Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttava opiskeli VANKILASSA tutkinnon josta itse voin vain haaveilla rahatilanteeni takia. Mikä järki tuossa vankien hyysäämisessä on??

Vierailija
08.03.2024 |

Sai ilmaisen asunnon, ruoan ja opiskelun. Ei työtä edes. Olin kuin puulla päähän lyöty, kun kuulin miten kadehdittavan hyvin vangeilla on mahdollisuus opiskella vs. tällainen rehellinen pätkätyöläinen. :(

Kommentit (144)

Vierailija
141/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei olisi niin paljon sukulaisia puhumassa asioistani niin pyrkisin vankilaan. Katto pään päällä ja muut sanoo mitä pitää tehdä. Ruokaakin saa säännöllisesti. 

Jos on nuori eikä ole vielä armeijaa käynyt niin voi hakea sinne, saa tilanteen vähintään 6kk ajaksi samanlaiseksi eikä koidu ongelmia kuten vankilasta

Vierailija
142/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä, ootte kateellisia ihmisille joilta on viety vapaus mutta saa opiskella, ei vankila elämä herkkua ole.

T:6 vuotta istunut.

Kateellisia? Kyse tuskin on kateudesta, vaan järjestelmän järjettömyydestä. Vankeja ei pidä hyysätä, vaan sen on tarkoituskin olla rangaistus. Sitä varten Suomessa on oikeusjärjestelmä.

Ei pelkästään rangaistusjärjestelmä. On jo pitkään ollut, taisi tulla jo 1800-luvulla, ajatuksena, että vankilalla on myös kasvatuksellinen tehtävä. Tavoitteena yrittää saada vankilaan joutunut laistamaan siltä vankilaan johtavalta tieltä paremmalle tielle.Jos ennen tuon ajatusmallin käyttöön ottoa oli niin, että vangit vain pistettiin pimeään koppiin lusimaan. Ei odotettu mitään muutosta heidän elämäntapaansa tapahtuvankaan. Nyt kun on erilaisia sosiaalipalveluita, lääkäripalveluita, psykiatrista palvelua, työhön ohjaavaa toimintaa ja niin edelleen, odotuksena on, että voisi tapahtua muutos vangin elämässä.

Ja kuin joku sanoi, että saavat hammashoidon ja lääkkeet ja terveyspalvelut, niin kyllä se siellä vankilassakin menee ihan alimman tason mukaan. USEILLA VANGEILLA on niin paljon TERVEYSONGELMIA, HOITAMATTOMIA, ETTÄ NIIHIN ON PAKKO VANKEUSAIKANA SITTEN VÄHÄN ANTAA HOITOA. MINIMIN MUKAAN MENNÄÄN!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni täällä on syönyt vankilan ruokia? Minä olen (työntekijönä). Se on ihan tavallista laitosruokaa, ei yhtään sen kummallisempaa kuin kouluissa tai vanhainkodeissa. Vankila ei muutenkaan ole mikään hotelli. Sellaista väittävät ne, joilla ei ole mitään kokemusta.

Huittisen mies taas.

Joo minä olen. Sellaista perusruokaa, jota opiskelijat syövät, ei siis mitään ihmeellistä mutta terveellistä.

Se on sitten asia erikseen mitä vangit avovankilassa ostavat omilla rahoillaan normaalikaupoista ja kokkaavat vankilan kerroksissa olevissa keittiöissä. Hirvittävää mättöä, ilma on keittiössä niin rasvasta paksu, että sitä voisi veitsellä leikata. 

Keittiön seinillä on varoituksia ylensyönnistä ja kehotetaan tyytymään vankilan ruokiin. Kyllä sen osasta porukasta näkee, että kaloreita tulee päivässä liikaa kulutukseen nähden.

Oma lukunsa on sitten nämä, jotka kuluttavat aikansa punttisalissa. Huittisissa poistettiin isoimmat painot salilta, koska vartijat olivat huolissaan omasta työturvallisuudestaan, kun jätkät pumppasivat itsensä järkyttävän kokoisiksi.

Vierailija
144/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai rikoksista pitää palkita, lainkuuliaiset saavat kuolla köyhyydessä nälkään ja tauteihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi