Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttava opiskeli VANKILASSA tutkinnon josta itse voin vain haaveilla rahatilanteeni takia. Mikä järki tuossa vankien hyysäämisessä on??

Vierailija
08.03.2024 |

Sai ilmaisen asunnon, ruoan ja opiskelun. Ei työtä edes. Olin kuin puulla päähän lyöty, kun kuulin miten kadehdittavan hyvin vangeilla on mahdollisuus opiskella vs. tällainen rehellinen pätkätyöläinen. :(

Kommentit (144)

Vierailija
21/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä kateus huipussansa. 

Vierailija
22/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten katkeruus voittaa kuolemankin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta vankilaan on yhtä vaikea päästä kuin eläkkeelle koska se on kuulemma kallista, mieluummin annetaan sakot jotta rahavirta on valtiolle päin.

Vierailija
24/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, jotta vangit sosialistuisivat yhteiskuntaan tuomion suorittamisen jälkeen mahdollisesti paremmin ja saisivat töitä..toki osa uusii rikoksia ja jää vankilakierteeseen. 

Opinnot nähdään ilmeisesti hyödyllisenä ajankäyttönä vanki-instituutiossa.

Tiestitkö, että vankilassa syödään lisäksi yhteiskunnan kalleimmat ateriat? Tästä oli kerran artikkeli yhdessä lehdessä, jossa vertailtiin koulujen jne vanhainkotien aterioita. Eli kyllä siitä huolehditaan, että kriminaalit saavat massunsa pullolleen. Onko tämä reilua?

Ja tuomioissa noudatetaan varovaisuutta eli annetaan alin mahdollinen, ettei tuomiota "liioitella" vahingossakaan, tämä oli yhden dosentin vastaus eräässä asiantuntija -ohjelmassa. Suomessa on tuomioiden pituuden suhteet autuaat olot vangeilla. Yhteiskunnan piikkiin. Toki työpaikan ja kaiken elämän saaminen voi olla hankalaa jatkossa, kasvojen menetys jne. riippuu mitä on tehnyt ja kuinka hyvin ihmiset muistavat teot jne.

Ihminen on silti itse valinnut tehdä väärin ja siitä pitää olla seuraukset. Mutta mikäs siinä ollessa, kun tietää pääsevänsä elämään täydessä ylläpidossa, pääsevänsä vapaalle kuitenkin ja saavansa vaikka asunnon tuomion jälkeen jne.

Vierailija
25/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitten pitää vankilankundiakin kadehtia joka on viitsinyt ja saanut opiskella. Ei mitään rajaa kateudella.

Vierailija
26/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vankilassa noudatetaan kansainvälisiä ihmisoikeussopimuksia, joita ei siviilipuolella tarvitse noudattaa. Vankiloihin tulee tunkua, kunhan hallituksen leikkaukset alkavat puremaan kunnolla. Se vaatii toki kynnyksen ylittämisen, mutta kun ahdistus ylittää häpeän, niin sekin onnistuu.

Tämä on jo todellisuutta Virossa.Vanhukset menee vankilaan, kun ei pääse vanhainkotiin.

Vierailija
27/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki on taas naisten vika😂? Mites vanhat ukkojen käppänät, joista ei ole enää mitään hyötyä kellekään? Taidat olla itse katkera ukko.

Vierailija
28/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vankilasta meritoituu suoraan työnjohtotehtäviin, ellei tohtoriksi asti. Se on Suomen ainoa virallinen meritoitumislaitos. Muut on pilipalikoulutuksia. T: Elämän kowa korkea koulu.

Vierailija
29/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä on se järki, että hänestä tulee yhteiskuntaan hyvin sopeutuva ja pääsee työelämään.

Halutaanko me oikeasti vankilakundeja (usein sosiopaatteja tai psykopaatteja, tilastollisesti he ovat yliedustettuina vankiloissa ja päätyvät sinne juurikin siitä syystä) virkoihin mieluummin kuin niitä, jotka ei ole olleet vankilassa? Toki, annetaan rikollisille mahdollisuus uuteen elämään, mutta miksi se on heille helpompaa kuin monille muille, rehellistä elämää eläneille? Itsekin siis vahvasti uskon kuntoutukseen ja vaikkapa päihteistä eroon auttamiseen, mutta kummallista, että samaa hyvää ei haluta kaikille muillekin.

Vierailija
30/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki on taas naisten vika😂? Mites vanhat ukkojen käppänät, joista ei ole enää mitään hyötyä kellekään? Taidat olla itse katkera ukko.

Hih hih, ku olet hauska. 

Vierailija
31/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siin on 2 vaihtoehtoo, joko ne vangit koulutetaan ja laitetaan yhteiskuntaan tekemään töitä 

Tai sitten niitä hakataan, pidetään verorahoilla siellä kymmeniä vuosia, päästetään ulos ja ne tekee uuden rikoksen tai vaikka tabbaa ihmisen. Sit ne on taas siellä toistamassa samaa verorahoilla. 

Ehkä toi 1 on parempi vaihtoehto. 

Jenkeissä on toi toinen, ja siellä varmaan 98% vapautuneista vangeista uusii rikoksensa. 

Ne uusii kaikesta hyysäämisestä huolimatta rikoksensa. Joten ei mitään järkeä 

Vierailija
32/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koen, että yhteiskunta on sen minulle velkaa. He eivät pystyneet suojelemaan minua minun lapsuudessa. Minua raahattiin 4  vuotiaasta lähtien paikasta toisteen, 12 vuotiaana löysin oman porukkani, jossa käytettiin päihteitä. 15 vuotiaana tapasin 30 vuotiaan miehen jolta kuulin ensimmäisen kerran että hän rakastaa. Hän ja hänen kaverit saisi minulta seksiä päihteitä vastaan. 

Mistä syystä jouduit vankilaan?Mitä opiskelit?

Vierailija
33/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt sitten pitää vankilankundiakin kadehtia joka on viitsinyt ja saanut opiskella. Ei mitään rajaa kateudella.

Järjettömyyttä systeemissä, ei kateutta. Itse on rikoksensa tehnyt ja näillä on Suomen kaltaisessa oikeusvaltiossa (liian löyhät kylläkin) seurauksensa. Kai ap saa tehdä aloituksensa ja laittaa vireille topicin, jos haluaa.. Mikä vika on sananvapaudessa?

Vierailija
34/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä yritys rekrytoi mieluiten vankilassa olleen kuin nuhteetonta elämää eläneen?

Vierailija
35/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lause on kirjasta Eevan lapset, jonka luin vankilassa. 

Vierailija
36/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan 36% kahden vuoden sisällä. Löytyy ihan tilasto,t ettei tarvi heittää lukuja äässistänsä. Sama prosentti muuten täälä koto-Suomessa. Ei tunnu hyysääminen toimivan sen paremmin.

Vierailija
37/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hih hih, ku olet hauska. 

Buahhahhaa! Sinä et.

Vierailija
38/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä intersektionaalinen yhteiskunta on sitten ihmeellinen. Rikoksen tekijällä eniten uhripisteitä 

Vierailija
39/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin nyt, kun aikuiskoulutustuki poistuu.

On se jännää, että meidän tulisi valita se lopuniän ammatti jo teininä, tai no aikuisena opiskellessa joudut siitä itse maksamaan. Ei ole ammatin vaihtaminen enää milläänlailla helppoa nykyään.

Sitten on niitä ikuisia opiskelijoita jotka haalii koulutuksen toisensa perään yhteiskunnan piikkiin, mutta eivät kuitenkaan työllisty yhteenkään opiskelemaansa "ammattiin". Aikuiskoulutustuesta ollaan luopumassa juurikin siksi, kun sen työllistämisvaikutus on surkea.

No sitähän voisi järkeistää lopettamisen sijaan. Mutta ei tällainen onnistu n a tsihallitukselta. 

Vierailija
40/144 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vangit saa myös makoilla päivät pitkät ilman työvelvoitetta ja silti yhteiskunta kustantaa katon pään päälle, sapuskat, kuntosalit, terveydenhuollon jne. Niillä on paremmat oltavat tässä yhteiskunnassa kuin köyhällä, työttömällä ja opiskelijalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan