Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

OIen itse duunari joka tienaa 40 000e vuodessa ja kannatan nykyistä hallitusta.

Vierailija
09.03.2024 |

Syynä tähän on se että maksan aivan liikaa veroja(tai esim jätemaksuja yms), haluan että minun verotusta kevennetään. Palkastani menee  iso osa asumiseen ja autoon jolla kuljen työmatkani. Miksi yhteiskunta ei tue minua millään tapaa? Minun rahat kyllä kelpaa yhteiskunnalle mutta miksi en saa mitään rahallista tukea valtiolta kun elinkustannukset sekä verotus on vain kiristynyt? Toivon että valtion menoja leikataan vielä reilulla kädellä jotta se verotus kevenisi reilusti, voitaisi myös vähentää virkamiesten määrää, ylen rahoitusta voidaan leikata, kulttuuria ei pitäisi tukea eurollakaan, kehitysapu minimiin... jne

Pidän ilmastonmuutosta vain tekosyynä verottaa kansalaisia enemmän, miksi päättäjät ei tajua sitä että kaikilla ei ole varaa sähköautoon eikä niihin aurinkopaneleihin talon katolle? 

Kuulun itse myös ytk:hon koska ammattiliittoon kuuluminen on kallista ja ammattiliitot tuntuu ajavan vain hyväpalkkaisten ihmisten asioita, antaahan ammattiliitot heille myös paremmat palkankorotukset kuin duunareille.

Nykyinen hallitus joutui vaikeaan tilanteeseen koska suomen talous on tuhottu, nykyinen hallitus joutuu tekemään vaikeita päätöksiä mutta toivotaan että muutaman vuoden päästä suomen talous on paremmassa tilanteessa. 

Kommentit (190)

Vierailija
141/190 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuota ihmetellyt että miten köyhiä kannustetaan töihin. No maksamalla heille palkkaa töistä. Siis ihmettelen jos joku kuvittelee sosiaaliturvaa niin hyväksi ettei työnteko kannustaisi. Itse olin kokoaikaisessa työssä josta sain bruttona 1850€/kk ja siitä jäi käteen noin 1500€. No sain sen päälle vielä asumistukea 50€ joten tuloni olivat siis 1550€/netto. Vuokran jälkeen jäi siis noin 1100€ käteen. Työttömänä minulle jäisi käteen noin 350€-450€ joten nähdäkseni jo tuolla pienellä palkalla oli kannustava vaikutus. Eli ei se että nyt lasketaan sosiaaliturvaa vaikuta mitenkään oleellisesti työn tekemisen kannustavuuteen mutta sillä vaikutetaan ihmisten mahdollisuuksiin selvitä....

Vierailija
142/190 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et anna omia rahojasi pienituloisille ihmisille tai aina voit lahjoittaa rahasi hyväntekeväisyyteen? 70 000e jos vuodessa tienaat niin anna puolet rahoistasi pienituloisille ihmisille? Miksi tarvitset veronkorotuksia kun voit lahjoittaa ihan vapaaehtoisesti rahojasi pois?

Katsos persu kun me ei eletä missään Amerikkalaisessa almu yhteiskunnassa. Hän maksaa sen veroja mitä maks

Jos köyhät todella kiinnostavat ja veronalennukset inhottavat, niin totta kai köyhille lahjoittaa rahojaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/190 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tienaan n. 70 000 e vuodessa, ja en kannata nykyistä hallitusta ja sen politiikkaa.

Pärjään hyvin, ja en olisi tarvinnut veroalea. Kauhistuttaa se miten nämä leikkaukset vaikuttavat niihin joilla menee taloudellisesti minua huonommin.

Ei minulle olisi tarvinnut antaa veroalea ja samalla heikentää köyhempien tilannetta! Päinvastoin olisin voinut ottaa veronkorotuksen, jos ei olisi tarvinnut leikata heikommilta...

