Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi yrittäjille ei kelpaa yksikään työnhakija?

Vierailija
09.03.2024 |

Marjanpoiminta, kahvilatyö, siivoustyö, kaupan kassa jne. Vuosi toisensa jälkeen sama itku ja parku :"työttömille ei työt kelpaa". Kuitenkin näihinkin yrityksiin hakemuksia tulee, joskus jopa sadoittain.

Tällä palstalla moni väittää olevansa työnantaja tai yrittäjä. Voisko joku teistä selittää MIKSI te itkette mediassa jatkuvasti ettei saa työntekijöitä vaikka on satojatuhansia ihmisiä työhaluisina työttöminä? Hakemuksia tulee sadoittain yhteen osa-aikaiseenkin matalapalkka-alan työpaikkaan. Mutta miksi kukaan ei kelpaa? MITÄ te etsitte ja haluatte? 

En tiedä yhtään ainoaa työhalutonta työtöntä enkä yhtään ainoaa aikuista työtöntä joka kuvittelee saavansa heti 3000-5000€ palkkaa. Nämä eivät käy syyksi. Johan hakemusten järkyttävä määräkin kertoo että suurin osa on ihan realisteja palkan ja työn suhteen. Ja työhalujakin on.

Mitä te haluatte tällä turhalla valittamisella saada aikaan? Itse saatte vain huonon maineen lapsellisella valittamisella. Eikä hakemuksia kohta tule yhtään. Odotatteko että jokin taho (valtio/kunta/joku muu, mikä?) tulee ja lupaa maksaa palkan jos sinä alistut palkkaamaan ja tarpeeksi vingut ja valitat? Onko unohtunut että itsekin olette olleet vasta-alkajia omassa työssänne ja joku on ottanut suunnattoman riskin palkatessaan teidät nuorena ja osaamattomana? 

Kommentit (160)

Vierailija
1/160 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa hiljaista 😆

Komppaan täysin tämän, hyvä kannanotto!

Vierailija
2/160 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en havittele, en ole koskaan havitellut huikeaa palkkaa, mutta sentään koulutusta vastaavaa tes-mukaista. Siksi kouluttauduin alalle ( kukkakauppa)  totuus on että kun olen hakenut paikan päällä suoraan cv lläni ja kasvotusten oikeaa työpaikkaa, yrittäjä sanoo kangerrellen, ettei ole varaa, mutta seuraavaan hetkeen olen ( epätoivoissani ) sanonut olevani palkkatukioikeutettu ja työkokeiluunkin, niin johan alkaa yrittäjän silmät säteillä ja mahdollisuutta harkintaan, puhelinnumeron ottoon ja pieneen jutteluun löytyy heti.

Parin päivän hiljaisuus olon jälkeen olen kuullut yrittäjästä ja olen saanut paikan. Siis työkokeilijana.

Kun tämän kertoo te-toimistolle, eivät anna mahdollisuutta perääntyä ja olenhan minä itsekin toiveekkaana menemään. Kaikki työkokemus on arvokasta. Ajattelen.

Olen yrityksessä puolisen v ja en saa pestiä oikella kovalla rahalla vaan koska avasin yrittäjän tietoisuuden orjien mahdollisuuksista, hän ottaa uuden.

Ketä saha-aivoa tämä järjestelmä vielä yllätää !!!???? Satosta ja Purraa. Menkää töihin just and kiss my BEEHAINES

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/160 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se on että yrityksille kelpaa ainoastaan orjatyövoma mutta heti kun pitäisi maksaa vähintään tessin mukainen palkka niin tulee syvä hiljaisuus.

Vierailija
4/160 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koomista että itse pääsisin töihin heti takaisin vanhaan työpaikkaan, mutkun ei jaksa kiinnostaa enää vaikka palkkakin oli ihan riittävä 2500e/kk brutto.

Vierailija
5/160 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjanpoiminnan teki viimekin kesänä marokkolaiset, afrikkalaiset ja pakistanilaiset. Eivät edes ukrit ja puolalaiset niinkuin muina vuosina. Hekin alkavat olla suomen marja Mateille liian kallista työvoimaa.

Mä en ainakan osta enää yhtäkään marjaa koko kesänä. Niistä saa ripulin. Sen tietää hygieniasta kun pellon laitamilla ei ole pesumahdollisuuksia puska asian jälkeen.

Hs kirjoitti tästä jo 4 v sitten. Silloin suomalsiet paljasti nämä hygieniapuutteet.

Vierailija
6/160 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en havittele, en ole koskaan havitellut huikeaa palkkaa, mutta sentään koulutusta vastaavaa tes-mukaista. Siksi kouluttauduin alalle ( kukkakauppa)  totuus on että kun olen hakenut paikan päällä suoraan cv lläni ja kasvotusten oikeaa työpaikkaa, yrittäjä sanoo kangerrellen, ettei ole varaa, mutta seuraavaan hetkeen olen ( epätoivoissani ) sanonut olevani palkkatukioikeutettu ja työkokeiluunkin, niin johan alkaa yrittäjän silmät säteillä ja mahdollisuutta harkintaan, puhelinnumeron ottoon ja pieneen jutteluun löytyy heti.

Parin päivän hiljaisuus olon jälkeen olen kuullut yrittäjästä ja olen saanut paikan. Siis työkokeilijana.

Kun tämän kertoo te-toimistolle, eivät anna mahdollisuutta perääntyä ja olenhan minä itsekin toiveekkaana menemään. Kaikki työkokemus on arvokasta. Ajattelen.

Olen yrityksessä puolisen v ja en saa pestiä oikella kovalla rahalla vaan koska avasin yrittäjän tietoisuuden orjien ma

Tässä kait se suurin ongelma on että saadaan ilmaiseksi työntekijöitä. Pitäisi tylysti lopettaa kaikki palkkatuet ja kuntouttavat työt. Suora palkkaus ainoaksi vaihtoehdoksi ja pienille yrityksille jokin verohelpotus tai vapautus sivukuluista.

Vierailija
7/160 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marjanpoiminnan teki viimekin kesänä marokkolaiset, afrikkalaiset ja pakistanilaiset. Eivät edes ukrit ja puolalaiset niinkuin muina vuosina. Hekin alkavat olla suomen marja Mateille liian kallista työvoimaa.

Mä en ainakan osta enää yhtäkään marjaa koko kesänä. Niistä saa ripulin. Sen tietää hygieniasta kun pellon laitamilla ei ole pesumahdollisuuksia puska asian jälkeen.

Hs kirjoitti tästä jo 4 v sitten. Silloin suomalsiet paljasti nämä hygieniapuutteet.

En minäkään ostaisi jos olisi mahdollista itse viljellä marjoja.

Vierailija
8/160 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla osaava kokenut ja halpa. 

Vaatimukset on utopistisia. Sitten naristaan kun ei löydy.

Itsekkin haluaisin uudenveroisen halvan loistoauton, ei oikein löydy.

Vierailija
9/160 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ay-pomo Turja Lehtonen sanoi männä viikolla a-studiossa että miljoonaluokan yritys UPM käyttää jo nyt 4-8€  h palkkalaisia siis Intiasta olevia sähkö- ja hitsareita.

Siksi lakkoillaan ettei suomeen päässe tämän tason pakkkataso. Tähän kokoomus haluaa. Myös 9€ orjalisällä tehdään suomen nuorisokin tulevaisuudessa töitä. Onneksi en ole tuottanut yhtään viatonta lasta tänne sekoomuksen orjaksi.

Mikäli täällä enää on yrityksiä voinnissa. Ehkä enää ne ruokakaupat ja muutama vaateliike.

Vierailija
10/160 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö yksikään yrittäjä uskalla tunnustaa totuutta? 

Kenelle te tämän valituksenne suuntaatte? Päättäjillekö että he laatisivat lain ilmaisesta työvoimasta? Medialleko että saatte ilmaista mainosta yrityksellenne?Työssäolevilleko, miksi? Kuka haluaa vaihtaa työpaikkaa turhaan kitisijälle? Tuskin työttömille, koska yksikään ei teille kelpaa.

Nyt olisi mahdollisuus nimettömänä kertoa mitä te haluatte.

Vierailija
11/160 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä syynä on se, että hakijalla ei ole minkäänlaisia erityistaitoja. Ei osata tehdä kolmoisvolttia silmät sidottuna, ei osata syökseä tulipalloja, ei osata sukeltaa 2000 metrin syvyyteen ilman happilaitteita. Ei mitään! 

Toisena syynä on se, että hakijat vaativat suorittamastaan työstään palkkaa. Miksi näin? Miksi ette voi vain nauttia kivoista yhteisistä hetkistä töissä ja suorittaa erilaisia tehtäviä? En ymmärrä.

Vierailija
12/160 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se nyt selvää että jotain vikaa täytyy olla jos kerran on työtön, kukas sellaista nyt haluaisi riesakseen ottaa, härregud.

Vierailija
13/160 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla noin 20-25 vuotias söpöliini 30 vuoden työkokemuksella joka ei pidä sairausloman, vaikka olisi hengityskoneessa. Palkan suhteen täytyy olla vaatimaton, koska "työ itsessään on unelma" ja koulutuksenkin täytyy olla kansainvälisestä huippu yliopistosta, vaikka kyseessä olisi vain kahden kuukauden kesätyö lähi kaupassa hyllyjen täyttäjänä

Vierailija
14/160 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla osaava kokenut ja halpa. 

Vaatimukset on utopistisia. Sitten naristaan kun ei löydy.

Itsekkin haluaisin uudenveroisen halvan loistoauton, ei oikein löydy.

Sain aikoinaan neuvon: osta kaksi autoa, toinen hyvä ja toinen halpa. Sama neuvo yrittäjille: palkkaa kaksi, toinen kokenut ja toinen halpa.

Vierailija
15/160 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ostaisi jos olisi mahdollista itse viljellä marjoja.

Keitäthän marjat aina?   vaikka tekisit kylmän smoothien? Keitä ja jäähdytä vasta sitten käytä?

Vierailija
16/160 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan se nyt selvää että jotain vikaa täytyy olla jos kerran on työtön, kukas sellaista nyt haluaisi riesakseen ottaa, härregud.

Entäs jos ainoa vika on se että edellinen työnantaja oli osaamaton ja teki konkurssin? Onko se työntekijän vika että jäi työttömäksi? Joskus ihan naurattaa kun kuuntelee kahden yrittäjän keskustelua miten pitävät itseään täysin virheettöminä. Sivusta kun kuuntelee ja katsoo, näkee lukuisia vikoja.

Vierailija
17/160 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä mutta etsin samalla muuta työpaikkaa. En ole saanut, kuulemma hakijoita ollut yli 300, toiseen paikkaan 200, ihan perustasoiseen työhön.

Yhteen paikkaan en varmaan päässyt ikäni vuoksi vaikka koko ajan etsivät Duunitorilla työntekijöitä. Itse asiassa hain samaan paikkaan 15 v.sitten ja olisin päässyt silloin mutta en mennyt. Nyt en päässyt. No, ei harmita. On näköjään ikärasisti pyöröovi työnantaja.

Vierailija
18/160 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joku keskustelupalstan pappabetalar teini-ikäinen trolli tai muuten vain typerys kirjoittaa kuinka työttömät vaativat sitä ja tätä, moni ottaa tosissaan. Kuitenkin samaan aikaan työttömiä menee töihin moneen paikkaan pienelläkin palkalla tai työkokeiluihin. Eikä työttömänä ole koko ajan samat, moni ei tätä tajua. Monelle yrittäjälle ei kelpaa työtön. Täytyy sanoa, että kun itse jäin konkurssissa työttömäksi ja sen jälkeen en saanut heti töitä, niin suurin syy siihen oli juuri se, että olin työtön. No työnantajan menetys. Huvittavin tapaus oli kun sain töitä ja toisessa sattui asiakkaaksi sama firma ja asiointikumppaniksi eräs, joka oli otettu paikkaan mihin minua ei otettu, kun olin työtön. Jouduin rautalangasta neuvomaan yksinkertaisia asioita. Kokemus ei takaa aina osaamista. 

Vierailija
19/160 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntekijälle pitää maksaa palkkaa. Tämä kai on se suurin ongelma. Ulkomaalaisille marjanpoimijoille myös, mutta heiltä voi sentään veloittaa majoituksesta ja matkoista niin, että työnantaja ei jää tappiolle.

Vierailija
20/160 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koomista että itse pääsisin töihin heti takaisin vanhaan työpaikkaan, mutkun ei jaksa kiinnostaa enää vaikka palkkakin oli ihan riittävä 2500e/kk brutto.

Mikä ala kyseessä? Hups, meinasin kirjottaa kuseessa 🤑 . olisit onnekas.