Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita keski-ikäisiä joille henk koht hygieniasta huolehtiminen meinaa olla äärimmäisen raskasta?

Vierailija
10.03.2024 |

Koko elämä pelkkää karvojen raakkaamista, hampaiden harjausta ja suihkussa käyntiä. Ja taas sama alusta. Ei jotenkin jaksaisi enää puupennin vertaa kiinnostella.

Kommentit (150)

Vierailija
61/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä lasketaanko minut keski-ikäiseksi (olen 32), mutta en tunnista ongelmaa. Hampaiden hoitaminen on ainut minkä koen olevinaan työläänä, koska aina voisi tehdä enemmän (tai siis langata useammin).

Käyn suihkussa joka toinen päivä. Saunon 2 x viikossa. En raakkaa karvoja erityisesti; kesäisin ajelen sääret max 2. x viikossa. Bikinialueen sheivaan satunnaisesti jos huvittaa, kainalot ajan kerran viikossa.

Sä et ole vielä keski-ikäinen. Voit palata aiheeseen 10v kuluttua ja kertoa sitten mitä vielä jaksat tehdä.

Vierailija
62/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä rasittaa, erityisesti meikkien pesu iltaisin ja hiusten kuivaaminen aamulla. Hampaat puhdistan joka aamu ja ilta huolellisesti, tuntuu suussa heti jos jäisi väliin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä lasketaanko minut keski-ikäiseksi (olen 32), mutta en tunnista ongelmaa. Hampaiden hoitaminen on ainut minkä koen olevinaan työläänä, koska aina voisi tehdä enemmän (tai siis langata useammin).

Käyn suihkussa joka toinen päivä. Saunon 2 x viikossa. En raakkaa karvoja erityisesti; kesäisin ajelen sääret max 2. x viikossa. Bikinialueen sheivaan satunnaisesti jos huvittaa, kainalot ajan kerran viikossa.

Sä et ole vielä keski-ikäinen. Voit palata aiheeseen 10v kuluttua ja kertoa sitten mitä vielä jaksat tehdä.

No en tiedä voinko tehdä enää paljon vähemmän.

Vierailija
64/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin rankkaa. En jaksa enää juuri koskaan meikata, saati laittaa hiuksia. Nutturalla mennään ja all natural -lookilla :-D

Mulla ihan selkeesti liittyy ikään ja hormoneihin. Kun estrogeenitasot alkaa laskea, niin ei kiinnosta enää näyttääkö hyvältä (miesten) silmissä. Olen nyt 45 v ja tätä laiskuutta on ollut jo muutaman vuoden ajan.

Mä olen samanikäinen ja menossa toiseen suuntaan. Olin vuosikaudet täysin luomu, ja nyt on kivaa sävyttää tukkaa, meikata, puunata, tupsuttaa ja rasvailla. Kaikenlainen itsensähemmottelu on kovassa nosteessa (myös terveysmielessä, olen joutunut säätämään PALJON kun useampi hormoni tulee purkista ja omat heilahtelevat miten sattuu). Mulle tämä ihana ikä on tuonut valtavasti lisää karvaa, tukka on tuuheampi kuin koskaan, samoin ripset, ja toki sitä ei-toivottuakin karvaa kasvaa niin että gillette suihkii. Muu menee kyllä, mutta varpaankynsien lakkaus on jäänyt pariin kolmeen kertaan vuodessa. Järkevän näköistä, kun kasvattaa lakat pois ennen kuin saa ne laitettua uudelleen. 

Talvikuivaihoisille vinkki: 95% ajasta menee sisätiloissa, joten ilmankosteus kannattaa tsekata. Iho, hiukset, silmät ja nenän limakalvot eivät kuivu kun sen saa pysymään noin 40%ssa. Vaatii meillä kolmiossa kaksi isoa kostutinta päällä 24/7 koko lämmityskauden.

Vierailija
65/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän todella hyvää huolta hygieniastani, mutta kyllä tosiaan samanaikasesti suoraan sanoen vituttaa kuinka paljon aikaa siihen menee. 

Kyllä pystyt sen ajan olemaan feispuukista poissa. 

Vierailija
66/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keski-ikä ei sinänsä tee henkilökohtaisen hygienian huolehtimisesta raskaampaa, mutta siihen saattaa vaikuttaa monia muita tekijöitä, kuten terveysongelmat, elämäntilanteen muutokset ja stressi.

Joillekin ihmisille terveysongelmat, kuten nivelkipu tai väsymys, voivat tehdä tiettyjen hygieniarutiinien suorittamisen haastavammaksi. Lisäksi elämäntilanteen muutokset, kuten perheenlisäys tai vanhempien hoitaminen, voivat vaikuttaa ajan ja energian jakautumiseen, mikä saattaa vaikuttaa henkilökohtaiseen hygieniaan.

Stressi voi myös vaikuttaa siihen, kuinka paljon ja kuinka huolellisesti henkilö huolehtii hygieniastaan. Jos henkilö kokee paljon stressiä esimerkiksi työstä, perhe-elämästä tai muista tekijöistä, se saattaa heijastua myös hygieniakäytäntöihin.

On kuitenkin tärkeää pyrkiä ylläpitämään terveellisiä hygienia- ja hoitorutiineja keski-iässäkin, koska hyvä hygienia edistää terveyttä ja hyvinvointia. Tarvit

Sanoi meille ChatGPT.

