Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttava opiskeli VANKILASSA tutkinnon josta itse voin vain haaveilla rahatilanteeni takia. Mikä järki tuossa vankien hyysäämisessä on??

Vierailija
08.03.2024 |

Sai ilmaisen asunnon, ruoan ja opiskelun. Ei työtä edes. Olin kuin puulla päähän lyöty, kun kuulin miten kadehdittavan hyvin vangeilla on mahdollisuus opiskella vs. tällainen rehellinen pätkätyöläinen. :(

Kommentit (144)

Vierailija
61/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä saisi opettaa korkeintaan pajukorin punontaa yms

Vierailija
62/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä, ootte kateellisia ihmisille joilta on viety vapaus mutta saa opiskella, ei vankila elämä herkkua ole.

T:6 vuotta istunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus kyllä tulee samanlaisia fiiliksiä, mutta ajattelen silti, että ei vankilaan joutuneelle kannata olla koskaan kateellinen. Ja juuri tuo, että parempi jos työllistyvät vapauduttuaan eivätkä lähde heti tekemään uusia rikoksia.

Ajattelen myös, että suurella osalla vangeista on kuitenkin hyvin vaikea tausta. On näitä Ranta-Ahoja myös, mutta silti monella saattaa olla taustalla vaikka mitä raskasta jo lapsuudesta saakka. Jospa heistä tulisi parempia kansalaisia ennemmin hyvällä kuin pahalla. Jos heistä tulisi edes jonkin verran tuottavia yhteiskunnan jäseniä vapautumisensa jälkeen, he sitten myös veroja maksamalla tukisivat yhteiskuntaa. Pidemmän päälle onkin varmasti hyödyllisempää yrittää tukea heidän sopeutumistaan mahdollisimman paljon. 

Samaa mieltä.. vaikeaa taustaa jne. elelee jo rikollisen elämäntyyliä. Mutta yhteiskunnan vika ei ole se, että sen ihmisen elämä on "pilalla". Ja: mitä tuolla yksi kirjoitti "yhteiskunta on velkaa"..yhteiskunta ei ole sulle mitään velkaa. Sun vastuulla on se, lähdetkö parantamaan elämääsi ja mitä teet sillä, lähtökohdista huolimatta. 

Vierailija
64/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koen, että yhteiskunta on sen minulle velkaa. He eivät pystyneet suojelemaan minua minun lapsuudessa. Minua raahattiin 4  vuotiaasta lähtien paikasta toisteen, 12 vuotiaana löysin oman porukkani, jossa käytettiin päihteitä. 15 vuotiaana tapasin 30 vuotiaan miehen jolta kuulin ensimmäisen kerran että hän rakastaa. Hän ja hänen kaverit saisi minulta seksiä päihteitä vastaan. 

Mistä syystä jouduit vankilaan?Mitä opiskelit?

Päihteet, varkaudet ja väkivalta. Osallistuin perusopetukseen ja lukiokoulutukseen.

Vierailija
65/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä, ootte kateellisia ihmisille joilta on viety vapaus mutta saa opiskella, ei vankila elämä herkkua ole.

Kateellisia? Kyse tuskin on kateudesta, vaan järjestelmän järjettömyydestä. Vankeja ei pidä hyysätä, vaan sen on tarkoituskin olla rangaistus. Sitä varten Suomessa on oikeusjärjestelmä.

Vierailija
66/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vankila on hyvä paikka, täysi ylläpito ja harrastukset ja täysin ilmaiseksi.

Varsinkin jos saa olla eristettynä omassa rauhassaan.

tuskin pääset eristykseen. ulostat samassa sellissä neljän karvaisen lespon kanssa. ja masturbaatio ob kielletty. ainakin iki-ihanassa usassa. vankinielisairaalassa saa sentään pään sekaisin valtion piikkiin. 

Eikös Aarnio ollut eristyksissä? itsekin haluaisin omaan rauhaan.

Vierailija
67/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateellisia? Kyse tuskin on kateudesta, vaan järjestelmän järjettömyydestä. Vankeja ei pidä hyysätä, vaan sen on tarkoituskin olla rangaistus. Sitä varten Suomessa on oikeusjärjestelmä.

Hakattuaraiskattua, jne pitää rankaista tämän elämän loppuun asti, kun sattui syntymää päihdeperheeseen? 

Vierailija
68/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa jos vankila auttaa noin elämässä eteenpäin. Kannattaa tehdä jotain talousrikoksia jotta pääsee vankilaan. Älkää tehkö väkivaltarikoksia, enkä suosittele huumejuttujakaan.

Vierailija
69/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sattuneesta syystä vietin pari viikkoa Huittisten avovankilassa ja oli ensikertalaiselle silmiä avaava kokemus. Tarinaa riittäisi. Täysi lomakoti ja reissun päätteeksi taitoni biljardin pelaamisessa olivat kasvaneet huikeasti.

Vierailija
70/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koen, että yhteiskunta on sen minulle velkaa. He eivät pystyneet suojelemaan minua minun lapsuudessa. Minua raahattiin 4  vuotiaasta lähtien paikasta toisteen, 12 vuotiaana löysin oman porukkani, jossa käytettiin päihteitä. 15 vuotiaana tapasin 30 vuotiaan miehen jolta kuulin ensimmäisen kerran että hän rakastaa. Hän ja hänen kaverit saisi minulta seksiä päihteitä vastaan. 

Yhteiskunta ei ole sun shitistä mitään velkaa.. sä olet vastuussa siitä, että teet asialle jotain. Et voi vierittää vastuuta toisten niskoille, anteeksi vaan.

Vierailija
71/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vankilassa noudatetaan kansainvälisiä ihmisoikeussopimuksia, joita ei siviilipuolella tarvitse noudattaa. Vankiloihin tulee tunkua, kunhan hallituksen leikkaukset alkavat puremaan kunnolla. Se vaatii toki kynnyksen ylittämisen, mutta kun ahdistus ylittää häpeän, niin sekin onnistuu.

Tämä on jo todellisuutta Virossa.Vanhukset menee vankilaan, kun ei pääse vanhainkotiin.

Myös Japanissa, jossa lapset hoitavat vanhukset, lapsettomat koittavat päästä vankilaan. Suomessa olisi itseasiassa avotalossa älyttömän hyvä olla eläkeläinen, kun eläke juoksee, mutta ruuat ja vaatteet saa RISEn piikkiin ja ovet ovat auki päivisisin tulla ja mennä vaikka kalalle tai kahville. Lomallekin pääsee säännöllisesti. Kyllä se työläisen olot voittaa.

Vierailija
72/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus kyllä tulee samanlaisia fiiliksiä, mutta ajattelen silti, että ei vankilaan joutuneelle kannata olla koskaan kateellinen. Ja juuri tuo, että parempi jos työllistyvät vapauduttuaan eivätkä lähde heti tekemään uusia rikoksia.

Ajattelen myös, että suurella osalla vangeista on kuitenkin hyvin vaikea tausta. On näitä Ranta-Ahoja myös, mutta silti monella saattaa olla taustalla vaikka mitä raskasta jo lapsuudesta saakka. Jospa heistä tulisi parempia kansalaisia ennemmin hyvällä kuin pahalla. Jos heistä tulisi edes jonkin verran tuottavia yhteiskunnan jäseniä vapautumisensa jälkeen, he sitten myös veroja maksamalla tukisivat yhteiskuntaa. Pidemmän päälle onkin varmasti hyödyllisempää yrittää tukea heidän sopeutumistaan mahdollisimman paljon. 

Samaa mieltä.. vaikeaa taustaa jne. elelee jo rikollisen elämäntyyliä. Mutta yhteiskunnan vika ei ole se, että sen ihmisen eläm

kyllä minä koen, että pahoinpitelyn ja hyväksikäytön uhrit ansaitsevat toisen mahdollisuuden. jos siis ovat yhteiskunnan omassa koulussa joutuneet kokemaan. tämän takia kannatan päivähoidon ja koulutuksen yksityistämistä. en minä halua olla immuista vastuusta, olkoon heidän vanhempansa ja muu kasvuympäristö. 

Vierailija
73/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan syyttä tietenkin olit noinkin pitkään. Itsessä ei mitään vikaa, vai otitko opiksi?

Vierailija
74/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunta ei ole sun shitistä mitään velkaa.. sä olet vastuussa siitä, että teet asialle jotain. Et voi vierittää vastuuta toisten niskoille, anteeksi vaan.

Olen vasta tässä vasta kasvamassa aikuiseksi, kun sinulla on ollut siihen aikaa koko lapsuutesi. 

Vierailija
75/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä valtio omaksuu sellaisen curling-vanhemman roolin vangin suhteen. Käyttää vaikutusvaltaansa, suhteitaan ja verkostojaan heidän hyväksi. Muiden mukulat taas ansaitsevat korkeintaan selkäänsä, kuten käy ilmi poliitikkojen puheista.

Vierailija
76/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa jos vankila auttaa noin elämässä eteenpäin. Kannattaa tehdä jotain talousrikoksia jotta pääsee vankilaan. Älkää tehkö väkivaltarikoksia, enkä suosittele huumejuttujakaan.

Talousrikoksista taitaa saada kovia tuomioita. Omaisuus on jotenkin suojattu paremmin rikoksilta ja tuomiot kovia.

Vierailija
77/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan syyttä tietenkin olit noinkin pitkään. Itsessä ei mitään vikaa, vai otitko opiksi?

Oletko oikeasti noin lapsellinen? 

Vierailija
78/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakattuaraiskattua, jne pitää rankaista tämän elämän loppuun asti, kun sattui syntymää päihdeperheeseen? 

Täh? Lue vaikka Dostojevskyn Rikos ja Rangaistus siellä vakilassa.. etkö ymmärrä, että teoilla on seuraukset ja rikoksesta seuraa rangaistus? Onko muiden suomalaisten vika, jos olet syntynyt päihdeperheeseen. Niin olen minäkin ja kasvanut ilman toista vanhempaa, hamkkinut yliopistokoulutuksen tehnyt töitä sen ohella ja saanut hyviä töitä tutkinnon jälkeen. En syytä muita taustastani. It's up to you!

Vierailija
79/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä on se järki, että hänestä tulee yhteiskuntaan hyvin sopeutuva ja pääsee työelämään.

Halutaanko me oikeasti vankilakundeja (usein sosiopaatteja tai psykopaatteja, tilastollisesti he ovat yliedustettuina vankiloissa ja päätyvät sinne juurikin siitä syystä) virkoihin mieluummin kuin niitä, jotka ei ole olleet vankilassa? Toki, annetaan rikollisille mahdollisuus uuteen elämään, mutta miksi se on heille helpompaa kuin monille muille, rehellistä elämää eläneille? Itsekin siis vahvasti uskon kuntoutukseen ja vaikkapa päihteistä eroon auttamiseen, mutta kummallista, että samaa hyvää ei haluta kaikille muillekin.

En kyllä usko, että työpaikan saaminen, ainakaan minkään hyvän viran, on helpompaa vankilassa olleelle, vaikka olisi mikä koulutus.

Vierailija
80/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vangit saa myös makoilla päivät pitkät ilman työvelvoitetta ja silti yhteiskunta kustantaa katon pään päälle, sapuskat, kuntosalit, terveydenhuollon jne. Niillä on paremmat oltavat tässä yhteiskunnassa kuin köyhällä, työttömällä ja opiskelijalla.

No en kyllä vaihtaisi omaa köyhää, mutta vapaata elämää suljetussa laitoksessa elämiseen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi