Likaiset, vaaralliset ja raskaat työt tekee perheessä mies - loput työt jaetaan ...
Kommentit (152)
Vierailija kirjoitti:
Kalskahti silmään tuo klapien teko klapikoneella. Siis mitä? Eikö raavas mies tiedä, mikä on kirves?
Klapikoneella saa esim. kymmenen mottia halkoja varsin paljon nopeammin aikaiseksi, kuin kirveellä. Hatunnosto kyllä kirvesmiehille.
Vierailija kirjoitti:
Muuta kerrostaloon
Hyvä ehdotus! Sitten ikäkupena vasta.
Vierailija kirjoitti:
Hitto! Palstalla majailee oikea plutoona taitavia, ahkeria ja rehellisiä naisia. Kunnioitan!
Sehän hienoa. Minä voisin kuitenkin myös kunnioituksen lisäksi tarjota naisille varoituksen sanan kokemuksen syvällä rintaäänellä. Itse olin nuorempana myös oikein reipas ja kerran miehen ollessa reissussa ajattelin, että teen pihalaatoituksen hänen puolestaan loppuun. Laatat vain eivät olleet sellaisia normikokoisia, vaan älyttömän isoja ja raskaita. Juuri ja juuri sain aina yhden raahattua ja revittyä paikalleen. Itsepäisenä halusin ilahduttaa miestäni ja laatoitin pihan loppuun. Tuntikausein raadannan tuloksena oli kyllä nätti piha, mutta myös selkävaivat, jotka säännöllisen epäsäännöllisesti vaivaavat vielä parinkymmenen vuoden jälkeen. Olkaa siis reippaita naiset, mutta älkää olko niin tyhmiä kuin minä olin.
Mieheni tekee kaikenlaisia edellä lueteltuja "miesten töitä" mutta ei ne ole vaarallisia töitä. Olen itsekin tehnyt niitä lapsesta asti.
N63
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hitto! Palstalla majailee oikea plutoona taitavia, ahkeria ja rehellisiä naisia. Kunnioitan!
Sehän hienoa. Minä voisin kuitenkin myös kunnioituksen lisäksi tarjota naisille varoituksen sanan kokemuksen syvällä rintaäänellä. Itse olin nuorempana myös oikein reipas ja kerran miehen ollessa reissussa ajattelin, että teen pihalaatoituksen hänen puolestaan loppuun. Laatat vain eivät olleet sellaisia normikokoisia, vaan älyttömän isoja ja raskaita. Juuri ja juuri sain aina yhden raahattua ja revittyä paikalleen. Itsepäisenä halusin ilahduttaa miestäni ja laatoitin pihan loppuun. Tuntikausein raadannan tuloksena oli kyllä nätti piha, mutta myös selkävaivat, jotka säännöllisen epäsäännöllisesti vaivaavat vielä parinkymmenen vuoden jälkeen. Olkaa siis reippaita naiset, mutta älkää olko niin tyhmiä kuin minä olin.
Tässä toinen laatoittaja nainen. Mökillä kyllästyin odottelemaan oleskelualueen laatoitusta ja tein sen itse. Ensin kottikärryllä kymmeniä kuormia kivituhkaa pohjille reiluksi kerrokseksi, sitten alueen tamppaus tiiviiksi ja sen jälkeen painavien pihalaattojen kantaminen ja asettelu oikeisiin paikkoihin ja viimeistely luonnonkivillä ja sementti-hiekka sekoituksella.
Joten ap, älä ala mulle.
Vierailija kirjoitti:
Eivät he sulle anna mitään vaikka kuinka vonkaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MItkä ihmeen vaaralliset työt?
Rännien puhdistaminen. Halkojen pilkkominen klapikoneella. Kasvimaan muokkaus.
Hohhoijaa, noissa ei ole mitään vaarallista. Mutta ap on vaaraksi itselleen ja muille. Se on pakkohoitoperuste.
Toki hän elää elämäänsä yksin ruudun ääressä uskaltamatta ulos.
Harvassa on naisia, jotka klapikonetta käyttää. Sinä oletkin Helmi!
Anoppini käytti klapikonetta vielä 80-vuotiaana.
Mitäs likaisia, vaarallisia tai raskaita töitä normaalissa taloudessa tänä päivänä on? Mieleen tulee ainoastaan vessan pesu, ja senkin tekee useimmissa perheissä nainen.
Vierailija kirjoitti:
On sitä ennenkin pärjätty ilman miestä.
Hys hys!!!!
Miehen täytyy saada kokea itsensä tarpeelliseksi, älä riko illuusiota!
Vierailija kirjoitti:
Mutta kysymys kuuluu: "Valehtelevatko naiset?"
Tekeekö ne jotain muutakin?
Nainen valehtelee kun sen huulet liikkuvat. Varma merkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edim. rännien putsaaminen, kattotyöt, ryömintätilassa tehtävät työt, kaikki missä pitää keikkua tikapuilla.
Vähän on vähissä tuollaiset työt kerrostalossa. Paitsi tarpeen tullen minä (siis nainen) käyn tämän kerrostalon katolla, koska olen taloyhtiön pj ja joskus käyn päästämässä jonkun korjaajan esim. iv-konehuoneeseen. (Voisi isännöitsijäkin hoitaa, mutta kun olen tässä kotona yleensä, hoituu helpommin näin. Tulee saman tien katsottua, että katolla ei ole mitään toimenpiteitä vaativaa.)
Tikapuuhommia tulee asukkaana joskus, yleensä ne hoidan myös minä (tai teini-ikäinen) lapsemme, koska tykkäämme kiipeillä ja olemme ketterämpiä kuin ylipainoinen mieheni.
Ei paljoa kerrostalossa Helsingin kantakaupungissa asuessa ole tuollaisia hommia. Autoakaan ei ole.
Likaisimmat hommat kuten viemärien avaukset ja lattiakaivojen putsaukset on olleet aina mun tekemiä, eipä niitäkään kovin usein tarvitse tehdä joten mikäs siinä. Uudet huonekalut kootaan aina yhdessä, painavat asiat kannetaan yhdessä, yleensä ovat niin isoja (esim sohva) että siihen tarvitsee joka tapauksessa kaksi ihmistä eikä mies siis voi tehdä niitä yksin.
Mutta mulla onkin normaali, toimintakykyinen mies joka osaa tarttua imuriin kun näkee imuroinnin tarpeen, lapata astiat koneeseen ja painaa nappia, käynnistää pyykkikoneen kun koneellinen pyykkiä on kertynyt. Ruuan laittaminen on ehkä enemmän painottunut mulle, mutta sekin siksi että pääsen töistä kolme tuntia aiemmin kuin mies. On vähän vakiintunut käytäntö että kun mies tulee, ruoka on valmista, syödään yhdessä ja mies sitten siivoaa keittiön. Kumpikin pääsee mielestään helpommalla :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edim. rännien putsaaminen, kattotyöt, ryömintätilassa tehtävät työt, kaikki missä pitää keikkua tikapuilla.
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
miehiä on ebemmän js muuutrnkin juntteja ja korvattavissa.
Lol tätäkin ketjua taas. Olen nainen ja asunut kohta 10 vuotta yksin vanhassa omakotitalossa ja tehnyt paljolti samoja hommia mitä tässä ketjussa on mainittu. En ole kokenut niitä vaarallisiksi töiksi, mutta ilmeisesti ne sitten pelottavat miehiä, kerta pitävät niitä vaarallisina.
Raskaampana työnä pidän ehdottomasti ihan normaalia siivoamista. Paljon mieluummin putsaan niitä rännejä ja teen halkoja, kun luuttuan lattiaa.
Palstan tapaan yleisluonteinen yksilöityy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä nuo on olleet aina naisten töitä, kun miehiä ei ole.
Missä tuon tiedon lähde lymyilee?