Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmettä TORI.FI:lle on tapahtunut??!

Vierailija
06.03.2024 |

Siis tuo uusi on aivan järkyttävän huono. Aivan ala-arvoinen, niin epäselvä. Lisäksi sähköpostiin vähän väliä tullut ilmoituksia jostain vanhoista viesteistä. Ja just kun kausi vaihtumassa ja lasten kevätvaatteita olis yllin kyllin myytävänä 🤬

Kommentit (2259)

Vierailija
1881/2259 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä epäilin ensin tuota toridiiliä, mutta hyvin se on toiminut niin myyjän kuin ostajan näkökulmasta. Kauppoja syntyy ilman diiliä, mutta huomattavasti harvemmin. Joka kahdeksas kauppa mututuntuman mukaan syntyy ilman diiliä. Siinä vastaus myyjille, jotka valittaa, ettei torissa mene mikään kaupaksi. Siirtykää vaan rohkeasti diiliin. Tai älkää siirtykö, jos myytte skeidaa, sillon paketit tulee takaspäin.

Vierailija
1882/2259 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä epäilin ensin tuota toridiiliä, mutta hyvin se on toiminut niin myyjän kuin ostajan näkökulmasta. Kauppoja syntyy ilman diiliä, mutta huomattavasti harvemmin. Joka kahdeksas kauppa mututuntuman mukaan syntyy ilman diiliä. Siinä vastaus myyjille, jotka valittaa, ettei torissa mene mikään kaupaksi. Siirtykää vaan rohkeasti diiliin. Tai älkää siirtykö, jos myytte skeidaa, sillon paketit tulee takaspäin.

Älä jauha paskaa täällä, olen käyttänyt toria yli 10 vuotta ja totuus on että on muuttunut koko ajan huonompaan suuntaan, en käytä diiliä enkä aio koskaan alkaa käyttämään, postitan todella harvoin mitään, kuitenkin aiemmin tuli tehtyä paljon enemmän kauppaa, asun Hki ja moni tullut noutamaan tavaraa Oulusta, Tampereelta, Kuopiosta.Nouto&käteismaksu, se on hyvin selkeä konsepti, ostaja näkee, voi tutkia tuotteen, myyjä saa rahat, tämä diili on täysin turha välikäsi rahastamassa siinä välissä, täyttä roskaa, ilman sitä pärjää ihan hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1883/2259 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muille tullut outoja viestejä? Laitoin pitkästä aikaa muutaman tavaran myyntiin niin on tullut viestejä noutaisin mutta asun kaukana, ostaisin mutta mulla ei ole rahaa, eukko ei anna lupaa ostaa, siis mikä ihmisiä vaivaa?

Onkohan osa tekoälyn kirjoittamia? Sama ne "onko vielä myynnissä" -kyslelijät, joista ei vastauksen jälkeen kuulu mitään. Ajattelin ennen, että varmaan yksinäisiä ihmisiä, mutta voishan se olla ihan tekoälykin. Tulee vaikutelma, että torissa käy kuhina kun tulee kyselyjä ja tykkäyksiä tuotteisiin.

Vierailija
1884/2259 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko muille tullut outoja viestejä? Laitoin pitkästä aikaa muutaman tavaran myyntiin niin on tullut viestejä noutaisin mutta asun kaukana, ostaisin mutta mulla ei ole rahaa, eukko ei anna lupaa ostaa, siis mikä ihmisiä vaivaa?

Onkohan osa tekoälyn kirjoittamia? Sama ne "onko vielä myynnissä" -kyslelijät, joista ei vastauksen jälkeen kuulu mitään. Ajattelin ennen, että varmaan yksinäisiä ihmisiä, mutta voishan se olla ihan tekoälykin. Tulee vaikutelma, että torissa käy kuhina kun tulee kyselyjä ja tykkäyksiä tuotteisiin.

Tuo on varmasti totta! Noissa sähköpostiin (jotka tietysti menevät roskapostiin) lähes poikkeuksitta samat "sanat" (vähän vanhahtavan kohtelias) ja lauserakenne! Olen73v enkä ole tullutkaan tuota ajatelleeksi!

Parin kolmeen kun olen vastannut niin eipä heistä ole kuulunut yhtään mitään. Enää en kyllä aio vastata niihin vaan kauppaa käydään Tori alustalla se minkä käydään!

