Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttava opiskeli VANKILASSA tutkinnon josta itse voin vain haaveilla rahatilanteeni takia. Mikä järki tuossa vankien hyysäämisessä on??

Vierailija
08.03.2024 |

Sai ilmaisen asunnon, ruoan ja opiskelun. Ei työtä edes. Olin kuin puulla päähän lyöty, kun kuulin miten kadehdittavan hyvin vangeilla on mahdollisuus opiskella vs. tällainen rehellinen pätkätyöläinen. :(

Kommentit (144)

Vierailija
81/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä, ootte kateellisia ihmisille joilta on viety vapaus mutta saa opiskella, ei vankila elämä herkkua ole.

T:6 vuotta istunut.

Kateellisia? Kyse tuskin on kateudesta, vaan järjestelmän järjettömyydestä. Vankeja ei pidä hyysätä, vaan sen on tarkoituskin olla rangaistus. Sitä varten Suomessa on oikeusjärjestelmä.

Hakattuaraiskattua, jne pitää rankaista tämän elämän loppuun asti, kun sattui syntymää päihdeperheeseen? 

Vankilassa en ole ollut, mutta väkivaltaa olen kokenut pitkälle aikuisuuteen. Minulle oli pitkään epänormaalia se ettei joku ole kokenut väkivaltaa. 

Vierailija
82/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha olla kateellinen vangeille. Jokaisen pitää kohdata yhteiskunta ja arki rutiinit elämässä. Ei se työn löytäminen helppoa oo ex vangeille. Ei moni haluu palkata ex konnaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kaikilla on mahdollisuus sosiaaliseen nousuun, kun koulutus on ilmaista. Kaikkien lähtökohdat eivät ole hyvät, mutta ei maailmassa missään kaikilla ole. Voi jäädä säälimään itseään karusta lapsuudesta, mutta voi myös asettaa itse itselleen tavoitteet ja pyrkiä katkaisemaan huono-osaisuuden kierteen. Jos siinä ei onnistu Suomessa, niin tuskin onnistuu missään muuallakaan. Väitöskirjan tekijät ovat vankiloissa harvinaisia, mutta kaipa ammattitutkintoja pystyy suorittamaan kuka hyvänsä, lähtökohdista riippumatta. 

Vierailija
84/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelu kyllä onnistuu kaikille, jos oikeasti haluaa. 

Tuo terveydenhuolto asia ei mene oikein. Vangit saa hammashoidon ja muut terveydenhuollon palvelut välittömästi, kun haluavat eivätkä maksa niistä mitään. Itse olen toukokuusta asti jonottanut hammashuoltoon. Ei mitenkään perustuslain mukaista yhdenvertaisuutta terveydenhuolto. 

Vierailija
85/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä, ootte kateellisia ihmisille joilta on viety vapaus mutta saa opiskella, ei vankila elämä herkkua ole.

Kateellisia? Kyse tuskin on kateudesta, vaan järjestelmän järjettömyydestä. Vankeja ei pidä hyysätä, vaan sen on tarkoituskin olla rangaistus. Sitä varten Suomessa on oikeusjärjestelmä.

Hakattuaraiskattua, jne pitää rankaista tämän elämän loppuun asti, kun sattui syntymää päihdeperheeseen? 

Täh? Lue vaikka Dostojevskyn Rikos ja Rangaistus siellä vakilassa.. etkö ymmärrä, että teoilla on seuraukset ja rikoksesta seuraa rangaistus? Onko muiden suomalaisten vika, jos olet syntynyt päihdeperheeseen. Niin olen minäkin ja kasvanut ilman toista vanhempaa

Missä vika? Tunnepuolen köyhyydessä? Kyvyttömyydessä asettua toisen asemaan? Yleisessä välinpitämättömyydessä? 

Vierailija
86/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei teistä ei  ole     ollut vankilassa,samaa sontaa jauhetaan päivästä toiseen,mitä jos kokeilisit,ole vaikka aluksi 100 vuorokautta,tulen kysymään sulta oliko kivaa.Jos oli kivaa,laitetaan pari vuotta jatko aikaa,vieläkö on kivaa ja leppoista oleilua?Ennakkoluulo on typerintä ihmismielen ..............

Vierailija
87/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa jos vankila auttaa noin elämässä eteenpäin. Kannattaa tehdä jotain talousrikoksia jotta pääsee vankilaan. Älkää tehkö väkivaltarikoksia, enkä suosittele huumejuttujakaan.

Talousrikoksista taitaa saada kovia tuomioita. Omaisuus on jotenkin suojattu paremmin rikoksilta ja tuomiot kovia.

Tiedän yhden joka teki satojen tuhansien kavalluksen jne. velallisen törkeästä petoksesta. Elää ulkomailla ja Suomessa rekisteröitynyt yritys todettiin varattomaksi..eli kirjat ulkomailla ja rahat siirretty jonnekin ihan muualle (esim.veroparatiisiin). Eli kyllä nämä talousrikoksia tekevät roistot keinot uudelle elämälle keksivät. Kyseessä vielä julkisuudessa toiminut henkilö, nyt vaan "kadonnut takavasemmalle". 

