Mitä ihmettä TORI.FI:lle on tapahtunut??!
Siis tuo uusi on aivan järkyttävän huono. Aivan ala-arvoinen, niin epäselvä. Lisäksi sähköpostiin vähän väliä tullut ilmoituksia jostain vanhoista viesteistä. Ja just kun kausi vaihtumassa ja lasten kevätvaatteita olis yllin kyllin myytävänä 🤬
Kommentit (2259)
Viimeksi eilen ostin torin kautta eikä mun mielestä sovelluksessa/saitissa ole mitään valittamista. Samat toiminnat mitä vanhassa.
Jos tunnistautuminen on kamalaa, niin käykää kirpputoreilla.
Vierailija kirjoitti:
Ja Toridiili vasta hullu systeemi on siinä pitäisi antaa pääsy omille tileille koska mukamas saldo pitää ainakin katsoa, onko tuo todella totta vai jos olet ostamassa niin tekeekö ne saldo varauksen tilillesi?
Ajattelitko, että joku muu maksaa puolestasi? Tori? Miten ihmeessä se katevaraus tehtäisiin, jos ei ostajan tililtä?
Katevaraukseen tilillä tulee olla katetta. Jos tilin saldo on alhaisempi kuin summa, jolle katevaraus tehdään, niin tapahtuma ei onnistu.
Tämä on verrannollinen ruokakaupassa kortilla maksamiseen. Sielläkin kortille tehdään katevaraus. Maksu lähtee tililtä myöhemmin, yleensä viimeistään seuraavana pankkipäivänä. Jos katetta eli saldoa ei ole, niin maksu epäonnistuu siinä kassallakin.
Jotkut ihmiset eivät ilmeisesti hahmota ToriDiiliä, eivätkä jaksa/välitä ottaa selvää, jotta ymmärtäisivät toimintaperiaatteen, vaikka sivustolla on siitä lisätietoa saatavilla.
Minulla on jokaiseen tuotteeseen ToriDiili aktivoituna, silti tulee kyselyjä "postatatko?".
Kyllä olen valmis postittamaan. Postitan tarvittaessa myös ilman ToriDiiliä, silloin tietenkin hintaan lisätään postikulut palveluntarjoajan hinnaston mukaan.
En oo ikärasisti, mutta Torissa ostajat on keskimäärin kypsempiä mitä Vintedissä. Toisin sanoen ovat sitä kirppissukupolvea, jotka tuotteen ostettuaan ja todettuaan hyväksi eivät keskeytä kauppoja ja vaadi palautuksia. Harkitsevat ostopäätöstä pidempään ja siksi kauppojakin syntyy siellä hitaammin, mutta kun kaupat on kerran syntyneet ne yleensä viedään loppuun saakka. Ne torilaiset, jotka ei oo fiksuja ja luotettavia ostajia voi usein havaita kaukaa, koska haluavat ostaa tavaran ja maksaa "illalla" tai "huomenna". Kypsemmin käyttäytyvien ihmisten kanssa kaupanteko on luonnollisesti helpompaa, koska mikään ei oo niin veemäistä ku pakata vaate, postittaa se ja kuulla jälkikäteen, että siinä on vikaa, vaikka tiedät ite ettei niin ole. Sitten jotain 3 euron paitaa pitää taas lähtee noutamaan himaan, koska Vintedissä ostajat voi tosta noin vaan vaatia kaupanpurkua.
Ostan itsekin tavaraa sekä Torista että Vintedistä, mutta tuon ongelman olen aktiivisena myyjänä todennut olevan enemmän Vintedin ongelma. Monesti nämä kaupan perujat on ostajia, jotka kuvista päätellen näyttää edelleen teineiltä. Mikäli olet tällasen teinin äiti niin ota puheeksi kotona, että kirppisvaatetta ei tilata ja lähetetä takas, vaan siks että mieli muuttui.
Varaatteko tuotteita?
