OIen itse duunari joka tienaa 40 000e vuodessa ja kannatan nykyistä hallitusta.
Syynä tähän on se että maksan aivan liikaa veroja(tai esim jätemaksuja yms), haluan että minun verotusta kevennetään. Palkastani menee iso osa asumiseen ja autoon jolla kuljen työmatkani. Miksi yhteiskunta ei tue minua millään tapaa? Minun rahat kyllä kelpaa yhteiskunnalle mutta miksi en saa mitään rahallista tukea valtiolta kun elinkustannukset sekä verotus on vain kiristynyt? Toivon että valtion menoja leikataan vielä reilulla kädellä jotta se verotus kevenisi reilusti, voitaisi myös vähentää virkamiesten määrää, ylen rahoitusta voidaan leikata, kulttuuria ei pitäisi tukea eurollakaan, kehitysapu minimiin... jne
Pidän ilmastonmuutosta vain tekosyynä verottaa kansalaisia enemmän, miksi päättäjät ei tajua sitä että kaikilla ei ole varaa sähköautoon eikä niihin aurinkopaneleihin talon katolle?
Kuulun itse myös ytk:hon koska ammattiliittoon kuuluminen on kallista ja ammattiliitot tuntuu ajavan vain hyväpalkkaisten ihmisten asioita, antaahan ammattiliitot heille myös paremmat palkankorotukset kuin duunareille.
Nykyinen hallitus joutui vaikeaan tilanteeseen koska suomen talous on tuhottu, nykyinen hallitus joutuu tekemään vaikeita päätöksiä mutta toivotaan että muutaman vuoden päästä suomen talous on paremmassa tilanteessa.
Kommentit (190)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tienaan n. 55k vuodessa duunarina ja ihan surkeita uudistuksia tulossa. Oma tilanteeni on ollut huono joskus ja myös omien lasten tilanne huolettaa. Ei tämä ole hyvinvointivaltio enää.
Sinulla on hyvä palkka, et taida asua yksin ja sinä saat yhteiskunnalta tukia koska sinulla on lapsia. Minä asun yksin enkä saa mitään tukia yhteiskunnalta.
Ap
En ihmettele. Minä minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
40k€ tuloilla ei vielä kummoisesti tarvitse veroja maksaa.
Kokonaisveroaste suomessa on noin 43%.
40 000e vuosituloista veroihin menee noin 17 200e vuodessa.
10800e menee veroihin ja se sisältää myös henkilön eläke ja työttömyysmaksut. Varsinaisia veroja hän maksaa hieman yli 7000e.
Aika jännä. Auton kun tankkaat niin siitä menee veroa noin 60% ja aina kun käyt kaupassa niin maksat sen 24% veroa. Aina kun maksat laskun niin siinäkin on veroa se 24% ja sähkölaskussa vielä enemmän.
Niin ja kohta maksaa enemmän veroja kun persut halusi suurituloisille 300e/kk verohelpotusta.
Vierailija kirjoitti:
Mä tienaan n. 20 000 € vuodessa, ja kannatan nykyistä hallitusta. Uskokaa tai älkää.
Ymmärrätkö, että hallitukset toimet eivät tuo sinulle mitään hyvää, ellet tienaa tuota 20 000 pääomatuloina? Työntekijälle ei koidu siitä etua, että yrityksellä menee hyvin, vaan kyllä se tuotto menee sijoittajille, omistajille. Näin on ollut koko 2000-luvun ajan, eikä tähän olla tekemässä muutoksia tai rajoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten köyhiä kannustetaan töihin, ellei leikkaamalla tukia? Antamalla piiskaa?
Ihan sama miten paljon raippaa jaetaan. Ei sillä tavalla synny ensimmäistäkään uutta avointa työpaikkaa lisää.
Toivottavasti siten saamme verotusta pienennettyä suomessa jotta palkasta ei niin paljon menisi rahaa veroihin. Ehkä sitten se pienipalkkainen työ alkaa kiinnostamaan kun sillä palkalla tulee paremmin toimeen?
Pienestä palkasta maksetaan Suomessa niin vähän veroa, että veroa on vaikea enää laskea.
