Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita keski-ikäisiä joille henk koht hygieniasta huolehtiminen meinaa olla äärimmäisen raskasta?

Vierailija
10.03.2024 |

Koko elämä pelkkää karvojen raakkaamista, hampaiden harjausta ja suihkussa käyntiä. Ja taas sama alusta. Ei jotenkin jaksaisi enää puupennin vertaa kiinnostella.

Kommentit (150)

Vierailija
101/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi käydä pesulla, kun olen isokokoinen ihminen. 

Pinta-alaa ja poimuja riittää ja peseytyminen on hankalaa.

Ja nelikymppinen olen, mutta olen luistanut pesytymisestä jo vuosien ajan. Saunassa käyn välillä. 

Sanna

Vierailija
102/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se on keski-iässä muuttunut yhdeksi karvojen raakkaamiseksi ym?

Ihan peruspakettia ilman sen kummempia ponnisteluja, käyn aamuin/illoin suihkussa, sauna lämpenee 3-4x/vkossa ja "karvoja raakkaan" ehkä 1x/vkossa, hampaiden pesu aamuin/illoin, ei ongelmaa.

En sinusta tiedä, mutta vaikka olen nainen niin parta on kasvanut jo vuosikymmenen ja kyllä sen päivittäinen ajo ärsyttää.

Nuorena ei hiki haissut. Nyt haisee ja kaikki muukin. 

N,51v. 

Ajoittain huomaa tosiaan itsekin sellaisen ällöttävän hormonihaisun. Hyi hemmetti. Sille ei vain voi mitään. Onneksi ainakin toistaiseksi se on vain ajoittaista. Tissivakokin haisee vanhalle juustolle, jos ei sitä pyyhkäise desinfiointiaineella puhtaaksi päivän mittaan. Yök. Ja en ole edes lihava!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritän ajoittaa hiusten pesun sunnuntaille, toinen pesu keskiviikkona. 

Hyvät teille, joilla toimii näin. Mun pitää pestä hiukset joka päivä. Jos jätän kerrankin väliin, niin lähtee heti puoli peruukkia pesun yhteydessä. En tiedä mikä on, mutta päivittäinen hiusten pesu estää hiustenlähdön itselläni. Ja joo, on hemmetin raskasta. En jaksaisi.

Kun pesee harvemmin niin kerralla lähtee ne monen päivän irtohiukset ja sen huomaa siksi paremmin. Päivittäin ei niitä lähde yhtä paljon kerralla.

Olen yrittänyt lohduttautua tällä teorialla, mutta ei ihan meinaa mennä läpi. Hiuskato on aivan uskomaton, jos jää parin päivän pesuväli hiuksiin.

Vierailija
104/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta itsestäni huolehtimisesta on tullut iän myötä jotenkin tyydyttävämpää, ei ole enää pakko hosua, on aikaa nautiskella lopputuloksesta.

Vierailija
105/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan peruspakettia ilman sen kummempia ponnisteluja, käyn aamuin/illoin suihkussa, sauna lämpenee 3-4x/vkossa ja "karvoja raakkaan" ehkä 1x/vkossa, hampaiden pesu aamuin/illoin, ei ongelmaa.

En sinusta tiedä, mutta vaikka olen nainen niin parta on kasvanut jo vuosikymmenen ja kyllä sen päivittäinen ajo ärsyttää.

N,51v. 

Ajoittain huomaa tosiaan itsekin sellaisen ällöttävän hormonihaisun. Hyi hemmetti. Sille ei vain voi mitään. Onneksi ainakin toistaiseksi se on vain ajoittaista. Tissivakokin haisee vanhalle juustolle, jos ei sitä pyyhkäise desinfiointiaineella puhtaaksi päivän mitta

TISSIVAOSSASI KASVAA SIENI. MEE LÄÄKÄRIIN. TUITA HAISEVAA SIENTÄ ON LIHAVILLA AKOILLA NIVUSISSA, HAAROISSA, VATSAPOIMUISSA JNE.

HAISEVAT AKAT!  HÄVETKÄÄ!!

Vierailija
106/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko pientä masennuksen poikasta?

Mä innostuin 56 vuotiaana puleeraamaan itseäni kun vihdoin selätin vuosikausien masennuksen.

Vierailija
107/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs arvon rouvien rautavaraston arvot?

Sen kun tietäis... työnantajaakaan ei kiinnosta koska työterveyteen ei tälläiset mittaukset kuulu. Ja itsellä ei ole varaa ravata lääkärissä ja maksella satasia sinne tänne verikoetuloksista.

Vierailija
108/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä lasketaanko minut keski-ikäiseksi (olen 32), mutta en tunnista ongelmaa. Hampaiden hoitaminen on ainut minkä koen olevinaan työläänä, koska aina voisi tehdä enemmän (tai siis langata useammin).

Käyn suihkussa joka toinen päivä. Saunon 2 x viikossa. En raakkaa karvoja erityisesti; kesäisin ajelen sääret max 2. x viikossa. Bikinialueen sheivaan satunnaisesti jos huvittaa, kainalot ajan kerran viikossa.

Et ole vielä tarpeeksi vanha. Odota vaan...

Odota mitä? Sitä että peseytyminen 3 x viikossa alkaa olla liian raskasta?

Vierailija
109/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Mun mielestä suihku on yks suurimmista nautinnoista.

Oisit iloinen että sulla on mahdollisuus peseytyä ja pitää huolta itsestäsi.

Vierailija
110/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs arvon rouvien rautavaraston arvot?

Sen kun tietäis... työnantajaakaan ei kiinnosta koska työterveyteen ei tälläiset mittaukset kuulu. Ja itsellä ei ole varaa ravata lääkärissä ja maksella satasia sinne tänne verikoetuloksista.

Älä maksa. Puhdilla s-ferrit 24,95. Ilman lähetettä, lääkäriä et tarvitse mihinkään.

Vierailija
111/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä se tädintuoksu tulee. Keinokuitua ja tuuletettua vaatetta päällä?

Vierailija
112/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunnista tuota ongelmaa. Olen aina ollut tarkka hygieniastani, miksi se keski-iässä muuttuisi? Tosin meikkaus on jäänyt aika minimaaliseksi. N52

Vierailija
113/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä jaksan itseni pestä. En voisi sietää sellaista vetelyyttä. Joka päivä pitää käydä suihkussa ja hiukset pesen joka toinen päivä. Kainalokarvat ajan kerran viikossa ja kynnet pidän lyhyinä ja siisteinä. Kesällä ajan säärikarvat.

Vierailija
114/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Peseytymisestä ja puhtaudesta en tingi. Eikä meillä ole edes suihkua 😄 Peseydytään ulkosaunassa joka lämmitetään useita kertoja viikossa. Aina en jaksa lämmittää saunaa, kuten eilen. Joten otin puuhellan kattilasta kuumaa vettä ja menin kylmään saunaan pesulle. Ei ole vaikeaa eikä raskasta, puhtaus on mukavaa.

Vierailija
115/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko ja akka joutuu ehkä syömään lääkkeitä, pissan hajukin muuttuu ja hiki haisee. Pysykää minusta kaukana jos häiritsee🤮🤮🤮🤮🤮🤮N67

Vierailija
116/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun samaan ryhmään kuin Hanna Wass. 

tuoksumme hyvältä, olemme hoikkia ja käytämme pirteitä värejä huulissa ja vaatteissa.

Lisäksi ei tauteja, ei hiivoja, ei huonoja hampaita. 

meiltä kysellään, mitä tuoksua käytätte arvoisa neiti, tuoksuton erittäin hyvältä ja viettelevältä!

Vierailija
117/150 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N,51v. 

tämä, välillä oikeasti tuntuu että joku katti olisi delannut kainaloon..en ole läski, peseydyn säännöllisesti, mutta välillä iskee sellainen jäätävä hormonihiki varsinkin yöllä. t.42v

Vierailija
118/150 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi käydä pesulla talvella kovin usein. Iho kuivuu ja sitten kutina on hirveää. 

Vierailija
119/150 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunnista tuota ongelmaa. Olen aina ollut tarkka hygieniastani, miksi se keski-iässä muuttuisi? Tosin meikkaus on jäänyt aika minimaaliseksi. N52

Ei tuo tarkkuus muutukaan vaan _jaksaminen_. Mulla on jopa lääkärin *ystävällinen* toteamus papereissa, että ole ylihygieninen 🙄 Omaan pitkät hiukset, lähes takapuoleen, ja peseytymiseni on kuin rituaali. Siihen uppoaa sekä aikaa että energiaa, ja näistä kahdesta mulla ei meinaa olla tota energiaa enää näin viisikymppisenä. Ei se toki tarkoita sitä, etten hoitaisi rituaaliani; olen toki se, joka nousee vielä viimeiseltä leposijaltaankin muistaessaan että suihkuaika.

Vierailija
120/150 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennusta ilmeisesti pukkaa.