Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi hyvin toimeentulevat ihmiset odottavat lähemmäs 40 ikävuotta ennen lasten hankintaa?

Vierailija
07.03.2024 |

Miksi lapsi on aina vain jokin ylimääräinen täyte elämässä, joka on joka tapauksessa jo niin hyvää ja täydellistä, että nuorempana siihen ei kaivannut yhtään mitään lisuketta? 

Miten niin monet kuvittelevat, että kun on vihdoin asuntovelkainen uratykki, niin siinä vaiheessa elämässä on jotenkin enemmän tilaa pienelle lapselle? 

Esimerkkinä vaikkapa kahden vanhemman uratykkiperhe, jossa asuntolainan suuruus lähemmäs puoli miljoonaa. Kaksi lasta ja mummi hakee koulusta ja päiväkodista ,mummi laittaa ruoat, mummi hoitaa viikonloppuisinkin, jotta vanhemmat ehtii levätä, mummin luona ollaan lomallakin viikkokausia. Lapsilla ei ole käytännössä vapaa-aikaa arkena, vaan viikko-ohjelma voi olla vaikka tällainen: maanantaina jumppaa, tiistaina pianoa, keskiviikkona pakotetut leikkitreffit ystävän kanssa, torstaina ratsastus, perjantaina mummille, lauantaina kisat ja sunnuntaina varmaan sitten siivouspäivä. 

Missä välissä sitä kivaa perhe-elämää ilman aikataulujen painetta sitten ehtii viettämään? Millainen kiintymyssuhde lapselle muodostuu omiin vanhempiinsa, kun he laittavat lapsen pois päiväjärjestyksestä jo 11 kk iässä. 

Kommentit (193)

Vierailija
101/193 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän työni kautta asiasta jotain: Nainen on kykenevä saamaan lapsia lähes koko hedelmällisyytensä aikana. Käytännössä luomuraskaudet loppuvat 50 v mennessä. Keskimäärin Suomessakin yli 45 eivät halua tulla raskaaksi/ehkäisy/olematon seksielämä/miehen lisääntymishaasteet. 

Tämä on yksilöllistä ja tietenkin myös on naisia, jotka eivät raskaudu luonnollisesti vaikka olisivatkin 22. 

Vierailija
102/193 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lapseton yli 40v nainen on pelkkä paskakasa jonka tulisi kúolla pois. pelkkä taakka tälle yhteiskunnalle joka ei tuota yhtään uutta jäsentä tänne vaan kuluttaa ainoastaan resursseja pois

Kuole sinä pois kun sinulla paskalla ei ole mitään virkaa tässä elämässä muuta kuin tuollaista paskaa suoltaa ja olet veronmaksajille järkyttävä taakka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/193 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen ajojahti teillä siellä Suomessa on käynnissä?

Kuvitellaan että on jokin oikeus tulla määräilemään ja vaatimaan toisen elämänvalintoja?

Minä voin sanoa suoraan että yhtäkään lasta en tähän maailmaan hanki, en nyt tai myöhemmin, ja laitan urani lapsen edelle. Minulle tärkeintä on elää elämäni niin kuin se minulle itselleni parhaiten sopii, ja mitä haluan tehdä.

Aikoinaan opiskelin, valmistuin ja lähdin ulkomaille asumaan ja töihin koska täällä parhaimmat mahdollisuudet edetä urallani.  Yksikään ukko tai akka ei tule minun elämääni määräämään. Jos sinulle riittää se mitä teet, sehän on hyvä, minulle se ei riittäisi.  Sen saa jokainen nyt vain kiltisti niellä.

Vierailija
104/193 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lapseton yli 40v nainen on pelkkä paskakasa jonka tulisi kúolla pois. pelkkä taakka tälle yhteiskunnalle joka ei tuota yhtään uutta jäsentä tänne vaan kuluttaa ainoastaan resursseja pois

Kuole sinä pois kun sinulla paskalla ei ole mitään virkaa tässä elämässä muuta kuin tuollaista paskaa suoltaa ja olet veronmaksajille järkyttävä taakka.

vela-nainen on vain taakka yhteiskunnalle, vapaamatkustaja

Vierailija
105/193 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raha ei maailmasta lopu kesken. Sen sijaan on todella itsekästä tuottaa maailmaan esim. vaikeavammainen lapsi nelikymppisenä ihan vaan siksi kun "biologinen kello tikitti" mutta ei suostunut harkitsemaan tuota lapsen tekoa vaikka 25-30 iässä jolloin tämä olisi ollut suurella todennäköisyydellä terve.

Eivät kaikki saa lapsia silloin, kun haluaisivat. Jos lasta ei vain onnistu saamaan yrityksestä huolimatta, niin pitäisikö yrittäminenkin siis lopettaa heti, kun täyttää 30?

Vierailija
106/193 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään naiset ovat harvoin pelkkiä synnytyskoneita, ainakaan länsimaissa. 

Vierailija
107/193 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"

Monet nuoret kokevat hedelmällisyydestä ja sen laskusta puhumisen ahdistavana. Asia ei katoa sillä, että sulkee korvansa ja ajattelee, ettei se koske minua minulla on aikaa. Jos lapsia elämäänsä haluaa, niille olisi hyvä tehdä tilaa riittävän aikaisin. Ne, joilla lapsia on, osaavat usein kertoa tähän yhden kannustavan vinkin: Elämä kantaa. Elämän ei tarvitse olla "valmis" ennen lasten hankintaa. Odottaminen voi kostautua lapsettomuutena

Lisätietoja

Tutkija Venla Berg

Ne, joilla lapsia on, ovat vain jo tehneet valintansa, joka on sitten hoidettava kunnialla, mutta eipä sekään heillekään mitään absoluuttista autuutta takaa saati kristallipalloa. Ennustusta 100% "elämä kantaa" haaveilla kun vain laitat laput silmille ja hautaat pääsi hiekkaan/tunget per-cee-ceesi niin mitään pahaa missään ikinä kenellekään ei edes voi tapahtua, lässynlää.

Vierailija
108/193 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäkäyvä vela on tuottavin veronmaksaja. Ei tarvitse 1500 euron päivähoitopaikkoja eikä koulutuspaikkoja pennuilleen. 

Vierailija
109/193 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työssäkäyvä vela on tuottavin veronmaksaja. Ei tarvitse 1500 euron päivähoitopaikkoja eikä koulutuspaikkoja pennuilleen. 

Kuinka monta vuosikymmentä Suomi olisi pystyssä jos jokaikinen kansalainen ja maahan tuleva ihminen olisi vela?

Tulisi Venäjälle aika helppo valloitusreissu.

Vierailija
110/193 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollakin on neljä lasta päivähoidossa, joista yksi maksaa yhteiskunnalle 1500 e/kk. Jos vielä itse makaa kotona ja on vielä yh, niin ikinä ei ole nettomaksaja. Ei ikinä ja lapset todennäköisesti jäävät vanhempiensa tyyliin kotiin makaamaan. Tosi tuottavaa. 

Vierailija
111/193 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kunnioitan veloja. Itselläni on yksi ahkera lapsi ja se riittää. Halusin tehdä työtä 40 vuotta. Eikös tätä työvoimaa juuri tarvita. 

Vierailija
112/193 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännästi mies saa kyllä vapaasti olla vela-mies? Rakenteellista nicevihaa ja alistamis- sekä kontrollointipyrkimystä pelkäksi synnytyskoneeksi. Ei onnistu enää.

Velahenkilöt maksavat monin kerroin ja tavoin veronsa, joista suuri osa menee lapsellisille erilaisina tulonsiirtoina, joten ulivapaamatkustusfantasiasi on fiktiota.

Vierailija
113/193 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen on luotava itse se työpaikkansa, kun kaikki ulkoistetaan ulkomaille, halpatyövoiman perässä.  Ensin työ itselle, sitten lapsikatraalle. 

Vierailija
114/193 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Velat ovat paskasakkía. Voisi jopa sanoa että eräänlaista íhmísroskaa. Häpeäisivät, 40+ aikuiset ihmiset. Minä minä minä.

Siitä puhe mistä puute. Turha enää roikkua toisten elämänvalinnoissa ja kadehtia kun sinullakin oli mahdollisuus olla ja pysyä velana.

Vierailija
115/193 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap tehnyt lapsia? 

Miksi sitten uliset onnetonta paskaa täällä? Vahdi niitä pentujas, ettei ne puukottele ja ryöstele toisiaan ulkona.

Vierailija
116/193 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vtun väliä? Sairas ketju.

Te ette saa pakotetuksia omia arvojanne kellekään.

Toivon että kukaan ei hanki lapsia jos ei oikeasti halua.

Vierailija
117/193 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset tekee töitä. Sinä sensijaan loisit sossun tilillä ja rikostelet 24/7

Vierailija
118/193 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta vuosikymmentä Suomi olisi pystyssä jos jokaikinen kansalainen ja maahan tuleva ihminen olisi vela?

Tulisi Venäjälle aika helppo valloitusreissu.

Venäjän sijasta te äärioikeistopojut tuhoatte tämän maan. Ilmaiseksi

Vierailija
119/193 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset tekee töitä. Sinä sensijaan loisit sossun tilillä ja rikostelet 24/7

Veroeuroillako maata puolustetaan kun Venäjä ottaa maan tähtäimiin, vaiko sotilailla?

Ketä ne sotilaat ovat, elleivät Suomen kansalaisia? Ja mistä niitä Suomen kansalaisia tulee, jos ei synnyttämällä?

Vierailija
120/193 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän se olis hyvin toimeen tuleva jos ei tekis uraa sinne 40v asti. sun kysymyksessä on vastaus sulle

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän