Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

OIen itse duunari joka tienaa 40 000e vuodessa ja kannatan nykyistä hallitusta.

Vierailija
09.03.2024 |

Syynä tähän on se että maksan aivan liikaa veroja(tai esim jätemaksuja yms), haluan että minun verotusta kevennetään. Palkastani menee  iso osa asumiseen ja autoon jolla kuljen työmatkani. Miksi yhteiskunta ei tue minua millään tapaa? Minun rahat kyllä kelpaa yhteiskunnalle mutta miksi en saa mitään rahallista tukea valtiolta kun elinkustannukset sekä verotus on vain kiristynyt? Toivon että valtion menoja leikataan vielä reilulla kädellä jotta se verotus kevenisi reilusti, voitaisi myös vähentää virkamiesten määrää, ylen rahoitusta voidaan leikata, kulttuuria ei pitäisi tukea eurollakaan, kehitysapu minimiin... jne

Pidän ilmastonmuutosta vain tekosyynä verottaa kansalaisia enemmän, miksi päättäjät ei tajua sitä että kaikilla ei ole varaa sähköautoon eikä niihin aurinkopaneleihin talon katolle? 

Kuulun itse myös ytk:hon koska ammattiliittoon kuuluminen on kallista ja ammattiliitot tuntuu ajavan vain hyväpalkkaisten ihmisten asioita, antaahan ammattiliitot heille myös paremmat palkankorotukset kuin duunareille.

Nykyinen hallitus joutui vaikeaan tilanteeseen koska suomen talous on tuhottu, nykyinen hallitus joutuu tekemään vaikeita päätöksiä mutta toivotaan että muutaman vuoden päästä suomen talous on paremmassa tilanteessa. 

Kommentit (190)

Vierailija
61/190 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä, minä, minä ja muista ei väliä. Ilmastonmuutoksesta olet siis persujen Hakkaraisen linjoilla, ei ole mitään muutoksia "taivaan Isä säätelee ilmat" ja piste. 

Ilmastonmuutos on vain tekosyy rahastaa kansalaisia. Tajuatko sinä kuinka paljon autoilua ja sähköä verotetaan ilmastonmuutoksen takia? 

Ap

Vierailija
62/190 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No luovut siitä autosta ja menet töihin julkisilla. Muutat halvempaan asuntoon. Otat lisätyötä tai teet ylitöitä. Kaikki kulutus minimiin niin rahat kyllä riittää. Eihän se ole yhteiskunnan tehtävä tukea sinun työssäkäyntiäsi tai asumistasi vaan ne täytyy kustantaa itse.

Tämä on sitä kannattamaasi hallituspolitiikkaa. 

En pääse töihin julkisilla.

Pitäisikö minun laskea elintasoa teidän opposition takia jotka olette ajaneet meidät tähän pisteeseen että työntekijän on pakko laskea elintasoaan? 

Minä en kannata teidän vasemmistopuolueiden politiikkaa eli sitä että meitä työntekijöitä kurjistetaan aina vain enemmän vaan kannatan oikeiston politiikkaa eli sitä että työnteko olisi kannattavampaa. 

Ap

Toisin sanoen, muiden pitää tinkiä että sinulle jää enemmän. Eikö näin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/190 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tienaan 50 k vuodessa, enkä nosta mitään välittömiä tukia, mutta olen jo saanut ilmaisen korkeakoulutuksen, terveydenhuollon ja lapsena hammashoidonkin. Joku huolehtii katujen ajokelpoisuudesta, ympäristön siisteydestä ja valvoo turvallisuuttani sekä oikeuksiani kansalaisena. Ja niin paljon muuta!

Kyllä nyt on takaisinmaksun aika, erityisesti keskituloisena aikuisena, jolla ei ole toimeentulohuolia. Kun puolustan heikompiani, koen tämän maan hyväksi asua ja elää. En edelleenkään tarvitse aseita tai yksityisiä vartiointifirmoja estämään ryöstetyksi tulemista kadulla, eikä henkeni ole uhattuna lompakkoni takia.

Näistä syistä en edes kehtaisi julistaa olevani kovan ja köyhiä kurittavan hallituksen kannattaja. Todella törkeää riistää köyhiä, sairaita ja heikompiaan. Itsekkyys on äärimmäisen häpeällistä, kun on ensin itse saanut kaiken hyvän vain syntymällä hyvinvointivalt

Mieti sitä, kun seuraavan kerran äänestät. 

Vierailija
64/190 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tienaan n. 55k vuodessa duunarina ja ihan surkeita uudistuksia tulossa. Oma tilanteeni on ollut huono joskus ja myös omien lasten tilanne huolettaa. Ei tämä ole hyvinvointivaltio enää.

Sinulla on hyvä palkka, et taida asua yksin ja sinä saat yhteiskunnalta tukia koska sinulla on lapsia. Minä asun yksin enkä saa mitään tukia yhteiskunnalta.

Ap

No nyt saat mm. vähemmän korvausta työmatkoista  ja saat maksaa ennemmän kiinteistöveroa.

Ja lisäksi heikennykset vielä työehtoihin ja oikeuksiin, siinä vielä omat juttunsa. 

Jotain on pakko tehdä koska suomen talous on surkeassa tilanteessa. Mistä sinä itse le

No enemmän se nousee kuin hallituksen veroale on 5000€ kk bruttotulollla.

Ja minua ei siis häiritse verojenmaksu, mutta se että väität tämän hallituksen alentavan veroja, ei ainakaan omalla kohdallani toteudu. 

Vierailija
65/190 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No luovut siitä autosta ja menet töihin julkisilla. Muutat halvempaan asuntoon. Otat lisätyötä tai teet ylitöitä. Kaikki kulutus minimiin niin rahat kyllä riittää. Eihän se ole yhteiskunnan tehtävä tukea sinun työssäkäyntiäsi tai asumistasi vaan ne täytyy kustantaa itse.

Pitäisikö minun laskea elintasoa teidän opposition takia jotka olette ajaneet meidät tähän pisteeseen että työntekijän on pakko laskea elintasoaan? 

Minä en kannata teidän vasemmistopuolueiden politiikkaa eli sitä että meitä työntekijöitä kurjistetaan aina vain enemmän vaan kannatan oikeiston politiikkaa eli sitä että työnteko olisi kannattavampaa. 

Ap

Toisin sanoen, muiden pitää tinkiä e

Miksi minun pitää tinkiä että hyvätuloiset ja pienituloiset ihmiset saa tukia? 

Miksi minun pitää tinkiä että valtion virkamiehet saa palkkaa? 

Miksi minun pitää tinkiä että suomi lähettää rahoja ulkomaille? 

Miksi minun pitää tinkiä että eu saa rahaa? 

Miksi se olen minä jonka pitää aina tinkiä? 

Ap

Vierailija
66/190 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No mistäs lähtien oikeistopuolueet on pitäneet työntekijöiden puolta? Kun puhutaan siitä että työnteon tulee olla kannattavaa niin se tarkoittaa sitä että kaikki menot leikataan minimiin, niin kotitaloudessa kuin valtiontaloudessa. Silloin työ on kannattavaa kun kulut on minimissä. 

Sinä eikä me muutkaan duunarit tulla saamaan mitään veronkevennyksiä eikä parempia palkkoja vaan elintason lasku on nyt kaikilla edessä.

Toinen vaihtoehto on pyrkiä kuusinumeroisiin pääomatuloihin joiden verotusta nyt pyritään keventämään lisää. 

Vierailija
67/190 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap et ole ymmärtänyt yhteiskunnastamme perusasioita.

Kapitalismi perustuu vapauteen vaurastua loputtomiin. Kaikki joilla on rahalliset rahkeet rakentavat asemansa niin että saavat toimeentulonsa tekemättä oikeaa työtä niiden selkänahasta joiden on pakko tehdä työtä.

Se että ilmastonmuutoksella rahastetaan joka käänteessä ei tee siitä keksittyä ongelmaa, vaan se on siitä huolimatta ihmiskunnan olemassaolon suurin ja akuutein uhka.

