Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi yrittäjille ei kelpaa yksikään työnhakija?

Vierailija
09.03.2024 |

Marjanpoiminta, kahvilatyö, siivoustyö, kaupan kassa jne. Vuosi toisensa jälkeen sama itku ja parku :"työttömille ei työt kelpaa". Kuitenkin näihinkin yrityksiin hakemuksia tulee, joskus jopa sadoittain.

Tällä palstalla moni väittää olevansa työnantaja tai yrittäjä. Voisko joku teistä selittää MIKSI te itkette mediassa jatkuvasti ettei saa työntekijöitä vaikka on satojatuhansia ihmisiä työhaluisina työttöminä? Hakemuksia tulee sadoittain yhteen osa-aikaiseenkin matalapalkka-alan työpaikkaan. Mutta miksi kukaan ei kelpaa? MITÄ te etsitte ja haluatte? 

En tiedä yhtään ainoaa työhalutonta työtöntä enkä yhtään ainoaa aikuista työtöntä joka kuvittelee saavansa heti 3000-5000€ palkkaa. Nämä eivät käy syyksi. Johan hakemusten järkyttävä määräkin kertoo että suurin osa on ihan realisteja palkan ja työn suhteen. Ja työhalujakin on.

Mitä te haluatte tällä turhalla valittamisella saada aikaan? Itse saatte vain huonon maineen lapsellisella valittamisella. Eikä hakemuksia kohta tule yhtään. Odotatteko että jokin taho (valtio/kunta/joku muu, mikä?) tulee ja lupaa maksaa palkan jos sinä alistut palkkaamaan ja tarpeeksi vingut ja valitat? Onko unohtunut että itsekin olette olleet vasta-alkajia omassa työssänne ja joku on ottanut suunnattoman riskin palkatessaan teidät nuorena ja osaamattomana? 

Kommentit (160)

Vierailija
61/160 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on ilmeisesti kehdannut vaatia palkkaa työstään. Yrittäjät haluaa vain harjoittelijoita joille ei tarvitse maksaa palkkaa. 

Kieltämättä on ollut kyllä tällainen hassu perinteinen oletus että työstä maksetaan palkkaa. Että palkan vuoksi sinne työpaikkaan niitä hakemuksia väsätään. Ilmiselvästi minulla on mennyt ohi tämä uusi suuntaus.

Vierailija
62/160 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että saan miljoona alapeukkua. Mielipiteeni on valitettavasti se, että erittäin usein työttömässä tosiaan on vikaa. Työtoverini on usein ollut palkkatuettu, ja olen tehnyt eräitä huomioita. 

Ensinnäkään työ ei huvita, vaan tyyppi on marisemassa sairauslomaa heti seuraavana työpäivänä työsuhteen alusta. Toisekseen hän haluaa palkatonta lomaa koko ajan. Lisäksi kuulen usein valitusta edellisestä työpaikasta ja pomosta. Jostakin syystä juuri tämä herran lahja ihmiskunnalle on aina ollut työpaikkakiusattu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/160 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, että saan miljoona alapeukkua. Mielipiteeni on valitettavasti se, että erittäin usein työttömässä tosiaan on vikaa. Työtoverini on usein ollut palkkatuettu, ja olen tehnyt eräitä huomioita. 

Ensinnäkään työ ei huvita, vaan tyyppi on marisemassa sairauslomaa heti seuraavana työpäivänä työsuhteen alusta. Toisekseen hän haluaa palkatonta lomaa koko ajan. Lisäksi kuulen usein valitusta edellisestä työpaikasta ja pomosta. Jostakin syystä juuri tämä herran lahja ihmiskunnalle on aina ollut työpaikkakiusattu. 

Paskapää olet

Vierailija
64/160 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paskapää olet

Tyypillistä. Kun sanoo tylyn totuuden, haukut tulee.

Vierailija
65/160 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtee lapasesta taas tämäkin keskustelu. Yrittäjät syyttää AINA JA IKUISESTI Työttömiä laiskoiksi  ja TYÖTTÖMÄT SYYTTÄÄ PALKANMAKSUHALUTTONUUTTA YRITTÄJISSÄ. Totuus ei kohtaa ja kummatkin jää ilman. 

