Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä asiat yhteiskunnassa tai omassa elämässäsi pitäisi muuttua jotta tekisit lapsia?

Vierailija
10.03.2024 |

Suomessa siis syntyvyys on laskenut jo jostain 1950-1960 luvulta asti ja 2000 luvulla syntyvyys on vielä enemmän laskenut.

Itse omalla kohdalla minun pitäisi saada parempaa palkkaa töistä tai sitten verotuksen pitäisi keventyä reilusti suomessa, saan nyt reilu 3000e/kk palkkaa bruttona. Joku noin 4000e/kk palkka olisi sopiva koska suomessa on kaikki niin kallista.

Suomessa myös siirtyä enemmän vapaaseen yhteiskuntaan tämän holhousyhteiskunnan sijasta, suomessa yhteiskunta puuttuu aivan liikaa ihmisten elämään. 

Toki myös nykyaikainen isyys on sellainen asia mikä ei houkuttele koska onko joku vaippojen vaihto tai kotona norkoilu kivaa? Vähän sama että miksi söisin sitä pahaa ruokaa kun voin myös syödä sitä hyvää ruokaa. 

Mitkä sinulla on asiat mitkä pitäisi muuttua? 

Kommentit (140)

Vierailija
81/140 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sivusta seurannut useamman parin perheellistymistä. Joillain se sujuu paremmin kuin hyvin ja siihen joukkoon haluaisin itsekin joskus kuulua. Mutta sitten on myös iso joukko niitä, joilla perhe-elämä on hirveää taistelua. Tällaista en halua.

Ja koska minulla ei ole kristallipalloa eikä muutenkaan ennustajan kykyjä, niin parempi olla lisääntymättä.

Vierailija
82/140 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tästä samasta aiheesta edes tarvitsee jankata tasaisin väliajoin? Kaikki eivät yksinkertaisesti vain halua lapsia. Piste.

Siksi pitää jankata, että jos ne päätökset eivät olisikaan niin ehdottomia. Joku päättää jo 20 v, ettei halua lapsia ja pysyy siinä, koska ei voi muka luopua tehdystä päätöksestä.

Kuitenkin esim 20 v ja 35 v ajattelee jo asioista hyvinkin eri tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/140 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisin kumppanin, joka haluaa lapsia.

N30

Vierailija
84/140 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se asia muutu ellen tapaa miestä, johon koen niin suurta sielullista yhteyttä, että se herättää alkukantaisen ajatuksen lisääntymisen tarpeellisuudesta juuri kyseisen tyypin kanssa. Olipas epäromanttisesti kirjoitettu 😂 Mut muuten en siihen rääkkiin kroppaa ja mieltäni laita. Se on iso vastuu ja täytyy olla varma, että sellaisen haluaa jakaa oikean tyypin kanssa. Onneksi ei oo vauvakuumetta kun kumppanin löytäminen on niin vaikeaa :D

Vierailija
85/140 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi löytyä mies. Nyt olen tapaillut kiinnostavaa miestä, joka sitten yhtäkkiä pamauttaa, että aikookin ehkä muuttaa ulkomaille. Kaikki tapailut vaan loppuvat, ihan kuin joku korkeampi voima yrittäisi estää minua saamasta rakkautta ja lapsia.

Vierailija
86/140 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta lapsentekoon ei pidä kannustaa ketään. Ihan liikaa vanhempia, joilla ei pitäisi olla yhtään lasta.

Vierailija
87/140 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijaissynnytys ok.

Vierailija
88/140 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttuisi mikä tahansa kuinka hyvänsä, niin Saaraksi en muutu.

Vierailija
89/140 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisen katsannan perusteella ketjun top 2 syyt lapsettomuudelle ovat:

1) Työ, sen puute tai sen aiheuttamat kronologiset, materiaaliset tai metafyysiset ongelmat

2) Henkilökohtainen hedonismi

Vierailija
90/140 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jätin kolmannen lapsen tekemättä pääasiassa siksi että hyvinvointivaltiota ei Suomessa enää ole - varhaiskasvatuksesta, koulusta, terveydenhoidosta, neuvolasta ja perheiden tuesta on leikattu jo aivan liikaa. Mun luottamus on mennyt, en ole saanut asiallista hoitoa raskauksissa, synnytyksissä en pikkulapsiaikana enkä töiden ja perheen yhdistämisessä. En luota, että lapseni saa hoitoa sitä tarvitessaan. Ja sitten kun päästään päivähoitoikään, niin voi taivas, en halua viedä enää yhtään lasta Helsingin varhaiskasvatukseen. On niin surullista, missä tilassa se on! 

Päätökseen vaikutti myös tukiverkkojen ohuus, se että isovanhemmat eivät ehdi tai jaksa osallistua, ja lähivuosina on todennäköisesti tiedossa hoivavastuuta toisinpäin. Asiaan vaikuttaa myös mies, en usko että hänellä olisi ollut virtaa yhtään enempään, näillä edellisillä rajauksilla. Jos asiallista hoitoa saisi tappelematta ja voisimme luottaa saavamme apua sitä tarvitessamme, niin tilanne olisi toinen.

Vierailija
91/140 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

insesti lailliseksi

Vierailija
92/140 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tästä samasta aiheesta edes tarvitsee jankata tasaisin väliajoin? Kaikki eivät yksinkertaisesti vain halua lapsia. Piste.

Siksi pitää jankata, että jos ne päätökset eivät olisikaan niin ehdottomia. Joku päättää jo 20 v, ettei halua lapsia ja pysyy siinä, koska ei voi muka luopua tehdystä päätöksestä.

Noh, itse olen 37-vuotias eikä mieleni ole muuttunut miksikään lasten hankkimisen suhteen. En halunnut lapsia parikymppisenä, enkä halua niitä edelleenkään. Miksi pilaisin hyvän elämäni lapsia tekemällä?

Vierailija
93/140 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Venäjästä pitäisi tulla normaali demokraattinen valtio. Putin pitäisi laittaa vankilaan ja oppositio ja toisinajattelijat vapaaksi. Orjakansa pitäisi vapauttaa tsaarinsa hirmuvallasta.

Vierailija
94/140 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko ajan pitäisi elää täysin lapsen ehdoilla, sossuyhteiskunta holhoaa ja kyttää. Ei kiinnosta oman elämäni menettäminen.

Sitä paitsi nykylapset ovat enimmäkseen kauheita.

Monilta unohtuu, ettei se kuuluisa lapsiperhe-elämä ole jotain muualta annettua. Se on just sellaista millaisen siitä itse tekee. Siitä saa halutessaan kamalaa kauhua, mutta vaihtoehtona on myös se, että vanhempi on perheessä kuskin paikalla ja hoitaa kasvatuksen niin kuin kuuluu hoitaa. Se on mahdollista yksinhuoltajanakin.

Kyllä nyt yli 5-kymppisenä kelpaa kun on hyväkäytöksiset kivat pojat jotka ovat luvanneet huolehtia minusta kun vanhenen. Eivät ole kumpikaan kertaakaan murkkuna haistatelleet tai paiskoneet ovia. Kerran nuorempi töksäytti lapsena jotain tylyä mutta isoveljensä ojensi heti että et sä voi äidille puhua noin. Välittävät paitsi minusta, myös toisistaan. Mukavaa kun tietää etten joudu vieraiden armoille vanhuksena. En tiedä missä ja miten te lapsettomat aioitte vanhana pärjäillä.

Vierailija
95/140 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa varmaan aika pinnalliselta. Mutten halua lapsia, koska pelkään synnytystä. Enkä koskaan ole kokenut kovaa tarvetta olla äiti. Joten tämä toimii minulle iham hyvin. Joskus olen kyllä miettinyt miltä elämäni näyttäisi, jos olisin nyt perheellisenä. Olisinkohan mä nyt leikkimässä lapsen kanssa, enkä täällä kirjoittelemassa. 

Vierailija
96/140 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Yhteiskunnan pitäisi muuttua sellaiseksi, että perhe pärjää hyvin korkeakoulutetun miehen palkalla.

2. Pitäisi löytyä nainen, joka olisi valmis elämään perinteisessä roolissa kodin- ja lastenhoitajana.

3. Naisen pitäisi osata hoitaa kotia ja lapsia. 

Vierailija
97/140 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulkea internet. Olen riippuvainen älypuhelimesta ja tämä ei ole vitsi. 

Vierailija
98/140 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olla 30 ja risat.

Vierailija
99/140 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvitteletko urvelo, että voit jankkaamisellasi käännyttää ketään täysjärkistä ihmistä? XD Ennemminkin sellainen herättää vastareaktion, katsos niin ihmismieli toimii. 

Minä olin vela parikymppisenä, ja nyt nelikymppisenä olen lisäksi antinatalisti. Oikea vela ei muuta mieltään koskaan. Joku aidalla istuja voi muuttaa, mutta sellainen ei ole vela koskaan ollutkaan.

Vierailija
100/140 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh, itse olen 37-vuotias eikä mieleni ole muuttunut miksikään lasten hankkimisen suhteen. En halunnut lapsia parikymppisenä, enkä halua niitä edelleenkään. Miksi pilaisin hyvän elämäni lapsia tekemällä?

En ymmärrä, miksi hyvä elämä menisi lapsen takia pilalle? Lasten myötä elämä muuttui paljon täydemmäksi ja se oman navan ympärillä pyöriminen loppui. Ymmärrän paljon paremmin myös esim omia vanhempiani.