Mitkä asiat yhteiskunnassa tai omassa elämässäsi pitäisi muuttua jotta tekisit lapsia?
Suomessa siis syntyvyys on laskenut jo jostain 1950-1960 luvulta asti ja 2000 luvulla syntyvyys on vielä enemmän laskenut.
Itse omalla kohdalla minun pitäisi saada parempaa palkkaa töistä tai sitten verotuksen pitäisi keventyä reilusti suomessa, saan nyt reilu 3000e/kk palkkaa bruttona. Joku noin 4000e/kk palkka olisi sopiva koska suomessa on kaikki niin kallista.
Suomessa myös siirtyä enemmän vapaaseen yhteiskuntaan tämän holhousyhteiskunnan sijasta, suomessa yhteiskunta puuttuu aivan liikaa ihmisten elämään.
Toki myös nykyaikainen isyys on sellainen asia mikä ei houkuttele koska onko joku vaippojen vaihto tai kotona norkoilu kivaa? Vähän sama että miksi söisin sitä pahaa ruokaa kun voin myös syödä sitä hyvää ruokaa.
Mitkä sinulla on asiat mitkä pitäisi muuttua?
Kommentit (140)
Liian työlästä koska vastuu ei lopu siihen että saa laueta naisen sisää. Tekisin paljon lapsia suomeen mutta minulta vaaditaan rahaa ja läsnäoloa joten en tee lapsia.
Etelä- ja keskieurooppalainen perhe-elämä kuulostaa paljon terveemmältä kuin suomalainen perhe-elämän ja äitiyden suorittaminen.
Suomalaisena ja Suomessa asuvana lapset ovat siis jääneet tarkoituksella hankkimatta. Keskityn uraani.
Pitäisi olla kumppani, josta olen varma, että olisi sitoutunut minuun ja tulevaan lapseen. Nykyisten kevytsuhteiden maailmassa ei ollenkaan itsestäänselvyys. Nykyisin pitkätkin liitot tuntuvat päättyvän sillä perusteella, että "ajattelen kumppaniani vain kaverina ja kaipaan uutta kipinää elämään".
Minulla olisi itselläni pitänyt olla ehjä lapsuus. Nyt on vain traumaa ja rikkinäisyyttä sekä vanhemmat, joilta ei voi mitään apua elämässä odottaa. Toisin sanoen ei niitä paljon puhuttuja turvaverkkoja ole.
Maailman pitäisi olla parempi ja ihmisiä maailmassa vähemmän. Ihmisiä on jo aivan liikaa maapallon kantokykyyn nähden. Ja täällä valmiiksi olevat ihmiset vain sotivat ja tuhoavat luonnon sekä tulevien sukupolvien tulevaisuuden.
Mieheni tulisi haluta lapsia. Koska itselleni olisi aika sama kunhan vaan olisi takeita, että lastenhoito jakautuisi tasan molemmille. Tai ennemminkin haluaisin, että miehen tulisi ottaa päävastuu ja häntä voisin sitten tulla vastaan suurin puoliväliin kaikessa autellen.
Vierailija kirjoitti:
Etelä- ja keskieurooppalainen perhe-elämä kuulostaa paljon terveemmältä kuin suomalainen perhe-elämän ja äitiyden suorittaminen.
Suomalaisena ja Suomessa asuvana lapset ovat siis jääneet tarkoituksella hankkimatta. Keskityn uraani.
Etelä ja keskieuroopassa lapset menevät päivähoitoon parin kuukauden ikäisinä, se kannustaisi tekemään lapsia kun ei kotona pitäisi mädäntyä niin pitkään.
Kaikkeen tylsään pitäisi vanhempana osallistua lapsen myötä. Neuvola, päiväkoti, koulu, synttärit, harrastukset, kuljetukset, vanhemmuusryhmät, lasten kavereiden kestiminen.
Jos olisi vain minä, puoliso ja lapsi, vaikka autiolla saarella, voisi mennäkin.
Tyhmä paljon töitä tekee viisas pääsee vähemmällä. Kun on naisia ja rahaa, miksi pitäisi hankkia lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etelä ja keskieuroopassa lapset menevät päivähoitoon parin kuukauden ikäisinä, se kannustaisi tekemään lapsia kun ei kotona pitäisi mädäntyä niin pitkään.
Tarkoitan kommentillani sitä, että siellä lapsi syntyy ns. valmiiseen perheeseen. Ei niin kuin Suomessa, että kaikki muuttuu täysin, kun lapsi tulee. Sen jälkeen 18 vuotta pyöritetään arkea lapsen ehdoilla.
Pitäisi löytää mies jonka kanssa haluaisin lapsia. Tuskin tulee enää tapahtumaan. Olen kohta 30 joten ikäkin alkaa tulla vastaan, en halua olla vanha äiti.
Yhden hankin näön vuoksi, se riitti vaimolle ja suvulle eikä Suomikaan esittänyt lisävaatimuksia. Vaimo jaksaa yhden hyvin ja saa omankin uran ja palkat riittää erittäin mukavaan elämiseen kersankin kanssa.
Maksuttomat hoidot ja lääkkeet, niin voitaisiin jatkaa yrittämistä. Kun ne hoidot maksaa omalla kohdalla viitisen tonnia per yritys ja todennäköisyys huono, niin ei enää jatketa.
Nykysuomeen lapsenteko on aika julma teko tulevaisuutta silmälläpitäen... jo 10 vuotta sitten huomasin että työnsaanti ja varsinkin vakituisen sellaisen, alkaa olla mahdottoman vaikeaa. Työuraa ei voi enää luoda luotettavasti yhteen firmaan kuten joskus 80-luvulla, työttömyysputket venyvät vanhemmiten aina vain pidemmiksi ja pätkätyötä saa kerjätä aina vain kauempaa.
En haluaisi lapsilleni vastaavaa kokemusta elämästä, että he tuntevat itsensä vain kapitalistien hyödykkeeksi joka voidaan nakata syrjään kun ikää tulee 50v ja syyllistää työttömäksi lopun ikää ennen eläköitymistä ja kuolemaa.
Minä ihmettelen sitä kuka tälläiseen p*skayhteiskuntaan lapsia haluaa tehdä. Elämä täällä on yhtä kurjuuttua, pienellä palkalla käyt tekemässä töitä niskalimassa jotta sulla on varaa siihen kalliiseen asuntoon ja autoon. Vaikka töitä teet niin sulla silti on rahat lopussa ja joudut elämään kädestä suuhun.
En halua tehdä lisää lapsia tänne yhteiskunnan orjiksi.
Minusta pitäisi jotenkin tulla sellainen, että naiset kiinnostuisivat seksuaalisromanttisesti.
Omassa elämässäni: työaikojeni pitäisi järkevöityä, kun tällä hetkellä työvuoroni ovat hyvin vaihtelevia ja hyvin usein työpäivä venyy minusta johtumattomista syistä. Lisäksi työni on luonteeltaan sellaista, etten voi vaan lyödä hanskoja tiskiin työajan loputtua, vaan määrätyt hommat pitää tehdä ennen kuin voi poistua. Stressaa siis ajatuskin siitä, etten ehtisi päiväkotiin lasta hakemaan. Lisäksi neuvola-, lääkäri- ym. aikojen hoitaminen (kesken työpäivän) vaatisi aika paljon sumplimista.
Lisäksi puolisoni pitäisi reipastua, pelkään että lapsen ja kodin hoito jäisi kokonaan minun vastuulleni. Hänellä on siis hoitamattomia terveysongelmia, en usko että hän jaksaisi huolehtia pienestä ihmisen alusta kun ei jaksa oikein huolehtia itsestäänkään.
Enpä tiedä auttaisiko mikään muutos, jotta lapsia suostuisin hankkimaan. Lapset ovat meluisia, riehuvia, sotkevia, itsekeskeisiä, huonokäytöksisiä, lapsellisia. En pidä sellaisesta.
Palkkaa lisää koska nykyinen palkka on huono, kumppani jostain joka on kaunis ja hyvä sekä vapautta enemmän.
Ei se sen vaikeampaa ole.
Olen erityisherkkä. Kuormitun ihan tarpeeksi jo muustakin elämästäni kuten työt tai opiskelut.
Jo vierailu lapsellisen kaverin luona aiheuttaa ahdistusta.
Nähköön joku muu vaivan, haluan käyttää rahat itseeni.