Miksi et anna omia rahojasi pienituloisille ihmisille tai aina voit lahjoittaa rahasi hyväntekeväisyyteen? 70 000e jos vuodessa tienaat niin anna puolet rahoistasi pienituloisille ihmisille? Miksi tarvitset veronkorotuksia kun voit lahjoittaa ihan vapaaehtoisesti rahojasi pois?

Katsos persu kun me ei eletä missään Amerikkalaisessa almu yhteiskunnassa. Hän maksaa sen veroja mitä maks

Eli vaadit myös että heidän pitää maksaa korkeita veroja elämisestään jotka saa pientä palkkaa? Eikö nimenomaan elämisen verotusta pitäisi keventää eikä korottaa?

Mieti se duunari joka saa nyt vaikka nettona sen 2000e/kk palkkaa niin kuinka innoissaan se on kun autoilua,asumista ja ansiotuloa täällä verotetaan aivan älyttömästi? 

Te hyvätuloiset vassarit haluatte siis että köyhät pysyy köyhinä ja rikkaat rikkaina, miksi ette hyväksy sitä että se duunari myös saisi suht hyvän elintason sillä palkallaan? 

Vierailija
144/190 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku syy sille on että miksi duunarit ja työläiset on hylännyt ay liikkeet sekä sdp ja vas puolueet. Nykyään duunareita on paljon persuissa ja ytk suositumpi kuin sak.

Niiltä puuttuu suurten ikäluokkien ymmärrys siitä, että mitä tulee tapahtumaan kun suurpääoma/työnantajat ja oikeisto saa vallan. Ne vie duunareilta ja köyhiltä ihan kaiken. Puolittaa duunarin palkat, säätää 12 tunnin työpäivät ja 6 päivän työviikot. Ennen vanhaan tehtaissa insinööriä ja diplomi-insinööriä puhuteltiin Herra Insinööri ja Herra Diplomi-insinööri. Perussuomalaiset duunarit eivät ole vielä tajunneet minkäläisen virheen ne ovat tehneet, mutta kyllä se vielä aukeaa niille. Tulette näkemään.

Toivottavasti ei kuitenkaan ajauduta sisällisotaan kuten viimeksi, kun oli näin oikeistolainen hallitus. Historia on unohtunut. Duunarit on ostaneet oikeistolaistrn arvot. 

Vierailija
145/190 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten köyhiä kannustetaan töihin, ellei leikkaamalla tukia? Antamalla piiskaa?

Ihan sama miten paljon raippaa jaetaan. Ei sillä tavalla synny ensimmäistäkään uutta avointa työpaikkaa lisää.

Toivottavasti siten saamme verotusta pienennettyä suomessa jotta palkasta ei niin paljon menisi rahaa veroihin. Ehkä sitten se pienipalkkainen työ alkaa kiinnostamaan kun sillä palkalla tulee paremmin toimeen? 

Ensinnäkin pienipalkkaisten verotusta ei ole laskettu eikä olla laskemassa, vain yli 20 000e vuodessa tienaavien joten jokainen tämän alle saava jää ilman kevennyksiä. Toisekseen pienistä palkoista maksetaan veroja niin vähän että joku 1-5e/kk helpotus on ihan se yksi ja sama. Vasta jos saisi täysin 0 veroprosentin ja eläkemaksut kuittaisi valtio tai työnantaja kokonaan niin alettaisiin puhua jostain mikä näkyy.

Vierailija
146/190 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tienaan n. 55k vuodessa duunarina ja ihan surkeita uudistuksia tulossa. Oma tilanteeni on ollut huono joskus ja myös omien lasten tilanne huolettaa. Ei tämä ole hyvinvointivaltio enää.

Sinulla on hyvä palkka, et taida asua yksin ja sinä saat yhteiskunnalta tukia koska sinulla on lapsia. Minä asun yksin enkä saa mitään tukia yhteiskunnalta.

Ap

Mitä nyt maksuttoman koulutuksen ja terveydenhoidon 18 vuotta, sekä toimivan valtion infran ja palvelut koko elämäsi ajan.

Se pelkkä peruskoulu maksoi yhteiskunnalle yli 100000 euroa ja terveydenhoitosi saman verran.