Vierailija
1885/2259 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoja hyviä kokemuksia minullakin diilistä. Suurin osa tavarasta on aina mennyt muualle Suomeen joten pakettien lähettäminen ja pakkaaminen on tuttua. Nyt diilin avulla ei tarvitse itse huolehtia rahaliikenteestä ja pakettikulut ovat edullisemmat kuin jos ne itse suoraan postille maksaisi. Ostajalla ostamisen kynnys on paljon matalampi kuin aikaisemmin eikä tule joutavia tinkimisyrityksiä ja kyselyitä joihin vastaamiseen kuluu $$$$-aikaa. Yhtään palautusta ei ole tullut.

Totta kai paskan myyjät valittaa kun business katosi alta.

Vierailija
1886/2259 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoja hyviä kokemuksia minullakin diilistä. Suurin osa tavarasta on aina mennyt muualle Suomeen joten pakettien lähettäminen ja pakkaaminen on tuttua. Nyt diilin avulla ei tarvitse itse huolehtia rahaliikenteestä ja pakettikulut ovat edullisemmat kuin jos ne itse suoraan postille maksaisi. Ostajalla ostamisen kynnys on paljon matalampi kuin aikaisemmin eikä tule joutavia tinkimisyrityksiä ja kyselyitä joihin vastaamiseen kuluu $$$$-aikaa. Yhtään palautusta ei ole tullut.

<

Diili on täysin tarpeeton, kauppaa voi tehdä ilman ylimääräistä välistävetäjää tori.fi.

Vierailija
1887/2259 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ihmetyttää asiakkaat, jotka antaa arvosteluksi 9,2, 8,8, 8,6 tms. Sitten kuitenkin kirjotetaan "hyvin pakattu, nopea toimitus ja tuote vastasi kuvausta". Joillakin on sellanen luonne, ettei mikään ole koskaan kympin arvoista. Mulla on just nää "tinkijät", jotka lopulta saaneet kaupat läpi pyydettyä halvemmalla jättäneet huonoimmat arvosanat. On se kumma. Ja tiedän, että kaupat sujuivat yhtä hyvin kuin noiden kympin antaneiden kanssa ellei paremmin.

Vierailija
1888/2259 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis siinä mielessä paremmin, että saivat pyydettyä hintaa halvemmalla tavaran.

Vierailija
1889/2259 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä suhteessa diili on helpompi, kun ei tartte itse syöttää tietoja Postin nettisivuille. Kirjotat vaan tunnuksen pakettiin. Joskus myyjä oli syöttäny mun puhelinnumeron väärin ja ihmettelin ku ei viestiä kuulunu. Selvisi, että paketti oli juuri lähdössä takaspäin, mutta ehdin vielä hakea.

Vierailija
1890/2259 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä jauha paskaa täällä, olen käyttänyt toria yli 10 vuotta ja totuus on että on muuttunut koko ajan huonompaan suuntaan, en käytä diiliä enkä aio koskaan alkaa käyttämään, postitan todella harvoin mitään, kuitenkin aiemmin tuli tehtyä paljon enemmän kauppaa, asun Hki ja moni tullut noutamaan tavaraa Oulusta, Tampereelta, Kuopiosta.Nouto&käteismaksu, se on hyvin selkeä konsepti, ostaja näkee, voi tutkia tuotteen, myyjä saa rahat, tämä diili on täysin turha vä

Mikä estää sopimasta kauppoja edelleen kotiovelle? Tietenkin Tori on hiljentynyt ensimmäisistä vuosista, koska rinnalle tullut muita kilpailevia myyntialustoja. Monet tykkäävät vertailla hintoja ennenku lähtevät ostamaan. Kumpikohan on halvempaa lähtee Oulusta Helsinkiin hakemaan tavaraa vai Postittaa se alle kympillä?

Vierailija
1891/2259 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ihmetyttää asiakkaat, jotka antaa arvosteluksi 9,2, 8,8, 8,6 tms. Sitten kuitenkin kirjotetaan "hyvin pakattu, nopea toimitus ja tuote vastasi kuvausta". Joillakin on sellanen luonne, ettei mikään ole koskaan kympin arvoista. Mulla on just nää "tinkijät", jotka lopulta saaneet kaupat läpi pyydettyä halvemmalla jättäneet huonoimmat arvosanat. On se kumma. Ja tiedän, että kaupat sujuivat yhtä hyvin kuin noiden kympin antaneiden kanssa ellei paremmin.

Eihän siinä anneta mitään numeraalista arvostelua. Muistaakseni siinä on jotain hymynaamoja, joita klikataan. Niiden perusteella lasketaan numero. Nykyään postikin kulkee niin hitaasti, että se on melkein aina ostajalle pettymys, eikä sitten klikkaa leveintä hymynaamaa.

Vierailija
1892/2259 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän siinä anneta mitään numeraalista arvostelua. Muistaakseni siinä on jotain hymynaamoja, joita klikataan. Niiden perusteella lasketaan numero. Nykyään postikin kulkee niin hitaasti, että se on melkein aina ostajalle pettymys, eikä sitten klikkaa leveintä hymynaamaa.

Miten nopeasti se paketti pitää saada? Seuraan itse lähettämieni pakettien kulkua ja 90 % tapauksista paketti on kaksi päivää lähettämisestä vastaanottajan postissa tai automaatissa, 9 % jo seuraavana päivänä ja 1 % matka kestää kolme päivää tai kauemmin.

Vierailija
1893/2259 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä jauha paskaa täällä, olen käyttänyt toria yli 10 vuotta ja totuus on että on muuttunut koko ajan huonompaan suuntaan, en käytä diiliä enkä aio koskaan alkaa käyttämään, postitan todella harvoin mitään, kuitenkin aiemmin tuli tehtyä paljon enemmän kauppaa, asun Hki ja moni tullut noutamaan tavaraa Oulusta, Tampereelta, Kuopiosta.Nouto&käteismaksu, se on hyvin selkeä konsepti, ostaja näkee, voi tutkia tuotteen,

Moni käy Helsingissä työn ym.merkeissä niin tottakai voi samalla noutaa tavaraa ja nämä halvempi ja halvempi on lähinnä persaukisten ongelma.

Vierailija
1894/2259 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostajana toridiili on kätevä, ei tarvitse turhia keskusteluja/osoitteiden tms vaihtoa. Senkun tarjoaa ja myyjä hyväksyy oston tai ei. Ja ymmärsin että tori pidättää rahan itsellään kunnes oot hyväksynyt paketin ja nähnyt tuotteen. Toki nyt kun mietin niin tällä tavoin on helpompi huijata myyjää. Mutta ostajana kivempi jos ostaa arvokkaampia tuotteita

Vierailija
1895/2259 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen nähnyt noita numeroarvoja. En sitten tiedä miten nuo numerot vaihtelevat vai ovatko ostajat antaneet samalle myyjälle kaksi arvostelua ja niiden lopputulos lasketaan yhteen.

Vierailija
1896/2259 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diili on täysin tarpeeton, tori.fi rahastamassa siinä välissä, ei kannata käyttää.

Vierailija
1897/2259 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaakseni siinä on jotain hymynaamoja, joita klikataan. Niiden perusteella lasketaan numero. Nykyään postikin kulkee niin hitaasti, että se on melkein aina ostajalle pettymys, eikä sitten klikkaa leveintä hymynaamaa.

Myyjä voi vaikuttaa siihen, minkä pakkauskoon valitsee ja kuinka hyvin pakkaa ja kuinka nopeasti toimittaa lähetyksen Postiin. Jos lähettäminen viivästyy kovin, niin olisi kohteliasta antaa aika-arvio ostajalle, jotta hän ei turhaan odottele lähetystä saapuvaksi pian.

Ostajan olisi kohtuullista huomioida, että varsinaiseen kuljetusfirman kulkuun myyjä ei voi vaikuttaa.

Jos tuote mahtuu postiluukusta ja siihen on valittu edullisin postimaksu, niin lähetys kulkee noin viikon, vaikka myyjä veisi sen samana päivänä Postiin.

Isommat paketit, jotka eivät ole "postiluukusta mahtuvaa kokoa", kulkevat hieman nopeammin, joskus jopa 1-3 vrk.

Vierailija
1898/2259 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi on nouto ja käteismaksu noutaessa.

Vierailija
1899/2259 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi on nouto ja käteismaksu noutaessa.

Ei ikinä käteistä, hyväksyn myyjänä ainoastaan mobilepay

Vierailija
1900/2259 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

<

Mä taas en ostajana ikinä suostu tuohon diiliin, siinä on kaiken maailman välikulut yms. Halvemmaksi tulee maksaa postit itse tai hakea tuote.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän