Mitä ihmettä TORI.FI:lle on tapahtunut??!
Siis tuo uusi on aivan järkyttävän huono. Aivan ala-arvoinen, niin epäselvä. Lisäksi sähköpostiin vähän väliä tullut ilmoituksia jostain vanhoista viesteistä. Ja just kun kausi vaihtumassa ja lasten kevätvaatteita olis yllin kyllin myytävänä 🤬
Kommentit (2259)
Voi helvetti mikä paska koko tori nykyisin, kamala kyttääminen ilmoituksen tekstiin, mutta samalla hyväksytään tuhansia tuoteväärennösiä ja muita laittomia ilmoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Varaatteko tuotteita?
Minulla ei periaatteessa ole mikään kiire myynnin kanssa. Toki on mukavampaa myydä heti käytöstä poistetut tuotteet, mutta ei ole niin suurta väliä onko tuote myynnissä päivän, viikon tai pidempäänkin.
Nyt joku haluaisi varata tuotteen kahden viikon päähän. En ole hänen kanssaan aikaisemmin kauppaa tehnyt, joten en tiedä onko hän luotettava ja haluaako hän ostaa tuotteen kahden viikon päästä vaiko vain viihdyttää itseään.
Yhden henkilön kanssa aikaisemmin kävin viestin vaihtoa 10 vrk ja kun kyselin maksun perään, niin vielä olisi hänen lomamatkansa yli pitänyt varata tuotetta, joten aika huono kokemus jäi tällaisesta hupi"ostajasta". Siksi suhtaudun varauksella näihin varaajiin. :D
Miten te muut koette ja toimitte varausta tiedustelevien kanssa?
En koskaan varaa mitään, kokemusta näistä ohareista kymmeniä kertoja ja se on reilua kun ei varaa niin se ensimmäinen oikea ostaja saa tuotteen.
Suomessa on ihan vammaista sekä ostaa että myydä mitään. Tori.fi on vain yksi osoitus siitä. Ei ihme ettei tässä maassa kukaan ns. "breikkaa" ikinä vaan kaikki menee huonompaan ja köyhempään suuntaan. Maalmalla kun katselee hintoja esim. ebayssa huomaa kuinka persaukista väkeä meillä maa kantaa päällään ja väitän että osa jopa pönkittää omaa köyhyttään omin käsin. Eipä ihme että Suomesta myydään ulos kaikki potentiaalinen sinne missä on rahaa käytettävissä jolloin tänne jää vain autiot pihat, tyhjät torpat. Myisin itsekin ebayssa MARKKINAHINTAAN muttakun valtakunnan posti rippaa välistä kaiken hyödyn, mikä tietenkin tappaa kilpailukyvyn että silleen sitten sekin. Jopa koko tori.fi myöskin myytiin norjalaisille kunhan se vain saatiin koko maan kattavimmaksi - kattaen myös Afrikan kaikesta päätellen.
Varailijalle voitte vastata kysymällä mennäänkö normaalien kaupan lakien ja tapojen mukaan vai kuinka. Nimittäin varaaminen tarkoittaa 50% kauppasumman etumaksua joka jää myyjälle kauppojen peruuntuessa. Jos mennään edesmenneen Neuvostoliiton tai vaikka Marokon basaarilakien mukaan niin sitä saa mitä tilaa. Jollei lakeja huvita noudattaa ja sitä edellytetään myyjältäkin voi muistuttaa että rikokseen yllyttäminen on kriminalisoitu eli asia voidaan siirtää viranomaisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään laitoin tavaran myyntiin ja ei kulunut pitkää aikaa kun iski himotinkaaja.
Aivan alkuun kysyi mikä on ehdottomasti alin hinta millä myyn lähtöhinnan ollessa 60 eur. Vastasin että 50 eur.
Vähän ajan kuluttua tuli viesti että 40 eur ja haku tänään. Vastasin että ei.
Jokunen aika meni ja tuli tarjous 45 eur. Vastasin että ei kiitos.
Sen jälkeen ei ole kuulunut. En usko hetkeäkään että kaveri oli tosissaan kauppoja tekemässä.
Tällaisia pihejä ostajia Torila vilisee melkein päivittäin.
Olisin ostanut 45 eurolla.
No et olisi sitten tinkinut uunituoreen ilmoituksen tuotteen hinnasta -25%.
Ymmärrän, että jos tuote on ollut myynnissä viikon niin silloin voi tarjota -25% hinnasta.
Jotkut yksinäiset ilmeisesti käyttävät Torin viestit-toimintoa chat-palveluna.
"Onko myynnissä"-kyselyjä, mittojen kyselyä, vaikka mitat ovat ilmoituksessa ja kuvissa, materiaalin kyselyä, vaikka materiaali ja sen ominaisuudet on mainittu ilmoituksessa...
Keskustelisivat vaikka täällä Vauvassa mieluummin, kuin Torissa.
:(
Vierailija kirjoitti:
Voi helvetti mikä paska koko tori nykyisin, kamala kyttääminen ilmoituksen tekstiin, mutta samalla hyväksytään tuhansia tuoteväärennösiä ja muita laittomia ilmoituksia.
Mullekkin ne yritti ojentaa asioita mitä tulee huoneiston vuokraamiseen ja minä olin sentään kiinteistön välitys yrityksen pyörittäjä...piti sitten tuoda heille huomioksi että he vaativat ylittämään lain säädännön ja että heidän omat sarakkeet eivät täytä lain säädäntöä. Vasta sitten se jonnin joutava lätinä loppui!
Kyllä tori toimii ja parannuksia ovat tehneet. mm: tori diili on hyvä jo siksi että kun haluaa käyttää tori diiliä niin huijarit lopettavatvälittömästi yhteydenpidon eivätkä vastaa viestiin.
toinen vanha tapa on pelata varman päälle ja kertoa noutavansa tuotteen sanalla kun maksaa. Vain he joita ei ole huijattu maksavat sinisilmäisesti kunnes huijari iskee. Uskoin kahden huijauksen jälkeen.
aina kannattaa ostaa siten että voi noutaa ostoksen.
Taas eilen meni yksi kyselijä estoon. Esitti tuotteesta kaksi kysymysta, ja molempiin löytyi vastaus ilmoituksesta. Mikä siinä on, ettei jakseta lukea ilmoituksesta muuta kuin otsikko.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tori toimii ja parannuksia ovat tehneet. mm: tori diili on hyvä jo siksi että kun haluaa käyttää tori diiliä niin huijarit lopettavatvälittömästi yhteydenpidon eivätkä vastaa viestiin.
toinen vanha tapa on pelata varman päälle ja kertoa noutavansa tuotteen sanalla kun maksaa. Vain he joita ei ole huijattu maksavat sinisilmäisesti kunnes huijari iskee. Uskoin kahden huijauksen jälkeen.
Vain tyhmä käyttää jotain epämääräistä hämärää diiliä, olen ostanut ja myynyt yli 20 vuotta, ei kertaakaan huijattu, mitään diiliä en tule koskaan käyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Vain tyhmä käyttää jotain epämääräistä hämärää diiliä, mitään diiliä en tule koskaan käyttämään.
Jos et ole koskaan käyttänyt, etkä aio koskaan käyttää, niin mihin todelliseen kokemukseen näin vahva mielipide perustuu?
Vierailija kirjoitti:
Diili, täysin tarpeeton ylimääräinen välistä vetäjä ja monilla on ollut ongelmia, paketit mennyt sekaisin, toria ei asia ole kiinnostanut.Miksi ottaisin jonkun epäluotettavan diilin kun voin ostaa ja myydä ilman ?.Yli 50 vuotta olen ostanut ja myynyt, ei ole koskaan ollut mitään ongelmia.
Ei minua torin toiminta kiukuta mutta huijarit kiukuttaa niin että oksettaa.
Myyjä tuntee olonsa hyvin avuttomaksi kun ostaja soittaa ja kertoo että tuote on viallinen. Millä todistaa että lähetettäessä laite on testattu ja toiminut hyvin. Kauppa perutaan, takaisin tulee jokin rikkinäinen laite.
olet menettänyt laitteen ja 2 x postimaksun.
itse päätin että jos ostos on niin kaukana että pitää lähettää niin en tee kauppaa ollenkaan. Kasvotusten ja tuote testataan molempien läsnä ollessa. Vaikka vienti maksaisi jotain, kannattaa laittaa hinta siten että tuotteestakin saa jotain.
jos minulla on ollut joskus varaa ostaa jokin tuote on minulla varaa myös hävittää tuote ilman harmillista vertaamista niinsanotut kaupankäynnin vuoksi josta on vain kuluja.
mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma.
Torista on tullut epäselkeä, ei ole enään simppeli, eikä myöskään rehti markkinapaikka, tori edistää rikollisuutta, poistamalla aiheettomasti ilmoituksia, torilta, puuttuu faktantarkistus, jolla voisi varmistaa onko myyjästä tehdyt ilmiannot aiheellisia vai aiheettomia, tällä on mahdollista aiheuttaa myyjälle taloudellista vahinkoa, varsinkin jos ilmoitus sisältää maksettua laajennettua näkyvyyttä, ilmoittaja eli myyjä joutuu maksamaan ilmoituksen käytännössä kahdesti, lisäksi tori voi tosiaan poistaa ilmoituksia oman mielen mukaan vaikka olisi kuinka asiallinen, tähän on tultava muutos, tai kokonaan uusi palvelu, joka parempi kuin tori, en näkisi että torilla on tulevaisuutta, toimiessaan näin kyseenalaisesti, tori mainostaa kuinka he tekevät poliisin kanssa yhteistyötä rikollisuuden edistämiseksi, mutta entäpä sitten palvelun sisäiset ongelmat kuten epärehellisyyden kitkeminen sivustolta, epärehelliset ostajat, ja toisten kustannuksella hupailijat,maksullinen palvelu ainakin kitkisi ongelmat pois rikollisuuden osalta suurimmaksi osaksi, rikollisethan eivät halua maksaa ilmoituksista.
Tein aikoinaan paljon kauppaa Huutonetin kautta kun omat vanhemmat kuolivat ja tavaraa jäi paljon. Sain pelkkiä kiitettäviä palutteita ja ylipäätään palautteet tulivat aina. Kyse siis useammasta sadasta kaupasta. Olen nyt myynyt Torin kautta reilut 20 kohdetta :Marimekkoa, Iittalaa yms. Kaupat sujuneet hyvin diilin kautta mutta palautteita ei vaan tule vaikka viestien vaihdon perusteella asiakas ollut tosi tyytyväinen. No ei sillä toki niin väliä. Eniten minua ihmetyttää kun minulla on tuotteet myynnissä niin saan sähköpostiviestejä jotka tietysti menevä roskapostiin: ihastuin niin ym ym ym, onko tuote vielä varastossa/myytävänä. Jos kerran on ihastunut niin tekee tarjouksen tms. kohteen kohdalla. Tänään viimeksi kun laitoin pari Iiittalan maljaa myyntiin niin alle puoli tuntia ja oli tullut 2 sähköpostia. Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Tein aikoinaan paljon kauppaa Huutonetin kautta kun omat vanhemmat kuolivat ja tavaraa jäi paljon. Sain pelkkiä kiitettäviä palutteita ja ylipäätään palautteet tulivat aina. Kyse siis useammasta sadasta kaupasta. Olen nyt myynyt Torin kautta reilut 20 kohdetta :Marimekkoa, Iittalaa yms. Kaupat sujuneet hyvin diilin kautta mutta palautteita ei vaan tule vaikka viestien vaihdon perusteella asiakas ollut tosi tyytyväinen. No ei sillä toki niin väliä. Eniten minua ihmetyttää kun minulla on tuotteet myynnissä niin saan sähköpostiviestejä jotka tietysti menevä roskapostiin: ihastuin niin ym ym ym, onko tuote vielä varastossa/myytävänä. Jos kerran on ihastunut niin tekee tarjouksen tms. kohteen kohdalla. Tänään viimeksi kun laitoin pari Iiittalan maljaa myyntiin niin alle puoli tuntia ja oli tullut 2 sähköpostia. Miksi?
Jos ei halua ostaa Toridiilillä, täytyy laittaa sähköpostia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä näissä sähköpostiviesteissä ei kyllä kysytä vaan ainoastaan onko tavara vielä myynnissä/varastossa tms. En halua tehdä kauppaa tavallaan kahdella "alustalla".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä näissä sähköpostiviesteissä ei kyllä kysytä vaan ainoastaan onko tavara vielä myynnissä/varastossa tms. En halua tehdä kauppaa tavallaan kahdella "alustalla".
Mä olen laittanut joihinkin ilmoituksiin tekstin että tavara on myynnissä niin kauan kuin ilmoitus näkyy. Jos silti kyselevät, en välttämättä vastaa.
Torissa on nyt postikulut alennuksella. Pienissä tuotteissa ei juuri merkitystä, mutta isommissa alkaa jo vaikuttamaan. Haluttaisi laittaa itsekin jotain isomman pakettikoon kampetta nyt myyntiin, mutta oma vaivansa siinä kuvaamisessa ja ilmoituksen tekemisessä, niin en millään meinaa saada itseäni motivoitua.
Jos aloittelisin sillä, että katselisin omalla ostoslistallani olevia juttuja ensin.
:D
1860 jatkaa...
Mainitsen vielä, että olen myös ostanut pariinkin kertaan tietoisesti ja tarkoituksella paljon käytetyn ja kuluneen tuotteen. Ostin mm. edulliset kotipöksyt. Pesussa haalistuneet ja lahkeesta oli hieman ommelkin katkennut parista kohtaa. Juuri minulle sopivaa kokoa. Todella miellyttävät ja pehmoiset. En lähtisi kauppaan ne jalassa, mutta kotona ovat aivan omiaan, lämpimät ja mukavat käyttää.