Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuttava opiskeli VANKILASSA tutkinnon josta itse voin vain haaveilla rahatilanteeni takia. Mikä järki tuossa vankien hyysäämisessä on??

Vierailija
08.03.2024 |

Sai ilmaisen asunnon, ruoan ja opiskelun. Ei työtä edes. Olin kuin puulla päähän lyöty, kun kuulin miten kadehdittavan hyvin vangeilla on mahdollisuus opiskella vs. tällainen rehellinen pätkätyöläinen. :(

Kommentit (144)

Vierailija
101/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä vankilassa olevat luuserit on yhteiskunnan pohjasakkaa ja tietävät sen itsekkin.

Vierailija
102/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö vankila ole onnistunut täydellisesti, jos sieltä tulee yhteiskuntakelpoinen yksilö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä, ootte kateellisia ihmisille joilta on viety vapaus mutta saa opiskella, ei vankila elämä herkkua ole.

T:6 vuotta istunut.

Ihan syyttä tietenkin olit noinkin pitkään. Itsessä ei mitään vikaa, vai otitko opiksi?

Ihan syystä olin, opiskelin samalla kokiksi ja oli hyvä että istuin, pääsin ulos parempana miehenä, ei päihteitä tai rikoksia, eli verorahat oli hyödyllisiä.

Mun takioa muut ei enää kärsi.

Vierailija
104/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä on se järki, että hänestä tulee yhteiskuntaan hyvin sopeutuva ja pääsee työelämään.

Taipumus rikollisuuteen ei ikävä kyllä karise opiskelemalla. Yllättävän moni rikollinen on opiskellut mm. lakia. Motiiveja voi miettiä.

Vierailija
105/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko vankilassa opiskella myös yliopistotutkinnon tai tutkinnon osia ainakin?

Ainakin avossa voi. Itse opiskelin DI-opintoja avon aikana.

Vierailija
106/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko vankilassa opiskella poliisiksi? 

Tarviiks poliisiksi aikovalla olla nuhteeton tausta?

Yksi kaverini haki poliisiksi, on siinä pääsykokeet ja hyvässä kunnossa pitää olla. Lisäksi haastattelussa paineen kestoa (toisin sanoen vittuilun siirtämisen kestämistä jne.vaikeiden ihmisten kohtaamisen testausta). Uskon, että jotain vaatimuksia on kyllä. Poliisit ovat iän ja kokemuksen karttuessa itsekin todella moraalittomia.. ei niin hohdokasta hommaa mitä annetaan ymmärtää: hirvien ampumista ja juoppojen kuskausta tyrmään.

Vierailija
107/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko vankilassa opiskella poliisiksi? 

Tarviiks poliisiksi aikovalla olla nuhteeton tausta?

Yksi kaverini haki poliisiksi, on siinä pääsykokeet ja hyvässä kunnossa pitää olla. Lisäksi haastattelussa paineen kestoa (toisin sanoen vittuilun sietämisen kestämistä jne.vaikeiden ihmisten kohtaamisen testausta). Uskon, että jotain vaatimuksia on kyllä. Poliisit ovat iän ja kokemuksen karttuessa itsekin todella moraalittomia.. ei niin hohdokasta hommaa mitä annetaan ymmärtää: hirvien ampumista ja juoppojen kuskausta tyrmään.

Vierailija
108/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä vankilassa olevat luuserit on yhteiskunnan pohjasakkaa ja tietävät sen itsekkin.

Olet oikeassa. Me tiedämme, emmekä tarvitse enää ketään sanomaan sitä mitä olemme kuulleet jo koko elämämme ajan. Mutta minä pystyn antamaan teille sen tunteen, että olette suhteessa meitä parempia ihmisiä. 

Vierailija
109/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö oikeasti ymmärrä, mitä järkeä on sopeuttaa vankeja yhteiskuntaan ja tarjota heille mahdollisuutta olla merkittävä muillakin kuin rikollisilla tavoilla? Ole hyvä vain ja testaa tehdä joku rikos, jolla "pääset" vankilaan opiskelemaan. Voi tulla yllätyksenä, ettei se olekaan niin auvoisaa. Talousrikokset (erityisesti valtioon kohdistuvat) ovat hyviä, niillä saa helposti pitkän tuomion eikä ole tavalliset kansalaiset uhreina.

Vierailija
110/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa. Me tiedämme, emmekä tarvitse enää ketään sanomaan sitä mitä olemme kuulleet jo koko elämämme ajan. Mutta minä pystyn antamaan teille sen tunteen, että olette suhteessa meitä parempia ihmisiä. 

Onneksi minä en ole tuollainen, onneksi minun elämä ei mennyt noin. Olen minä hyvä ihminen. Taputetaan kaikki nyt olkapäitämme, hyvä minä. 

Vierailija
111/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä on se järki, että hänestä tulee yhteiskuntaan hyvin sopeutuva ja pääsee työelämään.

Taipumus rikollisuuteen ei ikävä kyllä karise opiskelemalla. Yllättävän moni rikollinen on opiskellut mm. lakia. Motiiveja voi miettiä.

Moni on rikollinen siksi, että elää pienessä rikollisten ja päihteidenkäyttäjien kuplassa. Siellä kaikki muutkin on rikollisia, ei ne tosiasiassa tiedä muunlaisesta elämästä. 

Vierailija
112/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten jo aiemmin sanoin, alamaailma oli ainoa maailma johon minut hyväksyttiin. 

Vierailija
113/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit kertonut sen tutkintonimikkeen.

Tosiasia lienee, että vain muutama vanki suorittaa vaativia tutkintoja lusiessaan.

Työtoimintaan osallistuvia varmasti on, siitähän ehkä saa pikkasen enemmän taskurahaa.

No tämä. Siellä on niin paljon päihdeongelmaa, lukihäiriötä,  tarkkaavaisuuden -ja keskittymisen häiriöitä ymym. plus alla täysin penkin alle mennyt peruskoulu. Suurimman osan pitäisi ensin a) raitistua b) käydä yläkoulu uudelleen minkä jälkeen voisivat kyetä johonkin merkonomin tutkintoon jos opiskella haluaa. 

Vierailija
114/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö sinua uhriutuja sääliä?

Vierailija
115/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vankila on hyvä paikka, täysi ylläpito ja harrastukset ja täysin ilmaiseksi.

Varsinkin jos saa olla eristettynä omassa rauhassaan.

Tämä!

Vierailija
116/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa näköjään haluaa että vankilasta tulee ulos tunteettomia ihmisia jostka jatkaa rikoksia.

Vierailija
117/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatketaan juttua Huittisista. Avovankilan yhteydessä on luomukarjatila, joka useasti palkittu Suomen parhaimpana. Tämä nyt ei ole mikään ihme, kerran ilmaista työvoimaa riittää.

Samassa yhteydessä oli talli, jossa oli muutama hevonen, joista vangit pitivät huolta. Yksi hevosista oli poikkeuksellisen vaikea tapaus. Hevonen ei suostunut tulemaan tallista ulos, jos sää ulkona ei sitä miellyttänyt. Ei sitten hyvällä eikä pahalla. Eräs vanki sai sitten mittansa täyteen, kun hevonen jälleen kerran nirsoili ulosmenon kanssa ja kiinnitti hevosen riimun pieneen (sellaiseen jolla kuljetetaan rehua) maatalouskoneeseen ja lähti vetämään kaakkia ulos. Hevonen pisti nelivedon päälle ja kengityksestä lensi kipinää betonilattiaa vasten. Lopulta yksi hevosvoima ei pärjännyt koneen hevosvoimille ja hevosen oli luovutettava.

Siitä lähtien, aina kun kone kulki hevosen karsinan ohi, niin kyseinen elukka yritti näykkiä konetta.

Vierailija
118/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on SDP:n taivas eli ihminen, jonka oma itsemääräämisoikeus on viety rangaistuksen myötä ja joka saadaan uudelleenkoulutettua ja -ohjelmoitua yhteiskunnan varoilla kuuliaiseksi pikku muurahaiseksi. Nykyiset poliittiset lakot ovat seurausta siitä, että tätä yhteiskunnan ohjelmointia halutaan vähentää tai jopa lopettaa, jolloin koneiston eli ay-liikkeen valta hiipuu. 

Vierailija
119/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koen, että yhteiskunta on sen minulle velkaa. He eivät pystyneet suojelemaan minua minun lapsuudessa. Minua raahattiin 4  vuotiaasta lähtien paikasta toisteen, 12 vuotiaana löysin oman porukkani, jossa käytettiin päihteitä. 15 vuotiaana tapasin 30 vuotiaan miehen jolta kuulin ensimmäisen kerran että hän rakastaa. Hän ja hänen kaverit saisi minulta seksiä päihteitä vastaan. 

Sinä saat ilmaista terapiaa joko Kelan tukemana tai ev.lut.kirkon perheasiain neuvottelukeskuksesta. Sitten voit alkaa suunnitella opiskelemista ja saat opintotukea. Tai voit opiskella työn ohessakin, jos kerta vain pätkätöitä. Kaikkea hyvää sulle!

Ei ole kelaterapia ilmaista. Omavastuu voi olla jopa 180+e/kk, terapeuttien taksat on yleensä 80e/kerta vaihtelee 70-90e välillä ja kela korvaa 57e/käynti. 2 käyntiä viikossa 3vuotta, ei ole ilmaista ei, noita maksuja ei työmarkkinatuella tai sairaspäivärahalla maksella. Itse elän juuri tällä hetkellä tätä todellisuutta. Lisäksi jos ihmisen tausta on vaikeampi niin kolmen vuoden terapia ei tule riittämään.

Vierailija
120/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se opiskella mutta ei välttämättä saa mitään työtä menneiden rikosten takia