Tattis SUOMI oli ilo syntyä maahasi. En olisi 90 luvun lapsen uskonut työnhaun olevan näin haastavaa sivistysvaltiossa. Näemmä on. Enpä tee jälkeläisiä koska itselläkin näin vaikeaa. Sitä paitsi sota tulee. Sen näkee jo. Ehkä mä joudun rintamalle ennen kuin saan töitä ja kuolen ennen sitä.  Kuollaan Sen Suomen puolesta joka ei antanu mulle mitään

Vierailija
66/160 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot "erittäin usein" ja kerrot tasan yhdestä työkaveristasi? Ensimmäisenä kannattaa pysähtyä miettimään kuinka paljon liioittelee eli puhuu muunneltua totuutta ja toiseksi yleistäminen on myös valehtelun muoto. Kun pysyt totuudessa, tilanne näyttää ihan erilaiselta. Kyllä minäkin tiedän ja tunnen eritasoisia työntekijöitä mutta yleistäminen on suurinta tyhmyyttä. Yhtä tyhmää kuin tehdä oletuksia ihmisistä ulkonäön perusteella.

Vierailija
67/160 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtee lapasesta taas tämäkin keskustelu. Yrittäjät syyttää AINA JA IKUISESTI Työttömiä laiskoiksi  ja TYÖTTÖMÄT SYYTTÄÄ PALKANMAKSUHALUTTONUUTTA YRITTÄJISSÄ. Totuus ei kohtaa ja kummatkin jää ilman. 

Tattis SUOMI oli ilo syntyä maahasi. En olisi 90 luvun lapsen uskonut työnhaun olevan näin haastavaa sivistysvaltiossa. Näemmä on. Enpä tee jälkeläisiä koska itselläkin näin vaikeaa. Sitä paitsi sota tulee. Sen näkee jo. Ehkä mä joudun rintamalle ennen kuin saan töitä ja kuolen ennen sitä.  Kuollaan Sen Suomen puolesta joka ei antanu mulle mitään

Totta lähes kaikki mitä kirjoitit. Sinuna eroaisin armeijasta. Samaa aion ehdottaa omalle lapselleni. Tämä maa ei ole enää puolustamisen arvoinen.

Vierailija
68/160 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joitain vuosia sitten duunissa eräässä Keskisuomalaisessa isossa maakuntalehdessä. Sinne palkattiin koodari it-hommiin. Pomo kehui kuinka hän löysi hyvän koodarin ja halvalla. Kaveri tuli töihin mutta ei se mitään koodia osannut vääntää. Aika nopeasti kaveri lähti pois kun alkeellisetkin tehtävät olivat ylivoimaisia osaamiseen nähden. Mutta halvalla tuli.

Vierailija
69/160 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras tällainen yrittäjä tarjosi 12 h 5 päivää viikossa 2100 euron palkalla. 

Vierailija
70/160 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen Satonen ja Purra. Niputtaa kaikki työttömät samaan kastiin. Täysin näköalattonuutta ja tyhmyyttä. Sinä teet tätä samaa ja moni suomen kansalainen joka on tällä hetkellä töissä. Toivon todella teille Yt ja joutumista työttömäksi. Teidän elämän tehtävä tuntuu olevan saada energianne työttömien haukkumisesta. Mutta entäpä kun teistä tulee talouslaman myötä osallisia. Aijai. Messeväääää!!!'silloin minä NAURAN PASKASESTI TEILLE!! Sekin päivä tulee teille. Odottakaa vain!!! Aivan kuten joskus karma kostaa Purralle ja Orpolle. Sekin päivä tulee

Vierailija
71/160 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakitöissä on tuollaisia tyyppejä. Yksi tuttusi, joka on mahdollisesti vielä kuvitteellinen, edustaa kaikkia? Kun yksi kavaltaa firman kassasta rahaa, voiko olettaa että kaikki tekevät niin? Sama asia. Mitä työtä sinä teet, jos et tiedä että työttömillä voi olla kymmenien vuosien työhistoria. Mieluummin otetaan se potentiaalinen kavaltaja ja sähläri, jos tämä ei ole ollut työttömänä, kuin tunnollinen työtön, jonka ainoa vika on työttömyys ja asenneongelmat työttömiä kohtaan. Minä olen ollut työtön, nyt olen alani osaaja ja moni menetti minussa hyvän tekeijän asenteidensa vuoksi. Veli oli työtön joskus vuosia sitten, nyt hän on johtavassa asemassa, 200 alaista. 

Vierailija
72/160 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole yrittäjä, mutta muistan ajan, jolloin itse olin vastuussa alaisen palkkaamisesta toimistotehtäviin. Saimme todella paljon hakemuksia, joissa ansioluettelot olivat täynnä kirjoitusvirheitä ja muutoinkin erittäin huonosti tehtyjä. Muutama hakemus erottui parempana, ja nämä hakijat kutsuttiin haastatteluihin. Lopulta yksi heistä valittiin ja osoittautui kaikin puolin hyväksi valinnaksi.

Vierailija
73/160 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs sukulaiseni oli yrittäjä ja hän jotenkin vihasi työttömiä. Hän kertoi kutsuvansa työvoimatoimistosta työnhakijoita työhaastatteluun ja sitten ilmoitti työvoimatoimistoon, että henkilön asenteen takia ei voinut palkata häntä. Ajatteli antavansa sillä lailla opetuksen laiskoille työnvieroksujille. Oli sitten kovasti harmissaan, kun sai kuulla, että siitä ei kukaan saanut karanteenia, kun se olisi edellyttänyt, että heille olisi oikeasti tarjottu töitä. Joku asennevamma tällä yrittäjällä oli.

Vierailija
74/160 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vakitöissä on tuollaisia tyyppejä. Yksi tuttusi, joka on mahdollisesti vielä kuvitteellinen, edustaa kaikkia? Kun yksi kavaltaa firman kassasta rahaa, voiko olettaa että kaikki tekevät niin? Sama asia. Mitä työtä sinä teet, jos et tiedä että työttömillä voi olla kymmenien vuosien työhistoria. Mieluummin otetaan se potentiaalinen kavaltaj

Moni yrittäjä ei tajua koskaan minkä kultakimpaleen menetti kun ei palkannut työtöntä työnhakijaa.

Vierailija
75/160 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa teitä työttömiä halveksivista tulee työttömäksi jäämään joskus itse. Se, että olette aina päässeet hakemiinne paikkoihin, ei takaa mitään. Työttömäksi on vuosien saatossa jäänyt useita, jotka eivät ole koskaan uskoneet jäävänsä. Joskus firma vain menee konkurssiin, yhtäkkiä ja yllättäen ja työntekijät ovat ihmeissään, kun asiakkaita on riittänyt. Se ei vain riitä että asiakkaita on, pitää olla muutkin asiat kunnossa. Te ette ole sen parempia työttömiä kuin muutkaan, vaikka alussa luulette olevanne ainutlaatuisia. Moni aiemmin työttömiä halveksinut on joutunut halveksituksi itse. 2017 istuttiin yhden pariskunnan kanssa iltaa. Naispuolinen jauhoi kuinka työttömät on laiskoja ja hänkin ajaa 80 km joka päivä edestakakaisin työn takia. No tämä firma on yksi niistä jotka olivat konkurssin takia julkisuudessa viime vuonna. Ei tuo ole mihinkään töihin mennyt vielä.  Tämä vain yksi esimerkki, näitä tapauksia on paljon ja tulee olemaan. Mikään ala ei ole turvassa, sillä väestörakenne muuttuu, lääkäripalveluja aletaan hakea halvemmista maista, AI korvaa työntekijöitä monella alalla. Lisäksi moni ala kuolee siihen ettei ihmisillä ole vara niitä käyttää. Minulla on tuttu joka kävi koulutuksen alalle, missä kaikki pääsivät siihen aikaan töihin. Tänä päivänä niitä töitä ei ole olemassakaan. 

Vierailija
76/160 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin joitain vuosia sitten duunissa eräässä Keskisuomalaisessa isossa maakuntalehdessä. Sinne palkattiin koodari it-hommiin. Pomo kehui kuinka hän löysi hyvän koodarin ja halvalla. Kaveri tuli töihin mutta ei se mitään koodia osannut vääntää. Aika nopeasti kaveri lähti pois kun alkeellisetkin tehtävät olivat ylivoimaisia osaamiseen nähden. Mutta halvalla tuli.

Todennäköisesti tyypillisesti pomosi oletti koululais koodarin osaavan kymmenen vuoden koodarikokemuksen eikä tajunnut nähdä että tuli koulunpenkiltä. Tämä taso on tyypillistä mitä työnanatajat eivät halua nähdä. Kaikkien pitää olla heti valmiita täysosaajia tai ei mitään. Kaikki tai ei mitään mentaliteetti pätee kaikilla aloilla!!!!. Halpa harjoittelija kiinnostaa ja vaatimukset laitetaan pilviin.

Tattis, tuhositte sitten tämän nuorukaisen itsetunnon. Olkaapa siis erittäin ylpeitä $aavutiksestanne. TÄTÄ ON TYÖELÄMÄ. ISOMAHA KIHOT KAATAA KAIKKI. Nujertaa KAIKKI!!!'ja sit kokoomusporukoissa hokee ei nuoret teee ja osaa vaik pitäis. 

TEIDÄN TEHTÄVÄ ON OPETTAA MYÖS!!!! 

Vierailija
77/160 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni yrittäjä ei tajua koskaan minkä kultakimpaleen menetti kun ei palkannut työtöntä työnhakijaa.

öhis

Missä ajassa vaikkapa konkurssin takia työnsä menettänyt työtön muuttuu täysin työkyvyttömäksi ja haluttomaksi? Vuorokaudessako? Työelämä on täynnä laiskoja, rikollisia, jatkuvasti virheitä tekeviä...kukaan ei voi vakavalla naamalla väittää että aina palkataan parhaat, koska virheistä on uutisia jatkuvasti ja uutisoidut on vain pisara meressä. Omalla alalla tulee virheitä jatkuvasti vastaan ja aina kyse on inhimillisestä virheestä, jonka jonkun muun firman työntekijä on tehnyt. 

Vierailija
78/160 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs sukulaiseni oli yrittäjä ja hän jotenkin vihasi työttömiä. Hän kertoi kutsuvansa työvoimatoimistosta työnhakijoita työhaastatteluun ja sitten ilmoitti työvoimatoimistoon, että henkilön asenteen takia ei voinut palkata häntä. Ajatteli antavansa sillä lailla opetuksen laiskoille työnvieroksujille. Oli sitten kovasti harmissaan, kun sai kuulla, että siitä ei kukaan saanut karanteenia, kun se olisi edellyttänyt, että heille olisi oikeasti tarjottu töitä. Joku asennevamma tällä yrittäjällä oli.

Ai jumalauta mikä saa na. Toivon hänelle kihtiä, syöpää, kuppaa, konkurssia, syyhyä ja korona kuolemaa. Ai jumalauta. Kiitos!!

Todella KIITOS tästä kommentista!! Ap aloitus saa uutta totuutta asiaan MIKSI YRITTÄJÄT ON USEIN KUSIPÄITÄ!!! Kiitos tässä tuli täysi totuuus!!! Tämän takia Suomi menee jo nyt vessasta Alas!! Aijai. 

Vierailija
79/160 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet ollut 30 vuotta työelämässä ja firma menee konkkaan tai muuttaa ulkomaille, sinusta tulee sekunnissa pummi vätys ja juoppo.

Sitä se tekee kun ei halua töihin.

Vierailija
80/160 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulosta asennevammalta vaan mielenterveysongelmalta.