Oletko koskaan miettinyt kuinka paljon kaupassa myydään epäterveellistä ruokaa?
Karkit, keksit, sipsit, paistopisteen tuotteet, makkarat, nakit, jäätelöt. Näissä on valtava määrä suolaa ja kovaa rasvaa. Moni ihminen varmasti pitää näitä terveellisinä ruokina, koska niitä saa myydä kaupassa.
Kommentit (114)
Makkara on terveellistä. Syö sinä vaan keksikätköäsi.
Huomasihan tuon omassa olemuksessakin ja lähti vatsakivut pois, kun aloin ostamaan edes n. 20% ostoksistani raaka-aineina ja aloin tekemään useammin oikeaa ruokaa. Hankalampi niille, joita ei ruuanlaitto nappaa.
Vierailija kirjoitti:
Light-tuotteet ovat terveellisiä, koska ne eivät lihota, diabeetikot tarvitsevat niitä. Rypsiöljy on terveellistä ja edullista, kotimaista.
Kevyet broilerinakit ovat hyvänlaatuista ja sisältävät paljon proteiinia.
Maksapasteija on edullista ja terveellistä. (Moni kertoo syövänsä joskus maksalaatikkoa, mutta mikä vika on maksapasteijassa?)
Nyt alkoi taas tämä väittely siitä mikä on kenenkin mielestä terveellistä.
Kauppiaan vastuulla on tuotteiden tuoreus, elintarvikesäädösten noudattaminen ja oikea hinnoittelu.
Light-tuotteita on monenlaisia, terveellisia ja epäterveellisiä. Lisäksi niitä saattaa käyttää epäterveellisiä määriä kuvitellen, ettei paino kuitenkaan nouse.
Vierailija kirjoitti:
Light-tuotteet ovat terveellisiä, koska ne eivät lihota, diabeetikot tarvitsevat niitä. Rypsiöljy on terveellistä ja edullista, kotimaista.
light tuotteet eivät ole ruokaa. niissä ei ole mtn sisältöä ja ne opettavat lihottavaa ajattelutapaa. sairaat saavat myötätuntoni, mutten halua elää heidän mukaansa
rypsi on karjanrehua. siinä on ihmisen tarpeeseen väärinpäin rasvahapposuhteet. hinta ei saa vaikuttaa mitä meille myydään
Vierailija kirjoitti:
Olen ajatellut. Mielestäni kaikki epäruoka pitäisi poistaa myynnistä. Lighttuotteet, rypsiöljytuotteet, keinomakeutetut tuotteet
kaikki liha ja eläinperäiset myös. ja mitä hiton vikaa on kotimaisessa rypsiöljyssä?? olet varmasti tosi isokokoinen eukko.
Joo aika häiritsevää että ne karkki- ja sipsihyllyt vie niin paljon tilaa ja on kaikki vielä sijoitettu kassojen eteen, ihankuin niiden kuuluisi olla 1/5 ihmisen ravinnonsaannista
Otsikon perusteella odotin jotain uutta ja yllättävää. Mutta olikin vain huolissaan kaikkien tietämistä huonoista "ruoista" kuten sipseistä ja karkeista.
Enkä ole vielä koskaan tavannut ihmistä, joka pitäisi tuotteita terveellisenä vain sen takia, että niitä saa myydä kaupassa.
Ei niitä tarvitse ostaa. Kaupassa on myös olutta ja tupakkaa, ostanko, no en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen näkee myös ruokahävikkikauppojen tarjonnassa. Suurin osa muuta kuin ns. oikeaa ruokaa.
Tarkoitan Fiksuruokaa ja Matsmartia.
Mitenkähän matsmart saisi asiakkaalle asti sen päiväysvanhan lohifileen? Tai muuta "oikeaa ruokaa"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
light tuotteet eivät ole ruokaa. niissä ei ole mtn sisältöä ja ne opettavat lihottavaa ajattelutapaa. sairaat saavat myötätuntoni, mutten halua elää heidän mukaansa
rypsi on karjanrehua. siinä on ihmisen tarpeeseen väärinpäin rasvahapposuhteet. hinta ei saa vaikuttaa mitä meille myydään
kommunistisessa utopiassa mitään karjaa ei olisi ja joutuisit jonottamaan appelsiineja. raha ratkaisee markkinataloudessa aina. onhan niitä terveysruokiin erikoistuneita kauppoja maailmalla, mutta Suomi on pieni maa. Nevanlinna on vallattava takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Olen. Mulla on kakkostyypin diabetes ja kerran seisoin Citymarketin käytävällä ja katsoin ympärilleni. En nähnyt mitään, mikä olisi mulle sopivaa. En toki ollut hevi-osastolla, mutta kuitenkin. Pelkkää naksua, raksua, keksiä ja sokerihöttöä.
Citymarketissa on monta muutakin hyllyväliä kuin se naksu-raksu-keksi-sokerihöttöhyllyt, joille ei ole mikään pakko mennä, jos olet ostamassa vihanneksia. Eihän siellä citymarketin vaateosastollakaan näy mitään syötäväksi kelpaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, olen monta kertaa ajatellut että esim sipsihyllyt on vahingollista tavaraa täynnä. Myös suuri osa makkaroista haitallisia. Karkeista myös suurin osa. Kevytlimsat saisi kieltää heti
Ei mene perille millään että pitäisi kieltää. Ihan jokainen asiakas voi itse päättää mitä ostaa. Mikäli joku tuote ei mene kaupaksi se poistetaan ja tuotanto lopetetaan. Aika helppoa, helpompaa kuin saada joku kieltolaki läpi. Ihmisissä se vika on, kun ei osata edes terveellisiä elintarvikkeita ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Kevyet broilerinakit ovat hyvänlaatuista ja sisältävät paljon proteiinia.
