Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita keski-ikäisiä joille henk koht hygieniasta huolehtiminen meinaa olla äärimmäisen raskasta?

Vierailija
10.03.2024 |

Koko elämä pelkkää karvojen raakkaamista, hampaiden harjausta ja suihkussa käyntiä. Ja taas sama alusta. Ei jotenkin jaksaisi enää puupennin vertaa kiinnostella.

Kommentit (150)

Vierailija
41/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan normaali ihminen käy suihkussa aamuin illoin paitsi jos tekee jotain tosi likaista työtä.

Vierailija
42/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein pahin on mielestäni hammasvälien puhdistus, joka jääkin itseltäni tekemättä. Hampaat jaksan sentään pestä, mutta vain aamuisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiat on pakko yksinkertaistaa, muuten ei jaksa. Hyvä leikkaus hiuksissa, täydellinen shampoo ettei tarvitse hoitaa hiusta, pari luottomeikkiä, se kapselivaatekaappi. 

Tulisin hulluksi jollei olisi helppoa tää päivittäinen kuntoon laittautuminen.

Saisipa apua kapselin muodostamiseen. Farkut ja t-paita, paitapusero mulla aina 

miksei nämä kelpaa hyväksi pohjaksi, jos näissä oikeasti viihdyt? Siihen muutama erilainen neuletakki kaveriksi ja vaikka rennommat chinot tai toiset vähän erilaiset farkut tms, niin on jo melkein kapseli koossa :) Ihmiset kiinnittävät yllättävän vähän huomiota muiden pukeutumiseen ellei nyt vedä superöveriä tai vajaria. Niin kannattaa käyttää vaatteita, jossa viihtyy vs. mitä kuvittelee että olisi "pakko". Eri juttu toki jos työ vaatii kovin tiukkaa pukukoodia.

Vierailija
44/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te harvoin peseytyjät nuku puolisonne lähellä? Mikä onkaan ihanampaa, kuin käpertyä oman rakkaan kainaloon tietäen, ettei aiheuta  hajuhaittoja. Ja kumppanin puhdas iho on parasta, mitä voi nuuhkia.

Vierailija
45/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas rakastan puhtautta, ja hyvältä tuoksuvaa ja laadukasta ihovoidetta sääriin, kasvoihin ja käsiin. Hyvät ja laadukkaat hiustenhoito tuotteet, hyvä leikkaus hiuksissa. 

Laadukkaat meikit.

Mun päivän paras kohta, on kun laitan hiukset nätiksi ja meikkaan hyvin hoidettua ihoani. Käyn säännöllisesti kosmetologilla ja urheilen 5 krt viikossa, käyn suihkussa aina urheilun jälkeen ja saunassa aina kuivaharjaan koko kehoni. Käyn kampaajalla säännöllisesti, ja olen valkaissut hampaani. Syön terveellisesti ja minulla on kaunis, sporttinen kroppa urheilun johdosta. Minulla on myös klassiset maltillisen pitkät, lakatut kynnet (ei mitään mauttomia kotkankynsiä tai glitterivärejä). Silmäripset ovat tuuheat ja pitkät kiitos seerumin käytön. Nypin kulmat kerran viikossa, muita karvoja ei ole nypittäväksi. Sääret ja muut sheivaan joka toinen päivä. Käyn lähes päivittäin suihkussa aina urheilun jälkeen. Töissä pukeudun  jakkupukuihin ja korkokenkiin. 

Vierailija
46/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on liian lyhyt, että käyttäisi suihkussa olemiseen ja sen jälkeen hiusten laittoon ja kuivuneen ihon rasvaukseen joka päivä 2 tuntia.

Tietysti, jos hikoilee paljon tms, niin silloin on pakko.

Pakolliset eli kasvojen pesu ja rasvaus, hampaat kaksi kertaa päivässä 2 minuuttia, alapään pesu jne kyllä hoituu ilman suihkua.

Vaihdevuosien jälkeen hikoilu vähenee, niin ei koko suihkussa tarvitse käydä joka päivä, eikä hiuksia varsinkaan pestä jatkuvasti.

