OIen itse duunari joka tienaa 40 000e vuodessa ja kannatan nykyistä hallitusta.
Syynä tähän on se että maksan aivan liikaa veroja(tai esim jätemaksuja yms), haluan että minun verotusta kevennetään. Palkastani menee iso osa asumiseen ja autoon jolla kuljen työmatkani. Miksi yhteiskunta ei tue minua millään tapaa? Minun rahat kyllä kelpaa yhteiskunnalle mutta miksi en saa mitään rahallista tukea valtiolta kun elinkustannukset sekä verotus on vain kiristynyt? Toivon että valtion menoja leikataan vielä reilulla kädellä jotta se verotus kevenisi reilusti, voitaisi myös vähentää virkamiesten määrää, ylen rahoitusta voidaan leikata, kulttuuria ei pitäisi tukea eurollakaan, kehitysapu minimiin... jne
Pidän ilmastonmuutosta vain tekosyynä verottaa kansalaisia enemmän, miksi päättäjät ei tajua sitä että kaikilla ei ole varaa sähköautoon eikä niihin aurinkopaneleihin talon katolle?
Kuulun itse myös ytk:hon koska ammattiliittoon kuuluminen on kallista ja ammattiliitot tuntuu ajavan vain hyväpalkkaisten ihmisten asioita, antaahan ammattiliitot heille myös paremmat palkankorotukset kuin duunareille.
Nykyinen hallitus joutui vaikeaan tilanteeseen koska suomen talous on tuhottu, nykyinen hallitus joutuu tekemään vaikeita päätöksiä mutta toivotaan että muutaman vuoden päästä suomen talous on paremmassa tilanteessa.
Kommentit (190)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku syy sille on että miksi duunarit ja työläiset on hylännyt ay liikkeet sekä sdp ja vas puolueet. Nykyään duunareita on paljon persuissa ja ytk suositumpi kuin sak.
Niiltä puuttuu suurten ikäluokkien ymmärrys siitä, että mitä tulee tapahtumaan kun suurpääoma/työnantajat ja oikeisto saa vallan. Ne vie duunareilta ja köyhiltä ihan kaiken. Puolittaa duunarin palkat, säätää 12 tunnin työpäivät ja 6 päivän työviikot. Ennen vanhaan tehtaissa insinööriä ja diplomi-insinööriä puhuteltiin Herra Insinööri ja Herra Diplomi-insinööri. Perussuomalaiset duunarit eivät ole vielä tajunneet minkäläisen virheen ne ovat tehneet, mutta kyllä se vielä aukeaa niille. Tulette näkemään.
Unohdit mainita että suurten ikäluokkien aikana se duunari pystyi palkallaan ostamaan asunnon,auton,mahdollisesti kesä
Asuminen maksaa tuplasti enemmän tänä päivänä duunarille.
Vierailija kirjoitti:
40k€ tuloilla ei vielä kummoisesti tarvitse veroja maksaa.
Kokonaisveroaste suomessa on noin 43%.
40 000e vuosituloista veroihin menee noin 17 200e vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus tekee vaikeita päätöksiä Suomen hyväksi. Vain vasemmiston valheet ja agitaatio ovat esteenä.
Vuoden verran olemme saaneet katsella vasemmistosaastan masinoimia yrityksiä kaataa hallitus.
"Suomen hyväksi" joopa joo. Orpo-Purraa ei kiinnosta muu kuin oikeistodiktatuurin ja luokkayhteiskunnan luominen.
No sinähän ap oletkin hyvätuloinen duunari. Ei ihme että kannatat. Luultavasti kuulut niihin, joihin leikkauspolitiikka ei iske, ainakaan heti, vaan saat hieman veroihisi alennusta (velaksi toki se).
Mutta odotas kun sairastut tai joudut työttömäksi. Niinhän se on, että moni kuvittelee, ettei paska mitenkään voi osua juuri minun tuulettimeen.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäriä palkka motivoi, hoitajaa ei.
Rikasta ilmanen raha aktivoi, köyhää ei.
Niinpä niin.
"Tutkimuksia ei tarvita." Niitä todellakin tarvitaan jotta voidaan osoittaa kuinka väärässä paskaa jauhavat älyn köyhyydestä kärsivät on.
Hoitajia ei koskaan tule motivoimaan oma palkkataso, sillä ovat niin tyhmiä, että vertaavat sitä aina lääkärin palkkaan. Tiedän monia hoitajia, jotka omasta mielestään ovat lääkäreitä pätevämpiä ja siksi katkeria palkastaan, vaikka oikeasti hoitajat tienaavat ihan hyvin. Mikään vaan ei riitä.
Hauskaa. Itse tienaan juurikin saman verran kuin ap ja kannatan päinvastaisia arvoja. Eli ilmeisesti eri tuloluokissa löytyy jokaiseen lähtöön erilaisia arvoja. Hyvä asia on kuitenkin se että meidän ei tarvitse olla tekemisissä toistemme kanssa eikä keskustella keskenämme arvomaailmoistamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku syy sille on että miksi duunarit ja työläiset on hylännyt ay liikkeet sekä sdp ja vas puolueet. Nykyään duunareita on paljon persuissa ja ytk suositumpi kuin sak.
Niiltä puuttuu suurten ikäluokkien ymmärrys siitä, että mitä tulee tapahtumaan kun suurpääoma/työnantajat ja oikeisto saa vallan. Ne vie duunareilta ja köyhiltä ihan kaiken. Puolittaa duunarin palkat, säätää 12 tunnin työpäivät ja 6 päivän työviikot. Ennen vanhaan tehtaissa insinööriä ja diplomi-insinööriä puhuteltiin Herra Insinööri ja Herra Diplomi-insinööri. Perussuomalaiset duunarit eivät ole vielä tajunneet minkäläisen virheen ne ovat tehneet, mutta kyllä se vielä aukeaa niille. Tulette näkemään.
Unohdit mainita että suurten ikäluokkien aikana se duunari pystyi palkallaan ostamaan asunnon,auton,mahdollisesti kesä
Ennen aikaa (n. 1980L) talo maksoi ( ei uusi) 100 000mk ja siivoojan kuukausipalkka oli noin 4000mk eli kun teki töitä 2 vuotta ja1kk sai pienipalkkainen bruttotuloillaan ostettua talon. Nykyaikana samainen talo maksaa 170 000e ja siivooja saa 25kk palkkaa 52650e. Siivooja saa kolmasosan talosta bruttoansioillaan. Sitä on turha ihmetellä sitten miksi ennen oli ja nyt ei
Miten köyhiä kannustetaan töihin, ellei leikkaamalla tukia? Antamalla piiskaa?
Kyllä ei sinunkaan palkka riittäisi, jos oikeasti kaikki itse maksaisit. Esim ambulanssikyyti on todella kallis ja sairaanhoitokulut. Niistä maksetaan murto-osa itse ja loput katetaan veroilla. Samoin veroilla katetaan monista itsestäänselvinä pidetyistä palveluista suurinosa. Käyttäjä maksaa murto-osan. Perusturvaa sillä verotuksella maksetaan. Jopa yksityisiä firmoja tuetaan verovaroin. Maksamasi verot satavat kyllä sinunkin laariin, mutta et vaan huomaa miten, koska toimiessaan ne asiat ovat sinulle itsestäänselvyyksiä.
Itse tienaan n. 70 000 e vuodessa, ja en kannata nykyistä hallitusta ja sen politiikkaa.
Pärjään hyvin, ja en olisi tarvinnut veroalea. Kauhistuttaa se miten nämä leikkaukset vaikuttavat niihin joilla menee taloudellisesti minua huonommin.
Ei minulle olisi tarvinnut antaa veroalea ja samalla heikentää köyhempien tilannetta! Päinvastoin olisin voinut ottaa veronkorotuksen, jos ei olisi tarvinnut leikata heikommilta...
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama miten paljon raippaa jaetaan. Ei sillä tavalla synny ensimmäistäkään uutta avointa työpaikkaa lisää.
