Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

OIen itse duunari joka tienaa 40 000e vuodessa ja kannatan nykyistä hallitusta.

Vierailija
09.03.2024 |

Syynä tähän on se että maksan aivan liikaa veroja(tai esim jätemaksuja yms), haluan että minun verotusta kevennetään. Palkastani menee  iso osa asumiseen ja autoon jolla kuljen työmatkani. Miksi yhteiskunta ei tue minua millään tapaa? Minun rahat kyllä kelpaa yhteiskunnalle mutta miksi en saa mitään rahallista tukea valtiolta kun elinkustannukset sekä verotus on vain kiristynyt? Toivon että valtion menoja leikataan vielä reilulla kädellä jotta se verotus kevenisi reilusti, voitaisi myös vähentää virkamiesten määrää, ylen rahoitusta voidaan leikata, kulttuuria ei pitäisi tukea eurollakaan, kehitysapu minimiin... jne

Pidän ilmastonmuutosta vain tekosyynä verottaa kansalaisia enemmän, miksi päättäjät ei tajua sitä että kaikilla ei ole varaa sähköautoon eikä niihin aurinkopaneleihin talon katolle? 

Kuulun itse myös ytk:hon koska ammattiliittoon kuuluminen on kallista ja ammattiliitot tuntuu ajavan vain hyväpalkkaisten ihmisten asioita, antaahan ammattiliitot heille myös paremmat palkankorotukset kuin duunareille.

Nykyinen hallitus joutui vaikeaan tilanteeseen koska suomen talous on tuhottu, nykyinen hallitus joutuu tekemään vaikeita päätöksiä mutta toivotaan että muutaman vuoden päästä suomen talous on paremmassa tilanteessa. 

Kommentit (190)

Vierailija
181/190 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet noilla 40 000e vuosituloillasi vielä siinä pisteessä että maksat vasta omia kulujasi yhteiskunnalle takaisin. Ehkä joskus 10 vuoden kuluttua jos työurasi ei missään kohtaa katkea, alkaa ne sun maksamat verot vasta hyödyttämään muitakin.

Vierailija
182/190 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on kyllä noilla tuloilla nettosaaja, ei nettomaksaja.

Et ymmärrä yhteiskunnan toimintamekanismeja vielä kovin hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/190 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tienaan n. 55k vuodessa duunarina ja ihan surkeita uudistuksia tulossa. Oma tilanteeni on ollut huono joskus ja myös omien lasten tilanne huolettaa. Ei tämä ole hyvinvointivaltio enää.

Sinulla on hyvä palkka, et taida asua yksin ja sinä saat yhteiskunnalta tukia koska sinulla on lapsia. Minä asun yksin enkä saa mitään tukia yhteiskunnalta.

Ap

Tulojesi perusteella et saa tukeja paitsi,jos otat lopputilin niin silloin huomaat että eipä niitä tukeja todellisuudessa maksetakaan niin paljon kuin sinulle on virheellisesti kerrottu.se totuus tulee kyllä hetkessä ilmi.siitä sitten lopputiliä ottamaan !

Vierailija
184/190 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Duunarina v*tuttaa kovat verot. Miksei ylitöistä vois olla pienempi veroprosentti? Vaikka 10% veroa ylitöistä niin ihmiset tekis mieluusti enemmän töitä ja tuottavuus nousis. Nyt en tee ylitöitä koska sitten pitää nostaa veroprosenttia. 

Semmoista se on kaikilla.mutta kyllä ylitöitä voi tehdä .aina siitä jää rahaa.kerroppa veroprosenttisi niin lasketaan hieman.

Vierailija
185/190 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
186/190 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä palsta on täynnä työttömiä tukiloisia

Vierailija
187/190 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitteleeeko AP, että tukemalla nykyhallitusta hänen veronsa pienenevät jossain vaiheessa. Turha kuvitella. Sinulta viedään niin paljon ku sinulla on, etkä saa mitään vastinetta maksamillesi veroille. Verorahat jaetaan yritystukina ja sen myötä osinkoina isojen yritysten omistajille.

Vierailija
188/190 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Duunarina v*tuttaa kovat verot. Miksei ylitöistä vois olla pienempi veroprosentti? Vaikka 10% veroa ylitöistä niin ihmiset tekis mieluusti enemmän töitä ja tuottavuus nousis. Nyt en tee ylitöitä koska sitten pitää nostaa veroprosenttia. 

Niinpä. Hoitoalalla esim kova pula tekijöistä ja jonot seisoo. Toissa vuonna tein ylitöitä, jotta hoitokeinoja saadaan purettua. Veroprosentti nousi 29.5 . Siihen loppui ylitöiden teko. Se käteen jäävä osa oli sen verran pieni, ettei kannata. Joten hoitojonot seiskoot minun puolesta

Vierailija
189/190 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvitteleeeko AP, että tukemalla nykyhallitusta hänen veronsa pienenevät jossain vaiheessa. Turha kuvitella. Sinulta viedään niin paljon ku sinulla on, etkä saa mitään vastinetta maksamillesi veroille. Verorahat jaetaan yritystukina ja sen myötä osinkoina isojen yritysten omistajille.

Yritystukia ei ole lisätty siitä, minkä Marinin hallitus maksoi. Muhkeat koronatuet ovat vielä jääneet pois.

Vierailija
190/190 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet hallituksen äänestäjäprofiilin valioyksilö täysillä pisteillä. Yksi ihminen ei voi kerätä enempää pisteitä, jos ei ole vielä puolueen jäsen. Silloin mukaan astuvat kokonaislukukertoimet.