Ei kannata mainostaa typeryyttäsi. Ei se toki piilossakaan pysy.

Vierailija
147/190 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ketjut täyttyvät aina 70k-vassareista, jotka rehentelevät rahoillaan. Porvarit ovat sivistyneempiä.

Vierailija
148/190 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi luulet, että nykyhallituksen talousratkaisut sinua palvelisivat? Älä unta näe. Sinä olet juuri sitä sosiaaliluokkaa, että tulet olemaan tässä sirkuksessa maksajana. Sinun tuloilla olet tuloveron laskun häviäjänä, kun ottaa huomioon sen, että mitä maksuja porvarihallitus taas tulee korottamaan, mitä taas vasemmistohallitus ei välttämättä tekisi.

Itse olen myös tämän hallituksen talouspolitiikan häviäjä, vaikka työssä käynkin. Äänestin perussuomalaisia ja tiesin tämän ennakkoon. Mutta talouspolitiikka oli minulle toissijainen äänestysperuste. Enemmän minua huolestuttaa tämä ympäristö että millaiseksi homma on mennyt. Paskanaamat ryöstää ihmisiltä vaatteet päältä ym.

Vierailija
149/190 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tienaan n. 70 000 e vuodessa, ja en kannata nykyistä hallitusta ja sen politiikkaa.

Pärjään hyvin, ja en olisi tarvinnut veroalea. Kauhistuttaa se miten nämä leikkaukset vaikuttavat niihin joilla menee taloudellisesti minua huonommin.

Ei minulle olisi tarvinnut antaa veroalea ja samalla heikentää köyhempien tilannetta! Päinvastoin olisin voinut ottaa veronkorotuksen, jos ei olisi tarvinnut leikata heikommilta...

Katsos persu kun me ei eletä missään Amerikkalaisessa al

Siitä 2450 eurosta jää minulle verojen ja vuokran jälkeen vielä 1500 euroa käteen. Sillä pärjää HYVIN!

Vierailija
150/190 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin pienipalkkaisten verotusta ei ole laskettu eikä olla laskemassa, vain yli 20 000e vuodessa tienaavien joten jokainen tämän alle saava jää ilman kevennyksiä. Toisekseen pienistä palkoista maksetaan veroja niin vähän että joku 1-5e/kk helpotus on ihan se yksi ja sama. Vasta jos saisi täysin 0 veroprosentin ja eläkemaksut kuittaisi valtio tai työnantaja kokonaan niin alettaisiin puhua jostain mikä näkyy.

Miksi valehtelet? Polttoaineen hinta, energian hinta, ruuan hinta ja oikeastaan kaikkien hinta on noussut tässä ihan älyttömästi. Noista kaikista maksetaan VEROA. Te vassarit ette vain tajua sitä että on olemassa muitakin veroja kuin ansiotuloverotus. Verotuksesta kun puhutaan niin pitää puhua kokonaisveroasteesta eikä pelkästään ansiotuloverotuksesta. 

Vierailija
151/190 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tienaan n. 20 000 € vuodessa, ja kannatan nykyistä hallitusta. Uskokaa tai älkää. 

Minä olen pienyrittäjä ja tienaan suunnilleen saman kuin sinä. Kannatan hallituksen ajamia uudistuksia pääosin, mutta kannatan toisaalta vahvasti myös perustuloa.

Pätkä-ja silpputyöläisten tukikyykytys ei ole oikein. Jos jokaisen perustoimeentulo olisi turvattu perustulolla niin että tukia ei tarvitse erikseen hakea, niin työntekijöiden riistäminen olisi paljon vaikeampaa, kun aina olisi vaihtoehtona irtisanoutuminen. Se, että työnantajia yritetään joukkovoimalla pakottaa maksamaan nykytasoisia etuja osalle työväestä, ei ole järkevää, koska työnantajia on erilaisia ja kaikki eivät pysty niitä etuja maksamaan, eikä oikeudenmukaista, koska edut eivät koske kaikkia työntekijöitä.