Vierailija
67/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on nuo monimutkasemmat manööverit ihan hepreaa, en jaksas. Voisko ap. harkita laserkarvanpoistoa, muutama kerta kuukauden välein? Joku missi kertoi, että käy kerran kuussa kampaajalla ja hoidattaa samalla kertaa kulmat ja kynnet, eli ei kertonut kärsivänsä liiallisesta ajankäytöstä. Joitain monikäyttötuotteita voi myös löytää, ja harjata hampaat tv:tä katsoessa tms. Suihkussa olis minusta kiva olla tuoli.

Vierailija
68/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvata! Tunnistan kyllä töissä vaihdevuosi-iän saavuttaneiden mummohajun! Vatsinkin kun osa käyttää Tena-suojia. Pissat ym haisee. 

Vierailija
69/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karvojen ajelu on kyllä työlästä. Ei se ennen ollut, mietin että miksi. Siksi, että aiemmin siihen oli motivaattori! Aina oli vähintäänkin häilyvä mahdollisuus, että tapaa juuri tänään ihanan miehen ja joutuu heittämään vaatteet pois. Nyt elämä on tasaistunut, työpaikalla ei ole töissä kuin naisia ja yksi eläkeläismies, miehiä näkee oikeasti vain kaupassa. Eli antaa karvojen rehottaa, kun eivät ne työvaatteidenkaan alta kenellekään näy.

Vierailija
70/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo myöhäiskeski-iässä ja luulen oivaltavani jotain tuosta kokemuksesta. Itse olen noin 50-vuotiaasta lähtien kokenut suurempaa painetta huolehtia ihosta, kehosta, hampaista jne. kuin nuorempana. Nuorena olin aika lailla tyytyväinen olemukseeni, kun olen aina ollut aktiivinen hygieniasta huolehtija, tiiviisti kampaajalla käyvä ja paljon vaatteita ostava. Sitten tämä ei enää riittänytkään omasta mielestäni, ja aloin olettaa kehon rapistumisen vaativan uusia toimenpiteitä. Nyt kun elämä ei enää ole muutenkaan niin positiivista, eteenpäin pyrkivää seikkailua, vaan monessa mielessä enemmänkin väkisin jakselua, tuntuvat perustoimetkin raskailta, kun takaraivossa on tieto siitä, että en oikeastaan ole enää menossa minnekään. Pysyttelen vain kiinni.

Vierailija
71/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mitään karvoja jaksa ajella, miksi helkutissa. 

Vierailija
72/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keski-ikä alkaa 53-vuotiaana.  https://www.talouselama.fi/uutiset/tutkimus-keski-ika-alkaa-53-vuotiaan…

Vierailija
73/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee punkkeja kun ei peseydy🤮🤮🤮🤮🤮😂😤

Vierailija
74/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritän ajoittaa hiusten pesun sunnuntaille, toinen pesu keskiviikkona. 

Hyvät teille, joilla toimii näin. Mun pitää pestä hiukset joka päivä. Jos jätän kerrankin väliin, niin lähtee heti puoli peruukkia pesun yhteydessä. En tiedä mikä on, mutta päivittäinen hiusten pesu estää hiustenlähdön itselläni. Ja joo, on hemmetin raskasta. En jaksaisi.

Vierailija
75/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karvojen ajelu on kyllä työlästä. Ei se ennen ollut, mietin että miksi. Siksi, että aiemmin siihen oli motivaattori! Aina oli vähintäänkin häilyvä mahdollisuus, että tapaa juuri tänään ihanan miehen ja joutuu heittämään vaatteet pois. Nyt elämä on tasaistunut, työpaikalla ei ole töissä kuin naisia ja yksi eläkeläismies, miehiä näkee oikeasti vain kaupassa. Eli antaa karvojen rehottaa, kun eivät ne työvaatteidenkaan alta kenellekään näy.

Mietin ihan samaa. Turha sheivailla mitään, kun ei kuitenkaan ole saamassa seksiä.

Vierailija
76/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti pidän itsestäni huolta. Mitä vanhemmaksi käy, sen enemmän ihaillaan koska samaan aikaan oman ikäluokan naiset väsähtää huolehtimaan itsestään. Kai sitä nuoren näköinen sitten on, kun kolmivitoset näyttää vanhemmilta. Olen 46. Vasta.

Vierailija
77/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karvojen suhteen olen laiskistunut, mutta kyllä suihkussa käyn ja hampaat pesen päivittäin.

Miten se onkin, että tuntuu kuin keski-iän myötä kaikki muut karvat paitsi hiukset oikein rehottavat valtoimenaan? Kasvaisivatpa hiuksetkin yhtä vihantana, vaan eipä ei.

Vierailija
78/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, just tämän vuoksi ajattelin leikkauttaa pitkät paksut hiukset lyhyiksi. En vaan jaksa enää, sitä pesu, selvitys ja kuivaus operaatiota.

Vierailija
79/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi helvata! Tunnistan kyllä töissä vaihdevuosi-iän saavuttaneiden mummohajun! Vatsinkin kun osa käyttää Tena-suojia. Pissat ym haisee. 

Allun työpaikka olis tuskin naisvaltainen. Mummothan ei halua istua edes bussissa viereen, siitäkin pitkä poru.

Vierailija
80/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydellisyydentavoittelu voikin uuvuttaa jotkut. Eli vähemmän föönausta ja silottelua?