Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttava opiskeli VANKILASSA tutkinnon josta itse voin vain haaveilla rahatilanteeni takia. Mikä järki tuossa vankien hyysäämisessä on??

Vierailija
08.03.2024 |

Sai ilmaisen asunnon, ruoan ja opiskelun. Ei työtä edes. Olin kuin puulla päähän lyöty, kun kuulin miten kadehdittavan hyvin vangeilla on mahdollisuus opiskella vs. tällainen rehellinen pätkätyöläinen. :(

Kommentit (144)

Vierailija
1/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on se järki, että hänestä tulee yhteiskuntaan hyvin sopeutuva ja pääsee työelämään.

Vierailija
2/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vankilassa noudatetaan kansainvälisiä ihmisoikeussopimuksia, joita ei siviilipuolella tarvitse noudattaa. Vankiloihin tulee tunkua, kunhan hallituksen leikkaukset alkavat puremaan kunnolla. Se vaatii toki kynnyksen ylittämisen, mutta kun ahdistus ylittää häpeän, niin sekin onnistuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin nyt, kun aikuiskoulutustuki poistuu.

On se jännää, että meidän tulisi valita se lopuniän ammatti jo teininä, tai no aikuisena opiskellessa joudut siitä itse maksamaan. Ei ole ammatin vaihtaminen enää milläänlailla helppoa nykyään.

Vierailija
4/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siin on 2 vaihtoehtoo, joko ne vangit koulutetaan ja laitetaan yhteiskuntaan tekemään töitä 

Tai sitten niitä hakataan, pidetään verorahoilla siellä kymmeniä vuosia, päästetään ulos ja ne tekee uuden rikoksen tai vaikka tabbaa ihmisen. Sit ne on taas siellä toistamassa samaa verorahoilla. 

Ehkä toi 1 on parempi vaihtoehto. 

Jenkeissä on toi toinen, ja siellä varmaan 98% vapautuneista vangeista uusii rikoksensa. 

Vierailija
5/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se jännää, että meidän tulisi valita se lopuniän ammatti jo teininä, tai no aikuisena opiskellessa joudut siitä itse maksamaan. Ei ole ammatin vaihtaminen enää milläänlailla helppoa nykyään.

Sitten on niitä ikuisia opiskelijoita jotka haalii koulutuksen toisensa perään yhteiskunnan piikkiin, mutta eivät kuitenkaan työllisty yhteenkään opiskelemaansa "ammattiin". Aikuiskoulutustuesta ollaan luopumassa juurikin siksi, kun sen työllistämisvaikutus on surkea.

Vierailija
6/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa opiskella työn ohella, vaikka olisi vaikeaa. Työelämä tulee kestämään seitsemänkymppiseksi, joten nuoruuden ammatit eivät välttämättä pysyviä ratkaisuja.

Vierailija
7/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen, että yhteiskunta on sen minulle velkaa. He eivät pystyneet suojelemaan minua minun lapsuudessa. Minua raahattiin 4  vuotiaasta lähtien paikasta toisteen, 12 vuotiaana löysin oman porukkani, jossa käytettiin päihteitä. 15 vuotiaana tapasin 30 vuotiaan miehen jolta kuulin ensimmäisen kerran että hän rakastaa. Hän ja hänen kaverit saisi minulta seksiä päihteitä vastaan. 

Vierailija
8/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä saavat vakityönkin heti vapaaksi päästyään, kun toiset vain kitkuttavat pätkissä. Kaikki kehuu heitä, miten hienosti menee heillä. Kukaan ei kehu pätkätyöläistä, eikä siinä kyllä paljon kehumista olekaan. Tuntuu ettei muista tule kunnon kansalaisia kuin ex-vangeista tässä maassa.

Vierailija
9/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei olisi niin paljon sukulaisia puhumassa asioistani niin pyrkisin vankilaan. Katto pään päällä ja muut sanoo mitä pitää tehdä. Ruokaakin saa säännöllisesti. 

Vierailija
10/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vankiloista voisi tehdä tuotantolaitoksia, eli tehtaita, työ voima käytännössä ilmaista ja tuomiota voisi sitten jopa pidentää, elinikäinen, olisi oikeasti elinikä tehtaan 4-vuoro linjatyössä ja ruokaa, sekä lämmitystä vastaan. 

Vierailija
11/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten on niitä ikuisia opiskelijoita jotka haalii koulutuksen toisensa perään yhteiskunnan piikkiin, mutta eivät kuitenkaan työllisty yhteenkään opiskelemaansa "ammattiin". Aikuiskoulutustuesta ollaan luopumassa juurikin siksi, kun sen työllistämisvaikutus on surkea.

Aikuiskoulutustuesta ollaan luopumassa siksi, ettei matalapalkka-alojen orjat kouluttautuisi ylöspäin, vaan pysyisivät työelämäjoustojen heittopusseina.  Vielä kun otetaan niiltä TES ja lakko-oikeus, niin oppivat lopullisesti olemaan.

Vierailija
12/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuiskoulutustukeasaa vain, jos on työpaikka. Eli se siitä perustelusta.

Kun halutaan, että työura jatkuu mahdollisimman pitkään, on sulaa hulluutta viedä pois kaikki ikääntyneiden jaksamista tukevat toimet, mm. aikuiskoulutustuki, vuorotteluvapaa jne.

Vierailija
13/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nykyään pitää ns. meritoitua ministerihommiinkin. Se on nykypäivää.

Vierailija
14/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei olisi niin paljon sukulaisia puhumassa asioistani niin pyrkisin vankilaan. Katto pään päällä ja muut sanoo mitä pitää tehdä. Ruokaakin saa säännöllisesti. 

Älä jaksa olla lapsellinen. 

Vierailija
15/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vankila on hyvä paikka, täysi ylläpito ja harrastukset ja täysin ilmaiseksi.

Vierailija
16/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla paljonkin kokemusta? 

Vierailija
17/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin jos saa olla eristettynä omassa rauhassaan.

Vierailija
18/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuo tutkinto on? 

Vierailija
19/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin jos saa olla eristettynä omassa rauhassaan.

Olette te huvittavia. 

Vierailija
20/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös terveydenhuolto pelaa. Hampaat kuntoon ja ilmaiset lääkkeet.

Sivuhuomautuksena mainittakoon, että Kari Uoti teki väitöskirjansa vankilassa ollessaan. Nyt hän on yksi Suomen kovapalkkaisimmista asianajajista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi