Miksi yrittäjille ei kelpaa yksikään työnhakija?
Marjanpoiminta, kahvilatyö, siivoustyö, kaupan kassa jne. Vuosi toisensa jälkeen sama itku ja parku :"työttömille ei työt kelpaa". Kuitenkin näihinkin yrityksiin hakemuksia tulee, joskus jopa sadoittain.
Tällä palstalla moni väittää olevansa työnantaja tai yrittäjä. Voisko joku teistä selittää MIKSI te itkette mediassa jatkuvasti ettei saa työntekijöitä vaikka on satojatuhansia ihmisiä työhaluisina työttöminä? Hakemuksia tulee sadoittain yhteen osa-aikaiseenkin matalapalkka-alan työpaikkaan. Mutta miksi kukaan ei kelpaa? MITÄ te etsitte ja haluatte?
En tiedä yhtään ainoaa työhalutonta työtöntä enkä yhtään ainoaa aikuista työtöntä joka kuvittelee saavansa heti 3000-5000€ palkkaa. Nämä eivät käy syyksi. Johan hakemusten järkyttävä määräkin kertoo että suurin osa on ihan realisteja palkan ja työn suhteen. Ja työhalujakin on.
Mitä te haluatte tällä turhalla valittamisella saada aikaan? Itse saatte vain huonon maineen lapsellisella valittamisella. Eikä hakemuksia kohta tule yhtään. Odotatteko että jokin taho (valtio/kunta/joku muu, mikä?) tulee ja lupaa maksaa palkan jos sinä alistut palkkaamaan ja tarpeeksi vingut ja valitat? Onko unohtunut että itsekin olette olleet vasta-alkajia omassa työssänne ja joku on ottanut suunnattoman riskin palkatessaan teidät nuorena ja osaamattomana?
Kommentit (160)
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla osaava kokenut ja halpa.
Vaatimukset on utopistisia. Sitten naristaan kun ei löydy.
Itsekkin haluaisin uudenveroisen halvan loistoauton, ei oikein löydy.
Ja nöyrä, ei liian viisas. Työtä vastaava koulutus on uhka.
Mieluummin vaikka eri alan opiskelija. Vieläpä sellainen, joka on kuin joku Disneyn Tuhkimo, ain laulain työtäs tee. Sirputi sirp, ja hyvää päivänjatkoa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän se on että yrityksille kelpaa ainoastaan orjatyövoma mutta heti kun pitäisi maksaa vähintään tessin mukainen palkka niin tulee syvä hiljaisuus.
Jeesus mitä BS:ää. Sitä tessin mukaista palkkaa nimenomaan maksetaan koko ajan.
Niin, mutta ei haluta. Ja juuri siksi otetaan palkkatuettuja työntekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Marjanpoiminnan teki viimekin kesänä marokkolaiset, afrikkalaiset ja pakistanilaiset. Eivät edes ukrit ja puolalaiset niinkuin muina vuosina. Hekin alkavat olla suomen marja Mateille liian kallista työvoimaa.
Mä en ainakan osta enää yhtäkään marjaa koko kesänä. Niistä saa ripulin. Sen tietää hygieniasta kun pellon laitamilla ei ole pesumahdollisuuksia puska asian jälkeen.
Hs kirjoitti tästä jo 4 v sitten. Silloin suomalsiet paljasti nämä hygieniapuutteet.
Parempi vaan kerätä itse ne marjat tai olla ilman. Minäkin siis teen näin, että kerään tai olen ilman. En osta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täydellisiä työntekijöitä ei ole. Miksi sitten tehdään virheitä, miksi tehdään talousrikoksia, miksi kavaltajia jää kiinni? Töissä on valtavat määrät täysiä tumpeloita.
Minäkin olen töissä, mutta en ole virheetön.
Ihmettelen miksi sitten täydellistä haetaan.
Luullaan että se tuo taikasauvan mukanaan. Bling, ja tuottavuus nousee, kaikki kehittyy itsestään ja kilpailijat jää kauas taakse.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä nyt heittää isopyörä jollakulla vahvasti.
Jokainen työntekijä joka on töissä on kelvannut. Jokainen kuljettaja, analyytikko, kaupankassa, insinööri, leipuri, sairaanhoitaja, siivooja, kapteeni, rakennusmies joka juuri nytkin töissä on kelvannut.