Vierailija
88/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa kaikilla on mahdollisuus sosiaaliseen nousuun, kun koulutus on ilmaista. Kaikkien lähtökohdat eivät ole hyvät, mutta ei maailmassa missään kaikilla ole. Voi jäädä säälimään itseään karusta lapsuudesta, mutta voi myös asettaa itse itselleen tavoitteet ja pyrkiä katkaisemaan huono-osaisuuden kierteen. Jos siinä ei onnistu Suomessa, niin tuskin onnistuu missään muuallakaan. Väitöskirjan tekijät ovat vankiloissa harvinaisia, mutta kaipa ammattitutkintoja pystyy suorittamaan kuka hyvänsä, lähtökohdista riippumatta. 

Kaikilla on mahdollisuus, mutta ei samoja. 

Vierailija
89/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vankila on se paikka, josta alkoi se minun henkinen kehitys ja teistä se on väärin. Vankeinhoidon olisi pitänyt jatkaa minunraiskaamista? 

Vierailija
90/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh? Lue vaikka Dostojevskyn Rikos ja Rangaistus siellä vakilassa.. etkö ymmärrä, että teoilla on seuraukset ja rikoksesta seuraa rangaistus? Onko muiden suomalaisten vika, jos olet syntynyt päihdeperheeseen. N

Olet ilmeisesti hiukan yksinkertainen. Onko se jonkun muun vika mitä jolle kulle on tapahtunut? Ei. Ja ainakaan jos tekee rikoksen, ei se ole yhteiskunnan vika, vaan rikoksesta seuraa RANGAISTUS, joka on vankila tai rahallinen korvaus.

Vierailija
91/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko vankilassa opiskella poliisiksi? 

Vierailija
92/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin nyt, kun aikuiskoulutustuki poistuu.

On se jännää, että meidän tulisi valita se lopuniän ammatti jo teininä, tai no aikuisena opiskellessa joudut siitä itse maksamaan. Ei ole ammatin vaihtaminen enää milläänlailla helppoa nykyään.

Sitten on niitä ikuisia opiskelijoita jotka haalii koulutuksen toisensa perään yhteiskunnan piikkiin, mutta eivät kuitenkaan työllisty yhteenkään opiskelemaansa "ammattiin". Aikuiskoulutustuesta ollaan luopumassa juurikin siksi, kun sen työllistämisvaikutus on surkea.

Tämä. Aikuiskoulutustuen ongelma on se, että sitä pidetään ansaittuna lepohetkenä työelämästä kun "mietitään seuraavaa siirtoa". Mikä on loppujen lopuksi paluu samaan vanhaan työhön kun ruoho ei ollutkaan vihreämpää aidan toisella puolella ja asuntolainakin pitäisi maksaa. 

Vierailija
93/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vankilassa noudatetaan kansainvälisiä ihmisoikeussopimuksia, joita ei siviilipuolella tarvitse noudattaa. Vankiloihin tulee tunkua, kunhan hallituksen leikkaukset alkavat puremaan kunnolla. Se vaatii toki kynnyksen ylittämisen, mutta kun ahdistus ylittää häpeän, niin sekin onnistuu.

Oon ite kans harkinnu vankilaan menemistä, paremminhan ne siellä pärjää kuin mää täällä siviilissä. Toki toista ihmistä en tahdo vahingoittaa eli ehkä sitte omaisuutta, kai ne joku vakuutus korvaa uhreille.

Vierailija
94/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alamaailma oli ainoa paikka, johon minut hyväksyttiin. Koko kouluaikani yritin päästä ns piireihin, mutta olin aina se haiseva ja likainen yhäriäiti juopon tytär. 

Vierailija
95/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko vankilassa opiskella myös yliopistotutkinnon tai tutkinnon osia ainakin?

Vierailija
96/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vankilassa en ole ollut, mutta väkivaltaa olen kokenut pitkälle aikuisuuteen. Minulle oli pitkään epänormaalia se ettei joku ole kokenut väkivaltaa. 

Ja sekö on sitten muiden vika? Hae apua!

Vierailija
97/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ihmisen kateudella mitään rajaa jos pitää kadehtia vankia. Mutta heitä huoli pois, kyllä sinäkin pääset vankilaan jos haluat. Voit sitten opiskella unelmatutkintosi ja katsoa miten helppoa on entisen vangin päästä töihin.

Vierailija
98/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko vankilassa opiskella myös yliopistotutkinnon tai tutkinnon osia ainakin?

Voi.

Vierailija
99/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vankila on se paikka, josta alkoi se minun henkinen kehitys ja teistä se on väärin. Vankeinhoidon olisi pitänyt jatkaa minunraiskaamista? 

Marttyyri ainakin olet. Ei raiskaamista, vaan kurin pitoa. Lopeta tuo märinä ja ota vastuu elämästäsi.

Vierailija
100/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko vankilassa opiskella poliisiksi? 

Tarviiks poliisiksi aikovalla olla nuhteeton tausta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi