Mitkä asiat yhteiskunnassa tai omassa elämässäsi pitäisi muuttua jotta tekisit lapsia?
Suomessa siis syntyvyys on laskenut jo jostain 1950-1960 luvulta asti ja 2000 luvulla syntyvyys on vielä enemmän laskenut.
Itse omalla kohdalla minun pitäisi saada parempaa palkkaa töistä tai sitten verotuksen pitäisi keventyä reilusti suomessa, saan nyt reilu 3000e/kk palkkaa bruttona. Joku noin 4000e/kk palkka olisi sopiva koska suomessa on kaikki niin kallista.
Suomessa myös siirtyä enemmän vapaaseen yhteiskuntaan tämän holhousyhteiskunnan sijasta, suomessa yhteiskunta puuttuu aivan liikaa ihmisten elämään.
Toki myös nykyaikainen isyys on sellainen asia mikä ei houkuttele koska onko joku vaippojen vaihto tai kotona norkoilu kivaa? Vähän sama että miksi söisin sitä pahaa ruokaa kun voin myös syödä sitä hyvää ruokaa.
Mitkä sinulla on asiat mitkä pitäisi muuttua?
Kommentit (140)
Maksakaa kaikki kulut, lapset maksavat kyllä takaisin, heti kun saavat rahaa. Kiäh kiäh
😉
Pitäisi jotenkin muuttua nuoremmaksi ja hedelmällisemmäksi ja saada edes jonkinlainen varmuus siihen että tällaiseen yhteiskuntaan ylipäätään kannattaa tehdä lapsia.
Syntyvyys on alhaista koska naisille ei tavismiehet kelpaa. Naiset yliarvioivat oman tasonsa parisuhdemarkkinoilla ja se pullukkanainen haluaa tasokkaan miehen eli miehen joka on akateeminenkomistus.
En millään pysty käymään töissä ja kasvattamaan lapsia samaan aikaan. En käsitä miten se ikinä on ollut mahdollista. Nykyajan vaatimukset on NIIN valtavat. Jos valtio kustantaa minulle ympärivuorokautiset palvelijat, voin harkita asiaa.
Tässä on tullut jo pointteja. Suomen rahat on lahjoitettu pois. Moni ei näe missään mitään järkeä. Ihmiset ei saa mitä tarvitsee. Kaikki on alasajoa, ja sulaa hulluutta.
Pienetkin yritykset luoda omannäköinen elämä tuottaa sanktion. Lapsi ei ole lelu, jota voi kuka vaan mistä syystä vaan heitellä keksittyjen vikojen tai ohimenevien tilanteitten takia epämääräisiin kasvuolosuhteisiin määräämättömiksi ajoiksi.
Järkyttäviä laittomuuksia tapahtuu.
Toki myös nykyaikainen isyys on sellainen asia mikä ei houkuttele koska onko joku vaippojen vaihto tai kotona norkoilu kivaa? Vähän sama että miksi söisin sitä pahaa ruokaa kun voin myös syödä sitä hyvää ruokaa.
Että ihan tämmöinen avaus ap.ltä? Että ihan lasten vaippojen vaihto ja kotona norkuilu? Tietääkö ap, että vauvojen hoito on koko päiväistä työtä ja mukaan lukien sinun halveksuma vaippojen vaihto? Kyllä se sinunkin äiti vaihtoi sinun vaipat, syötti sinua ja vaihtoi kuiviin ym. ym. En haluaisi olla tekemissä sinun kaltaisen ääliön kanssa, että naiset norkeilevat vain, kun saavat lapsia? Oletko ap jotenkin vajaa älyinen? En minäkään katsoisi miestä, joka vain norkeilee töissä, ja harrastaa urheilulajeja ja norkeilee vain tv:n edessä ja katsoo kännyä? Ja että nykyään netflix on jokin harrastus? 😂
Miksi mennä naimisiin ja hankkia lapsia, kun naisia saa nykyään sitoutumatta? Pelkkää rahankulua.
Miksi tekisin lapsia Suomen talouden hyväksi, kun saan kaikki edut tekemättäkin? En ymmärrä logiikkaa.
Vaimo voisi laihduttaa ja pukeutua muuhun kuin tuulipukuun niin ehkä sen jälkeen saattaisin harkita lastentekoa.
Pitäisi olla nuorempi. Jos nyt heti raskautuisin, olisin 44v ensisynnyttäjä. Kaikenlaista riskiä liittyy siihen. Jos siis ylipäätään näillä ikävuosilla edes tulisin raskaaksi.
Miehen pitäisi olla luotettava ja osallistuva. Omien kokemuksieni mukaan sellaista on mahdotonta löytää. Olisi myös hyvä tutustua puolin toisin perusteellisesti ja se vie aikaa, jolloin lapsen yrittäminen venyisi vielä vuosia edemmäs.
Miehen pitäisi myös sitoutua minun elämäntapaani, eli olla äärimmäisen taloudellinen ajattelussaan ja toiminnassaan, jotta voidaan asua samassa taloudessa.
Yksinhuoltajaksi en halua.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tekisin lapsia Suomen talouden hyväksi, kun saan kaikki edut tekemättäkin? En ymmärrä logiikkaa.
Joutuisin itse kustantamaan sen Suomen edun ja toisten ei tarvitsisi osallistua. Ihan niin tyhmä en ole.
Itsekästä tehdä uusia lapsia, kun ihmisiä on valmiiksi liikaa.
Geenit. Minulla on liuta periytyviä sairauksia, joista kärsin. En halua siirtää niitä enää eteenpäin. Sukuhaaramme päättyy minuun, veli meni edeltä jo parikymmentä vuotta sitten.
Pitäis löytää mies joka ottaa vastuuta lapsista ja kotitöistä sen oman 50 % osuutensa verran, ja sellaisia miehiä ei ole.
Omat geenini ovat niin huonot, että en halua siirtää niitä eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Itsekästä tehdä uusia lapsia, kun ihmisiä on valmiiksi liikaa.
Kyllä. Lapset kuluttaa aivan älyttömiä määriä kaikkea. Elät paljon leveämmin ilman lapsia ja palvelut saa jokatapauksessa olit sitten tehnyt lapsia tai et. Et kärsi ollenkaan lapsettomuudestasi, mikä kierosti todistaakin sen kuinka epäitsekäs jalo motiivi sinulla on.
Olen jo lähes nelikymppinen ikisinkku, joten enää ei mikään voi muuttua siihen suuntaan. Jotta olisin hankkinut lapsia nuorempana, minun olisi pitänyt ensinnäkin löytää pitkään parisuhteeseen sitoutuva kumppani, joka ei lähde kävelemään heti kun vauva- ja lapsiarjen todellisuus iskee vasten kasvoja. Toiseksi minun olisi pitänyt saada vakituinen työpaikka, josta perhevapaalle voi lähteä ilman huolta töiden jatkumisesta. Ei olisi ollut lapselle kivaa sekään, kun äiti olisi asunut muutaman kuukauden milloin missäkin keräämässä pieninä palasina olevaa leipää maailmalta. Nykyään en tosin enää jaksa määräaikaisuuksien perässä muuttaa, kun eivät ne pysyvää työtä tuoneet. Itse kestän jotenkuten pätkätöitä ja työttömyysjaksoja, kun pakko on, mutta en ikinä hankkisi lasta tällaiseen kuvioon, etenkään tulossa olevien työttömyysturvan muutosten edessä.
No jos olisin mies ni sitten voisin lisääntyä. Pökätä kerran jos toisenkin ja jatkaa elämääni niin kuin nytkin, vapaana tekemään mitä lystään. Naisena minua ei saa mikään muutos tekemään lapsia. Paska diili kaiken kaikkiaan, joten ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
No jos olisin mies ni sitten voisin lisääntyä. Pökätä kerran jos toisenkin ja jatkaa elämääni niin kuin nytkin, vapaana tekemään mitä lystään. Naisena minua ei saa mikään muutos tekemään lapsia. Paska diili kaiken kaikkiaan, joten ei kiitos.
Tämä niin helvetisti. Olen varma että olisin ollut hyvin myötämielinen lasten hankkimiselle jo parikymppisenä, jos olisin mies. Mikäs siinä olisi siittää jälkeläisiä kun mistään ei itse tarvitsisi luopua: kroppa ei kärsi, työura ei kärsi, usein edes omat harrastukset ei pahemmin kärsi kun muija on se joka ne mukulat käytännössä hoitaa.
Tämä. Muutenkin haluaisin lasteni menevän päikkyyn ja kouluun, joissa on ne samat kristilliset arvopohjat, mitä oli omassa lapsuudessani. En halua tehdä lapsia yhteiskuntaan, jossa opetetaan että sukupuolia ei ole jne hömppää.
Tosin alan nelikymppisenä olla jo muutenkin liian vanha, mutta voisihan se vielä onnistua. Nuorena en seurustellut paljoa, koska olin valtavan ujo. Eikä miehetkään niin valtavan arasta naisesta jaksaneet kiinnostua kun helppojakin kaatoja löytyy.