Minulla ei periaatteessa ole mikään kiire myynnin kanssa. Toki on mukavampaa myydä heti käytöstä poistetut tuotteet, mutta ei ole niin suurta väliä onko tuote myynnissä päivän, viikon tai pidempäänkin.
Nyt joku haluaisi varata tuotteen kahden viikon päähän. En ole hänen kanssaan aikaisemmin kauppaa tehnyt, joten en tiedä onko hän luotettava ja haluaako hän ostaa tuotteen kahden viikon päästä vaiko vain viihdyttää itseään.
Yhden henkilön kanssa aikaisemmin kävin viestin vaihtoa 10 vrk ja kun kyselin maksun perään, niin vielä olisi hänen lomamatkansa yli pitänyt varata tuotetta, joten aika huono kokemus jäi tällaisesta hupi"ostajasta". Siksi suhtaudun varauksella näihin varaajiin. :D
Miten te muut koette ja toimitte varausta tiedustelevien kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Varaatteko tuotteita?
Minulla ei periaatteessa ole mikään kiire myynnin kanssa. Toki on mukavampaa myydä heti käytöstä poistetut tuotteet, mutta ei ole niin suurta väliä onko tuote myynnissä päivän, viikon tai pidempäänkin.
Nyt joku haluaisi varata tuotteen kahden viikon päähän. En ole hänen kanssaan aikaisemmin kauppaa tehnyt, joten en tiedä onko hän luotettava ja haluaako hän ostaa tuotteen kahden viikon päästä vaiko vain viihdyttää itseään.
Yhden henkilön kanssa aikaisemmin kävin viestin vaihtoa 10 vrk ja kun kyselin maksun perään, niin vielä olisi hänen lomamatkansa yli pitänyt varata tuotetta, joten aika huono kokemus jäi tällaisesta hupi"ostajasta". Siksi suhtaudun varauksella näihin varaajiin. :D
Miten te muut koette ja toimitte varausta tiedustelevien kanssa?
Vastaisin tähän että en varaa, mutta jos tuote on edelleen myymättä kahden viikon päästä ja hän on edelleen silloin kiinnostunut siitä, tehdään kaupat sitten kahden viikon päästä. Tuossa pitkässä varauksessa on hyvin todennäköistä että ostajan mielenkiinto lopahtaa tai hän tuhlailee rahansa johonkin muuhun ja katoaa kun tulee maksun aika.
Totta tuo, että mielenkiinto voi laantua. Joskus sitä itsekin innostuu jostain tuotteesta ja se on ostettava heti (en harrasta varaamista). Sitten saapuu tekstiviesti, että "paketti on noudettavissa", niin ehtii mielessään pari sekuntia ihmetellä, että niin mikähän, kunnes muistaa, että minähän tosiaan tilasin sen ja sen tuotteen...
Onneksi enimmäkseen ostan kuitenkin jonkinlaisella harkinnalla, että en ihan mitä sattuu.
:D
Tori ilmoittaa verottajalle -myyty- kohteet, jotka on oikeasti poistettu vain myynnistä, koska muuta vaihtoehtoa ei ole kuin myyty!
Kuvan lisääminen on vaikeaa, ohjelma haluaa kuvan suoraan kamerasta, vaikka sitä joutuu aina muokkaamaan! Näyttökuva vaihtoehtoa ei ole valittavana suoraan.
Surkea ohjelma, joka vielä huononee päivityksissä. Kannattaisiko testata?:D
Sijaintia ei voi tallentaa, joka ainut kerta pitää painaa 4 kertaa sijainnin valitessa!
Uusi hakuvahti poistaa edelliset. Tää on niin pa... ohjelma!
Olen varannut, ja omalla kohdallani on osan kohdalla toiminut ok. Sitten on tapauksia, että varausta ei ole peruttu, ja kun on sovittu jo tuontiajankohdasta (olin lopautunut tuomaan tuotteen tiettyyn paikkaan), niin kauppa perutaan. Suurimman osan kanssa kaupankäynti sujuu hyvin. Valitettavasti tuuliviirejä näyttävät olevan nuoremmat sukupolvet.
