Mitä ihmettä TORI.FI:lle on tapahtunut??!
Siis tuo uusi on aivan järkyttävän huono. Aivan ala-arvoinen, niin epäselvä. Lisäksi sähköpostiin vähän väliä tullut ilmoituksia jostain vanhoista viesteistä. Ja just kun kausi vaihtumassa ja lasten kevätvaatteita olis yllin kyllin myytävänä 🤬
Kommentit (2259)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selittäkää miten voi enää myydä noudolla jos toridiili tulee pakolliseksi niin kuin näköjään tulee. Asun Helsingissä ja olen myynyt pitkään ja paljon, lähes kaikki haluaa nimenomaan noutaa.
Ei voikaan muuten kuin laittamalla puhelinnumeronsa ilmoitukseen ja sopimalla kaupat puhelimitse. Menee vielä epämääräisemmäksi kuin ennen.
Ei kai ne julkaise ilmoituksia joihin on laittanut puhelinnumeronsa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis nyt menee lopulllisesti hermot tuohon uudistettuun Toriin. Olen tehnyt vuosia kauppoja myyjänä onnistuneesti torissa ja ikinä ei ole ollut ostajilla mitään huomautettavaa. Nyt olin myymässä tuotetta postitettuna ja ilmoitin ostajalle puhelinnumeroni maksamista varten. Ostaja pyysi myöhemmin, että aktivoisin toridiilin, ei muutoin osta minulta tuotetta. Hänelle oli tullut viestiketjuun Torilta ilmoitus huijausepäilystä, kun olin antanut maksutiedot. Siinä lukee tiivistettynä, että käyttäjä johon olet ollut yhteydessä on ilmiannettu Torille. Näinkö pyritään painostamaan Toridiilin käyttöön myyjiä. Jännä, että ensimmäistä kertaa sattui tällainen heti Torin uudistumisen jälkeen ja Toridiilin tultua käyttöön.
Sama minulla, olen myynyt noin 5 vuoden aikana suunnilleen 1000 tuotetta, ei koskaan huomauttamista. Nyt tuttu ostaja osti uudestaan (viimeksi teimme kauppoja
Hyvin erikoista. Minulla myös vuosien aikana varmasti useampi sata kauppaa onnistuneesti takana enkä ikinä aiemmin ole törmännyt vastaavaan (Olen siis tuo alkuperäisen viestin kirjoittaja). Laitoin torille palautetta asiasta, joten katsotaan mitä vastaavat.
Jos on niin, että tori ilmoittaa ostajalle, että myyjä on huijari sillon kun ostaja itse haluaa ostaa postilla ja maksaa mobilepaylla (eli kun myyjä lähettää puh nron maksua varten), niin tori toimii todella törkeästi. Tori on väittänyt että kauppoja saa ja voi tehdä edelleen postitse ilman toridiiliä, mutta eihän voi jos tori luokittelee silloin huijariksi myyjän.
Jos toridiili tulee pakolliseksi tai alkaa jo käytännössä olemaan sitä, niin kaiken edullisemman tavaran (alle kympin tuotteet) kauppa loppuu siihen. Kukaan ei suostu ostamaan pikkurahan tavaraa niin että siihen tulee 5,5 euron postikulut ja 2 euron palvelumaksu päälle. Koska silloin kokonaishinta muuttuu liian korkeaksi. Tämä lopettaa monen edullisemman lastenvaatteen, lasten kenkien, lelujen ym kaupan kokonaan. Voisin muuten ostaa Villervallan trikoopaidan hibtaan 5-8 euroa, mutta en osta jos hinta toridiilillä onkin yhtäkkiä 15 euroa. Ennen sen sai kotiinsa kirjeenä halvalla.
Miks käyttää jotain netin kuvaa? Käytä omia kuvia.
Ymmärsinkö oikein, että jos lähettää ostajalle puhelinnumeronsa mobilepay maksua varten, niin tori luokittelee huijariksi ja ostaja saa ilmoituksen, että älä asioi tämän myyjän kanssa koska hän on huijari? Tämähän on ihan hullua, jos on totta.
