Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Likaiset, vaaralliset ja raskaat työt tekee perheessä mies - loput työt jaetaan ...

Vierailija
07.03.2024 |

Missähän vika piilee?

Kommentit (152)

Vierailija
141/152 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MItkä ihmeen vaaralliset työt? 

Edim. rännien putsaaminen, kattotyöt, ryömintätilassa tehtävät työt, kaikki missä pitää keikkua tikapuilla.

Kaikkihan asuu ok-taloissa... eiku... 

No, me asutaan, ja meillä ison osan raskaista ja vaarallisista tekee remonttifirma tai joku urakoitsija. Autojen renkaat vaihtaa joku muu, talon maalaa joku muu.

Joitain juttuja mies haluaa tehdä itse, vaikka on vaan ajan kysymys milloin tohelo putoaa itse katolta. Mun mielestä ne pitäisi kaikki ostaa ulkopuolelta. 

Ap, kenenkään ei ole pakko tehdä noita juttuja. Voi maksaa ulkopuoliselle. Ne tehdään kuitenkin niin harvoin (kerta vuodessa tai harvemmin) ettei siitä konkurssia tule vaikka niistä maksaisi. Miehelle jäisi vielä aikaa tehdä niitä kotitöitä sisälläkin, nehän ei koskaan ole likaisia töitä vai mitä. 

Vierailija
142/152 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihenhän miehet on luotu. Kunnon mies toimii näin.

Pöyristyttävä kommentti. Miehiä ei ole luotu tuohon. Kunnon mies hoitaa osansa, ei kaikkea!! 

En ikinä suostuisi tuollaiseen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/152 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan kerrostalossa, koska mies ei halua tehdä omakotitalon töitä. Mökillä minä puhdistan rännit, raivaan kaislat, kärrään multaa ja hiekkaa tai mitä ikinä tarvitaankaan. Haen tarvikeet ja rakennan terassit. Ajan venettä ja hommaan tarvikkeet, bensat ja veneen nostot ja laskut keväällä ja syksyllä. Mies auttaa kyllä jos erikseen pyydän, mutta muuten kaikki vastuu on minulla niin kotona kuin mökilläkin.

Vierailija
144/152 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei varmaan näitä edes lue, kunhan taas tökkäisi muurahaispesää. En ymmärrä tuota vastakkainasettelua.

Kotityöt voi ulkoistaa. Rännien putsaus kerran vuodessa maksaa ehkä 200-300. Auton renkaiden vaihdattaminen halvimmillaan 25. Lumenluonti joitain satasia vuodessa, no riippuen miten paljon on luotavaa. Kaikki hommat saa ulkoistettua.

Tästä voi ap tehdä laskelman, kuinka paljon hänen mielestään on se "miesten töiden" rahallinen arvo ja ajallinen panostus. 

Myös lastenhoidon ja ruoanlaiton ja siivouksen voi ulkoistaa. Viikkosiivous on ehkä 50e /tunti, plus matkat. Joku käymään kaupassa ja tekemään ruoat lapsille, kotipalvelufirmojen taksat menee samaan kuin tuo siivoajan tuntitaksa. Kauppareissu kestää vaikka tunnin, ruoanlaitto toisen mokoman, jälkien siivous myös jotain. Viikossa 2xkauppa, 7x lämmin ruoka, aamupalat ja iltapalat. 15 tuntia viikossa, kuulostaa vähältä mutta sillä tuntimäärällä hinta olisi 15x50= 750 viikossa.

Lastenhoito, jos on pieniä lapsia niin niitä pitää hoitaa koko hereilläoloaika. 12-14 tuntia viikonloppuina. Jos lapset käy päiväkodissa, niin arkisin tunteja jää ehkä 5-6 vuorokaudessa. Lasketaan halvimman mukaan, lastenhoito päivässä MLL hoitajan taksalla 8euroa tunti, on 5x8= 40 e arkipäivässä, ma-pe 200e. Viikonloppuina 336, sillä MLL hoitajalle maksetaan sunnuntaikorvaus ja tunteja on enemmän. 

Lastenhoito viikossa kaikkein halvinta hoitajaa käyttäen siis 536. 

Ruoanlaitto, siivous, lastenhoito viikossa, ulkopuolisia käyttäen, olisi siis noin 1336 viikossa.

Kuukaudessa 5344. Vuodessa 64128.

Halvemmaksi tulisi siis palkata kokoaikainen hoitaja, joka tekee nuo kaikki toiminnot yhdellä kuukausipalkalla: brutto esim 2000 + sivukulut (kun ei käytä ulkopuolista firmaa vaan palkkaa itse, joutuu maksamaan kaikki eläkemaksut, vakuutusmaksut, ym nousee ainakin 3000 euroon, lisäksi kokoaikaiselle palkolliselle tarvitaan myös lomarahat eli palkattuja kuukausia on 13 vuodessa.) "Naisten" kotityön hinta vuodessa on "työnantajalle" halvimmillaan luokkaa 39 000. 

Vaikka laskettaisin pelkällä bruttopalkalla ilman työnantajan sivukuluja, hinta on silti vuodessa kymppitonneja.

Kuinkas paljon ap, menee aikaa ja rahaa sinun mielestäsi miesten töihin? Jos ne kaikki ulkoistaisi, niin paljonko kustantaa, tai paljonko menee kuukausi- tai vuositasolla aikaa niihin? 

Aika huono provo tulla uhriutuvasti vertailemaan miesten kotitöiden rankkuutta, kun jos on lapsiperhe, niin niitä "naisten töitä" nyt vaan on enemmän. "Miesten" töitä ei ole edes joka kodissa. "Naisten töitä" on siis syytäkin jakaa.

Vierailija
145/152 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon sitten perheeni mies. Ja kuka tahansa on enemmän mies kuin ap, jonka kivekset nukkuu vatsaontelossa ja pili näyttää klitorikselta.

N

Ei yksikään mies ilku toiselle miehelle noin. Eli olet ihan ehta miehiä vihaava mätisäkki.

Vierailija
146/152 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on "toimistorotta" ja itse rakennusalan ammattilainen, eli ihan duunari ja kirvesmiehen koulutus, sekä LVI asentajan. Arvatkaa kumpi tekee ne "miesten" työt.

N38

Vierailija
147/152 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä nuo työt ovat?

Entä kun ei ole miestä perheessä?

Kaverimiehet on sitä varten kaikilla naisilla. Ja isät, veljet ja valkoritarit. Ja ne joilta puuttuu nämä kaikki, ostaa palvelunsa.

Vierailija
148/152 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MItkä ihmeen vaaralliset työt? 

Edim. rännien putsaaminen, kattotyöt, ryömintätilassa tehtävät työt, kaikki missä pitää keikkua tikapuilla.

Mä oon tehnyt nuo kaikki. Ensin rakensin sen talon. Mies oli vain haitaksi työmaalla, kun se ei tajunnut mistään mitään.

Luuletko saavasi pillua kitisemällä?

Ja nyt ukko piikkaa kosteuden pilaamaan parkettia? Hyvän talon siis rakensit.

Vierailija
149/152 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huolehdin myös jätevedenkäsittelyn suunnittelusta ja luvista sekä maansiirtohommista lähtien. 

Mies ei viiden vuoden asumisen jälkeenkään tajunnut, että tiskivedet menee umpisäiliöön.

N

Sinullakaan ei ole taso riittänyt välkympään mieheen. Valitettavasti.

Vierailija
150/152 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siementäminen on ainoa miesten työ ( melkoinen nöyryytys naiselle ), johon naiset eivät toistaiseksi pysty. Muuten näyttävät olevan palstan mukaan ahkeraa ja työteliästä väkeä.

Palstailutunnitkin täyttyy siinä rännien puhdistamisen ohessa.

Vierailija
151/152 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko taulu-tv:n asentaminen seinään vaarallinen työ?

Tein sen eilen. Itse, yksin, ihan ikiomilla välineillä. Penistä ei tarvittu, vatupassia ja porakonetta  kyllä. 

N58

Mahtavaa. Oliko ihan 22" jättitöllö?

Vierailija
152/152 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, no mikäs siinä sitten. Sopii mun puolesta. Mä kyllä luulen että mun mies mieluummin tekisi ne yhdessä kuten nykyään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme