Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitkä asiat yhteiskunnassa tai omassa elämässäsi pitäisi muuttua jotta tekisit lapsia?

Vierailija
10.03.2024 |

Suomessa siis syntyvyys on laskenut jo jostain 1950-1960 luvulta asti ja 2000 luvulla syntyvyys on vielä enemmän laskenut.

Itse omalla kohdalla minun pitäisi saada parempaa palkkaa töistä tai sitten verotuksen pitäisi keventyä reilusti suomessa, saan nyt reilu 3000e/kk palkkaa bruttona. Joku noin 4000e/kk palkka olisi sopiva koska suomessa on kaikki niin kallista.

Suomessa myös siirtyä enemmän vapaaseen yhteiskuntaan tämän holhousyhteiskunnan sijasta, suomessa yhteiskunta puuttuu aivan liikaa ihmisten elämään. 

Toki myös nykyaikainen isyys on sellainen asia mikä ei houkuttele koska onko joku vaippojen vaihto tai kotona norkoilu kivaa? Vähän sama että miksi söisin sitä pahaa ruokaa kun voin myös syödä sitä hyvää ruokaa. 

Mitkä sinulla on asiat mitkä pitäisi muuttua? 

Kommentit (140)

Vierailija
101/140 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tästä samasta aiheesta edes tarvitsee jankata tasaisin väliajoin? Kaikki eivät yksinkertaisesti vain halua lapsia. Piste.

Siksi pitää jankata, että jos ne päätökset eivät olisikaan niin ehdottomia. Joku päättää jo 20 v, ettei halua lapsia ja pysyy siinä, koska ei voi muka luopua tehdystä päätöksestä.

Kuitenkin esim 20 v ja 35 v ajattelee jo asioista hyvinkin eri tavalla.

Kuvitteletko urvelo, että voit jankkaamisellasi käännyttää ketään täysjärkistä ihmistä? XD Ennemminkin sellainen herättää vastareaktion, katsos niin ihmismieli toimii. 

Minä olin vela parikymppisenä, ja nyt nelikymppisenä olen lisäksi antinatalisti. Oikea vela ei muuta mieltään koskaan. Joku aidalla istuja voi muuttaa, mutta sellainen ei ole vela koskaan ollutkaan.

Paneeko tuollainen antinatalisti-aate myös ihmisen käyttäytymään toista ihmistä kohtaan epäkohteliaasti?

Et pystynyt kirjoittamaan omaa mielipidettäsi ilman, että alat nimittelemään toista epäkohteliaasti.

Vierailija
102/140 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pitäisi nuortua 50 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/140 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojelun ja psykiatrian osastojen lakkauttaminen.

Vierailija
104/140 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Endometrioosin diagnosointi ja hoito varhaisessa vaiheessa.

Vierailija
105/140 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhdestatuksen

Vierailija
106/140 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vau, ysikymppinen täällä!

Vierailija
107/140 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaan tuosta toisesta keskustelusta mielenkiintoisen vastauksen, joka on aika lähellä omaa tilannettani. Ensin pitäisi löytää kumppani, että voisi edes alkaa haaveilemaan lasten hankkimisesta.

Vierailija kirjoitti:

Minun vanhempani uskottelivat minulle koko nuoruuteni, että kun kasvan aikuiseksi, minun tulee olemaan helppo perustaa perhe, koska kiinnostuneita naisia tulee olemaan jonoksi asti. Uskoin tähän, sillä olinhan tasapainoinen, kiva ja raitis, suorittamassa korkeakoulutukintoa, sekä harrastin maratonjuoksua, osallistuin yhdistystoimintaan, ja niin edespäin.

Kun olin 28-vuotias, yksikään nainen ei ollut vielä koskaan kiinnostunut minusta. En ollut koskaan yrittänyt erityisen kovasti, koska luulin, että asiat vain tapahtuvat kuten minulle oltiin uskoteltu, mutta tutustuin kuitenkin aina tilaisuuden tullen uusiin ihmisiin. Aloin tässä vaiheessa epäilemään minulle opetettuja asioita, ja ryhdyin etsimään aktiivisemmin seuraa netistä ja kaikenlaisista tapahtumista. Pyysin kavereilta apua, ja yritin jopa iskeä kadulla satunnaisia vastaantulijoita, kun keinot alkoivat loppua.