Ap kysyykin niistä yrittäjistä joille ei kelpaa kukaan ja jotka valittaa joka vuosi samaa. Kyllä sinun pyöräsi nyt tilttasi kun et ymmärrä lukemaasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen työntekijä joka on töissä on kelvannut. Jokainen kuljettaja, analyytikko, kaupankassa, insinööri, leipuri, sairaanhoitaja, siivooja, kapteeni, rakennusmies joka juuri nytkin töissä on kelvannut.
Minä teinkin aloituksen näistä yrittäjistä jotka mediassa isoilla otsikoilla (toki toimittajan näppäimistöllä tehty) kuuluttavat miten ei työttömille työ kelpaa. Vaikka totuus on päinvastainen. En ymmärrä kenelle he tätä valhetta suuntaavat ja mitä sillä haluavat saavuttaa. Osaatko sinäkään vastata?
Voivat uhriutua. Sillä on muiden silmissä monia etuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä teinkin aloituksen näistä yrittäjistä jotka mediassa isoilla otsikoilla (toki toimittajan näppäimistöllä tehty) kuuluttavat miten ei työttömille työ kelpaa. Vaikka totuus on päinvastainen. En ymmärrä kenelle he tätä valhetta suuntaavat ja mitä sillä haluavat saavuttaa. Osaatko sinäkään vastata?
Mitä ihmeen etuja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en havittele, en ole koskaan havitellut huikeaa palkkaa, mutta sentään koulutusta vastaavaa tes-mukaista. Siksi kouluttauduin alalle ( kukkakauppa) totuus on että kun olen hakenut paikan päällä suoraan cv lläni ja kasvotusten oikeaa työpaikkaa, yrittäjä sanoo kangerrellen, ettei ole varaa, mutta seuraavaan hetkeen olen ( epätoivoissani ) sanonut olevani palkkatukioikeutettu ja työkokeiluunkin, niin johan alkaa yrittäjän silmät säteillä ja mahdollisuutta harkintaan, puhelinnumeron ottoon ja pieneen jutteluun löytyy heti.
Parin päivän hiljaisuus olon jälkeen olen kuullut yrittäjästä ja olen saanut paikan. Siis työkokeilijana.
Kun tämän kertoo te-toimistolle, eivät anna mahdollisuutta perääntyä ja olenhan minä itsekin toiveekkaana menemään. Kaikki työkokemus on arvokasta. Ajattelen.
Olen yrityksessä puolisen v ja en saa pestiä oikella kovalla rahalla
No mitähän sinä pälli noilla lapsellisilla naamoilla tarkoitit? Kasvapa teini aikuiseksi! Yhtä yrjö olet kuin emojisi.
Olen koulutettu, taso-kilpailussa voittanut 1 palkinnon floristimestari ja silti en saa alan töitä koska palkanmaksuhalua ei ole yrittäjillä. Tätä on Suomessa alan arvostus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen etuja?
Saavat sympatiaa ja mainosta. Voivat tehdä firmassa mitä tahansa, kun julkinen imago on valkopesty.
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en havittele, en ole koskaan havitellut huikeaa palkkaa, mutta sentään koulutusta vastaavaa tes-mukaista. Siksi kouluttauduin alalle ( kukkakauppa) totuus on että kun olen hakenut paikan päällä suoraan cv lläni ja kasvotusten oikeaa työpaikkaa, yrittäjä sanoo kangerrellen, ettei ole varaa, mutta seuraavaan hetkeen olen ( epätoivoissani ) sanonut olevani palkkatukioikeutettu ja työkokeiluunkin, niin johan alkaa yrittäjän silmät säteillä ja mahdollisuutta harkintaan, puhelinnumeron ottoon ja pieneen jutteluun löytyy heti.
Parin päivän hiljaisuus olon jälkeen olen kuullut yrittäjästä ja olen saanut paikan. Siis työkokeilijana.
Kun tämän kertoo te-toimistolle, eivät anna mahdollisuutta perääntyä ja olenhan minä itsekin toiveekkaana menemään. Kaikki työkokemus on arvokasta. Ajattelen.
Olen yrityksessä puolisen v ja en saa pestiä oikella kovalla rahalla vaan koska avasin yrittäjän tietoisuuden orjien ma
No joo. Mutta kukkakaupat ovat markettikilpailun puristuksessa. Et ota lukuun sitä vaihtoehtoa, että yrittäjälle todellakaan ei jää viivan alle sinulle palkkaa. Mikset? Moni kukkakauppa joutuu lopettamaan ja jää ilman jatkajaa. En nyt tarkoita tällä, etteikö ahneita yrittäjiä ole. Itse kävin kilpailijan firmassa ja kun näin, miten ulkomaista työvoimaa kohdeltiin, niin teki mieli mennä oksentamaan. Sekä siksi, että minua vitutti ukrainalaisten tyly kohtelu ja heidän haluttomuutensa edes katsoa vierailijaa päin, niin myös siksi, että heitä riistämällä meidätkin kilpaillaan tilanteeseen, jossa palkkaa saa joko työntekijä tai ei kukaan. Yrittäjä tekee tappiota ja minitulosta kaudesta toiseen sen yhden onnistuneen toivossa.
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla noin 20-25 vuotias söpöliini 30 vuoden työkokemuksella joka ei pidä sairausloman, vaikka olisi hengityskoneessa. Palkan suhteen täytyy olla vaatimaton, koska "työ itsessään on unelma" ja koulutuksenkin täytyy olla kansainvälisestä huippu yliopistosta, vaikka kyseessä olisi vain kahden kuukauden kesätyö lähi kaupassa hyllyjen täyttäjänä
Pitää olla 15 vuoden kokemus tekniikasta, joka on ollut olemassa 5 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Työttömiä pitäisi hakata niin kauan että alkaa työn tekeminen kiinnostaa.
Ja sitten paskaksi hakattuna se työnteko onnistuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet juuri asian ytimessä. Tämä paska Suomi ja kiitos päättäjien tekee sinunkin toimeentulostasi nollan. Se ei ole työttömän vika joka epätoivoisesti hakee töitä. Hän on hankkinut koulutuksen alalle ja odottaa saavansa elannon siitä. Häntäkään ei voi syytyää . Syytetään kuluttajia. Syytetään poliitikkoja jotka katkaisevat ostovoiman.
Lähtökohta työkkärilläkin on että yrittäjä on työllistäjä ja sinun tulee työllistää. Halusit tai et. Olet selkeästi tajunnut yrittäjyyden väärin. Luuseri.
Mikäs tämä helsinkiläinen kahvila kun valittaa, että kelvollisia hakijoita ei ole. Vain ma a h anmu uttajia ja työttömiä työnhakijoita. Hyi että, kuka sellaisia nyt haluis. Kehtaavat vielä hakemuksia lähetellä, työttömät työnhakijat. Eivät osaa edes hävetä työttömyyttän. Menisivät töihin. Mut siis jonneki muualle, ei Mun kahvilaan.
Vierailija kirjoitti:
Loozerit ei kelpaa kun hautaan
Puhut selkeästi itsestäsi. Voi luuseri poloinen. Mene kallotohtorille kun noin ahdistaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömiä pitäisi hakata niin kauan että alkaa työn tekeminen kiinnostaa.
Ja sitten paskaksi hakattuna se työnteko onnistuu?
Miten työttömät ei ole tätä hoksanneet? Satoja siistejä hakemuksia tehneet, kursseja käyneet, cv ja hakemukset pilkulleen kohdillaan, suihkuteltu, suittu hiukset ojennukseen, rässätty paidat ja pöksyt, oltu ajoissa paikalla ja esiinnytty moitteettomasti. Työtä ei ole kuitenkaan saanut koska pitäisi olla pieksetyn näköinen 😄. Ja NYT VASTA tämä tosiasia kerrotaan.
Ap on ilmeisesti kehdannut vaatia palkkaa työstään. Yrittäjät haluaa vain harjoittelijoita joille ei tarvitse maksaa palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä saamme kiittää poliitikkoja emme niitä työnhakijoita. Se ei todellakaan ole heidän syy vaan päättäjien ja ostovoiman heikennyspäätökset.
Lehdessä oli iso juttu miten marjanpoimijoita oli huijattu. Niin just niitä tuodaan tänne ja niitä huijataan.