Myyn paljon lasiastioita. En tasan tarkkaan ala postittamaan niitä. Eli en siis voi käyttää enää toria ollenkaan jos vain toridiili ja postitus jätetään ja noudot kielletään.
Vierailija kirjoitti:
Jos toridiili tulee pakolliseksi tai alkaa jo käytännössä olemaan sitä, niin kaiken edullisemman tavaran (alle kympin tuotteet) kauppa loppuu siihen. Kukaan ei suostu ostamaan pikkurahan tavaraa niin että siihen tulee 5,5 euron postikulut ja 2 euron palvelumaksu päälle. Koska silloin kokonaishinta muuttuu liian korkeaksi. Tämä lopettaa monen edullisemman lastenvaatteen, lasten kenkien, lelujen ym kaupan kokonaan. Voisin muuten ostaa Villervallan trikoopaidan hibtaan 5-8 euroa, mutta en osta jos hinta toridiilillä onkin yhtäkkiä 15 euroa. Ennen sen sai kotiinsa kirjeenä halvalla.
Ostin kerran euron legojutun. Halusin juuri sen, koska oli meiltä kadonnut oma. Ja olin ilahtunut kun löysin torista, tuli 2,30 kirjeenä. Eli hinta 3,30 euroa. Toridiilillä se olisi 8,5 euroa. Torin edustaja sanoi että uudistuksen tavoite on antaa käytetyn tavaran ostamisesta sama ostokokemus kuin uuden tavaran ostamisesta. No joo, ainakin hinnoittelun vuoksi tämä toteutuu, hinta on sama kuin ostaisi uuden kaupasta. Mutta ikävä kyllä tuote silti edelleen käytetty ja kulunut, ei uusi. Ei ostokokemus muuta itse tuotetta uudeksi.
Regionline taitaa olla Pohjanmaalainen. Kun katsoin kokeeksi oman maakuntani ilmoituksia ei tullut kuin yksi ainoa. Ei taida olla tehokas kuin sielläpäin asuville.
Vierailija kirjoitti:
Regionline taitaa olla Pohjanmaalainen. Kun katsoin kokeeksi oman maakuntani ilmoituksia ei tullut kuin yksi ainoa. Ei taida olla tehokas kuin sielläpäin asuville.
Voiko siellä tehdä kauppoja postituksella?
Siis miksi/miten toridiili on pakollinen? Miksi ei pysty sopimaan noudosta viesteillä?
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi/miten toridiili on pakollinen? Miksi ei pysty sopimaan noudosta viesteillä?
Voi kai vielä sopiakin noudosta. Mutta jossain uutisessa luki että toridiili ei ole vielä pakollinen, mikä viittaa siihen että pian on.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsinkö oikein, että jos lähettää ostajalle puhelinnumeronsa mobilepay maksua varten, niin tori luokittelee huijariksi ja ostaja saa ilmoituksen, että älä asioi tämän myyjän kanssa koska hän on huijari? Tämähän on ihan hullua, jos on totta.
Onko tuo edes laillisesti sallittua väittää automaattisesti huijariksi? Jos on jo vahvasti tunnistautunut Toriin, niin mikä ongelma se on käyttää MP:tä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kai vielä sopiakin noudosta. Mutta jossain uutisessa luki että toridiili ei ole vielä pakollinen, mikä viittaa siihen että pian on.
Torin käyttö loppuu sitten siihen. FB:n kautta voi ostaa ja myydä ilman välillisiä kuluja. Ja sinne voi tehdä feikkiprofiilin, ei ole pakko käyttää omaansa (juu, tiedän, FB:ssä on vain vanhuksia, mutta sieltä voi myös ostaa kaikenlaista vaikka paikallisista ryhmistä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo edes laillisesti sallittua väittää automaattisesti huijariksi? Jos on jo vahvasti tunnistautunut Toriin, niin mikä ongelma se on käyttää MP:tä?
Tähän asiaan olisi hyvä kyllä saada selvyys.
Vierailija kirjoitti:
Siis nyt menee lopulllisesti hermot tuohon uudistettuun Toriin. Olen tehnyt vuosia kauppoja myyjänä onnistuneesti torissa ja ikinä ei ole ollut ostajilla mitään huomautettavaa. Nyt olin myymässä tuotetta postitettuna ja ilmoitin ostajalle puhelinnumeroni maksamista varten. Ostaja pyysi myöhemmin, että aktivoisin toridiilin, ei muutoin osta minulta tuotetta. Hänelle oli tullut viestiketjuun Torilta ilmoitus huijausepäilystä, kun olin antanut maksutiedot. Siinä lukee tiivistettynä, että käyttäjä johon olet ollut yhteydessä on ilmiannettu Torille. Näinkö pyritään painostamaan Toridiilin käyttöön myyjiä. Jännä, että ensimmäistä kertaa sattui tällainen heti Torin uudistumisen jälkeen ja Toridiilin tultua käyttöön.
Tämä viesti tarkoittaa ainoastaan, että joku on ilmiantanut kohteen torille jostain syystä. Voi olla liian halpa hinta, netistä pöllitty jonkun muun myyntikuva (kuten huijarit tekee) tai joku muu syy, vaikka vahinko. Ne ei usein kai ekasta laita ilmoitusta, mutta kun useampi käyttäjä epäilee huijariksi ja niitä epäilijöitä on paljon, niin saattaa kirves heilahtaa syyttömäänkin.
Nyt kannattaa kuitenkin muistaa, että huijarin tunnustaminen ei ole kovin helppo homma, jos kaveri osaa asiansa. Toki siitä tulee vahva epäily, jos myy jollain "sain perinnöksi" valheella vaikka tonnin kameraa satasella. Niitä kun oikeasti välillä saa satasella, kun ihmiset saa perintönä arvokasta kamaa ja antaa ilmaiseksi pois, kun eivät tiedä tavaran historiaa. Moni huijari vetoaa juuri tähän ostajien ahneuteen, kun tulee eteen elämänsä löytö, vaikka joku harvinainen huonekalu ja kuvat on otettu youtubesta ruutukaappauksella videosta, niin mihinkään ei tule kuvahaulla osumaa.
Vierailija kirjoitti:
Sain torin asiakaspalvelusta vastauksen tähän ja tämäpä menikin mielenkiintoiseksi. Se olinkin minä, joka olin joutua huijatuksi eli ostaja oli tässä tapauksessa huijari. Viestiketjussa ollut ostajalle näkynyt Torin ilmoitus huijausepäilystä oli muokattu ja näin ostaja yritti saada minua käyttämään Toridiiliä, jotta saisi minua huijattua.
Ei herätä kyllä yhtään luottamusta Toridiiliä kohtaan tällainen, jos houkuttelevat huijariostajia. En tiedä miten tämä olisi edennyt, jos olisin toridiilin hyväksynyt. Olisiko ostaja lähettänyt jonkin huijauslinkin vai olisiko vaatinut jollain verukkeelle torilta rahoja takaisin, kun tuotteen olisi saanut (esim muokannut tuotteen vialliseksi kuvaan tms)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain torin asiakaspalvelusta vastauksen tähän ja tämäpä menikin mielenkiintoiseksi. Se olinkin minä, joka olin joutua huijatuksi eli ostaja oli tässä
Ohhoh. Eli ongelma ei ollutkaan siinä että sinä myyjänä lähetit kännynumeron. Aika röyhkeä huijaus, joku oli näköjään heti alkanut käyttää toridiiliä huijaukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain torin asiakaspalvelusta vastauksen tähän ja tämäpä menikin mielenkiintoiseksi. Se olinkin minä,
No ei onneksi. Ilmeisesti huijarit ovat löytäneet uuden tavan huijata myyjiä tuon toridiilin myötä. Tämä ostajahuijari siis sanoi, että kun aktivoin toridiilin käyttöön niin hän voi tehdä tarjouksen.Minulle ei ole koskaan aiemmin tullut huijariostajia vastaan, vaikk paljon on ollut puhetta että tulee epämääräisiä linkkejä yms.
Ei voikaan muuten kuin laittamalla puhelinnumeronsa ilmoitukseen ja sopimalla kaupat puhelimitse. Menee vielä epämääräisemmäksi kuin ennen.