Maksapasteija on edullista ja terveellistä. (Moni kertoo syövänsä joskus maksalaatikkoa, mutta mikä vika on maksapasteijassa?)
Nyt alkoi taas tämä väittely siitä mikä on kenenkin mielestä terveellistä.
Kauppiaan vastuulla on tuotteiden tuoreus, elintarvikesäädösten noudattaminen ja oikea hinnoittelu.
Jaaha, päivän vitsi :)
Vierailija kirjoitti:
Huomasihan tuon omassa olemuksessakin ja lähti vatsakivut pois, kun aloin ostamaan edes n. 20% ostoksistani raaka-aineina ja aloin tekemään useammin oikeaa ruokaa. Hankalampi niille, joita ei ruuanlaitto nappaa.
Ei välitetä omasta terveydestä jos ruoanlaitto ei nappaa. Mieluummin sitten pillereitä ja leikkauksia sairaaloissa kun suolisto märisee eikä halua enää toimia kunnolla. Laiskuus kaiken takana jos ei oma terveydenhoito nappaa ja mätetään mitä sattuu kitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ajatellut. Mielestäni kaikki epäruoka pitäisi poistaa myynnistä. Lighttuotteet, rypsiöljytuotteet, keinomakeutetut tuotteet
kaikki liha ja eläinperäiset myös. ja mitä hiton vikaa on kotimaisessa rypsiöljyssä?? olet varmasti tosi isokokoinen eukko.
Toinenkin vitsi.
Halvoissa mikroruoissa, monissa leivissä ja makkaroissa ja vaikka missä, varsinkin edullisissa on valtavat määrät suolaa ja rasvaa ja nämä ovat juuri niitä, joita köyhät pakotetaan ostamaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse asiassa joskus miettinyt, milloin joku keksii perustaa kaupan, missä (lähes) kaikki ruoka on terveellistä.
Käytännössä myytävä liha vähärasvaista, ei croisantteja ja donitseja ym. vaan ns. 'hyvää' leipää, ei makeita, ehkä joku sokeriton keksi tai tummaa suklaata tarjolla tmv.
Laajat valikoimat vihanneksia ja hedelmiä, ei karkkeja, limuista tarjolla vain sokeritromat versiot, meuhuista esom 100%marjaa ei sokeria ym. mikä itse lantrataan vedellä. Jugurttina ns. 'kreikkalaista'jugurttia, ei sokerillisia versioita jne.
Käytännössä siis jokainen asia minkä asiakas lappaisi koriinsa, olisi ns. 'hyvää' ja terveellistä ruokaa. Helpottaisi asiakkaan roolia, kun houkutuksia muuhun ei edes tulisi.
Sokeriton limu on kaukana terveellisestä. Oletko koskaan kuullut mitä makeutusaineet aiheuttaa?
Vierailija kirjoitti:
"Meil jaetaan kirjaimellisesti sydänmerkkejä leivonnaisillle yms, siis niitä pidetään ja mainostetaan terveellisinä.
Sit ihmetellään kun ylipaino kasvaa kansalaisissa yms. Siis tästä on tehty ihan numero viimepäivinä ja sitä ihmetellään mistä se johtuu.
Samaan aikaan rikolliset ketkä johtaa tätä systeemiä mainostaa epäterveellistä ruokaa terveellisenä, tekee valtavat tuotot, ajaa ihmiset kierteeseen missä ne alkaa tarvitsemaan myös lääkitystä jne.
Ei nää oo vaikeita asioita ymmärtää. "
Sydänmerkki on kategoriassaan muita terveellisempi. Sydänmerkitty kaurahiutale on muita kaurahiutaleita terveellisempi, sydänmerkitty keksi on muita keksejä terveellisempi. Se nimenomaan ei ota kantaa siihen, pitäisikö keksejä syödä ollenkaan, vaan auttaa valitsemaan terveellisemmän keksin jos keksejä ylipäätään on päättänyt syödä
Vierailija kirjoitti:
Olen itse asiassa joskus miettinyt, milloin joku keksii perustaa kaupan, missä (lähes) kaikki ruoka on terveellistä.
Käytännössä myytävä liha vähärasvaista, ei croisantteja ja donitseja ym. vaan ns. 'hyvää' leipää, ei makeita, ehkä joku sokeriton keksi tai tummaa suklaata tarjolla tmv.
Laajat valikoimat vihanneksia ja hedelmiä, ei karkkeja, limuista tarjolla vain sokeritromat versiot, meuhuista esom 100%marjaa ei sokeria ym. mikä itse lantrataan vedellä. Jugurttina ns. 'kreikkalaista'jugurttia, ei sokerillisia versioita jne.
Käytännössä siis jokainen asia minkä asiakas lappaisi koriinsa, olisi ns. 'hyvää' ja terveellistä ruokaa. Helpottaisi asiakkaan roolia, kun houkutuksia muuhun ei edes tulisi.
Perustappa sitten. Luulisin kyllä, että tuollaista kauppaa kaipaava osaa valita normikaupasta sen tumman suklaan tai kreikkalaisen jugurtin. Hinnat tuossa kaupassa tuskin olisivat kilpailukykyisiä, joten pitäisi olla jokin vetävämpi valtti kuin sokeriton jugurtti.
Mä tiedän sen, ei tarvitse miettiä.