Mitä ihmettä TORI.FI:lle on tapahtunut??!
Siis tuo uusi on aivan järkyttävän huono. Aivan ala-arvoinen, niin epäselvä. Lisäksi sähköpostiin vähän väliä tullut ilmoituksia jostain vanhoista viesteistä. Ja just kun kausi vaihtumassa ja lasten kevätvaatteita olis yllin kyllin myytävänä 🤬
Kommentit (2259)
Siis nyt menee lopulllisesti hermot tuohon uudistettuun Toriin. Olen tehnyt vuosia kauppoja myyjänä onnistuneesti torissa ja ikinä ei ole ollut ostajilla mitään huomautettavaa. Nyt olin myymässä tuotetta postitettuna ja ilmoitin ostajalle puhelinnumeroni maksamista varten. Ostaja pyysi myöhemmin, että aktivoisin toridiilin, ei muutoin osta minulta tuotetta. Hänelle oli tullut viestiketjuun Torilta ilmoitus huijausepäilystä, kun olin antanut maksutiedot. Siinä lukee tiivistettynä, että käyttäjä johon olet ollut yhteydessä on ilmiannettu Torille. Näinkö pyritään painostamaan Toridiilin käyttöön myyjiä. Jännä, että ensimmäistä kertaa sattui tällainen heti Torin uudistumisen jälkeen ja Toridiilin tultua käyttöön.
Lopeta torin käyttö, se on ainoa oikea ratkaisu, mikä tori on päättämään kuka on mitäkin?
Vierailija kirjoitti:
Siis nyt menee lopulllisesti hermot tuohon uudistettuun Toriin. Olen tehnyt vuosia kauppoja myyjänä onnistuneesti torissa ja ikinä ei ole ollut ostajilla mitään huomautettavaa. Nyt olin myymässä tuotetta postitettuna ja ilmoitin ostajalle puhelinnumeroni maksamista varten. Ostaja pyysi myöhemmin, että aktivoisin toridiilin, ei muutoin osta minulta tuotetta. Hänelle oli tullut viestiketjuun Torilta ilmoitus huijausepäilystä, kun olin antanut maksutiedot. Siinä lukee tiivistettynä, että käyttäjä johon olet ollut yhteydessä on ilmiannettu Torille. Näinkö pyritään painostamaan Toridiilin käyttöön myyjiä. Jännä, että ensimmäistä kertaa sattui tällainen heti Torin uudistumisen jälkeen ja Toridiilin tultua käyttöön.
Tuohon riittää, että käytät netistä otettua kuvaa ja joku tekee ilmoituksen siitä. Ilmoitin itse yhden huijarin noin klo 11 torille ja illalla klo 19 tuli minulle viesti, että olen ollut yhteydessä käyttäjään, jota epäillään huijauksesta. Tuli siis aivan liian myöhään.
Torissa on aivan jäätävä huijariongelma. uusin kuje on tehdä profiili pöllityllä kuvalla ja sinne lisätä keksittyjä tietoja, jotta vaikuttaa asialliselta. Samalla myydään esim sony rx100 iv kameraa 100 eurolla tai 150e hintaan ja yhtenä päivänä tällainen sama kohde samalla kuvalla tuli 5 kertaa putkeen ja aina välillä tori tai myyjä poisti sen. Nuo monet huijarit pitää satasen tai 50e kohdetta auki 30 minuuttia ja sitten niillä on siellä 5-20 ostajan tiedot ja laittavat niille viestit minne maksaa. Tämä on tietty helppoa rahaa ja kuka nyt jaksaa vaikka 50e summasta tapella.
Vierailija kirjoitti:
Toisin sanoen: Toridiili on pian ainoa tapa myydä mitään.
Laitoin eilen kokeeksi pari ilmoitusta. Oli outoa kun ei mitenkään ilmoittanut, että ilmoitus on hyväksytty tms. Kun en valinnut diiliä jatkoin niin hämäsi kun palautui harmaaseen diilikenttään. Sitten tajusin, että oli merkitty "tarkistettavana" osioon. Ilmpituksessa oli kuitenkin jo yksi katsottu kerta, outoa. Riippuivat siellä kauan, laitoin tukeen viestiä. Sitten kyllä julkaistiin. Mutta eilen oli kolme katsottua kertaa, (tässä mukana se tarkistusvaiheen yksi mystinen kerta) tänään ei ole tullut yhtään lisää. Eli katsotut kerrat täysin olemattomia. Yleensä tulee ainakin kymmenen melko pian. Ainakin kiinnostus ja myynti on vähentynyt paljon. Tätäkö uudistuksella nyt sitten haettiin?
Emnen kun itse meni katsomaan omaa ilmoitustaan se lisäsi katsottuja kertoja, nyt sekään ei vaikuta. Toimiikohan nuo katsotut ylipäätään mitenkään. Vai mikä on logiikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi ei kannattaisi puhelinumeroa antaa viestissä ostajalle? Mikä riski tässä siis on?
Mobilepaymaksua varten ainakin itse olen antanut jo etukäteen, jos ovat pyytäneet. Myös välillä tuotteen noutanut joku toinen henkilö, jolloin numerot vaihdettu viestissä.
Ei siinä mitään riskiä ole. Tori vaan pelkää, että ihmiset sopivat kaupat ihan keskenään.
Haluavat nimittäin pakottaa oman Toridiilinsä käyttöön. Siitä vetävät komissiot, palvelumaksut ja korkotuotot rahojen välittäjänä.
Nämä samat on käytössä traderassa ja ebayssa yms. Eli estetään kauppojen sopiminen myyjän ja ostajan kesken. Privaattiviesteissä ei voi lähettää sähköpostiosoitettaan jne.
Miten käy noudettujen käteiskauppojen jos Toridiili on ainoa tapa? Tai kirjeessä ja postiluukkuun mahtuvien lähetettävien?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huutonet ei ole vaihtoehto, koska siellä on myyntipakko huudon jälkeen, oli ostaja.........
.....
En ole huomannut tuollaista pakkoa. Jos ilmoituksessa on, että maksu 5 vrk sisällä niin sitten se on 5 vrk ja sen jälkeen myyn muille. Kostonegat voi pyytää poistamaan, koskaan ei ole pyyntöäni kyseenalaistettu.
^^ ylläolevalle: Oletko lukenut kunnolla niitä Huutiksen *Käyttöehtoja* ? Typistettynä, ehdoissa lukee, että tehty "huuto/osta heti toimin to" on molempia osapuolia SITOVA. Toisin sanoen ns "hupihuutaja, känniääliö tms" voi sen *SITOVUUDEN* takia aiheuttaa Sopimusehtoja noudattavalle haittaa, kuten sinulle yllä oleva kuvaili... Toisin sanoen, kumpi tahansa OSAPUOLI, joka rikkoo Huutiksen Sopparia, voi saada Bannit Huutiksesta. Ymmärrätkö mikä Paradoksi ? se että se "Sitovu
No minä ainakin myyn sille joka maksaa. Jos ei maksa, niin pistän negatiivisen palautteen, ja laitan kohteen uudestaan myyntiin. Ei tässä mitään ongelmaa ole, etenkin kun lähetän tavaran vasta kun olen saanut maksun. Yli 5000 kauppaa olen huutonetissä käynyt vuosien varrella. Ei ole mitään ongelmia ollut koskaan.
Ja kohteen ilmoitustekstiin voi tietenkin laittaa esim että "Huomioi, että postitan tavaroita kerran viikossa" ja muitakin ehtoja.
Kuka uskoo jotain liian edullista ilmoitusta?Olen itse ostanut ja myynyt yli 40 vuotta, koskaan ei ole ollut mitään ongelmia.Nyt ainoa ongelma on tuo torin uudistus joka on aivan fiasko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohon riittää, että käytät netistä otettua kuvaa ja joku tekee ilmoituksen siitä. Ilmoitin itse yhden huijarin noin klo 11 torille ja illalla klo 19 t
Joo ymmärrän ja tiedän kyllä, että huijarit ovat suuri ongelma Torissa, mutta itselle ei ole koskaan aiemmin sattunut vastaavaa niin ihmettelin suuresti, kun tällainen tuli heti torin uudistuksen jälkeen. Nyt jäi kaupat tämän takia toteutumatta. Toridiiliä en tule ottamaan käyttöön. Liian monta kysymysmerkkiä ilmassa sen osalta.
Kauppa ei muutenkaan tunnu käyvän enää torissa yhtä hyvin kuin vielä muutama viikko sitten. Ilmoituksiin tulee vain muutama hassu katselukerta, kun aiemmin ollut useampi kymmen jo ensimmäisinä päivinä.
Toridiili on aivan täyttä roskaa, en ota sitä koskaan käyttöön, loppuu torin käyttö.
Eipä toimi tuo hakuvahtikaan enää ainakaan omalla kohdallani.
Urheiluväline on hakuvahdissa ja osumia tulee mm. kahvikuppeihin, lampunvarjostimeen ja lasten vaatteisiin useampikin. Poistin koko hakuvahdin.
Tämä osoittaa mielestäni hyvin selkeästi ettei ihmiset löydä niitä ilmoituksia, eikä ihme kun esimerkiksi sähkötarvikkeet poistettiin kokonaan.Muitakin kategorioita on poistettu.
Onko nyt siis niin että jos lähettää puhelinnumeronsa mobilepay maksamista varten ostajalle, niin ostajalle tulee ilmoitus että myyjä on huijari?
Katselin villasukkia ja tuli ilmoitus vastaan että katso samankaltaisia ilmoituksia niin oli ilmoituksia lampuista, kirjoista, vaatteista ja kengistä.. Hyvinpä toimii!!!! :D :D
Selittäkää miten voi enää myydä noudolla jos toridiili tulee pakolliseksi niin kuin näköjään tulee. Asun Helsingissä ja olen myynyt pitkään ja paljon, lähes kaikki haluaa nimenomaan noutaa.
Moni tässä ketjussa mainostaa tuota Regionlinea, sehän olisi vain hyvä silloin jos voi noutaa tuotteen.
En kyllä sieltä mitään uskaltaisi postitettuna ostaa, myyjistä ei voi tietää mitään, torissa edes näki että milloin myyjä on luonut tilin.
Vierailija kirjoitti:
Sama minulla, olen myynyt noin 5 vuoden aikana suunnilleen 1000 tuotetta, ei koskaan huomauttamista. Nyt tuttu ostaja osti uudestaan (viimeksi teimme kauppoja noin vuosi sitten) ja laittoi kuvakaappauksen viestiketjusta: kun olin antanut maksutiedot eli mobilepaynumeron, tuli hänelle tieto huijausepäilystä ja nyt hän halusi varmistaa, että se olen juuri minä, joka on kauppaamassa 14 euron hintaista tuotetta 4,6 e postimaksulla. Ei ihme, että jää kauppoja tekemättä, kun järjestelmä varmistaa, että myyjä on huijari, jos ei käytä toridiiliä.
Sama juttu, mutta ei mikään ihme, uudistus on niin epäkäytännöllinen, siis aivan surkea.