Vierailija kirjoitti:
Kuvan lisääminen on vaikeaa, ohjelma haluaa kuvan suoraan kamerasta, vaikka sitä joutuu aina muokkaamaan!
Kuvaa kännykällä ja muokkaa siinä puhelimen muokkaussovelluksessa (kynän kuva).
Vierailija kirjoitti:
Uusi hakuvahti poistaa edelliset.
Ei minulla poista. Käytän enimmäkseen läppärin kautta, mutta saan ilmoituksia useista hakuvahdeista.
Vierailija kirjoitti:
Hieman epäilyttää tämä suosikkilistaus / sydämenkuva -ominaisuus. Ihan sama minkä lähes arvottoman roinan laitat myyntiin vitosella, siihen ilmestyy vähintään yksi suosikkilistaus. Vähän kalliimpiin tuotteihin useampi, mutta katselukerrat ei juurikaan lisäänny. Kerran oli niin että katselukerrat pysyi samana, mutta tykkäyksiä tuli 2 lisää.
Mitä virkaa on tykkäyksillä, jos ostotarjouksia ei kuitenkaan tule? Ei mene jakeluun, nuo sydämet uksinomaan ärsyttävät ja ovat turhia. Ja vielä kerran: mikseivät myyjät laita myymiensä tavaroiden mittoja ilmoituksiinsa? Ne ovat olennaisia! Lisäksi tympii, kun myyjä itse määrittelee: kauniit verhot tms. Jätettäköön kauneuden määrittely ostajalle!
Vierailija kirjoitti:
Mitä virkaa on tykkäyksillä, jos ostotarjouksia ei kuitenkaan tule? Ei mene jakeluun, nuo sydämet uksinomaan ärsyttävät ja ovat turhia.
Ne palvelevat tuotteesta kiinnostunutta henkilöä, ei niinkään myyjää. Kun tuote on suosikeissa, niin sitä ei tarvitse myöhemmin etsiskellä.
Joku voi haluta vertailla samantyyppisiä tuotteita, joku voi säilöä kiinnostavia tuotteita siltä varalta, että myöhemmin tarvitsee niitä, jollakin voi olla tilipäivän odottelu, joku on itse laittamassa samanlaisen tuotteen myyntiin ja haluaa ottaa mallia toisen ilmoituksesta, joku vain haaveilee itselleen liian kalliista tai tarpeettomasta tuotteesta jne. Syy tuotteen tallentamiselle suosikkeihin lienee kullakin tallentajalla omansa.
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi tympii, kun myyjä itse määrittelee: kauniit verhot tms. Jätettäköön kauneuden määrittely ostajalle
Olen huomannut, että myyjillä, jotka ilmoittavat tuotteen olevan "ihanuus" tai "upeus" on usein huonot arvioinnit ja arvioinnissa on maininta, että tuotteessa on ollut vikoja, joita ei ole ilmoituksessa mainittu lainkaan. Ilmeisesti myyjän mielestä tuote on niin ihana tai upea, että ostajalle yllätyksenä tulevat viatkin ovat vain ihania ja upeita.
Viallinenkaan tuote ei haittaa ostajaa, jos hän tietää viasta ennen ostoa. Siksi on tärkeämpää kuvailla tuotteessa olevat faktat mieluummin kuin omat mielikuvat.
Nykyisin koko tori aivan täytää roskaa.
