Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Likaiset, vaaralliset ja raskaat työt tekee perheessä mies - loput työt jaetaan ...

Vierailija
07.03.2024 |

Missähän vika piilee?

Kommentit (152)

Vierailija
101/152 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun taajama-alueella/maalla.

Tällainen kaava toistuu:

Kun ollaan naimisissa, naiset vitsailevat putkiaivoista ja "miesten" töistä joskus ja jouluna.

Mutta.

Kun nämä parit eroavat ja nainen jää asumaan taloon:

A) "Miesten työt" jäävät tekemättä

B) "Miesten työt" hoitaa jonkun ystävättären mies

Vierailija
102/152 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällainen kaava toistuu:

Kun ollaan naimisissa, naiset vitsailevat putkiaivoista ja "miesten" töistä joskus ja jouluna.

Mutta.

Maalaisilla on maalaisten ongelmat. Me täällä kaupungissa ei tunneta miesten ja naisten töitä, ja se saa kengänkuvan persiilleen, joka yrittää loisia toisen ajalla tai voimilla. Kaikki kun käydään kodin ulkopuolella töissä. Ihan siviilisäädystä riippumatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/152 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MItkä ihmeen vaaralliset työt? 

Edim. rännien putsaaminen, kattotyöt, ryömintätilassa tehtävät työt, kaikki missä pitää keikkua tikapuilla.

Voi hellanlettas :D Että oikein tikapuilla.

Mites toi synnyttäminen? Ei ollenkaan vaarallista?

Vierailija
104/152 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rännien puhdistaminen. Halkojen pilkkominen klapikoneella. Kasvimaan muokkaus.

Hohhoijaa, noissa ei ole mitään vaarallista. Mutta ap on vaaraksi itselleen ja muille. Se on pakkohoitoperuste.

Toki hän elää elämäänsä yksin ruudun ääressä uskaltamatta ulos.

Harvassa on naisia, jotka klapikonetta käyttää. Sinä oletkin Helmi!

Häh, mitä ihmeellistä klapikoneessa on? Olen minäkin sitä käyttänyt, samoin äiti ja anoppi, siskoni, tyttäreni. Sitä vartenhan se just on, ettei tartte niin paljon voimaa puutöiden tekoon. 

Pääpaino sanall

No kun ei ole harvassa. No, ehkä siellä kaupunkikerrostaloissa, mutta ei siellä missä lämmitetään puulla. 

Vierailija
105/152 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koulutukseltani puutarhuri, joten traktorit ja moottorisahat sun muut miehisinä pidetyt vempeleet ovat tuttuja työkaluja. Olen aina tottunut tekemään raskaitakin hommia ja aina ajatellut pärjääväni. Nykyisin huomaan, että perheeni on herännyt siihen, että olen ikääntymässä. Poikani ja mieheni eivät enää mielellään anna minun nostella raskaita kantamuksia tai käsitellä koneita. En ole aiemmin ollut tilanteessa, jossa minua olisi suojeltu ja paapottu. Tilanne herättää hiukan ristiriitaisia tunteita. Olen aina ollut se huolehtija ja nyt minua ollaan työntämässä huolehdittavan rooliin. Muutokseen totuttelemiseen menee kyllä aikaa.

Vierailija
106/152 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edim. rännien putsaaminen, kattotyöt, ryömintätilassa tehtävät työt, kaikki missä pitää keikkua tikapuilla.

Kyllä, se on tuo synnyttäminen ilmeisen vaarallista. Montakohan naista kuolee vuodessa synnytykseen?

Vierailija
107/152 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällainen kaava toistuu:

Mutta.

Maalaisilla on maalaisten ongelmat. Me täällä kaupungissa ei tunneta miesten ja naisten töitä, ja se saa kengänkuvan persiilleen, joka yrittää loisia toisen ajalla tai voimilla. Kaikki kun käydään kodin ulkopuolella töissä. Ihan siviilisäädystä riippumatta.

Tuon kirjoittanut ei ole maalla käynytkään. Oikeastihan täällä kaikki naiset osaavat ajaa traktoria, Avantia ja kuorma-autoakin (tai vähintään 3,5t yhdistelmää). Korjaustyöt onnistuvat siinä missä peniksellisilläkin.

Oikeastihan raskaus ja synnytys ovat ne vaarallisimmat perhe-elämään liittyvät tehtävät.

Vierailija
108/152 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, se on tuo synnyttäminen ilmeisen vaarallista. Montakohan naista kuolee vuodessa synnytykseen?

Aika moni käy hyvin lähellä kuolemaa. Minutkin pelasti hätäsektio.

Vierailija
109/152 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Synnyttäminen on vaarallista ja myöskin likaista. P**Ka ja muut eritteet vaan lentävät.

Lisäksi se vauvojen ja pikkulasten hoito on myös erittäin likaista. Mites kaikki siivoaminen jne? Lisäksi esimerkiksi jo mainitut lumityöt hoitaa yleisimmin nainen.

Vierailija
110/152 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Satojatuhansia.

Vierailija
111/152 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noissako susta on vaaran tuntua 😂? Miten luulet meidän sinkkunaisten näissä asioissa tekevän? Ilmeisesti fiksummin ja turvallisemmin 😉. Niin.

Onko sinkkunaisilla mittavasti omakotitaloja?

Kyllä on. Kysyitkö ihan tosissasi?

Vierailija
112/152 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkö? Mä teen meillä rempat. Miehestä ei vaan ole niihin hommiin, tuurilla selviytyy renkaiden vaihdosta.

Vierailija
113/152 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Satojatuhansia.

Puhuimmeko Suomesta?

Vierailija
114/152 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ei vissiin paljon kesämökkeillä. Sielläkin on vaarallisia ja likaisia töitä...

Vai tekeekö naiset nykyään yksinään nekin?

No minä teen kun mökilläni käyn. Mökkitontunko luulit ne tekevän?

Vierailija
115/152 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto! Palstalla majailee oikea plutoona taitavia, ahkeria ja rehellisiä naisia. Kunnioitan!

Vierailija
116/152 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä ei vissiin paljon kesämökkeillä. Sielläkin on vaarallisia ja likaisia töitä...

Vai tekeekö naiset nykyään yksinään nekin?

No minä teen kun mökilläni käyn. Mökkitontunko luulit ne tekevän?

Yksittäistapaus, josta ei voida tehdä laajempaa yleistystä. Mutta onnea!

Vierailija
117/152 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kysymys kuuluu: "Valehtelevatko naiset?"

Vierailija
118/152 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko oikeasti, että vain mies tekee näitä tehtäviä? En tiedä missä ihmeen pellon laidalla olet kasvanut, mutta et kovin moneen naiseen ole voinut elämäsi aikana törmätä.

Meillä työjako menee niin, että mies hoitaa tietokoneet ja niihin liittyvät asiat ja tekee ruoat päivittäin ja pesee joskus pyykit. Muutoin kaikki, siis ihan kaikki, jää mun harteille renkaiden vaihdosta rännien putsaukseen ja ryömintätilassa möyrimiseen. En valita, koska inhoan ruoan laittoa ja päivittäisiä puuduttavia askareita. 

Vierailija
119/152 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rännien puhdistaminen. Halkojen pilkkominen klapikoneella. Kasvimaan muokkaus.

Mä teen juurikin noita asioita esim. meidän mökillä! Vaikka olen nainen :) Sirkkeliä, kirvestä ja moottorisahaakin käytän. Meillä mies tekee toisaalta myös perinteisiä naisille miellettyjä töitä esim. kokkailee, pesee pyykkiä, ostaa lapsille vaatteita ja välillä jopa leipoo. 

Provohan tämä aloitus tietysti oli. 

Vierailija
120/152 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalskahti silmään tuo klapien teko klapikoneella. Siis mitä? Eikö raavas mies tiedä, mikä on kirves?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän