Oletko koskaan miettinyt kuinka paljon kaupassa myydään epäterveellistä ruokaa?
Karkit, keksit, sipsit, paistopisteen tuotteet, makkarat, nakit, jäätelöt. Näissä on valtava määrä suolaa ja kovaa rasvaa. Moni ihminen varmasti pitää näitä terveellisinä ruokina, koska niitä saa myydä kaupassa.
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Epäterveellinen ruoka on myytti. Jos mietin tuttaviani, jotka kuolivat alle kuusikymppisinä, niin ei niistä juuri kukaan elänyt erityisen epäterveellisesti paitsi yksi juoppo. Yksi oli jopa terveysintoilija.
Moni luulee syövänsä terveellisesti, mutta tosiasiassa syö liikaa suolaa, sokeria, tyydyttynyttä rasvaa ja kaloreita.
En. Kaikki on syötävää ja lapsuudessa sai vain kaikkein halvinta pötsintäytettä. Omilla rahoillaan vasta sai valkata kalliimpaa.
Ja aikuiset naiset jotka nimittelevät ruokaa josta eivät tykkää p..ksi tai kuraksi tms.
Mikä heitä vaivaa, he voivat kieltää lapsiltaan näiden syömisen ja olla itse syömättä.
Kuitenkin ruokaa, olipa se vehnää tai sokerilla maustettu, tai itselle vastenmielistä läskiä pitäisi kunnioittaa, opetettiin lapsuuskodissani.
ap kävisit joskus ruoka kaupassa etkä ainoastaan alkossa viina on jo näköjään sumentanut lopunkin aivo toimintasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse asiassa joskus miettinyt, milloin joku keksii perustaa kaupan, missä (lähes) kaikki ruoka on terveellistä.
Käytännössä myytävä liha vähärasvaista, ei croisantteja ja donitseja ym. vaan ns. 'hyvää' leipää, ei makeita, ehkä joku sokeriton keksi tai tummaa suklaata tarjolla tmv.
Laajat valikoimat vihanneksia ja hedelmiä, ei karkkeja, limuista tarjolla vain sokeritromat versiot, meuhuista esom 100%marjaa ei sokeria ym. mikä itse lantrataan vedellä. Jugurttina ns. 'kreikkalaista'jugurttia, ei sokerillisia versioita jne.
Käytännössä siis jokainen asia minkä asiakas lappaisi koriinsa, olisi ns. 'hyvää' ja terveellistä ruokaa. Helpottaisi asiakkaan roolia, kun houkutuksia muuhun ei edes tulisi.
Sokeriton limu on kaukana terveellisestä. Oletko koskaan kuullut mitä makeutusaineet aiheuttaa?
Mikään limu ei ole ns terveellistä millään mittapuulla. Ihan sama millä se on makeutettu.
Ei pelkästään ne syötävät... Vaan juomahyllyt, jotka ovat suurelta osin sokeria tai makeutusaineita... Ja tietty kalja. Siinä on kyllä "rahat pois hölmöiltä"-osasto.
Vierailija kirjoitti:
Halvoissa mikroruoissa, monissa leivissä ja makkaroissa ja vaikka missä, varsinkin edullisissa on valtavat määrät suolaa ja rasvaa ja nämä ovat juuri niitä, joita köyhät pakotetaan ostamaan.
Mikä ihme on "halpa mikroruoka"? Yksi ainut annos maksaa vähintään 2 euroa, ja nekin ovat parin desin sosekeittoja, jotka eivät riitä ateriaksi. Itse tekemällä saisi kattilallisen keittoa, joka maksaa alle 2 euroa.
Katson tarkkaan mitä ostan ja syön. Alko ja tupakkatuotteita en edes osta, enkä niitä nauti.
Vierailija kirjoitti:
Katson tarkkaan mitä ostan ja syön. Alko ja tupakkatuotteita en edes osta, enkä niitä nauti.
Juon puhdasta suomalaista hanavettä.
Työpäivinä syön lounasravintolat. Joka päivä erilaista omalle vatsalle sopivaa kasvisruokaa.
Jenkeissä on whole marketit, meilläkin pitäisi olla luomukauppa, mutta sellainen missä olisi vain aitoja ruoka-aineita. En tiedä kuinka kallista olisi aidoista, laadukkaista aineista tehty valmisruoka. En ole koskaan nähnyt.
Ostan kaupasta vihannekset, juurekset ja hedelmät, yhden leivän kelpuutan, voita, öljyjä, kalat, mausteita, kahvin papuja, maustamatonta paksua jogurttia ja rahkaa, lihat tulevat luomutilalta. Muu höttö on minulle ilmaa, en näe niitä.
Kasvatan myös itse paljon. Kuivaan ja pakastan.
Olen terve ja energinen. Elämä on valintoja täynnä. Emmekä ole varakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäterveellinen ruoka on myytti. Jos mietin tuttaviani, jotka kuolivat alle kuusikymppisinä, niin ei niistä juuri kukaan elänyt erityisen epäterveellisesti paitsi yksi juoppo. Yksi oli jopa terveysintoilija.
Moni luulee syövänsä terveellisesti, mutta tosiasiassa syö liikaa suolaa, sokeria, tyydyttynyttä rasvaa ja kaloreita.
Tossa sun listassa ainoa haitallinen on sokeri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen näkee myös ruokahävikkikauppojen tarjonnassa. Suurin osa muuta kuin ns. oikeaa ruokaa.
Tarkoitan Fiksuruokaa ja Matsmartia.
Ns. oikeaa ruokaa on aika vähän säilykkeenä. Onhan fiksuruoka kyllä esim. sipuliakin myynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tossa sun listassa ainoa haitallinen on sokeri.
Taidat olla melkoinen maavalas. Toivottavasti elvytyskielto on voimassa.
On parempaakin tekemistä kuin mietiskellä joutavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen. Mulla on kakkostyypin diabetes ja kerran seisoin Citymarketin käytävällä ja katsoin ympärilleni. En nähnyt mitään, mikä olisi mulle sopivaa. En toki ollut hevi-osastolla, mutta kuitenkin. Pelkkää naksua, raksua, keksiä ja sokerihöttöä.
Citymarketissa on monta muutakin hyllyväliä kuin se naksu-raksu-keksi-sokerihöttöhyllyt, joille ei ole mikään pakko mennä, jos olet ostamassa vihanneksia. Eihän siellä citymarketin vaateosastollakaan näy mitään syötäväksi kelpaavaa.
Katselin ympärilleni siinä käytävällä, kuiva-ainehyllyjen välissä. Ja yleensä ostan samasta kaupasta kaiken tarvitsemani, joten en käy vain hevi-osastolla. Kyllä sitä epäterveellistä, ylimääräistä höttöä suorastaan tyrkytetään. No, totta kai, se on kaupoille lisämyyntiä.
"Oletko koskaan miettinyt kuinka paljon kaupassa myydään epäterveellistä ruokaa?"
Tässäkin pätee kysynnän ja tarjonnan laki. Jos niitä ei ostettaisi, ei niitä myöskään kaupassa myytäisi. Yksikään kauppias ei hankkisi myytäväksi tuotteita jotka jäisivät hyllyyn homehtumaan.
Sitä myydään mitä ostajat haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halvoissa mikroruoissa, monissa leivissä ja makkaroissa ja vaikka missä, varsinkin edullisissa on valtavat määrät suolaa ja rasvaa ja nämä ovat juuri niitä, joita köyhät pakotetaan ostamaan.
Mikä ihme on "halpa mikroruoka"? Yksi ainut annos maksaa vähintään 2 euroa, ja nekin ovat parin desin sosekeittoja, jotka eivät riitä ateriaksi. Itse tekemällä saisi kattilallisen keittoa, joka maksaa alle 2 euroa.
Köyhät ostavat noita mikroruokia iltaalesta -60% eli 80 senttiä yksi ateria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhät ostavat noita mikroruokia iltaalesta -60% eli 80 senttiä yksi ateria.
Ja siltikin se on kalliimpaa kuin itse tehty.
Oon lukenut tätä kohkaamista tuosta sydänmerkistä. Samat kohkaa sammakkomerkistä, kem vanoista, lisäaineista, piik eistä, heillä on elämän puutetta. Jotenin onneytomia ihmisiä vaikka mirlstään ovat nii tervettä elämää eläviä. Ihminen voi kasvattaa niitä.itujaan ja ostaa pekonia luomutilalta mesoamatta toisten syömisistä.