Vastenmielisimmät filosofit? Kertokaa inhokkinne
Kommentit (244)
Vierailija kirjoitti:
Jouduin näiden oppeja pänttäämään ekana opiskeluvuotena ja vieläkin ihmettelen, että miksi. Ei ollut paljon apuja työtehtävissä. Sanopa sille asiakkaalle, että muutens Kant...
Olisitpa lukenut hieman lisääkin filosofiaa ajatuksella, niin olisit voinut alkaa pohtia, kannattaako elämä samastaa työtehtäviin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskity niihi parhaimpiin
Hyvä nyrkkisääntö yleensäkkin elämään, keskity asioihin mitkä resonoi sulle ja lopeta ihmisten seuraaminen ja arvosteleminen kenestä et pidä.
Tää on kaikki ihan yksinkertaista. Ajattelumalli on vaan osattava muuttaa.
Eikö ihmiset saa tehdä mitä haluaa? Outoa tuollainen neuvominen niinku olisit joku jumala.
Eivät tietenkään ihmiset saa tehdä, mitä haluavat. Esimerkiksi sinä ja minä emme saa lähteä kadulla potkimaan vastaantulijoita, vaikka miten tekisi mieli.
Mahtavaa sarkasmia! Ei jäänyt kenellekään epäselväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neuvostoliitto ei ole kommunismia nähnytkään. Kannattaa tutustua kommunismin syvimpään olemukseen, sehän on kaunis, epäitsekäs ja ylevä. Surullisinta on, että laajassa mittakaavassa ei tule koskaan toteutumaan ihmislajin ahneuden vuoksi, pienemmissä yhteisöissä kyllä.
Joo, eihän se koskaan ole kommunismia kun se epäonnistuu, eli joka kerta sitä yritettäessä.
Kaikki pienyhteisötkin, joissa kommunismia on yritetty, ovat hajonneet ennemmin tai myöhemmin (yleensä ennemmin) välistävetoihin ja sisäisiin ristiriitoihin.
Väität että maailmassa ei ole tällä hetkellä ainuttakaan kommunistista pienyhteisöä?
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ranskalaiset vasemmistolaiset postmodernistit ja feministifilosofit jotka osallistuivat tähän pedoilun laillistamisyritykseen:
https://en.wikipedia.org/wiki/French_petitions_against_age_of_consent_l…
Muun muassa Foucault, Derrida ja DeBeauvoir halusivat että sedät ja tädit voisivat käyttää lapsia hyväksi ilman pelkoa tuomiosta. Siis kaikki intersektionalismin teoreetikot.
Todella pelottavaa! Ja minusta kun tuota Foucaultia on esim kuvattu hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ranskalaiset vasemmistolaiset postmodernistit ja feministifilosofit jotka osallistuivat tähän pedoilun laillistamisyritykseen:
Muun muassa Foucault, Derrida ja DeBeauvoir halusivat että sedät ja tädit voisivat käyttää lapsia hyväksi ilman pelkoa tuomiosta. Siis kaikki intersektionalismin teoreetikot.
Foucault oli oikeasti pedo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itserakas Esa Saarinen.
Minkälaista filosofiaa Esa Saarinen edustaa?
Esa Saarinen on filosofian opettaja, hän ei siis itse ole minkäänlainen filosofi, eikä näin ollen myöskään edusta mitään erillistä filosofian suuntausta. Olen aina nähnyt Esa Saarisen ainoastaan konsulttina ja opettajana, hän siis tekeytyy "filosofiksi" myydäkseen itseänsä.
Onhan hän väitellyt. Hän on väitöskirjassaan tutkinut ja edustanut jotakin filosofista suuntausta.
Esa Saarinen väitteli logiikasta.
No mikä se suuntaus on? tietääkö edes itsekään. Minusta hän on "helppoheikki".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Foucault oli oikeasti pedo
Mihin tuo käsitys perustuu? Olen lukenut paljon Foucaultia ja Foucaultista mutten ole missään kirjallisuudessa nähnyt mitään viitteitä siihen suuntaan kuin väität.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itserakas Esa Saarinen.
Minkälaista filosofiaa Esa Saarinen edustaa?
Esa Saarinen on filosofian opettaja, hän ei siis itse ole minkäänlainen filosofi, eikä näin ollen myöskään edusta mitään erillistä filosofian suuntausta. Olen aina nähnyt Esa Saarisen ainoastaan konsulttina ja opettajana, hän siis tekeytyy "filosofiksi" myydäkseen itseänsä.
Onhan hän väitellyt. Hän on väitöskirjassaan tutkinut ja edustanut jotakin filosofista suuntausta.
No mikä se suuntaus on? tietääkö edes itse
"Esa Saarinen väitteli logiikasta."
Esa Saarinen ei todellakaan väitellyt logiikasta.
Esa Saarinen ei todellakaan väitellyt logiikasta.
?
Piti lueskella englanninkielisiä lähteitä Marxista. Joku kun täällä eiemmin väitti hänen elelleen köyhänä. Ei pidä paikkaansa. Hän eli porvarillista elämää elämänsä loppuun asti, sai nuoremmalla iällä taloudellista tukea Saksassa asuvalta varakkaalta lakimiesisältään ja myöhemmällä iällä varakkaalta teollisuussuvun jäseneltä Engelsiltä, joka maksoi Marxille 350 puntaa vuodessa. Marx piti myös sihteeriä, mikä kielii sekin (keskimääräistä paremmasta) vauraudesta. Ilman muuta 1800-luvun Englannissa Marx itse kuului parempiin piireihin ja (erittäin) hyvän elintason piiriin.
