OIen itse duunari joka tienaa 40 000e vuodessa ja kannatan nykyistä hallitusta.
Syynä tähän on se että maksan aivan liikaa veroja(tai esim jätemaksuja yms), haluan että minun verotusta kevennetään. Palkastani menee iso osa asumiseen ja autoon jolla kuljen työmatkani. Miksi yhteiskunta ei tue minua millään tapaa? Minun rahat kyllä kelpaa yhteiskunnalle mutta miksi en saa mitään rahallista tukea valtiolta kun elinkustannukset sekä verotus on vain kiristynyt? Toivon että valtion menoja leikataan vielä reilulla kädellä jotta se verotus kevenisi reilusti, voitaisi myös vähentää virkamiesten määrää, ylen rahoitusta voidaan leikata, kulttuuria ei pitäisi tukea eurollakaan, kehitysapu minimiin... jne
Pidän ilmastonmuutosta vain tekosyynä verottaa kansalaisia enemmän, miksi päättäjät ei tajua sitä että kaikilla ei ole varaa sähköautoon eikä niihin aurinkopaneleihin talon katolle?
Kuulun itse myös ytk:hon koska ammattiliittoon kuuluminen on kallista ja ammattiliitot tuntuu ajavan vain hyväpalkkaisten ihmisten asioita, antaahan ammattiliitot heille myös paremmat palkankorotukset kuin duunareille.
Nykyinen hallitus joutui vaikeaan tilanteeseen koska suomen talous on tuhottu, nykyinen hallitus joutuu tekemään vaikeita päätöksiä mutta toivotaan että muutaman vuoden päästä suomen talous on paremmassa tilanteessa.
Kommentit (190)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä mä en tajua. Veroja on hyvä laskea, toimintoja tehostaa, turhasta leikata.
Mutta miksi se leikkaaminen on pakko suunnata kaikkein heikoimpiin aina vaikka vaihtoehtoja on?
Sitä en tajua. Se ei ole mitään muuta kuin ilkeyttä, kuspäisyyttä ja sadanallista lyhytnäköisyyttä.
Kun köyhiltä leikataan, ei pelkästään säästetä tukirahoja. Silloin myös kannustetaan köyhiä töihin, jolloin syntyy verotuloja. Valtio siis hyötyy kahta kautta.
Lueppa tutkimuksia äläkä huutele paskaa. Esim Sipilän aktivoinnit ja leikkaukset ei lisännyt työttömien työllistymistä yhtään.
Siitäkin on tutkimuksia että näitä toimenpiteitä tehdään ihan vaan siksi, että tietty paremmin toimeentuleva kansanosa saa siitä nautintoa kun köyhä kärsii. Juuri kuten ap. Se vasta sairasta onkin!
Minä, minä, minä <- Tässä on sekä kirjoittajan, että koko yhteiskunnan ongelma kiteytetty kolmella sanalla.
Tähän taantumaan paras lääke olisi tukien ja palkkojen korottaminen. Tämä lisäisi kulutusta, rakentamista, pienyrittäjien tukemista yms. Köyhiltä kun leikataan leikataan suoraan kulutuksesta. Köyhä ja keskituloinen laittaa rahat kiertämään. Rikkaat taas makuuttavat rahojaan sijoituksissa ja veroparatiiseissa.
Aikuiskoulutus tuella pystyin itse kouluttautumaan ammattiin, jossa on kova työvoimapula.
En todellakaan kannata tätä porhojen taskuun taktikoivaa hallitusta.
Itse tienaan lähes 60 000 vuodesssa
Itse olen teollisuudessa duunarina ja palkka kuukausittain bruttona jotain 3200e/kk joka on nettona sen noin 2200e/kk sekä kuulun ytk:hon. Itse en politiikan suhteen ole kovinkaan aktiivinen eli en juurikaan ole äänestänyt vaaleissa, kannatan perussuomalaisia jollakin tapaa koska kaikki muut puolueet on huonoja vaihtoehtoja minulle. Sanna Marinin hallitus sai minut kääntymään ehkä vielä napsun verran enemmän persujen kannattajaksi koska sen hallituksen toimet minua kohtaan oli surkeita sekä kommentti "kunnianhimoinen ilmastopolitiikka" häneltä sai minulta kauhistelut koska tuo tarkoittaa vain hintojen nousua. Olen ikisinkkumies eli yksin maksan asumiseni sekä autoiluni.
Jos tämä nykyinen hallitus saa suomessa asiat parempaan suuntaan tällä ja seuraavalla hallituskaudella niin sitten alan aina äänestämään joko ps tai kok. Jos tämä sama hallitus ei jatka seuraavalla hallituskaudella niin sitten minä vaan siirryn nukkuvaksi äänestäjäksi eli en äänestä enää ikinä vaaleissa. Itse olen aina kokenut olevani vähän sellainen ihminen joka ei kuulu tähän yhteiskuntaan tai että tämä yhteiskunta ei ole minua varten. En siis koe suomea kovinkaan hyvänä maana asua ja elää, syitä tähän on monia. En myöskään ihmettele sitä miksi suomessa mt ongelmat on yleisiä eikä lapsia tänne synny.
Persut on minulle siksi se vaihtoehto koska kaikki muut puolueet on surkeita minulle ja ne on aina vain tehnyt huonoja päätöksiä. Katson nyt tämän kortin ja jos tämä kortti on huono niin sitten en enää ikinä äänestä ja totean vain että suomi on p*skamaa.
Viime vaalit oli toinen kerta kun kävin äänestämässä ja molemmilla kerroilla persut on saannut ääneni, toivon että suomesta tulisi parempi maa asua ja elää joten siksi heitä äänestin.
M32
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Duunarina v*tuttaa kovat verot. Miksei ylitöistä vois olla pienempi veroprosentti? Vaikka 10% veroa ylitöistä niin ihmiset tekis mieluusti enemmän töitä ja tuottavuus nousis. Nyt en tee ylitöitä koska sitten pitää nostaa veroprosenttia.
Tuossa se on ongelman ydin juuro onkin. Hyvätuloisilta ei voida leikata koska he eivät saa tulonsiirtoja. Hyvätulosta voidaan vain verottaa entistä kovemmin, mutta jos näin tehdään hyvätuloinen ei enää tee mitään ylimäätäistä työtä ja sitten verotulot laskee.
Jo valmiiksi menestyville yrityksille maksetaan innovaatiotukia. Tutkimus selvitti, että yritykset eivät tarvitsisi niitä, mutta hyvä veli lappaa rikkaiden taskuun. Sama maataloudessa: Miljoonavoittoja tahkoaville tiloille maksetaan älyttömät tuet. Miksi? Miksi Suomessa lapetaan rahaa rikkaiden taskuun
Koska he voivat! Kukaan ei estä.
Suurin osa hyvätuloisista ajattelee olevansa sellainen koska on älykäs, taitava ja parempi kuin muut. Onhan tämä tutkittu juttu että rikkaan mielestä köyhä on aina syypää huonoon tilanteeseensa.
Yrittäjillä on oma laaja verkostonsa jossa palvotaan rahaa ja heidän on helppo ostaa kansanedustajia tekemään itseään hyödyttäviä päätöksiä. Ei heitä mikään toisen hätä liikuta, tunnekylmiä ja ongelmaisia ihmisiä ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun köyhiltä leikataan, ei pelkästään säästetä tukirahoja. Silloin myös kannustetaan köyhiä töihin, jolloin syntyy verotuloja. Valtio siis hyötyy kahta kautta.
Lueppa tutkimuksia äläkä huutele paskaa. Esim Sipilän aktivoinnit ja leikkaukset ei lisännyt työttömien työllistymistä yhtään.
Siitäkin on tutkimuksia että näitä toimenpiteitä tehdään ihan vaan siksi, että tietty paremmin toimeentuleva kansanosa saa siitä nautintoa kun köyhä kärsii. Juuri kuten ap. Se vasta s
Asia on niin selvä, ettei tutkimuksia tarvita. Jos työttömille maksetaan 10 000 euroa kuussa, heitä on aivan varmasti enemmän kuin silloin, jos heille maksetaan 100 euroa kuussa.
Joku syy sille on että miksi duunarit ja työläiset on hylännyt ay liikkeet sekä sdp ja vas puolueet. Nykyään duunareita on paljon persuissa ja ytk suositumpi kuin sak.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitäkin on tutkimuksia että näitä toimenpiteitä tehdään ihan vaan siksi, että tietty paremmin toimeentuleva kansanosa saa siitä nautintoa kun köyhä kärsii. Juuri kuten ap. Se vasta s
Asia on niin selvä, ettei tutkimuksia tarvita. Jos työttömille maksetaan 10 000 euroa kuussa, heitä on aivan varmasti enemmän kuin silloin, jos heille maksetaan 100 euroa kuussa.
Pelottelu ja pakottaminen on huonoa politiikka, se tulee aina itseensä takaisin jollain tavalla. Itse olen tällä hetkellä töissä. Sipilän hallituksen aikoihin olin muutaman kuukauden työttömänä ansiosidonnaisella. Jos Sipilä tulisi kadulla vastaan niin vetäisin tauluun ja maksan mielelläni teostani sakot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä mä en tajua. Veroja on hyvä laskea, toimintoja tehostaa, turhasta leikata.
Mutta miksi se leikkaaminen on pakko suunnata kaikkein heikoimpiin aina vaikka vaihtoehtoja on?