Vierailija kirjoitti:
Itse tienaan n. 70 000 e vuodessa, ja en kannata nykyistä hallitusta ja sen politiikkaa.
Pärjään hyvin, ja en olisi tarvinnut veroalea. Kauhistuttaa se miten nämä leikkaukset vaikuttavat niihin joilla menee taloudellisesti minua huonommin.
Ei minulle olisi tarvinnut antaa veroalea ja samalla heikentää köyhempien tilannetta! Päinvastoin olisin voinut ottaa veronkorotuksen, jos ei olisi tarvinnut leikata heikommilta...
Miksi et anna omia rahojasi pienituloisille ihmisille tai aina voit lahjoittaa rahasi hyväntekeväisyyteen? 70 000e jos vuodessa tienaat niin anna puolet rahoistasi pienituloisille ihmisille? Miksi tarvitset veronkorotuksia kun voit lahjoittaa ihan vapaaehtoisesti rahojasi pois?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10800e menee veroihin ja se sisältää myös henkilön eläke ja työttömyysmaksut. Varsinaisia veroja hän maksaa hieman yli 7000e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10800e menee veroihin ja se sisältää myös henkilön eläke ja työttömyysmaksut. Varsinaisia veroja hän maksaa hieman yli 7000e.
Niin ja tuosta puuttui myös kaikki vähennykset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama miten paljon raippaa jaetaan. Ei sillä tavalla synny ensimmäistäkään uutta avointa työpaikkaa lisää.
Toivottavasti siten saamme verotusta pienennettyä suomessa jotta palkasta ei niin paljon menisi rahaa veroihin. Ehkä sitten se pienipalkkainen työ alkaa kiinnostamaan kun sillä palkalla tulee paremmin toimeen?
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa. Itse tienaan juurikin saman verran kuin ap ja kannatan päinvastaisia arvoja. Eli ilmeisesti eri tuloluokissa löytyy jokaiseen lähtöön erilaisia arvoja. Hyvä asia on kuitenkin se että meidän ei tarvitse olla tekemisissä toistemme kanssa eikä keskustella keskenämme arvomaailmoistamme.
Kyllä pitäisi ainakin puolueiden keskustella näistä keskenään. Se aikanaan opittiin sisällissisodasta, että tätä maata kannattaa rakentaa yhdessä. Kannattaa kuunnella toisiaan ja sopia yhdessä asioista. Työntekijäpuoli tarvitsee myös myönnytyksiä ei vaan sanelupolitiikkaa. Onko tämä oppi unohtunut? Tämä maa tarvitsee nokkaansa pidemmälle näkeviä päättäjiä. Jotka kykenevät katsomaan muutakin kuin oman viiteryhmänsä etua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika jännä. Auton kun tankkaat niin siitä menee veroa noin 60% ja aina kun käyt kaupassa niin maksat sen 24% veroa. Aina kun maksat laskun niin siinäkin on veroa se 24% ja sähkölaskussa vielä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et anna omia rahojasi pienituloisille ihmisille tai aina voit lahjoittaa rahasi hyväntekeväisyyteen? 70 000e jos vuodessa tienaat niin anna puolet rahoistasi pienituloisille ihmisille? Miksi tarvitset veronkorotuksia kun voit lahjoittaa ihan vapaaehtoisesti rahojasi pois?
Katsos persu kun me ei eletä missään Amerikkalaisessa almu yhteiskunnassa. Hän maksaa sen veroja mitä maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki lahjoitan hyväntekeväisyyteen, mutta mielestäni tulonjako ei voi perustua hyväntekeväisyysjärjestöjen "almuihin", jotka eivät kohdistu kaikille tarvitseville, ja joita pitää erikseen osata ja jaksaa anoa.
Tämä nykyhallituksen politiikka vie Suomea enemmän Jenkkimalliin, ja sellaista raakaa kapitalismia en Suomeen halua.
Ajattelin toki, että aikuinen ihminen osaa itsekin erotella välittömät ja välilliset verot.