Vierailija
47/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 41v, teen pikasheivauksen öljyisellä vauvashamppoolla joka kerta suihkussa käydessäni eli vähintään joka toinen päivä. Hiukset myös. Hampaat pesen aamuin-illoin. Kynsiä en laita ollenkaan. Meikkaan kaikkina arkiaamuina kevyesti, ripset on kestotaivutettu.

En koe tätä kovin raskaaksi, elämä on ihan kivaa.

Vierailija
48/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein pahin on mielestäni hammasvälien puhdistus, joka jääkin itseltäni tekemättä. Hampaat jaksan sentään pestä, mutta vain aamuisin.

hammasvälejä suositellaan puhdistettavaksi illalla, mutta mulla se väsyneenä muka aina jäi. Aloin liittämään sen aamun hammaspesuun ja siihen se ns. tarttui paremmin. Mutta toi että pesee vain kerran päivässä hampaat..miten voi mennä nukkumaan tolleen..eihän se ole sähkärillä kun pari minuuttia paikallaan seisomista ja harjan kuljettelua. Philipsin sonicare harjoja saa jo 70e ja on hyviä.

Vierailija
49/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon kaikkeen menee oikeasti järjettömästi aikaa. Minulla kaikkine rasvaamisineen, suihkun kuivaamiseen, vaatteiden lajittelemisineen ja niistä hilseiden ravisteluineen ym. tyhmine mutta pakollisine lisähidasteineen suihku"hetkeen" palaa tunti. Siis tunti. Pakko silti käydä. Enää en jaksa joka päivä, kun sentään lojun vain työttömänä kotona, mutta joka toinen päivä. Jos sitä pidemmäksi venyy väli, niin seurauksena on jokin karsea haju vaatteissa ja kammottavat lemu tyynyliinassa. Näitä vaivoja ei ollut nuorempana. Ihan vapaasti sai olla viikonkin pesemättä ja ainoa haju, joka kehkeytyi, oli vähän kimakampi kainalohiki. Vanheneminen on kammottavaa. Taistella pitäisi vastaan, mutta miten jaksaa, kun on yksin ja on koko ajan vaikeampi nähdä syitä itsensä salonkikelpoisena pitämiseen.

Vierailija
50/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo vanhemmiten alkanut rassaamaan kuin nuita ihme randomkarvoja alkanut kasvamaan ihan ihme paikoista. Korvasta törröttää, nenästä törröttää ja sieltä sun täältä. Joskus ihmettelin miksi vanhemmilla ihmisillä karvat tursuaa eivätkä niitä siisti, nyt en enää.

Vierailija
51/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kiitollinen siitä, että äiti opetti minut teininä vahaamaan kainalot ja sääret. Juurineen poisto on harventanut karvoja niin, että nyt nelikymppisenä riittää muutama nyppäisy pinseteillä kerran kuussa. En ole myöskään kovin innostunut näistä kehoon liittyvistä arkiaskareista.

Juuri näin, itse epiloin karvat ja ylläpito riittää noin kerran viikossa suihkun yhteydessä.

Vierailija
52/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan kiinnostanut. Inhoan kaikkea peseytymistä, toki silti sitä teen. Karvojen poisto on älytön urakka johon aina joskus jaksan ruveta.

Vierailija
53/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keski-ikä ei sinänsä tee henkilökohtaisen hygienian huolehtimisesta raskaampaa, mutta siihen saattaa vaikuttaa monia muita tekijöitä, kuten terveysongelmat, elämäntilanteen muutokset ja stressi.

Joillekin ihmisille terveysongelmat, kuten nivelkipu tai väsymys, voivat tehdä tiettyjen hygieniarutiinien suorittamisen haastavammaksi. Lisäksi elämäntilanteen muutokset, kuten perheenlisäys tai vanhempien hoitaminen, voivat vaikuttaa ajan ja energian jakautumiseen, mikä saattaa vaikuttaa henkilökohtaiseen hygieniaan.

Stressi voi myös vaikuttaa siihen, kuinka paljon ja kuinka huolellisesti henkilö huolehtii hygieniastaan. Jos henkilö kokee paljon stressiä esimerkiksi työstä, perhe-elämästä tai muista tekijöistä, se saattaa heijastua myös hygieniakäytäntöihin.

On kuitenkin tärkeää pyrkiä ylläpitämään terveellisiä hygienia- ja hoitorutiineja keski-iässäkin, koska hyvä hygienia edistää terveyttä ja hyvinvointia. Tarvit

Hienoa, osasit kysyä tekoälyltä. Tämä on kuitenkin keskustelupalsta. Eli painu muualle kopioituine teksteinesi.

Vierailija
54/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jostakin syystä itsensä suihkuun saaminen tuntuu vaikeimmilta, sen jälkeen on kyllä aina kiva olo. Olen kanssa yksinkertaistanut meikkirutiineja aika rajusti. Etätöissä ja vapaapäivinä en lähes koskaan meikkaa ja ns. edustuspäivinä menen pelkästäänä sävyttävällä kosteusvoiteella, ei mene kauan aikaa mutta ilme kummasti piristyy. Sheivaus menee ns. tarpeen mukaan. talvella ehkä kerran kuussa, kesällä useammin. Ja juu sinkku olen :D Parisuhteessa ollessa joutuu sheivaileen vähän useammin.

Vierailija
55/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynsien laittaminen ärsyttää.

Vierailija
56/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin rankkaa. En jaksa enää juuri koskaan meikata, saati laittaa hiuksia. Nutturalla mennään ja all natural -lookilla :-D

Mulla ihan selkeesti liittyy ikään ja hormoneihin. Kun estrogeenitasot alkaa laskea, niin ei kiinnosta enää näyttääkö hyvältä (miesten) silmissä. Olen nyt 45 v ja tätä laiskuutta on ollut jo muutaman vuoden ajan.

Vierailija
57/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kiitollinen siitä, että äiti opetti minut teininä vahaamaan kainalot ja sääret. Juurineen poisto on harventanut karvoja niin, että nyt nelikymppisenä riittää muutama nyppäisy pinseteillä kerran kuussa. En ole myöskään kovin innostunut näistä kehoon liittyvistä arkiaskareista.

Juuri näin, itse epiloin karvat ja ylläpito riittää noin kerran viikossa suihkun yhteydessä.

Kaikilla ei vaan iho sitä kestä. Olin varmaan jotain 17-18v kun vuoden ajan raavin menemään sillä epilaattorilla(tai siis useilla sellaisilla kun tollo aina uskoin mainostajien puheita🤦) Lopputuloksena aina vaan punaisena huutavat sääret ja ihan pirullisesti kutisevat karvatupet. Vuoden verran jaksoin temppuilla, kuivaharjata, kuoria, hunajakäsitellä ja milloin mitäkin ennen konetta mutta ei, mikään ei auttanut! Kortisonivoidetta vaan kului tuubitolkulla.

Jossain vaiheessa sitten vaan hyväksyin sen, että ainoa toimiva keino minulle on jokaisen suihkun yhteydessä sheivaus, se on toiminut viimeiset 20v

Vierailija
58/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnistan "ongelman". Yleensä miehenä laitan partavettä ja dödöä hieman enemmän kun en ole jaksanut käydä suihkussa.

Tuo on se pahin, kun likaiselle iholle laittaa hajusteita peittämään hien ja muun hajun. Hajusteiden käyttö muutenkin maltilla, jos pakko jotain käyttää, mutta mielellään ei ollenkaan. Puhdas iho ilman keinotekoisia hajusteita on paras.

No joo..o. Mutta kun tässä puhutaankin siitä kun ei jaksa ja vastaukset sitten sen mukaan.

Vierailija
59/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä rassaa niin pirusti mutta perfektionistin vikaa joten tulee pidettyä hygieniasta hyvää huolta. Kamala olo jos on likaiset hiukset, iho kuiva tai hampaat jää pesemättä. Koitan lohduttautua sillä että sentään ei ole mitään vaikeaa ihosairautta, että kyllä tämä puljaus on vaan kestettävä nyt.

Vierailija
60/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä lasketaanko minut keski-ikäiseksi (olen 32), mutta en tunnista ongelmaa. Hampaiden hoitaminen on ainut minkä koen olevinaan työläänä, koska aina voisi tehdä enemmän (tai siis langata useammin).

Käyn suihkussa joka toinen päivä. Saunon 2 x viikossa. En raakkaa karvoja erityisesti; kesäisin ajelen sääret max 2. x viikossa. Bikinialueen sheivaan satunnaisesti jos huvittaa, kainalot ajan kerran viikossa.