Ja ammattiliitot hyödtyttävät eniten nimenomaan sinun palkkaluokassasi olevia. Sinua suurempipalkkaiset ovat yleensä niin hyvässä neuvotteluasemassa ettei heidän palkkansa perustu liiton neuvottelemiin minimeihin, ja pienempipalkkaiset saavat prosentuaalisten korotusten johdosta pienempiä korotuksia. Toki heille joilla neuvotteluasema on heikompi liiton neuvottelemat ja valvomat oikeudet ovat vielä tärkeämpiä.

Jos hallitus saa toteuttaa uudistuksensa niin eriarvoistuminen kasvaa entisestään, mikä ei auta valtiontaloutta. Pienikin parannus pienipalkkaisille auttaisi vähentämään työvoiman vaihtuvuutta, ja vastaavasti pienikin heikennys saattaa tipauttaa valmiiksi pahoinvoivan työssäkäyvän köyhän yhteiskunnan elätiksi. Hallituksen toimet eivät millään mittarilla pelasta talouttamme vaan ovat monella tapaa välillisesti aiheuttamassa jättimäisen laskun, koska leikkausten kohdentuminen perustuu vain ja ainoastaan siihen että kyseessä ovat ne ihmiset joiden todellisuuteen ei hallituksella ole kosketuspintaa.

Ymmärrän ajatteluasi hyvin mutta se perustuu osin siihen että olet niellyt vaalipuheita totuutena.

Vierailija
68/190 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jostain on pakko leikata, että talous kohenee."

Miten ihmeessä se talous kohenee työttömyyttä lisäämällä, pienyrityksiä kaatamalla ja ostovoimaa vähentämällä? Koska sitä tämä hallitus nyt tekee. Kaikki osa-aikaiset, sijaiset, pienyrittäjät, jotka tekevät kaikkensa, minkä pystyvät, joutuvat nyt joko lopettamaan tai tekemään töitä puoleen hintaan, ja sellaista ei kukaan kovin kauaa jaksa.

Mistähän saamme jatkossa sijaisia mm. varhaiskasvatukseen, jossa isojen herrojen lapset ovat klo 7-17 joka päivä? Kuka suostuu ottamaan enää lyhyitä sijaisuuksia vastaan, kun se leikkaa heti tuista? 

Vierailija
69/190 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mistäs lähtien oikeistopuolueet on pitäneet työntekijöiden puolta? Kun puhutaan siitä että työnteon tulee olla kannattavaa niin se tarkoittaa sitä että kaikki menot leikataan minimiin, niin kotitaloudessa kuin valtiontaloudessa. Silloin työ on kannattavaa kun kulut on minimissä. 

Sinä eikä me muutkaan duunarit tulla saamaan mitään veronkevennyksiä eikä parempia palkkoja vaan elintason lasku on nyt kaikilla edessä.

Toinen vaihtoehto on pyrkiä kuusinumeroisiin pääomatuloihin joiden verotusta nyt pyritään keventämään lisää. 

Elintaso laskee koska nyt korjaamme edellisen hallituksen virheitä, ei elintason lasku johdu Orpon hallituksesta. Sdp,vas ja vihr on puolueet jotka tuhoaa suomen, kyseiset puolueet on täysin irtaantuneet todellisuudesta eikä niitä pitäisi IKINÄ päästää hallitukseen. Mitään hyvää nuo puolueet ei ole IKINÄ tehneet suomelle ja suomalaisille. 

Ap 

Vierailija
70/190 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan Robin Hood: otetaan köyhiltä ja annetaan rikkaille!

Vierailija
71/190 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tienaan n. 55k vuodessa duunarina ja ihan surkeita uudistuksia tulossa. Oma tilanteeni on ollut huono joskus ja myös omien lasten tilanne huolettaa. Ei tämä ole hyvinvointivaltio enää.

Sinulla on hyvä palkka, et taida asua yksin ja sinä saat yhteiskunnalta tukia koska sinulla on lapsia. Minä asun yksin enkä saa mitään tukia yhteiskunnalta.

Ap

Saatko työmatkavähennyksiä? Pidetäänkö tiesi kunnossa? Käytkö koskaan terveydenhuollossa?  Oletko hakenut koskaan kelakorvattavia lääkkeitä? Vähennätkö ytk maksusi verotuksessa? Ethän vain ole ottanut vastaan ammattiliiton neuvottelmia palkan korotuksia?

Tienaat tuon verran ja älykkyys on tuota tasoa! Ei ihme, että Suomella menee huonosti, kun tämä maa on täynnä kaltaisiasi imbesillejä!

Vierailija
72/190 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa hakeutua välittömästi hoitoon!

Sinä yksi rasitteista veronmaksajille. Hae itse hoitoon. Laiskapötky loinen. 

Mikä ihmeen laiskapötky loinen? Mun bruttotulot on n. 5000€/kk ja aivan varmasti teen enemmän duunia kuin sä. 

Vierailija
73/190 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Koska sinulla on varaa, kaikki muukin tinkivät, mutta sinulle ei tunnu mikään riittävän. Mikä on elämässäsi oikeasti vikana? Etkö osaa olla tyytyväinen?

Vierailija
74/190 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletkohan ap ymmärtänyt asiat aivan oikein? Ei tämä halltus ole keskituloiselle antamassa kuin piiskaa. Rahat menevät yli satatonnia tienaavien ja pääomatuloilla elävien kirstuihin.

Keveneekö pääomatulojen verotus?

Se sairasloman karenssipäivän palkka jää yritykseen, josta se nostetaan ulos kevyemmin verotettuna osinkona. Valtoiltakin jää saamatta verrattuna palkkatulon verotukseen.

Vierailija
75/190 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minä minä minä. Luuletko olevasi ainoa? Noin pienistä tuloista ei tartte edes paljon veroja maksaa. Mun vero-% on 38. Mietipä sitä. 

Vierailija
76/190 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaukseni epäonnistui, mutta siis kiinteistöveroni nousee enemmän kun saan 5000€ kk bruttotuloilla hallituksen lupaamaa veroalea. Lisäksi työmatkavähennykset pienenee. 

En vastusta verojen maksua, mutta en kyllä työntekijänä hyödy tästä hallituksesta millään tavalla. 

Lisäksi etujani ja oikeuksiani leikataan työelämäheiknnysten muodossa. 

Ja kaikesta kurjistamisesta huolimatta valtio velkaantuu ennätystahtia. 

Tämän hallituksen kannattaja, joka on työntekijän asemassa sahaa vain ja ainostaan omaa oksaansa. 

Vierailija
77/190 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi muuten menettää niitä paljon kaivattuja INVESTOITEJA vihreän teknologian osalta. Se on nyt aika hottia shittiä tekoälyn lisäksi. 

Mutta eihän ne teollisuuden investoinnit talouskasvua luo vaan köyhien köyhentäminen. Varmaan joku Keynes sanoi näin tai jotain. :D

Vierailija
78/190 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyajan Robin Hood: otetaan köyhiltä ja annetaan rikkaille!

Höpsistä. Kuukausi toisensa jälkeen valtio ottaa minulta rahaa ja kiikuttaa sen köyhille.

Vierailija
79/190 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mikään ei riitä. Tapaus ap.

Vierailija
80/190 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvoisa ap, ymmärrätkö ollenkaan, mikä on hyvinvointiyhteiskunta? Paino sanalla YHTEISkunta. Me olemme täällä yhdessä, ja vahvemmat kantavat heikompia. Itsekkyys on äärimmäinen vastakohta kaikelle inhimilliselle.

Jos et koe tarvitsevasi yhteiskuntaa mihinkään, ole hyvä ja poistu täältä jonnekin yksinäisyyteen. Et ole valmis jakamaan, et siis ole oikeutettu mitään saamaankaan. Katsotaan, kun vanhenet ja sairastut. Älä silloinkaan tule ruikuttamaan yhteiskunnalta yhtään mitään.