Vierailija
152/190 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan 55000€ ja olen hallituksen kanssa osittain samaa mieltä. Ihmiset on saatava töihin. Tiedän ihan liikaa läheltä heitä, jotka sanovat ettei ole järkeä mennä töihin, kun kotona saa saman rahan tukina. ei viitsi edes opiskella, kun sitten joutuisi ottamaan opintolainaa ja menettää ne työttömän tuet. Jos kukaan ei kävisi töissä, niin mistä luulette, että niitä tukia maksetaan. 

Aikuiskoulutustuki. Olen sitä itse saanut ja ihmettelin, miten voin saada niin paljon rahaa kuussa, samalla kun ei-aikuiset joutuvat ottamaan lainaa ja miettimään, mistä rahaa ilman lainaa. Eikö aikuisilla työssäkäyvillä ole mahdollisuus säästää ja mennä opiskelemaan sitten kun siihen on rahaa. Miksi pitää saada enemmän, kuin nuoret opiskelijat? 

Rahaa laitettu menemään valtion tasolla ihme asioihin, eikä mietitty tulevaisuutta. Nyt on valitettavasti ryhtiliikkeen aika. Kaikkien pitää tehdä osansa. Mennä töihin ja kantaa vastuu. Pärjätä omilla tuloilla. 

Vierailija
153/190 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsos persu kun me ei eletä missään Amerikkalaisessa al

Olen 2000e nettona saava duunari ja täytyy myöntää etten mieti verojani lainkaan. Maksan sen mitä käsketään. Kuljen bussilla jotka puoliksi nykyään kulkee jo sähköllä, asun vuokralla parinkymmenen kilometrin päässä työpaikaltani. En käy ulkomailla, harrastan kotitöitä ja kävelyä. En käy viihteellä enkä viihtymässä. Enkä tosiaan tiedä mitä on tämä veroista ruikuttaminen. Ei tässä ketään olla kohtuuttomasti verotettu kuin korkeintaan työttömiä ja kuntoutusrahaa saavia nuoria.

Vierailija
154/190 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi valehtelet? Polttoaineen hinta, energian hinta, ruuan hinta ja oikeastaan kaikkien hinta on noussut tässä ihan älyttömästi. Noista kaikista maksetaan VEROA. Te vassarit ette vain tajua sitä että on olemassa muitakin veroja kuin ansiotuloverotus. Verotuksesta kun puhutaan niin pitää puhua kokonaisveroasteesta eikä pelkästään ansiotuloverotuksesta. 

Ne hinnat on nousseet ahneuden takia, ei verotuksen. Meillä ruokakaupatkin tekee ennätyskatteita vuosikymmenestä toiseen. Missään muussa euroopan maassa ei ryöstetä kaupassa niin kuin suomessa.

Vierailija
155/190 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa suurin ongelma on se että täällä on liian pienet palkat tai että liian monet täällä saa liian pientä palkkaa. Tai sitten suomessa on vain liian kallista ettei sillä palkalla meinaa tulla toimeen. 

Joku +4000e/kk palkkaa saava henkilö kyllä pärjää ihan hyvin mutta se joka tienaa sen alle 3000e/kk niin pärjääkö se hyvin? Juurikin autoilu ja asuminen on suomessa ihan liian kallista, se tekee sen alle 3000e/kk tienaavan elämisestä hankalaa.

Jos itse saisin päättää asioista niin pieniä palkkoja nostaisin enemmän tai tekisin elämisestä halvempaa täällä. 

Vierailija
156/190 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne hinnat on nousseet ahneuden takia, ei verotuksen. Meillä ruokakaupatkin tekee ennätyskatteita vuosikymmenestä toiseen. Missään muussa euroopan maassa ei ryöstetä kaupassa niin kuin suomessa.

Autoilun hinnan nousu ei ole kyllä ahneuden takia noussut vaan se on ihan verojen takia kallista. Muuten samaa mieltä eli yritykset ovat ahneita ja sen takia täällä on kallista elää.  

Vierailija
157/190 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei töihin kannustamista tarvita yhtään enempää. Hesarissa oli tänään juttu kahvilanpitäjästä joka saa tarjoamaansa osa-aikatyöhön kyllä hakemuksia, mutta ei kelpuuta hakijoista ketään. Tampereella avattiin uusi S-market, töihin tuli hakemuksia kymmenkertaisesti se mitä tekijöitä tarvitaan. Ihan vain muutaman esimerkin mainitakseni siitä, että kannustuneita hakijoita kyllä on.

Minkä ongelman tällaisessa tilanteessa ratkaisee se, jos köyhiä kannustetaan hakemaan töitä vielä enemmän?

Vierailija
158/190 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa suurin ongelma on se että täällä on liian pienet palkat tai että liian monet täällä saa liian pientä palkkaa. Tai sitten suomessa on vain liian kallista ettei sillä palkalla meinaa tulla toimeen. 

Joku +4000e/kk palkkaa saava henkilö kyllä pärjää ihan hyvin mutta se joka tienaa sen alle 3000e/kk niin pärjääkö se hyvin? Juurikin autoilu ja asuminen on suomessa ihan liian kallista, se tekee sen alle 3000e/kk tienaavan elämisestä hankalaa.

Jos itse saisin päättää asioista niin pieniä palkkoja nostaisin enemmän tai tekisin elämisestä halvempaa täällä. 

Tämä. 

Ennen vanhaa "hyvinä aikoina" duunari pystyi palkallaan saamaan paremman elintason kuin nykyään. Nykyään vaatii sen vähintään amk tason koulutuksen että saa suhteellisen hyvän elintason eikä ihan aina se amk koulutuskaan takaa sitä suhteellisen hyvää elintasoa. Ajattelen itse niin että demarien ja vasemmistoliiton pitäisi nimenomaan kohentaa duunarien asemaa eli parantamalla heidän elintasoaan he saisivat duunareita kannattajikseen. Ammattiliitot on vähän myös kummallisia sinällään koska miksi he ei pyri saamaan niille duunareille isompia korotuksia kuin hyväpalkkaisille ihmisille? Ammattiliitot tyytyvät siihen että duunari saa palkankorotuksen 50e/kk ja se hyvätuloinen saa sen 100e/kk palkankorotuksen? 

Vierailija
159/190 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei töihin kannustamista tarvita yhtään enempää. Hesarissa oli tänään juttu kahvilanpitäjästä joka saa tarjoamaansa osa-aikatyöhön kyllä hakemuksia, mutta ei kelpuuta hakijoista ketään. Tampereella avattiin uusi S-market, töihin tuli hakemuksia kymmenkertaisesti se mitä tekijöitä tarvitaan. Ihan vain muutaman esimerkin mainitakseni siitä, että kannustuneita hakijoita kyllä on.

Minkä ongelman tällaisessa tilanteessa ratkaisee se, jos köyhiä kannustetaan hakemaan töitä vielä enemmän?

Nykyään yritykset ei ole valmiita kouluttamaan työhön, ennen vanhaa pääsit töihin ilman koulutusta ja työpaikalla sinä sitten aloit oppimaan asioita. Myös ajan kanssa kun ammattitaitoa tuli enemmän niin sinulla oli mahdollisuus ylentyä työpaikalla ilman koulutusta. Nykyään ei kysytä edes sitä mitä osaat tai oletko halukas oppimaan vaan kysytään sitä mikä koulutus sinulla on. Tässä asiassa työelämä on muuttunut valtavasti.

Vierailija
160/190 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama miten paljon raippaa jaetaan. Ei sillä tavalla synny ensimmäistäkään uutta avointa työpaikkaa lisää.

Toivottavasti siten saamme verotusta pienennettyä suomessa jotta palkasta ei niin paljon menisi rahaa veroihin. Ehkä sitten se pienipalkkainen työ alkaa kiinnostamaan kun sillä palkalla tulee paremmin toimeen? 

Pienestä palkasta maksetaan Suomessa niin vähän veroa, että veroa on vaikea enää laskea. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme