Kannattaako aloittaa suhde liikaa alkoholia käyttävän miehen kanssa?
Miesystäväni hoitaa työsä hyvin, mutta viikonloput hän on kännissä. Olemme tunteneet vuoden verran ja hän on muuten mukava. Olen miettinyt, että potäisikö lähteä suhteesta.
Kommentit (81)
Lähde. Jäät aina kakkoseksi alkoholin suhteen. Pilaat elämäsi jäämällä.
Jos ei ole tatuointeja, niin kyllä se skarppaa.
Ei kannata. Alkoholismi pahenee ajan mittaan huomaamatta, kunnes se määrittää koko elämän, sinunkin.
en jaksaisi kauaa katsoa jos viikonloppu olisi vain kännäämisen ja krapulaisen ukon katsomista
Riippuu minkä ikäinen mies on. Haluaako enää tai kokeeko tarvetta raitistua? Vai onko jo hyväksynyt, ettei elämässä tule suurempia asioita eteen enää niin sallii itselleen tuon paheen, että juo viikonloput?
Mieheni on alkoholisti. Hän käyttää palkkansa alkoholiin. Minun palkkani menee taloutemme ylläpitoon. Onneksi lapset ovat jo omillaan. Olen tottunut tällaiseen elämään, joten en ole eronnutkaan.
Mun mies oli tuollainen kun tapasimme. Nykyään mies juo harvoin.
Haluatko lapsia hänen kanssaan? Tekeekö hän osansa kun asutte yhdessä vai jääkö kaikki sinun hoidettavaksi? Miksi hän juo? Jäätkö suhteen/perheen ainoaksi aikuiseksi?
Lähde, meno ei parane, vaan pahenee.
Jos et vielä vuodessa ole niin häneen kiintynyt, että pohdit jo hänen jättämistään, niin nyt on hyvä hetki pistää se mies luiskaan. Myöhemmin ehkä sitten kiinnyt häneen jollain sairaalla tavalla, hänestä tulee se tuttu ja turvallinen vaihtoehto ja lähteminen on sitten todella vaikeaa. Eli jätä hänet nyt.
Vierailija kirjoitti:
Haluatko lapsia hänen kanssaan? Tekeekö hän osansa kun asutte yhdessä vai jääkö kaikki sinun hoidettavaksi? Miksi hän juo? Jäätkö suhteen/perheen ainoaksi aikuiseksi?
Jos sinä ap joisit viikonloput, jäisikö mies rinnallesi?
Onko tuo "naisen osa" enemmän? Mies tuskin katselisi.
Varmasti se lopettaa kun niin rakastat.
Muutaman vuoden kun kestät hakkaamista ja pettämistä niin kuolee, raitistuu tai häipyy.
Ei kannata jäädä suhteeseen.
Terveisin rattijuopon vaimo
Tietysti kannattaa jos tavoitteesi on hyvästä alkoholistia, siivoilla oksennuksia ja pitää kulisseja yllä naapureiden.
Juoppo hoitaa pahaa oloaan alkolla, joten onko tässä tapauksessa syy selvillä? Voiko siihen vaikuttaa? Kuten edellä sanottua niin jäät toiseksi ja tilanne vaan pahenee. Voitko keskustella juopon kanssa mikä elämässä pelottaa häntä niin paljon? En jäisi itse katselemaan.
Kannattaa. Katso elokuva Leaving Las Vegas (tuli juuri eilen TV:stä).
Vierailija kirjoitti:
Mun mies oli tuollainen kun tapasimme. Nykyään mies juo harvoin.
Tuosta on vaikea päätellä, onko tilanne hyvä - ainakaan miehen itsensä kannalta.
Vierailija kirjoitti:
en jaksaisi kauaa katsoa jos viikonloppu olisi vain kännäämisen ja krapulaisen ukon katsomista
Mä en jaksanut katsoa hauskaakaan juoppoa. Sen kaikki raha meni kaljaan ja tupakkaan.
Pelastin siis itseni.
Hänellä oli tatska, minulla ei, tiedoksi runkkaritrollille
Voit korjata hänet rakkaudella.