Likaiset, vaaralliset ja raskaat työt tekee perheessä mies - loput työt jaetaan ...
Kommentit (152)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MItkä ihmeen vaaralliset työt?
Rännien puhdistaminen. Halkojen pilkkominen klapikoneella. Kasvimaan muokkaus.
Hohhoijaa, noissa ei ole mitään vaarallista. Mutta ap on vaaraksi itselleen ja muille. Se on pakkohoitoperuste.
Toki hän elää elämäänsä yksin ruudun ääressä uskaltamatta ulos.
Harvassa on naisia, jotka klapikonetta käyttää. Sinä oletkin Helmi!
Monella mun kaverinaisella on klapikone mökillään. Mikä siinä laitteessa on niin kummallista? Eikö miehet osaa lukea käyttöohjeita?
Tuo kannattaakin kysyä niiltä, jotka ovat sormensa menettäneet siinä työssä.
Naiset on huolellisia ja tarkkoja, miehet menee tuurilla ja tunteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edim. rännien putsaaminen, kattotyöt, ryömintätilassa tehtävät työt, kaikki missä pitää keikkua tikapuilla.
Noissako susta on vaaran tuntua 😂? Miten luulet meidän sinkkunaisten näissä asioissa tekevän? Ilmeisesti fiksummin ja turvallisemmin 😉. Niin.
Onko sinkkunaisilla mittavasti omakotitaloja?
Paljon enemmän kuin luulet. Sullahan ei ole varallisuutta ollenkaan kun et kykene töihin ollenkaan.
Siksi kysynkin, kun en tiedä.
Naiset täällä raivoaa tekevänsä yksinäisessä taloudessaan kaiken. Tietenkin, eihän muuta voi, vaesinkaan vähävarainen. Kyse oli kuitenkin perheestä.
Naisen "logiikka" saa aina yhtä makeat naurut aikaan. Pelastatte päiväni. Nauru pidentää ikää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edim. rännien putsaaminen, kattotyöt, ryömintätilassa tehtävät työt, kaikki missä pitää keikkua tikapuilla.
Ai kerrostalon vuokrakämpissäkö?
Omakotiasuminen tuttua?
Hyvinkin tuttua mutta suurin osa kansasramme asuu kerrostaloissa.
" Naiset on huolellisia ja tarkkoja, miehet menee tuurilla ja tunteella."
Yleistäen juurikin noin!
Täällä kerrostalossa vaarallisin homma on ruoanlaitto, minun heiniäni. Mies otti muikut grillistä, muttei sillä henkseleitä paukutella. Likaisin homma on suihkun lattiakaivo, sekin minun heiniäni, miestä inhottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa, noissa ei ole mitään vaarallista. Mutta ap on vaaraksi itselleen ja muille. Se on pakkohoitoperuste.
Ai munillako se operoidaan? En tiennyt. Minulla pysyy myös moottorisaha käsissä.
Lastenhoito on sekä raskasta että likaista vaippojenvaihtoineen ja nosteluineen, mutta kummasti sitä tekevät silti useammin naiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omakotiasuminen tuttua?
Omakotiasujat sievästi sivuuttaen. Ei kai kukaan väitä, että kerrostalossa olisi juurikaan vaarallisia töitä miehille.
Paitsi aikoinaan, kun harjoittelin vuodeosastolla hoitajat hymähtelivät, kuinka joulun aikaan ukkoja kärrätään milloin jalka poikki, milloin lonkka murtuneena. Olivat kurkotelleet joulukuusen tähteä yläkaapista ja pudonneet.
Miksi ne tähdet pitää olla siellä yläkaapissa ukkojen ansana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukolla on korkean paikan kammo, rännit putsaan minä, se on niin hirveen vaarallista, että täytyy olla hyvä henkivakuutus!
Täällä ei vissiin paljon kesämökkeillä. Sielläkin on vaarallisia ja likaisia töitä...
Vai tekeekö naiset nykyään yksinään nekin?
Tää pitää kyllä aika hyvin paikkaansa meillä. Toisaalta sillä välin kun se mies tekee noita hommia, nainen tekee sitten muita hommia. Ja jotkut on käytännössä vaan naisen vastuulla kuten esim. ikkunan pesu. Loppujen lopuksi kotihommat yhteensä menee aika lailla tasan, välillä toinen tekee enemmän, välillä toinen.
Kyllä, likaiset, vaaralliset ja raskaat työt tekee meidän perheessä pääosin mies, mutta minä vaimona olen se joka joutuu nämä organisoimaan ja panemaan alulle JA hoitamaan liki kaiken muunkin päivittäisen metatyön. Joten kyllä, mies saa jatkossakin hoitaa EDES ne likaiset, vaaralliset ja raskaat työt, joita on ehkä kerran viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omakotiasuminen tuttua?
Omakotiasujat sievästi sivuuttaen. Ei kai kukaan väitä, että kerrostalossa olisi juurikaan vaarallisia töitä miehille.
Paitsi aikoinaan, kun harjoittelin vuodeosastolla hoitajat hymähtelivät, kuinka joulun aikaan ukkoja kärrätään milloin jalka poikki, milloin lonkka murtuneena. Olivat kurkotelleet joulukuu
Jotainhan siellä yläkaapissakin pitää säilyttää. Kätevintä varmaan, että tavaroita joita käytetään harvoin, kuten joulukoristeet. Kun ne miehet vaan viitsisi käyttää kunnon tukevaa jakkaraa eikä kurkotella huteralla alusella.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon sitten perheeni mies. Ja kuka tahansa on enemmän mies kuin ap, jonka kivekset nukkuu vatsaontelossa ja pili näyttää klitorikselta.
N
niin niin, ostopalveluna ostat Miehiltä tällaiset miesten työt..
Niin? Pahimmat ulisankarit eivät edes pääse perhettä perustamaan vaikka kuinka lahtaavat mielikuvituslohikäärmeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh, mitä ihmeellistä klapikoneessa on? Olen minäkin sitä käyttänyt, samoin äiti ja anoppi, siskoni, tyttäreni. Sitä vartenhan se just on, ettei tartte niin paljon voimaa puutöiden tekoon.
Mitkä vaaralliset työt? :D Tai mitkä likaiset työt? :DD
No tietty vahvempi tekee enemmän voimaa vaativat työt yleensä. Samoin pidempi kurkottelua vaativat. Tarkempi tarkkuutta vaativat ja niin edelleen. Molemmat kykyjensä mukaan. Toki niitä jokapäiväisiä arkisia hommia tekee molemmat, ne likaiset ja voimaa vaativat hommat on aika harvoin tehtäviä kuitenkin.
Tosin kyllä minä meillä vastaan yleensä kasvimaasta ihan itse, mies ei siihen pahemmin puutu.
Paljon enemmän kuin luulet. Sullahan ei ole varallisuutta ollenkaan kun et kykene töihin ollenkaan.