Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä asiat yhteiskunnassa tai omassa elämässäsi pitäisi muuttua jotta tekisit lapsia?

Vierailija
10.03.2024 |

Suomessa siis syntyvyys on laskenut jo jostain 1950-1960 luvulta asti ja 2000 luvulla syntyvyys on vielä enemmän laskenut.

Itse omalla kohdalla minun pitäisi saada parempaa palkkaa töistä tai sitten verotuksen pitäisi keventyä reilusti suomessa, saan nyt reilu 3000e/kk palkkaa bruttona. Joku noin 4000e/kk palkka olisi sopiva koska suomessa on kaikki niin kallista.

Suomessa myös siirtyä enemmän vapaaseen yhteiskuntaan tämän holhousyhteiskunnan sijasta, suomessa yhteiskunta puuttuu aivan liikaa ihmisten elämään. 

Toki myös nykyaikainen isyys on sellainen asia mikä ei houkuttele koska onko joku vaippojen vaihto tai kotona norkoilu kivaa? Vähän sama että miksi söisin sitä pahaa ruokaa kun voin myös syödä sitä hyvää ruokaa. 

Mitkä sinulla on asiat mitkä pitäisi muuttua? 

Kommentit (140)

Vierailija
61/140 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä nainen saa potkut tai ei saa töitä jos raskautuu. Raskaus nähdään asiana josta ei haluta maksaa.

Yritykset ei ole isänmaallisia.

Vierailija
62/140 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä keskusteltiin viimeksi eilen täällä.

https://www.vauva.fi/keskustelu/5499514/suomessa-syntyvyys-halyttavan-p…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/140 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekästä tehdä uusia lapsia, kun ihmisiä on valmiiksi liikaa.

Itsekästä? Niin, kenen on ja kenen ei. Niissä maissa joissa olisi syytäkin rajoittaa syntyvyyttä, sitä ei rajoiteta mitenkään.

Vastaavasti alisynnyttävissä maissa heitetään poliittisin ja taloudellisin keinoin kapuloita rattaisiin etteivät ihmiset enää halua lisääntyä vaikka muutoin se olisikin suotavaa.

Vierailija
64/140 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään muutos ei saisi minua tekemään lapsia.

Vierailija
65/140 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin kolmekymppisenä ollut valmis perustamaan perheen, mutta omaan ikäluokkaan kuuluvista sinkkumiehistä ei löytynyt ainuttakaan, jonka kanssa sitä olisi voinut edes harkita. Tuli vastaan vaan kaiken maailman ikiteiniä, pleijeriä ja haihattelijaa. Lähes nelikymppisiä miehiä, jotka kuulemma ei olleet oikein edes ajatelleet asiaa ja joiden mielestä asia voisi olla ajankohtainen ehkä joskus kymmenen viiden päästä. Tai miehiä jotka olisivat ehkä olleet omasta mielestään valmiita jopa heti, mutta eivät selvästikään ymmärtäneet, että oma elämä tulisi siinä jotenkin muuttumaan. N45

Vierailija
66/140 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tästä samasta aiheesta edes tarvitsee jankata tasaisin väliajoin? Kaikki eivät yksinkertaisesti vain halua lapsia. Piste.

Vierailija
67/140 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tästä samasta aiheesta edes tarvitsee jankata tasaisin väliajoin? Kaikki eivät yksinkertaisesti vain halua lapsia. Piste.

Miksi et tee lapsia?

Vierailija
68/140 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et tee lapsia?

Mietipä sitä.

Vierailija
69/140 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Pitäisi löytää vakituinen työ. Nyt olen tehnyt opiskelujen jälkeen määräaikaisia töitä kahdeksan vuotta ja ollut välillä työttömänäkin. Palkka on ollut hyvä jokaisessa työpaikassa, mutta määräaikaisuudet tuovat liikaa epävarmuutta elämään ja pakottavat muuttamaan vähän väliä. 

-Työpaikan pitäisi löytyä läheltä omia tukiverkkoja. Nyt asun yli 600 km päässä vanhemmistani ja sisaruksistani. 

-Pitäisi löytää puoliso, joka haluaa lapsia. Olen 33-vuotias, ja ikäiseni miehet eivät tahdo lapsia kuin ehkä sitten joskus. Minulla vain tulee ikä vastaan ennen kuin on "sitten joskus". 

-Poliittisen ilmapiirin tulisi olla hyvinvointiyhteiskuntaa tukeva eikä sitä tuhoava. Jos lapseni olisi esimerkiksi vammainen, en usko saavani yhteiskunnalta tarvitsemaani tukea nyt saatika tulevaisuudessa. 

-Äideille asetetaan liikaa paineita. Haluaisin, että mahdollinen puoliso ottaisi lapsesta vastuuta yhtälailla kuin minä. 

-Sitten vielä sellainen pikkujuttu, että ilmastonmuutos pitäisi saada hallintaan. En halua lapsia maailmaan, joka on tuhoutumisen partaalla. 

Eli taitaa jäädä lapset hankkimatta. Harmi, koska olisin kyllä hyvä äiti. 

Vierailija
70/140 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluamattomuus on vain yksi eikä edes kovin yleinen syy sille, että ihmisillä ei ole lapsia. Ja haluamattomuuttakin on juurisyiltään monenlaista. Jos nyt luit yhtäkään vastausta niin taustatekijöitä on joka lähtöön, ja ne ovat kiinnostavia, koska ne ovat yhteiskunnallisesti erittäin merkittävä aihe, nyky-Suomelle jopa kohtalonkysymys. Jos et pidä tästä keskustelusta, voit lukea muita ketjuja. 

Vierailija
71/140 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalitukien nosto, että ihmisillä on varaa tehdä lapsia. Asuntojen hintojen, vuokrien alentaminen, asumiskulut ovat liian isot.

Vierailija
72/140 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihervassut pitäisi viedä leirille.

Vierailija
73/140 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitäisi ensinnäkin olla 10 vuotta nuorempi ja toiseksi löytää lapselle sopiva isä.

Syy miksen hankkinut nuorempana lapsia oli siis se, etten ollut löytänyt sopivaa isää, siis tarpeeksi luotettavaa kumppania, jonka kanssa voisi elää loppuelämänsä. Tällaista miestä en ole vieläkään löytänyt.

Vierailija
74/140 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on jo muuttunut!

Pakko tehdä yksi lapsi lisää tai joudutaan muuttamaan kolmiosta kaksioon koska nämä kelan uudet asumistukinormit!!!

Vierailija
75/140 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun pitäisi ensinnäkin olla 10 vuotta nuorempi ja toiseksi löytää lapselle sopiva isä.

Syy miksen hankkinut nuorempana lapsia oli siis se, etten ollut löytänyt sopivaa isää, siis tarpeeksi luotettavaa kumppania, jonka kanssa voisi elää loppuelämänsä. Tällaista miestä en ole vieläkään löytänyt.

Kukaan ei halua sua! Tajua jo!

Kyllä se olisi tuohon ikään pitänyt jo ymmärtää! Daiju!!

Vierailija
76/140 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska tämä on keskustelufoorumi ja täällä puidaan eri asioita, ja välillä samoja asioita.

Mistä johtuu että kaikki eivät halua niitä lapsia enää? Miksi 100 vuotta sitten perheissä oli 5-12 lasta? Olisiko nykypäivän syyt perhevastaisessa retoriikassa vai onko ruokaan sekoitettu kemikaaleja. Näitä asioita kannattaa jokaisen pohtia.

Vierailija
77/140 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasin luotettavan ja lastenhankinnalle avoimen miehen vasta 38-vuotiaana eikä enää tärpännyt. Nyt ajattelen, että ehkä parempi näin, uutisia kun lukee niin on selvää että tällä maailmalla ei olisi sille lapselle mitään hyvää tarjolla. 

Vierailija
78/140 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni lapsettomuus ei johdu olosuhdesyistä, vaan siitä sisäsyntyisestä selvyydestä, että en halua olla vanhempi. En halua omia lapsia, enkä voi mitenkään saada itseäni niitä haluamaan. Kyse on enemmän persoonallisuudesta ja identiteetistä, vähän kuin sekin, että olen hetero. En pystyisi muuttamaan itseäni homoseksuaaliksi, vaikka tekisin mitä, ja vaikka yhteiskunta tarjoaisi homosuhteissa eläville verovapauden ja maksetut lomat Karbialla kaksi kertaa vuodessa, en silti aloittaisi suhdetta naisen kanssa. 

Et kyllä voi tietää etukäteen, millainen vanhempi sitten olisit. Vanhemmuuteen yleensä kasvetaan pikkuhiljaa, vauvan odotus ja syntymä ja vauvan kasvun seuraaminen ovat järisyttäviä tapahtumia ja ne kyllä muuttavat käsitystä itsestä. Sinun homovertauksesi tässä on kyllä hyvin huono.

Vierailija
79/140 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäs nuorentua 20 vuotta ja olemassa olevien lapsien pitäis kadota niin etten muistaisi heidän edes ikinä olleen olemassa.

Vierailija
80/140 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Kuuntelen naapurin kakaran jatkuvaa itkua tai/ja tekoitkua eikä voisi kyllä lapset itselläni vähempää kiinnostaa.