Sitä en tajua. Se ei ole mitään muuta kuin ilkeyttä, kuspäisyyttä ja sadanallista lyhytnäköisyyttä.
Tuon työhön kannustamisen ymmärtäisi jos olisi nousukausi. Nyt on lama ja konkurssit kaataa isojakin yrityksiä. Ei ole työpaikkoja! Osaat varmasti lukea kun osaat kirjoittaakin. Mene ja lue minkälaisia hakemusmääriä yritykset saavat ihan alimman tason työpaikkoihin. Lue ja ymmärrä lukemasi. Ei ole kyse yksittäisistä yrityksistä vaan kaikista. Miten tämä on näin vaikeaa ymmärtää joillekin? Hoette kuin typerät papukaijat hallituspuolueiden lauseita, näkemättä todellisuutta. Aivopesu toimii hyvin suomalaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Itse tienaan n. 55k vuodessa duunarina ja ihan surkeita uudistuksia tulossa. Oma tilanteeni on ollut huono joskus ja myös omien lasten tilanne huolettaa. Ei tämä ole hyvinvointivaltio enää.
Hyvinvointivaltiomalli ei toimi mitenkään pitkässä juoksussa. Rahat eivät voi yksinkertaisesti riittää. Poikkeuksena joku Norja.
Vierailija kirjoitti:
Joku syy sille on että miksi duunarit ja työläiset on hylännyt ay liikkeet sekä sdp ja vas puolueet. Nykyään duunareita on paljon persuissa ja ytk suositumpi kuin sak.
Itse työskentelen juurikin duunarialalla teollisuudessa ja monet meistä on persuja sekä ammattiliittoon harva kuuluu meistä. Ammattiliittoon kuuluu meillä lähinnä ne iäkkäämmät työntekijät ja nuoremmat ei koska ammattiliittoon kuuluminen on kallista.
Se miksi monet heistä on persuja eikä sdp tai vas kannattajia johtuu juurikin siitä että sdp sekä vas on vain korottanut heidän verotustaan, ilmastotoimet nostaa vain hintoja, kyseiset puolueet ei vaan enään pidä työntekijöiden puolia vaan kyseiset puolueet on maailmanparantajia ja suomessa ne pitää vain tukia saavien ihmisten puolia.
Lyhyesti sanottuna siis persujen kannattajiksi monet ovat siirtyneet siksi koska elinkustannukset on noussut ja ostovoima romuttunut duunareilla. Hauskaa meillä on myös se että työpaikkallamme on henkilö joka on ay liikkeen jaoston toiminnassa mukana kannattaa persuja.
M32
Vierailija kirjoitti:
Niiltä puuttuu suurten ikäluokkien ymmärrys siitä, että mitä tulee tapahtumaan kun suurpääoma/työnantajat ja oikeisto saa vallan. Ne vie duunareilta ja köyhiltä ihan kaiken. Puolittaa duunarin palkat, säätää 12 tunnin työpäivät ja 6 päivän työviikot. Ennen vanhaan tehtaissa insinööriä ja diplomi-insinööriä puhuteltiin Herra Insinööri ja Herra Diplomi-insinööri. Perussuomalaiset duunarit eivät ole vielä tajunneet minkäläisen virheen ne ovat tehneet, mutta kyllä se vielä aukeaa niille. Tulette näkemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tienaan n. 55k vuodessa duunarina ja ihan surkeita uudistuksia tulossa. Oma tilanteeni on ollut huono joskus ja myös omien lasten tilanne huolettaa. Ei tämä ole hyvinvointivaltio enää.
Hyvinvointivaltiomalli ei toimi mitenkään pitkässä juoksussa. Rahat eivät voi yksinkertaisesti riittää. Poikkeuksena joku Norja.
Suomi ei ole ollut hyvinvoitivaltio enää vuosiin. Joskus ysärillä tämä vielä oli hyvinvointivaltio mutta se on romutettu aikoja sitten.
Lääkäriä palkka motivoi, hoitajaa ei.
Rikasta ilmanen raha aktivoi, köyhää ei.
Niinpä niin.
"Tutkimuksia ei tarvita." Niitä todellakin tarvitaan jotta voidaan osoittaa kuinka väärässä paskaa jauhavat älyn köyhyydestä kärsivät on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehdään Suomesta puhdas kapitalismi. Jokainen maksaa aivan kaiken itse ja julkisesti ei järjestetä yhtään mitään. Lastenhoito, koulut, sairaalat yms. on kaikki yksityisiä ja jokainen maksaa ihan itse. Varat periytyy mutta myös velat.
Miten menisi?
Tätä minä kannatan. Kannatan sitä että tuet pois kaikilta ja jokainen voi halutessaan ostaa vakuutuksen jos siltä tuntuu. Amerikan malli suomeen kiitos.
Ap
Kannattaa varoa mitä toivoo. Maksat tuloistasi veroja reilusti alle tonnin. Lisäksi eläkemaksut jne. Yhdysvalloissa kattava vakuutus maksaa helposti yli 1000 euroa kuussa. Syöpähoidot (sinäkään et ole turvassa niiltä) voi maksaa satoja tuhansia ja jos vakuutus ei katakaan niin voi voi. Lisäksi Yhdysvalloissa silti menee julkiseen terveydenhuoltoon törkeästi rahaa. Mutta ilmeisesti tosiaan maksaisit mieluummin vakuutusta ja ottaisit vaikka sen 200 euroa enemmän palkkaa käteen. Vaikea kyllä käsittää tällaista ajatusmaailmaa.
Koska jätemaksut sieppaa niin asut ilmeisesti omakotitalossa. Noilla tuloilla en kyllä itse omakotitaloa hankkisi eli oma valinta. Mitä on nämä turhat virkamiehet, jotka pitäisi irtisanoa? Opettajat? Rajamiehet? Poliisit? Mitä on nämä tuet, joita lapsiperheille jaetaan? Esimerkiksi meillä kaksi teiniä, ainoa tuki on lapsilisä 95 euroa ja voin kertoa, että tuolla rahalla ei hankita edes ruokia teinille kuukaudeksi. Ja kyllä, lapset on oma valinta, mutta jälleen kerran paljon mölyä tyhjästä.
Nimimerkillä bruttotulot 3500 euroa ja osa-aikatyöt pienellä palkalla vielä niin vahvasti mielessä, että minulle ei veronalennuksia tarvitse antaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niiltä puuttuu suurten ikäluokkien ymmärrys siitä, että mitä tulee tapahtumaan kun suurpääoma/työnantajat ja oikeisto saa vallan. Ne vie duunareilta ja köyhiltä ihan kaiken. Puolittaa duunarin palkat, säätää 12 tunnin työpäivät ja 6 päivän työviikot. Ennen vanhaan tehtaissa insinööriä ja diplomi-insinööriä puhuteltiin Herra Insinööri ja Herra Diplomi-insinööri. Perussuomalaiset duunarit eivät ole vielä tajunneet minkäläisen virheen ne ovat tehneet, mutta kyllä se vielä aukeaa niille. Tulette näkemään.
Unohdit mainita että suurten ikäluokkien aikana se duunari pystyi palkallaan ostamaan asunnon,auton,mahdollisesti kesämökin ja heillä oli varaa lapsiin myös. Miksi nykyään duunareilla ei ole varaa noihin asioihin? Jostain syystä duunarien palkat ja ostovoima on romahtanut noista ajoista.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa varoa mitä toivoo. Maksat tuloistasi veroja reilusti alle tonnin. Lisäksi eläkemaksut jne. Yhdysvalloissa kattava vakuutus maksaa helposti yli 1000 euroa kuussa. Syöpähoidot (sinäkään et ole turvassa niiltä) voi maksaa satoja tuhansia ja jos vakuutus ei katakaan niin voi voi. Lisäksi Yhdysvalloissa silti menee julkiseen terveydenhuoltoon törkeästi rahaa. Mutta ilmeisesti tosiaan maksaisit mieluummin vakuutusta ja ottaisit vaikka sen 200 euroa enemmän palkkaa käteen. Vaikea kyllä käsittää tällaista ajatusmaailmaa.
Koska jätemaksut sieppaa niin asut ilmeisesti omakotitalossa. Noilla tuloilla en kyllä itse omakotitaloa hankkisi eli oma valinta. Mitä on nämä turhat virkamiehet, jotka pitäisi irtisanoa? Opettajat? Rajamiehet? Poliisit? Mitä on nämä tuet, joita lapsiperheille jaetaan? Esimerkiksi meillä kaksi teiniä, ainoa tuki on lapsilisä 95 euroa ja voin kertoa, että tuolla rahalla ei hankita edes ruokia teinille kuukaudeksi. Ja kyllä, lapset on oma valinta, mutta jälleen kerran paljon mölyä tyhjästä.
Nimimerkillä bruttotulot 3500 euroa ja osa-aikatyöt pienellä palkalla vielä niin vahvasti mielessä, että minulle ei veronalennuksia tarvitse antaa.
"Maksat tuloistasi veroja reilusti alle tonnin."
Tähän lopetin sun viestin lukemisen koska valehtelit jo heti toisessa lauseessassi. Veroja maksetaan myös autoilusta,asumisesta ja aina kun ostat jotain niin maksat veroja.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei tuolla summalla pärjää niin saa katsoa peiliin.
Viina on kallista ja tupakka myös, eikä ne naisetkaan halpoja ole.
Kekkonenhan oli porvari. Oli teloittamassa demareita jo teini-ikäisenä.