Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut raivostuu siitä että ihminen ei halua puhua puhelimessa?

Vierailija
07.03.2024 |

Varsinkin vähän vanhemmat ihmiset. En tarkoita nyt mitään virallisia puheluita jotka on ihan pakko hoitaa vaan sellaista melko tyhjänpäiväistä soittelua. Ei mulla ole aikaa eikä kiinnosta, puhelin on vakiona äänettömällä. Sit tulee jotain ihmeen tivaamista että miksi et vastannut puhelimeen mutta vastasit nyt kuitenkin tähän viestiin. Koska ei kiinnosta puhua kanssasi, siksi. Ja koska hukkaat aikaani jaarittelemalla helposti tunnin, jos erehdyn vastaamaan. Millä logiikalla kukaan on tällaisesta tilivelvollinen?

Kommentit (203)

Vierailija
21/203 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, onneksi minulla ei ole enää ystäviä jotka soittelisivat.Olen niin erikoinen minäkin etten halua haaskata aikaani puhelimessa lässyttämiseen .Niistä tulee helposti yli tunnin maratoonipuhelu.

Vierailija
22/203 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun maratonpuheluita harrastava 58 v. tuttu soitti joskus kun olin lähdössä kävellen töihin. Sit kun lähdin ovesta matkaan niin alkoi vielä märistä että taustalta kuuluva liikenteen melu oli hänestä ärsyttävää. Silleen paheksuvasti, kuin minun olisi pitänyt tehdä jotain asialle. Nauratti ihan, että ai haluaisitko, että perun työt ja menen takaisin kotiin istumaan että sinä saat puhuttua tämän valtavan tärkeän parituntisen puhelusi koskien tasan ei mitään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/203 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma äitini vetää aina mutkat suoriksi, jos en heti vastaa puhelimeen. Eli olen silloin kuollut. Tätä on jatkunut jo 30 vuotta. 

Anteeksi mutta nauroin ääneen.

Et nauraisi, jos sinulla oli tällainen äiti. Äärimmäisen raskasta. 

-ohis

Vierailija
24/203 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma äitini vetää aina mutkat suoriksi, jos en heti vastaa puhelimeen. Eli olen silloin kuollut. Tätä on jatkunut jo 30 vuotta. 

Sama. Sen lisäksi vielä toteaa: "mitä jos minulla olisi hätä, tekisin kuolemaa, etkä vastaa". Koko elämä siis tulisi toimia päivystäjänä... 🥱

Vierailija
25/203 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Sen lisäksi vielä toteaa: "mitä jos minulla olisi hätä, tekisin kuolemaa, etkä vastaa". Koko elämä siis tulisi toimia päivystäjänä... 🥱

Muutenkin tosi loogista soittaa kuolemaa tehdessään lapselle eikä hätänumeroon. 🙄

Vierailija
26/203 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimeen vastataan AINA. Se on äänettömällä vain jos olet töissä tai hammaslääkärissä. Jos pitää muuten äänettömällä, on moukkamainen ja vastuuton.

Vierailija
27/203 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelimeen vastataan AINA. Se on äänettömällä vain jos olet töissä tai hammaslääkärissä. Jos pitää muuten äänettömällä, on moukkamainen ja vastuuton.

T: Marjatta 72 v. 

Vierailija
28/203 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset jotka eivät halua puhua kanssani puhelimessa eivät ole ystäviäni joten minulla ei ole minkäänlaista kiinnostusta viestitellä heidän kanssaan kirjoittamalla, paitsi mahdolliset pakolliset asiat. 

Miten te puheluita vieroksuvat ihmiset suhtaudutte ihmisten tapaamiseen? onko sekin vaivannuttavaa ajanhukkaa?  Käyttekö koskaan esim. kahvilla kenenkään kanssa? 

Vierailija
29/203 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset jotka eivät halua puhua kanssani puhelimessa eivät ole ystäviäni joten minulla ei ole minkäänlaista kiinnostusta viestitellä heidän kanssaan kirjoittamalla, paitsi mahdolliset pakolliset asiat. 

Miten te puheluita vieroksuvat ihmiset suhtaudutte ihmisten tapaamiseen? onko sekin vaivannuttavaa ajanhukkaa?  Käyttekö koskaan esim. kahvilla kenenkään kanssa? 

Tapaan niitä ihmisiä, jotka katson aikani arvoisiksi. Hyvien ystävien seurassa voi mennä koko vapaapäivä. Siinä onkin se ero että asiasta on sovittu hyvissä ajoin ja mulla ei ole samaan aikaan muita asioita tehtävänä. Melko yksinkertaista minusta, outoa, jos tämäkin pitää selittää jollekin. 