Ostin vaatteen, josta mainittiin kunnoksi ehjä ja käytetty, näytti kuvissa ok, hinta sellainen ok:n maksimi ylärajassa. Sitten myyjä laittoi viestiä, että löytyi reikiä sieltä täältä, kyselin tarkemmin ja alkoi syyttely et hän ei enää muista kun oli paketoitu jo. Peruin sitten kaupat ja siitä se myyjä oikein riemastui,kun paketoinnista tuli hänelle vaivaa. Jaa, että sekin on ostajan vika jos myyjä itse ei jaksa katsoa tarkemmin kuntoa? Olisin ehkä hyväksynyt tuotteen mutta hinta olisi sitten pitänyt olla 90% pienempi, mut myyjä kai kuvitteli että maksan silti täyden hinnan🤔
Mä kuvailen tuotteitani ihaniksi, ihanan pehmeiksi ja kauniiksi. Arvostelut pelkkiä kymppejä ostajilta. Mua risoo kuvaus missä ilmotetaan vaan "musta paita" tai "mustat housut". Se, että jaksaa nähdä vaivaa kuvauksen kirjottamiseen puhuu myös sen puolesta, että jaksaa nähdä vaivaa sen paketoimiseen ja lähettämiseenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieman epäilyttää tämä suosikkilistaus / sydämenkuva -ominaisuus. Ihan sama minkä lähes arvottoman roinan laitat myyntiin vitosella, siihen ilmestyy vähintään yksi suosikkilistaus. Vähän kalliimpiin tuotteihin useampi, mutta katselukerrat ei juurikaan lisäänny. Kerran oli niin että katselukerrat pysyi samana, mutta tykkäyksiä tuli 2 lisää.
Mitä virkaa on tykkäyksillä, jos ostotarjouksia ei kuitenkaan tule? Ei mene jakeluun, nuo sydämet uksinomaan ärsyttävät ja ovat turhia. Ja vielä kerran: mikseivät myyjät laita myymiensä tavaroiden mittoja ilmoituksiinsa? Ne ovat olennaisia! Lisäksi tympii, kun myyjä itse määrittelee: kauniit verhot tms. Jätettäköön kauneuden määrittely ostajalle!
Mitat ja oleelliset tiedot olisikin hyvä olla jo otsikossa. Esim. ruokapöytä 85*200 cm + 4 tuolia / luistelusukset 190 cm, hiihtäjän paino 65-70 kg / xxx-merkkiset monot, SNS, koko 42.
Silloin ilmoituksen avaajista on tuotteesta kiinnostuneita suhteessa paljon enemmän kuin otsikolla myydään ruokaryhmä / sukset / hiihtomonot...
Vierailija kirjoitti:
Mitä virkaa on tykkäyksillä, jos ostotarjouksia ei kuitenkaan tule? Ei mene jakeluun, nuo sydämet uksinomaan ärsyttävät ja ovat turhia.
Eivät ne ole tykkäyksiä, eivätkä viesti myyjälle. Ne ovat työkalu ostajalle. Tuotteesta kiinnostunut henkilö haluaa myöhemmin tutkia tuotetta lisää. Toriin tulee joka päivä paljon tuotteita ja sieltä voi olla haastavaa löytää samaa tuotetta uudelleen jos sitä ei ole tallentanut.
Käytän itse näitä "sydämiä" ja suurin osa ostoistani on sellaisia, että avaan suosikkilistauksen ja valikoin ostettavan tuotteen siitä oman listani tuotteiden joukosta. Tämä toiminto hyödyttää siis myös myyjää. Jokainen sydän ei johda kauppaan, mutta joku niistä voi johtaa.
Sama tuote on Torissa yhtä aikaa tarjolla eri myyjillä, esimerkiksi pinkkinä ja punaisena. Jos hintaero on pieni, niin valitsen sen, joka on kivemman värinen. Jos hintaeroa on paljon, niin saatan valita edullisemman, vaikka kalliimpi olisi kivemman värinen. Joskus valitsen sen tuotteen, joka on vähemmän kulunut, vaikka se olisi tuplasti kalliimpi kuin tuote, jossa näkyy kuluneisuutta tai sitä joutuisi korjaamaan (en ole käsityöihmisiä, joten jätän korjausompelun taitavammille ihmisille).
Joo se esto on ihan hanurista, se vsIn tarkoittaa ettet itse näe hänen sinulle lähettämiäsi viestejä, hän taas ei välttämättä edes tiedä estostasi.