Mitä ihmettä TORI.FI:lle on tapahtunut??!
Siis tuo uusi on aivan järkyttävän huono. Aivan ala-arvoinen, niin epäselvä. Lisäksi sähköpostiin vähän väliä tullut ilmoituksia jostain vanhoista viesteistä. Ja just kun kausi vaihtumassa ja lasten kevätvaatteita olis yllin kyllin myytävänä 🤬
Kommentit (2259)
Laitoinpa muutaman myynti-ilmoituksen regionlineen. Katsellaan tapahtuuko mitään. Tori tökkii edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Huutonet ei ole vaihtoehto, koska siellä on myyntipakko huudon jälkeen, oli ostaja millainen tahvo, idiootti tai kiristäjä tahansa.
Valitettavasto osa ostajista venyttää kaupantekoa tai noutoa, myöhästyy jatkuvasti, maksaa liian vähän, tinkii huudon jälkeen tai häiriköi muuten, joten ei kiitos. Kaupanteon pitää perustua vapaaehtoisuuteen, huutonetissä se ei sitä ole.
Kumma juttu ettei minulla myyjänä ole huutonetissä ollut mitään noita mainitsemiasi ongelmia, taidat kuulua torin henkilökuntaan ellet peräti itse johtaja.
Enpä yllättyisi jos Torin henkilökunta tulisi mammafoorumille kehumaan toria ja haukkumaan kilpailijoita, sen verran ylimielistä käytöstä on Shipstedin suomen johtajallakin.
En minäkään, oli nimittäin niin härskiä selitää toimittajalle että myynnit on lisääntynyt.Torin mielestä kun kaikki vanhentuneet ilmoitukset on yhtä kun MYYTY.Täysin ylimielinen yritys joka valehtelee ja missä ei ole oikeasti minkäänlaista asiakaspalvelua, firma on jossain 70 luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huutonet ei ole vaihtoehto, koska siellä on myyntipakko huudon jälkeen, oli ostaja millainen tahvo, idiootti tai kiristäjä tahansa.
Valitettavasto osa ostajista venyttää kaupantekoa tai noutoa, myöhästyy jatkuvasti, maksaa liian vähän, tinkii huudon jälkeen tai häiriköi muuten, joten ei kiitos. Kaupanteon pitää perustua vapaaehtoisuuteen, huutonetissä se ei sitä ole.
Kumma juttu ettei minulla myyjänä ole huutonetissä ollut mitään noita mainitsemiasi ongelmia, taidat kuulua torin henkilökuntaan ellet peräti itse johtaja.
Enpä yllättyisi jos Torin henkilökunta tulisi mammafoorumille kehumaan toria ja haukkumaan kilpailijoita, sen verran ylimielistä käytöstä on Shipstedin suomen johtajallakin.
Mulla on huutonetissä n 1000 positiivista ja olen myyynyt myös ebayssa tosi pitkään. Torissa oli aiemmin paljon vapauttavampaa myydä, kun ei tarvitse väkipakolla seurata meneekö joku kohde kaupaksi. Huudossa pitää reagoida suht nopeaan ja ebayssa myös, jos haluaa hyvät palautteet. Torissahan ei mitään palautteita ole ollut, mutta nyt näemmä tulee arvostelut mukaan.
Tällaiset asiat alkaa tulla mieleen, kun postiin on 20km matkaa ja kaupassa käydään kerran viikossa. Maalla ei ole kivaa lukea palautteita, joiden mukaan on laiska ja hidas, kun oikeasti ei kannata ajaa postille viemään yhtä pakettia. Muuton jälkeen lopetin huutonetin käytön lähes kokonaan, ostan kyllä, mutta myyn mielummin muualla.
Torin henkilökuntaa en ole. Käyvät tietty lukemassa tätä ketjua, mutta tuskin kirjoittavat mitään. Nyt tämä viidakkomarkkinointi menee vähän omalla painollaan. Ehkä porukka pikku hiljaa pääsee uuteen systeemiin sisään, mutta osa jutuista on täysin typeriä muutoksia. Kannattaa avata suu ja kertoa mitä voisi parantaa. Itsellä vähän meni kuppi nurin säkötarvikeosaston kadottua kokonaan. Nyt tulee kaikki muutkin rakennustarvikkeet vastaan samalla osastolla, kun jotain sähkötarviketta tai sähkötyökaluja etsii.
Tori ei kuuntele,ei ymmärrä mitään joten on aivan turha antaa palautetta mistään ja esim.tämä sähkötarvikkeiden poisto, sehän juuri kertoo kuinka totaalisen tyhmiä kehittäjät ovat, on poistettu myös useita muita tuoteryhmiä jolla on siis saatu torista entistä paskempi.
Vierailija kirjoitti:
Tori ei kuuntele,ei ymmärrä mitään joten on aivan turha antaa palautetta mistään ja esim.tämä sähkötarvikkeiden poisto, sehän juuri kertoo kuinka totaalisen tyhmiä kehittäjät ovat, on poistettu myös useita muita tuoteryhmiä jolla on siis saatu torista entistä paskempi.
Ne palauttaa sen osaston sinne kun valittaa asiasta. Ääni kuuluu, usko pois. Osa hommista on ihan kesken, tämä piti vaan juntata maaliin keskentekosena ja katsoa miten menee. Joku it ihme homman takana kuitenkin ja nyt katsellaan palautetta ja hierotaan käsiä.
Tori.fi / Jenni Tuomisto ilmoittaa tänään julkisesti Ylen haastattelussa Torin olevan instituutio. Aika korkealentoinen käsitys tuntuu olevan Torista. Torittajat ovat varmaan kautta linjan samaa mieltä Tuomiston kanssa? Eipähän ole tullut itsellä mieleen, että Torilla olisi ollut natsoja ylentää itsensä / lukeutua ko. joukkoon, tai sitten minulla on tietämyksessä pahoja puutteita, Wikipedia määrittelee instituution näin;
instituutio
oikeudellisiin säädöksiin perustuva poliittisen, sosiaalisen tai uskonnollisen elämän tiettyä muotoa edustava pysyväksi tarkoitettu organisaatio
yhteiskunnallinen, kirkollinen tai muu laitos
vakiintunut yhteiskunnallinen tapa, tapajärjestelmä
Tuossa ylempänä kerrottiin Regionlinesta.
Mitäs jos porukalla kokeillaan toimiiko se? Mitäs sanotte?
Jotain tässä täytyy keksiä kun Tori ei enää toimi.
Surkein homma tässä uudistuksessa on toi hakuasetus, joka on oletuksena "osuvimmat ensin".
Mihin jäi ne uusimmat ensin? Nyt pitää joka kerta vaihtaa tuo uusimpiin, koska ketä kiinnostaa joku torin mielestä osuvin porakone tai pöytäsaha. Ne hyvät menee hetkessä ja katson aina uusimmat ensin, että edes joskus saa jotain järkihintaan.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään, oli nimittäin niin härskiä selitää toimittajalle että myynnit on lisääntynyt.Torin mielestä kun kaikki vanhentuneet ilmoitukset on yhtä kun MYYTY.Täysin ylimielinen yritys joka valehtelee ja missä ei ole oikeasti minkäänlaista asiakaspalvelua, firma on jossain 70 luvulla.
Ja ne ilmoittaa kaikki ko. ilmoituksissa mainitut summat verottajalle. Joten vaikka myisit 0 tuotetta, mutta olet laittanut kaupan 2000 euron hintaisen tuotteen, niin tori ilmoittaa verottajalle sinun myyneen 2000 eurolla.
Vierailija kirjoitti:
En ole huomannut tuollaista pakkoa. Jos ilmoituksessa on, että maksu 5 vrk sisällä niin sitten se on 5 vrk ja sen jälkeen myyn muille. Kostonegat voi pyytää poistamaan, koskaan ei ole pyyntöäni kyseenalaistettu.
No nyt tänään oli Ylen uutisissa juttu jossa myönsivät saaneensa kaksikymmentätuhatta vihaista palautetta.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi ei kannattaisi puhelinumeroa antaa viestissä ostajalle? Mikä riski tässä siis on?
Mobilepaymaksua varten ainakin itse olen antanut jo etukäteen, jos ovat pyytäneet. Myös välillä tuotteen noutanut joku toinen henkilö, jolloin numerot vaihdettu viestissä.
Ei siinä mitään riskiä ole. Tori vaan pelkää, että ihmiset sopivat kaupat ihan keskenään.
Haluavat nimittäin pakottaa oman Toridiilinsä käyttöön. Siitä vetävät komissiot, palvelumaksut ja korkotuotot rahojen välittäjänä.
Päivittyikö toi eri aikaan eri ihmisille? Mulle tuli vasta pari päivää sitten toi uusi versio ja täytyy sanoa, että totuttelua on. Tuntuu ainakin tässä vaiheessa tönköltä ja epäkätevältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Huutonet ei ole vaihtoehto, koska siellä on myyntipakko huudon jälkeen, oli ostaja.........
.....
En ole huomannut tuollaista pakkoa. Jos ilmoituksessa on, että maksu 5 vrk sisällä niin sitten se on 5 vrk ja sen jälkeen myyn muille. Kostonegat voi pyytää poistamaan, koskaan ei ole pyyntöäni kyseenalaistettu.
^^ ylläolevalle:
Oletko lukenut kunnolla niitä Huutiksen *Käyttöehtoja* ?
Typistettynä, ehdoissa lukee, että tehty "huuto/osta heti toimin to" on molempia osapuolia SITOVA.
Toisin sanoen ns "hupihuutaja, känniääliö tms" voi sen *SITOVUUDEN* takia aiheuttaa Sopimusehtoja noudattavalle haittaa, kuten sinulle yllä oleva kuvaili...
Toisin sanoen, kumpi tahansa OSAPUOLI, joka rikkoo Huutiksen Sopparia, voi saada Bannit Huutiksesta.
Ymmärrätkö mikä Paradoksi ? se että se "Sitovuus" voikin olla kaiken pahan alku ja tuottaa bannit vaikka myyjälle, joka Myyjä ei päätäkkään myydä viktuttelevalle hupihuutajalle, joka hupihuutaja reklamoi Huutikseen ihan piruuttaan tms......
Vierailija kirjoitti:
Päivittyikö toi eri aikaan eri ihmisille? Mulle tuli vasta pari päivää sitten toi uusi versio ja täytyy sanoa, että totuttelua on. Tuntuu ainakin tässä vaiheessa tönköltä ja epäkätevältä.
Päivittyi eri aikaan. Tämä oli jossain uutisessakin mainittu. Nyt se uusi taitaa olla kaikilla. Ihmettelin monta viikkoa muiden vinkumista uudesta torista, vaikka minulla oli se vanha.
paskinta paskaa on
1) viestit ei toimi, jos joku tekee tarjouksen tuotteestasi, se ei tule mailiisi vaan joduut "päivystämään" päivittäin omaa tori-isuvasi, sama ongelma oli ennenkin, muttta silloin viestit tuli vain "päivän viiveellä"
2) et voi viestitellä esim puhelimen kautta ostajan tai myyjän välillä, jos esim myyyt toridiilillä tuotetta. Toridiili pitäs olla vain vaihtoehto, ei ainoa, jos sen valitsee. Kun myyt vaikka 2 samaa tuotetta toridiilin kautta samalle ostajalle, hän maksaa tuplasti posteista + 2 e käsittelytkustannukset. MIKSI? koska et voi laittaa tuotteita samaan pakettiin, koska et tiedä edes ostajan osoitetta tai puhelinnumeroa....ennekuin viet tuotteet postiin.....ja sitten ne on jo lähetetty
Pysyttelen vanhassa hyväksi havaitussa tavassa eli tilisiirto, mobilepay tai käteismaksu noudettaessa. Mitään tiilejä ei minun kanssa tule tapahtumaan. Yli 10 vuotta myynyt torissa. Jos se ei ole riittävä luottamuksen osoittaja niin sitten saa tori minun puolesta olla. Mikään kolmas osapuoli ei ala rahoja panttailemaan minun kaupoissa.
REGiONLINE aiheesta kirjoittanut jatkaa:
OSA 2/2 (liian pitkä viesti...)
Kysyjälle selvennettäköön siis, että Regionline on sellainen OldSchool, ei mitään byrokratiaa, erittäin vapaa säveltää ostajan/myyjän välillä IHAN kaikki ! ei kolmansia osapuolia jne Täysin avoin suora kommunikkaatio, eli suora gsm/sposti, nouto ja postitus jne ihan mitä vain, niin kuin oli keltsin ja palstankin aikoihin jne ennen sitä mitä toi tähän Genreen Huutis ja Tori.
Regionlinessa ei ole (vielä) paljoa eri tuote kategorioita, mutta etusivun hakusana kenttä on tehokas-toimii hyvin, kunhan ilmo otsikko/tavara seloste sisältää *avainsanoja* esim vaikka se "28 sähköpyörä helkama", ei haittaa siis vaikka otsikossa lukisi pelkästään "fillari", haku löytää.
Ilmoitukset julkaistaan HETI, ei viivettä kuin pari sekuntia, ei botti-oikoluku sensuuria, Toki jälkikäteen voidaan sensuroida-ilmoittaa jos jotain Rikkeitä ilmossa.
Torissahan saa-joutuu joskus odottamaan oman ilmon julkaisua 3+päivääkin ja tulee jopa takas bumerangina jonkun kielletyn sanan takia tms.
Itselleni Regionlinessa on tällä hetkellä vain 1 harmi, se että ilmon vahvistamisilmoitus sposti ei sisällä ilmoni seloste tekstiä. Eli joutuu itse copy pasteen ilmo tekstit omaan arkistoon pc/word/sposti tms manuaalisesti käsin. Minulle henk koht se datana on tärkeä työkalu....
Regis ilmoitusten uusiminen on ihan sarjatl i nopeaa ja helppoa. Ei voi helpomaa-nopeampaa olla. 1-klikkaus per ilmo ja sarjatulen a yhdeltä scrollaavalta sivulta. Esim se on saakulin työlästä jossain Torissa + se Torin bumerrang riski jne tarkistusviive.
Se että, onko Regionlinessa helppo myydä, riippuu monesta asiasta: kysyntä-tarjonta / kategoria aihe / lama / inflaatio , missä kontekstissa.... Jokin tavara voisi myydä kuin hunaja ja jokin taasen ei vaikka lamasta johtuen. JA etenkin se, että tavoittaako se kauppapaikkana tarpeeksi ihmismassaa...
Annoin esimerkkinä-vinkkinä sen "lasten vaate" jutun, koska ainakin meidän alueella on niistä pula, hinnat enemmän kuin kasvukeskuksisa-kaupungeissa, kehä-3 sisäpuolella jne. Saman pystyy paikallisilla Kivijalka Kirppiksillä toteamaan ja koko läänin #1 paikka kuhisee ostajaa/tavaraa ja kauppa käy, niin että on myyntipula siitä mitä isommissa kaupungeissa on ylitarjontana.
Suomessa meillä ei ole ollut, eikä ilmeisesti tule olemaan vaihtoehtoja Hyvästä-Toimivasta kauppapaikasta, JOS olemme kaikki vain huutiksen-torin-fb marketplace varassa.
Vain me massana-ihmisinä voimme yrittää vaikuttaa valinnallamme, siihen mikä paikka on sijalla #1 ja menestyy, jossa populaatio on keskitetysti kauppaa tekemässä.
Nythän me kaikki lampaina ollaan "vain Torissa" ja kärsitään siitä kaikki, ja JUST tällaisena lama aikana, juuri kun edullisempi kiertotalous olsi tärkeen Versus kalliimmat suomi kivijalkakaupat.
Just tuli YLE tv1 alue-uutisissa se täälläkin mainittu Tori-fi uutinen, jossa mainittiin että 20 000 asiakaspalautetta tullut, ja enimäkseen kaikki negaa ! Olkoon se jonkunmoinen todiste siitä, että mitä voi ihmismassa saada aikaan....kun yhdessä tehdään ja valitaan....
Kokeilkaa, ette menetä yhtään mitään.
Anteeksi pitkä kirjoitus, ja mahdollisest typot. Pitäisi näkyä rivivälit jne......
PC ja internet selaimeni hieman tökkii-ei ole yhteen sopiva....tältä aikakaudelta :) sarkasmia..... "Ei tarvi korjata jos se ei ole Rikki".