Vierailija
30/203 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta ensiavussa tai kesken seksin pitää kuitenkin vastata? Hyvä että tähänkin saa nyt ohjeet niin tietää, miten toimia. 

Vierailija
31/203 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap on raivostunut, jos joku haluaa jutella hänen kanssaan? Miksi hän raivoissaan kirjoittelee asiasta palstalle?

Vierailija
32/203 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä nämä ovat jotenkin yksinäisiä tai  läheisriippuvaisia. Eksän äiti soitteli pojalleen joka ikinen päivä, joskus useita kertoja päivässä. Mitään varsinaista asiaa sillä ei yleensä ollut, mutta se oli pitkäaikaistyötön ja mielisairas ja poika oli ainoa lähiomainen. Aika usein eksä ei edes kuunnellut niitä juttuja, teki samalla kaikkea muuta ja muija vaan räpätti menemään. Kerran erehdyin sanomaan sille että toi soittelun määrä ei ole ihan terveissä rajoissa ja se tollo mainitsi asian äidilleen, joka tietysti vihasi minua aivan suunnattomasti siitä lähtien. Sen suhteen päättymisen paras puoli oli kyllä se että pääsi siitä eukosta eroon. 

Vierailija
33/203 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan. Itselläni on taasen työaikaan auki, jotta pomo tai muut työntekijät saavat yhteyttä tarvittaessa. Kun pääsen kotia, niin menee kyllä heti äänettömälle.

Vierailija
34/203 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vastaamatonta puhelua ilman takaisinsoittoa ja kaksi vastaamatonta viestiä noin viikon aikana. Tämä combo poikii johtopäätöksen mahdollisista viestiverkon teknisistä ongelmista. En tällöin vastaa kyseisistä vastaamattomista teleosoitteista saapuviin puheluihin enkä viesteihin juuri noiden ilmenneiden teknisten ongelmien vuoksi.

Vierailija
35/203 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn erästä vanhusta auttamassa 2-3 kertaa viikossa, olen hänellä näinä päivinä 1 tunnin tai pari tuntia kerrallaan. Omaisten mielestä minun pitäisi silti olla vanhuksen asioitten takia langan päässä ja tavoitettavissa 24/7. Koitin selittää omaisille, että ei nyt sentään, mutta eipä mennyt perille. "Meitä on joka lähtöön", oli sitten nyrpeä asenne minua kohtaan.

Vierailija
36/203 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi vastaamatonta puhelua ilman takaisinsoittoa ja kaksi vastaamatonta viestiä noin viikon aikana. Tämä combo poikii johtopäätöksen mahdollisista viestiverkon teknisistä ongelmista. En tällöin vastaa kyseisistä vastaamattomista teleosoitteista saapuviin puheluihin enkä viesteihin juuri noiden ilmenneiden teknisten ongelmien vuoksi.

No tuo kuulostaa jo pikemminkin siltä että kyseinen ihminen ei halua olla sun kanssa ylipäätään missään tekemisissä. 

Vierailija
37/203 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa pari kirjoittajaa mainitsi, että on raivostuttavaa kun soittaja ihmettelee soiton kohteen luota kuuluvaa meteliä joka soittajaa häiritsee. Jos soittaa jollekulle, ei voi vaatia, että kohde keskeyttää toimensa. Mutta minua häiritsee se että SOITTAJA kolistelee infernaalisesti koko puhelun ajan. Miksi hemmetissä hänen pitää soittaa juuri silloin, kun hän pitää meteliä? Joskus tekisi mieli sanoa, että soita paremmalla ajalla uudelleen.

Vierailija
38/203 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän kommentin on pakko olla joku nettitrolli tai muuten onko sinulla joku diagnoosi kun et tajua että jos on JONKUN TOISEN KANSSA TAPAAMISESSA niin silloin ei vastata sinun puheluusi. Minun kaverini vaati minua keskeyttämään deittini hänen puhelunsa takia. Mikä ihmisiä vaivaa?!?

Vierailija
39/203 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle soittavat vain mies ja äiti. Jos jälkimmäinen ei saa minua heti kiinni, hän soittaa  monta kertaa ja sen jälkeen miehelleni ja tarvittaessa vielä lapsillekin, missä olen kun en vastaa. Lopulta koskaan ei ole ollut oikeasta kiireellisestä asiasta kyse. Muistisairas ei ole.

Vierailija
40/203 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tälle puhelinfobialle olemassa mitään lääkitystä? Aika epänormaaliahan se on jos ei uskalla puhua puhelimessa.

Kustako päässäsi on kun pitää yrittää provota noin typerällä viestillä?