Etsimisen aikana hankin oman talon, joka olisi sopiva tulevalle perheelleni, etenin urallani, ja aloin harrastaa tavoitteellisemmin sellaisia urheilulajeja, joiden vaikutukset pystyi huomaamaan kehossani. Jatkoin tätä 5 vuotta, mutta en päässyt edes kertaakaan treffeille. Nyt minusta alkaa pahasti tuntua siltä, että en tule ikinä saamaan puolisoa tai lapsia. Tilanne on masentava, ja olen vihainen vanhemmilleni ja muille minua neuvoneille läheisille ihmisille siitä, että he valehtelivat minulle koko ikäni.

Eniten kaipaan kumppanuutta ja kosketusta, joita elämässäni ei ole lainkaan. Haluaisin löytää jonkun, jonka kanssa voisin jakaa kehoni ja mieleni, ja joka haluaisi tehdä kanssani samoin. Jatkan etsimistä, mutta tämä on syy sille miksi minulla ei ole tai luultavasti koskaan tulekaan olemaan lapsia.

Vierailija
108/140 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vau, ysikymppinen täällä!

Miksi ei voisi olla? 

Vierailija
109/140 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi löytää mies, joka 1) viehättäisi mua ja 2) sopisi isäksi ja 3) kantaisi päävastuun lapsen hoidosta ja jäisi kotiin,kun lapsi on 3kk ja vapauttaisi minut töihin.

Vierailija
110/140 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiskunnan pitäisi palata ajassa noin 20 vuotta taaksepäin ja pysäyttää teknologinen "kehitys" Nokia 3310:iin.

Tarvitsisin terveen kropan jossa sitä lasta kantaa ja ennen kaikkea olisin tarvinnut tasapainoisen lapsuuden, jotta osaisin nyt itse olla tasapainoinen äiti.

Vierailija
111/140 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geeniperimä, miehen pitäisi synnyttää, taakka ja taloudelliset vaikutukset pitäisi olla samat isälle ja äidille. Siinäpä alkuun muutostarpeet. 

Vierailija
112/140 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin varmaan tehnyt lapsen tai pari, jos se olisi ollut mahdollista. Kroppa sanoi ei.

Vierailija
113/140 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, voisiko mikään muuttua niin paljon. Kolme lasta jo on ja niistäkin nuorin jo 19. Ehkä jos ero tulisi ja kylkeen tälläytyisi joku aivan upea 30+ nainen ja hän haluaisi ehdottomasti lapsia, niin ei kai siinä sitten mikään auttaisi Mutta vaatisi kyllä pitkää ylipuhumista ja jotain ihan hullua rakkautta tms

Vierailija
114/140 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, ettei tarvitsisi olla raskaana, synnyttää eikä huolehtia siitä lapsesta.

Vierailija
115/140 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni lapsettomuus ei johdu olosuhdesyistä, vaan siitä sisäsyntyisestä selvyydestä, että en halua olla vanhempi. En halua omia lapsia, enkä voi mitenkään saada itseäni niitä haluamaan. Kyse on enemmän persoonallisuudesta ja identiteetistä, vähän kuin sekin, että olen hetero. En pystyisi muuttamaan itseäni homoseksuaaliksi, vaikka tekisin mitä, ja vaikka yhteiskunta tarjoaisi homosuhteissa eläville verovapauden ja maksetut lomat Karbialla kaksi kertaa vuodessa, en silti aloittaisi suhdetta naisen kanssa. 

Hyvin sanottu. 

Vierailija
116/140 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuettu mahdollisuus olla lapsen kanssa kotona 5 ikävuoteen asti. Asumiskustannusten puoliintuminen, maahan m ongelmien ratkaisu. 

Vierailija
117/140 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää vapaa-aikaa, lisää rahaa. 

Vierailija
118/140 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi varmaan tykätä lapsista mutta en voi sietää niitä. Hirveetä huutoa ja mekastusta ei kiitos.

Vierailija
119/140 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olis samat mahdollisuudet kun 80 luvulla niin tekisin lapsia. Duunarilla oli varaa hommata mökki, auto, asunto 20 vuodessa kolmen lapsen kera ja toinen vanhemmista kotona lasten kanssa. 

Vierailija
120/140 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekästä tehdä uusia lapsia, kun ihmisiä on valmiiksi liikaa.

Unohdit lisätä : Terveisin katkera lapseton