Mutta se pieni palkka silti menee veroihin koska veroja maksetaan autoilusta,asumisesta,ruuasta... jne ja toisekseen suomessa on aika kallista elää joten ei se pieni
Ihanko oikeasti mietit jotain veroja kaupassa? Minä mietin siellä miten paljon kauppias vetää välistä kun suomalainen kurkku( kasvaa 10km päässä vihannestiskistä) maksaa 5.30e/kg ja olen melko varma että tuottaja ei tuosta saa kuin 10snt kilo ja työn tekemisen ilon. Joku vero on näissä jutuissa meillä se pienin huoli. Ostan muuten sen espanjasta tulevan kurkun kun sillä on varaa lentää tänne ja maksaa 2.49e/kg
Vierailija kirjoitti:
Olen tuota ihmetellyt että miten köyhiä kannustetaan töihin. No maksamalla heille palkkaa töistä. Siis ihmettelen jos joku kuvittelee sosiaaliturvaa niin hyväksi ettei työnteko kannustaisi. Itse olin kokoaikaisessa työssä josta sain bruttona 1850€/kk ja siitä jäi käteen noin 1500€. No sain sen päälle vielä asumistukea 50€ joten tuloni olivat siis 1550€/netto. Vuokran jälkeen jäi siis noin 1100€ käteen. Työttömänä minulle jäisi käteen noin 350€-450€ joten nähdäkseni jo tuolla pienellä palkalla oli kannustava vaikutus. Eli ei se että nyt lasketaan sosiaaliturvaa vaikuta mitenkään oleellisesti työn tekemisen kannustavuuteen mutta sillä vaikutetaan ihmisten mahdollisuuksiin selvitä....
Minä taas ihmettelen, miten rikkaita kannustetaan töihin veronalennuksilla. Kun itsellä rupesi jo neljän ja puolen tonnin bruttopalkalla olemaan se fiilis, että mieluummin otan esim. kaikki mahdolliset lomarahat vapaana. Ei ollut enää lisärahalle tarvetta, vaan enemmälle vapaa-ajalle. Ja näkeehän sen näistä keikkalääkäreistäkin, moni tekee vain puoli vuotta töitä ja toisen puolen lomailee. Suuryritysten johtajat jäävät eläkkeelle kuusikymppisenä tai vielä aikaisemmin. Tai sitten eletään pihisti ja sijoitetaan kaikki liikenevä, niin että voidaan alta viisikymppisenä jäädä elämään sijoitusten tuotoilla.
Olisi kuulemma tärkeää, että suomalaiset tekisivät enemmän töitä, mutta en minä näe, miten se hyvätuloisimmille lisää rahaa antamalla onnistuisi. Pääministeri Orpo kevensi omaa verotustaan, mutta onko se saanut häntä ahkeroimaan yhtään sen enempää?
Vierailija kirjoitti:
Ihanko oikeasti mietit jotain veroja kaupassa? Minä mietin siellä miten paljon kauppias vetää välistä kun suomalainen kurkku( kasvaa 10km päässä vihannestiskistä) maksaa 5.30e/kg ja olen melko varma että tuottaja ei tuosta saa kuin 10snt kilo ja työn tekemisen ilon. Joku vero on näissä jutuissa meillä se pienin huoli. Ostan muuten sen espanjasta tulevan kurkun kun sillä on varaa lentää tänne ja maksaa 2.49e/kg
Mitä kalliimman tuotteen ostat niin sitä enemmän veroja maksat. Kotimaisen kurkun kun ostat niin maksat veroja enemmän kuin espanjalaisesta kurkusta.
Ilmeisesti moni työssäkäyvä ei tajua, että hallitus on säätämässä juuri heitä koskevan palkankorotusjarrun lakiin. Helpottamassa juuri heidän irtisanomista, muuttamassa perusteettomat pätkätyöt laillisiksi. Sitäkö tosiaan haluatte?
Näin moni on valmis heittämään myös oman työehtosopimuksenkin roskiin. Harmi vaan, että samalla lentää lomarahat, yleiskorotukset ja monet muut asiat jorpakkoon, joista tähän saakka olette nauttineet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tienaan n. 55k vuodessa duunarina ja ihan surkeita uudistuksia tulossa. Oma tilanteeni on ollut huono joskus ja myös omien lasten tilanne huolettaa. Ei tämä ole hyvinvointivaltio enää.
Sinulla on hyvä palkka, et taida asua yksin ja sinä saat yhteiskunnalta tukia koska sinulla on lapsia. Minä asun yksin enkä saa mitään tukia yhteiskunnalta.
Ap
En ihmettele. Minä minä.
Itsekkyyshän tuosta paistaa. En minäkään tukia saa, mutta ymmärrän sen verta että työnsä tai terveytensä voi menettää kuka tahansa. Tukia tarvitaan ja kai ap:kin sentään on täällä koulunsa käynyt ja saanut kaikkea mitä ei ymmärrä verovaroin kustannetun. Vaikka sairaalassa tehty leikkaus, itsehän siitä maksetaan murto-osa. Omastani maksoin jotain 130 euroa, todellinen kustannus lienee ollut tuhansia.
Kannatan hallituksen leikkauksia ehdoitta. Tienaan 55k vuodessa, mutta näin ei ole ollut kuin pari vuotta. Tein 25 vuotta pätkätöitä pienellä palkalla matalapalkka-alalla tai itseyrittäjänä, joten eläkkeeni tulee olemaan onnettoman pieni. En ole elämässä saanut mitää etuja tai tukia. Minulla ei ole lapsia, joten ei mitään etuisuuksia siihenkään liittyen. minulla on sairaus ja joudun sen takia ennen varsinaista eläkeikää työkyvyttömyyseläkkeelle. Kivuista ja liikuntarajoitteista huolimatta en ole kuitenkaan koskaan töistä pois.
Olen siis 10 v päästä se vähävarainen työeläkkeellä oleva kotiini suljettu syrjäytynyt. Pidän hyvänä asiana että tässä hetkessä valtion taloudesta pidetään huolta ja näin turvataan peruspalvelut tulevaisuudessakin. Voi olla että ne jonkin verran nyt huononee, mutta tavoitehan on, että leikkauksilla löydetään taso joka voidaan ylläpitää myös vuosien päästä.
Mitä huonommin suomen kansa voi ja mitä huonompi ostovoima suomalaisilla on niin sitä enemmän ihmiset alkavat kannattamaan oikeistopuolueita. Syynä tähän on ihan vaan se että he toivovat muutosta tähän kurjuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä kalliimman tuotteen ostat niin sitä enemmän veroja maksat. Kotimaisen kurkun kun ostat niin maksat veroja enemmän kuin espanjalaisesta kurkusta.
Minä maksan siitä, että paikallisella tuottajalla ei ole samaa neuvotteluvoimaa kuin ulkomaisella maahantuojalla, jos ostan kotimaista. Verot menee niistä kaikista. Ja se kurkku on erinomainen esimerkki paikallisesta neuvottelusta/sopimisesta kun poljetaan alkutuottajaa päähän oikein urakalla ja veloutetaan tähtitieteellisesti asiakasta, mutta ulkomaiselle suuryritykselle samaa ei voi tehdä jos haluaa niiden toimittavan tuotteita jatkossakin.
Vierailija kirjoitti:
Kannatan hallituksen leikkauksia ehdoitta. Tienaan 55k vuodessa, mutta näin ei ole ollut kuin pari vuotta. Tein 25 vuotta pätkätöitä pienellä palkalla matalapalkka-alalla tai itseyrittäjänä, joten eläkkeeni tulee olemaan onnettoman pieni. En ole elämässä saanut mitää etuja tai tukia. Minulla ei ole lapsia, joten ei mitään etuisuuksia siihenkään liittyen. minulla on sairaus ja joudun sen takia ennen varsinaista eläkeikää työkyvyttömyyseläkkeelle. Kivuista ja liikuntarajoitteista huolimatta en ole kuitenkaan koskaan töistä pois.
Olen siis 10 v päästä se vähävarainen työeläkkeellä oleva kotiini suljettu syrjäytynyt. Pidän hyvänä asiana että tässä hetkessä valtion taloudesta pidetään huolta ja näin turvataan peruspalvelut tulevaisuudessakin. Voi olla että ne jonkin verran nyt huononee, mutta tavoitehan on, että leikkauksilla löydetään taso joka voidaan ylläpitää myös vuosien päästä.
Ne peruspalvelut lakkaa olemasta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä huonommin suomen kansa voi ja mitä huonompi ostovoima suomalaisilla on niin sitä enemmän ihmiset alkavat kannattamaan oikeistopuolueita. Syynä tähän on ihan vaan se että he toivovat muutosta tähän kurjuuteen.
Ja he kumartavat sokeasti rankaisijaansa.
Tienaan palkkatuloja 180 000€ vuodessa ja pääomatuloja 450 000€. Maksan mielelläni veroja.
Uskokaa tai älkää, mutta on paljon ihmisiä jotka toteavat ei kannata mennä töihin jää vähemmän rahaa käteen kuin tuilla Ihmisiä jotka osaavat kikkailla tukia jotta ei tarvitse mennä töihin.
Työn pitäisi olla aina kannattavampaa kuin kotona makaaminen. Tämä tukiviidakko on ihan uskomaton ja sitä on syytä karsia. Tienaan itsekkin noin 40000 vuodessa ja kannatan nykyistä hallitusta.
Vierailija kirjoitti:
Uskokaa tai älkää, mutta on paljon ihmisiä jotka toteavat ei kannata mennä töihin jää vähemmän rahaa käteen kuin tuilla Ihmisiä jotka osaavat kikkailla tukia jotta ei tarvitse mennä töihin.
Työn pitäisi olla aina kannattavampaa kuin kotona makaaminen. Tämä tukiviidakko on ihan uskomaton ja sitä on syytä karsia. Tienaan itsekkin noin 40000 vuodessa ja kannatan nykyistä hallitusta.
Miksi hallitus sitten leikkaa juuri osa-aikatyötä tekeviltä? Suojaosan poisto tekee satunnaisten töiden vastaanottamisesta kannattamattomampaa.
Jos työn tekemisen pitää olla aina kannattavampaa, miksi hallitus toimii juuri päinvastoin?
Lisäksi entistä suurempi joukko ihmisiä putoaa toimeentulotuelle mm. asumistuen leikkauksen vuoksi. Toimeentulotuen on todettu olevan kaikkein passivoivin tukimuoto.
Hallitus leikkaa juuri tavallisilta työssäkäyviltä. Keinona on paikallisen sopimisen lisääminen, mikä tarkoittaa palkanalennuksia ja työehtojen heikennyksiä alle työehtosopimuksen minimitason.
Lähes 90 prosenttia palkansaajista on jonkin työehtosopimuksen piirissä. Ihmiset ei tajua, mitä tämän sopimusyhteiskunnan murentaminen tarkoittaa.
Suomi on entistä kauempana muista Pohjoismaista. Esimerkiksi Ruotsissa työmarkkinat perustuvat sopimiseen eikä pakkolakeihin.
Perusteettomat määräaikaisuudet lisääntyvät, kun hallitus tekee perusteettomista pätkätöistä laillisia. Ei voi kun hämmästellä intoa, millä moni on luopumassa oikeuksistaan työelämässä.
Kannatan mitä tahansa hallitusta joka pitää pienituloisen verotuksen alhaisena kuten se on nyt. Tulot n. 16 000 e/v. Ei yhteiskunnan tukia, en ole hakenut vaikka olisin oikeutettu soviteltuun työttömyyskorvaukseen koska teen 50 % työtä. Velaton asunto ja auto, säästöjä n. 150 000 e ja yksi sijoitusasunto joka vuokralla. Pienet tulot mutta niin on pienet menotkin ja palkasta jää säästöön joka kuukausi vähintää 500 e.
Miten voi kannattaa nykyhallitusta ja silti nauttia ay-liikkeen taistelemista eduista?
Kahdeksan tunnin työpäivä
Viisipäiväinen työviikko
Kesäloma
Lomaraha
Talviloma
Sairausjan palkka
Ylityökorvaukset
Työterveyshuolto
Irtisanomissuoja
Työttömyysturva
Vuorotteluvapaa
Äitiys- ja vanhempainvapaa
Isyysvapaa
Lapsilisät
Luopukaa noista eduista jos ette tue ay-liikettä.
Mutta se pieni palkka silti menee veroihin koska veroja maksetaan autoilusta,asumisesta,ruuasta... jne ja toisekseen suomessa on aika kallista elää joten ei se pieni palkka houkuttele ketään. Se että siitä pienestä palkasta menee vähän veroja ei ole ongelma vaan ongelma on se että kaikki muu sitten täällä on liian kallista.