Opetetaanko näitä filosofeja ja aatteitaan tänä pvänä koulussa vai mistä väki niitä tietää? Mun kouluaikana ei opetettu enkä ole ollut omin päin kiinnostunu lukemaan niitä. On jotenkin kauhean sekavan oloinen tuo maailma ja soppa.
Onko neuvoja, miten ja mistä kannattais alkaa itsekseen asiaan perehtyä?
Vierailija kirjoitti:
Piti lueskella englanninkielisiä lähteitä Marxista. Joku kun täällä eiemmin väitti hänen elelleen köyhänä. Ei pidä paikkaansa. Hän eli porvarillista elämää elämänsä loppuun asti, sai nuoremmalla iällä taloudellista tukea Saksassa asuvalta varakkaalta lakimiesisältään ja myöhemmällä iällä varakkaalta teollisuussuvun jäseneltä Engelsiltä, joka maksoi Marxille 350 puntaa vuodessa. Marx piti myös sihteeriä, mikä kielii sekin (keskimääräistä paremmasta) vauraudesta. Ilman muuta 1800-luvun Englannissa Marx itse kuului parempiin piireihin ja (erittäin) hyvän elintason piiriin.
Perehdypä tarkemmin. Marxin ovella vierailvat jatkuvasti vuokraisännät ja velkojat perimässä velkojaan. Marxin lasten vaatteetkin joutuivat kantamaan panttilainaamoon sillä seurauksella, että lasten koulunkäynnin kanssa tuli hankaluuksia, kun ei ollut kenkiä jalkaan. Joskus Marxit jopa heitettiin kadulle tavaroineen maksamattomien vuokrien takia. Engelsiltä Marx joutui jatkuvasti pyytämään rahaa, ja jos ei olisi saanut, olisi jäänyt perheineen aivan hunningolle.
Rene Dercartes. P**kopaa tti, joka teki eläimillä äärimmäisen julmia kokeita.
Vierailija kirjoitti:
Opetetaanko näitä filosofeja ja aatteitaan tänä pvänä koulussa vai mistä väki niitä tietää? Mun kouluaikana ei opetettu enkä ole ollut omin päin kiinnostunu lukemaan niitä. On jotenkin kauhean sekavan oloinen tuo maailma ja soppa.
Koulussa ei valitettavasti opeteta. Lukiossa on hieman filosofian opetusta, mutta se jää kovin vähäiseksi. Jos itse aivan nollasta lähdet liikkeelle, niin ehkä joku lukion filosofian oppikirja voisi olla helpoin tapa päästä alkuun. Muuten sitten vaikka kirjastosta joku filosofian historian teos on aikuiselle sopivaa luettavaa. Filosofia on vaativa ja työläs lähestyttävä mutta ehdottomasti sen arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Rene Dercartes. P**kopaa tti, joka teki eläimillä äärimmäisen julmia kokeita.
Mitäs kokeita Descartes muka teki?
Vierailija kirjoitti:
Michel Foucault, pedo.fiili ja isosti vastuussa postmodernista hömpästä millä nykyään sekoitetaan tiedostavien nuorten päät.
Lähde?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulussa ei valitettavasti opeteta. Lukiossa on hieman filosofian opetusta, mutta se jää kovin vähäiseksi. Jos itse aivan nollasta lähdet liikkeelle, niin ehkä joku lukion filosofian oppikirja voisi olla helpoin tapa päästä alkuun. Muuten sitten vaikka kirjastosta joku filosofian historian teos on aikuiselle sopivaa luettavaa. Filosofia on vaativa ja työläs lähestyttävä mutta ehdottomasti sen arvoista.
Filosofia on tällä hetkellä helisemässä, kun koulu on pilattu ja siitä on tehty sivistyslaitoksen sijaan kapea-alainen laitos pelkästään työelämän tarpeisiin vastaamaan. Nyt lukiolaiset eivät opi paljonkaan historiasta eivätkä pahemmin lue muita kieliä kuin englantia eivätkä varsinkaan ymmärrä aatehistoriasta ja filosofiasta paljonkaan. Se on sääli. Seuraavista sukupolvista tulee yksi toistaan tietämättömämpiä ja eräässä mielessä tyhmempiä.
Esa Saarinen, paitsi että hän ei ole filosofi vaan pelle. Oli myös ajamassa hyväksymistä Törhösen "väitöskirjalle".
Vierailija kirjoitti:
Esa Saarinen, paitsi että hän ei ole filosofi vaan pelle. Oli myös ajamassa hyväksymistä Törhösen "väitöskirjalle".
Vaikea ymmärtää, että lähti Törhösen kelvotonta tekelettä tukemaan ja suostumaan vastaväittäjäksi. Saariselta petti arvostelukyky pahan kerran. Todella vaikea ymmärtää.
Kiitos linkistä, en noista tiennyt. Toiseksi viimeisen lauseen muotoilua eivät varmasti olisi hyväksyneet. Viimeinen lause on harhaanjohtava.