistus, joka jääkin itseltäni tekemättä. Hampaat jaksan sentään pestä, mutta vain aamuisin.

hammasvälejä suositellaan puhdistettavaksi illalla, mutta mulla se väsyneenä muka aina jäi. Aloin liittämään sen aamun hammaspesuun ja siihen se ns. tarttui paremmin. Mutta toi että pesee vain kerran päivässä hampaat..miten voi mennä nukkumaan tolleen..eihän se ole sähkärillä kun pari minuuttia paikallaan seisomista ja harjan kuljettelua. Philipsin sonicare harjoja saa jo 70e ja on hyviä.

Et varmaankaan ole vielä tarpeeksi vanha, mutta usko pois, jopa se "harjan kuljettelu" saattaa usein olla aivan ylitsepääsemättömän vaativa suoritus. Ei vaan hitto soikoon jaksa.

Vierailija
89/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin että tyyppi ei jaksa pestä römpsäänsä ja haju alkaa jo itseäkin hävettää tai suihkussa käyminen jotenkin yleisesti hankalaa joten se jää tekemättä tarpeeksi usein.

Oon 40 ja ajan säärikarvat joskus kun jaksan ja välillä vedän kesälläkin pörröjalkana. Kainalokarvojen olemassaolon unohdan lähes. Häpykarvat pidän pitkinä niin ei vaatteet hankaa.

Ja olen erittäin puhtaana itseni pitävä mimmi.

Vierailija
90/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä lasketaanko minut keski-ikäiseksi (olen 32), mutta en tunnista ongelmaa. Hampaiden hoitaminen on ainut minkä koen olevinaan työläänä, koska aina voisi tehdä enemmän (tai siis langata useammin).

Käyn suihkussa joka toinen päivä. Saunon 2 x viikossa. En raakkaa karvoja erityisesti; kesäisin ajelen sääret max 2. x viikossa. Bikinialueen sheivaan satunnaisesti jos huvittaa, kainalot ajan kerran viikossa.

Et ole vielä tarpeeksi vanha. Odota vaan...

Vierailija
91/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritän ajoittaa hiusten pesun sunnuntaille, toinen pesu keskiviikkona. 

Hyvät teille, joilla toimii näin. Mun pitää pestä hiukset joka päivä. Jos jätän kerrankin väliin, niin lähtee heti puoli peruukkia pesun yhteydessä. En tiedä mikä on, mutta päivittäinen hiusten pesu estää hiustenlähdön itselläni. Ja joo, on hemmetin raskasta. En jaksaisi.

Kun pesee harvemmin niin kerralla lähtee ne monen päivän irtohiukset ja sen huomaa siksi paremmin. Päivittäin ei niitä lähde yhtä paljon kerralla.

Vierailija
92/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän harjata hiukset, kun lähden ulos ovesta. Sen tekeminen ei kuitenkaan estä minua menemästä lähikauppaan kirjavissa tokmannilegginsseissä. Ei oikeastaan jaksa ulkonäkö enää kiinnostaa. Ennen ei tullut kysymykseenkään mennä ovesta ulos ilman meikkiä ja vähintään farkkuja. Jos lähden täältä perämetsästä kirkolle, niin meikkaan ja laitan ne farkut.

Vierailija
93/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdysvaltain presidenttiehdokas Donald Trumpista tänään luin, että hän sontii vaippoihin ja on yleisesti tunnettu hajustaan. Diaper Donilla on kuulemma oma vaipanvaihtajakin. Lieneekö uutinen paikkansapitävä.

Vierailija
94/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa talvella  karvojen  lämmittää, siksi  ne ovat  luotu meille. 

Vierailija
95/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on nuo monimutkasemmat manööverit ihan hepreaa, en jaksas. Voisko ap. harkita laserkarvanpoistoa, muutama kerta kuukauden välein? Joku missi kertoi, että käy kerran kuussa kampaajalla ja hoidattaa samalla kertaa kulmat ja kynnet, eli ei kertonut kärsivänsä liiallisesta ajankäytöstä. Joitain monikäyttötuotteita voi myös löytää, ja harjata hampaat tv:tä katsoessa tms. Suihkussa olis minusta kiva olla tuoli.

Ei ole varaa maksella kosmetologeja eikä karvanpoistoja. Itse pitää nämä siksi hoitaa. Ja kulmakarvat pitää tarkistaa ihan joka ilta, koska aina joku hajakarva on tussahtanut ilmoille päivän aikana siellä täällä, ei siis riittäisi alkuunkaan, että kerran kuukaudessa kävisin jossain muotoilemassa kulmat.

Tuoli suihkussa kuuluu mielestäni vain vanhuksille ja vammaisille. Jos ei suihkun ajan jaksa seistä, niin peruskunto on todella rempallaan.

Vierailija
96/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ihme että syyhyt, luteet, täit ym saastat leviävät keskuudessanne.

Ette varmaan jaksa pestä ja vaihtaa vaatteitanne  siivota kotejanne, heitätte roskat sängyn viereen jne. Mutta somettaa on aikaa, ja varsinkin vauvailla ...

Vierailija
97/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs arvon rouvien rautavaraston arvot?

Vierailija
98/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallista, että alle 30 vuotiaana ei ollut mitään asiaa ovesta ulos, ellei hiukset olleet putipuhtaat, meikki naamassa ja siistit vaatteet päällä.

Nyt riittää että paidassa ei ole viikon ruokalistaa eikä suupielestä roiku edellisen aterian rääppeitä.

t. Nainen, 45v.

Niin tämä! :DDDDDDDDDDDDDD

Vierailija
99/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä täytän tänä vuonna 47v ja en kyllä tunnista näitä juttuja, muuten olen kyllä laiska monessakin jutussa mutta tää henkilökohtainen hygienia ja etenki laittautuminen on enemmänki niitä nautintoja elämässä kun ikävä velvollisuus. Tykkään meikata ja kiva olla kun tukka ja vaatteet kauniit ja puhtaat. Näytän punakalta ja väsyneeltä ilman meikkiä niin sekin toki.

Suihkussa tykkään käydä kun olen muuten aina jäässä niin tulee siitä syystä käytyä aamuin illoin. 

Uusi miesystävä tekee sen että ihan mielellään sheivaa karvoja sen kerran viikkoon kun nähdään.

Ehkä tämä on mulle tulossa viiveellä sitten 😀

Vierailija
100/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se on keski-iässä muuttunut yhdeksi karvojen raakkaamiseksi ym?

Ihan peruspakettia ilman sen kummempia ponnisteluja, käyn aamuin/illoin suihkussa, sauna lämpenee 3-4x/vkossa ja "karvoja raakkaan" ehkä 1x/vkossa, hampaiden pesu aamuin/illoin, ei ongelmaa.

En sinusta tiedä, mutta vaikka olen nainen niin parta on kasvanut jo vuosikymmenen ja kyllä sen päivittäinen ajo ärsyttää.

Nuorena ei hiki haissut. Nyt haisee ja kaikki muukin. 

N,51v. 

Ne hormonit. T. Sama.