Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te muut pienituloiset pärjäätte ensi kuusta lähtien?

Vierailija
05.03.2024 |

Asumistuki pienenee, työttömyyskorvauksesta lähtee lapsikorvaukset jne. Kyllä hirvittää tämä touhu. Kuinkahan moni vielä päätyy siihen lopulliseen ratkaisuun näiden toimien myötä. 

Kommentit (155)

Vierailija
141/155 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiköyhyys pääsee Suomessa seuraavalle tasolle. Ihanaa. Menisivät lapset vaikka tekemään lenkkareita Kiinaan.

Vierailija
142/155 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetan maksullisen liikuntaharrastuksen. Kulutus minimiin. Riittää vuokraan, sähköön, puhelimeen ja ruokaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/155 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin, asumistukea en edes saa. Palkka 800e.

Vierailija
144/155 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jollakin lähtee sanomalehtitilaus tai lasten maksullinen harrastus niin aika mielenkiintoista. Eikö tuilla ole tarkoitus mahdollistaa välttämättömyydet. Ei kasvattaa lapsia vauvasta aikuiseksi.Meidän perheessä oli köyhiä kausia lapsena kun äiti oli yksinhuoltaja, eikä silloin harrastuksia aloitettu, sai ilman rahaakin tehdä kavereiden kanssa sitä sun tätä.

Kurjuus on paskaa eikä siitä selviämisessä ole mitään sankarillista, on se niin syövää touhua. Mutta vuosikaupalla ei voi vaan valittaa, sitten alanvaihto viimeistään mieleen jossei työtä löydy.

Meillä loppuu lasten maksulliset harrastukset ja lehden tilaus sekä HBO, mutta ei näitä tuilla ole maksettu, vaan mun palkalla. Mies on työttömänä ja lapsikorotukset lähtee, joten minä sitten elätän häntä ja lapsiakin yksinäni, sekä maksan asumisen. Miehen tulot on siis vain alle 600 kun lapsikorotukset poistuu. Ottaa kyllä luonnon päälle hällä.

Vierailija
145/155 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh, lapset ainakin joutuvat lopettamaan harrastuksensa. Jos ei siis käy sellaista tuuria, että minä tai mies työllistytään. Tai no, mies ei ole edes työkykyinen tällä hetkellä.

Miten reppanat aina päätyy yhteen? Missä tapasitte, kelan jonossa?

Et näköjään pidä edes mahdollisena, että sairaudet tai tapaturmat voisivat ikinä koskettaa sinua. 

Voi sinua reppanaa.

Vierailija
146/155 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten täytyy lopettaa kaikki turha ostaminen. Ainoastaan ruokaa kaupasta. Ja sekin halvinta mahdollista. Nyt Suomen kulutuksen pyörät pyörivät rikkaiden varassa. Toivottavasti kuluttavat paljon köyhien puolesta. 

Tietenkin kannattaa lopettaa turha ostaminen, eli sitten omilla rahoilla tai toisten rahoilla.

Ryhtyisitte elättämään itse itsenne, eikö hävetä, ettei pysty perhettään elättämään.

Olen palkansaajana saanut,tai joutunut, elämään aina tulojeni mukaan ja "tuhlannut" oikeastaan hyvin harvoin. Olen pienituloisten ilman tukia ollut aina. Kummasti oppinut rahankäytön, kun tietää että jos tili on tyhjä niin se on tyhjä . Lisää ei tule ennen palkkapäivää , joten joskus ihmettelen ns. ilmaisen rahan kuluttajia. 

Vierailija
147/155 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko ottaa etäisyyttä yrittäjätuttaviin. Koko ajan vinkkaamassa tarviiko kampaajalle aikaa, hierojaa, valokuvausta, tai kelle voisin ostaa lahjaksi käynnin tai kuvauksen. Korona-aikaan alkoi ja jäänyt päälle, ja syyllistämistä kun ei käytetä palveluja. Harmittaa valtavasti, mutta ei ole varaa, ja huomaan että jo kahville mennessä tiedän, että samalla kysellään onko juhlia tulossa jotta "tietää varata slotin" jos haluan antaa lahjaksi esim. sen hieronnan. Aaaargh. 

Vierailija
148/155 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan niin kuin ennenkin. 16m2, 550e vuokra, mannerheimintie.

Vierailija
149/155 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvin. Jään pois osa-aikaisesta työstäni ja siirryn toimeentulotuen asiakkaaksi. Tosin olen jo nyt töissä ollessanikin joutunut välillä turvautumaan siihen mutta nyt asia on selkeä. 

TTT:n yksinasuvalle on 587,71 euroa, jos ei siitä tehdä mitään vähennyksiä. Saako joku tuon koko summan? Eikö siitä pitäisi vähentää mahdollinen saatu asumistuki? Huonosti ovat Kelalla työnsä tehneet, jos kotona olemalla saa muka enemmän rahaa, kuin edes päivän-pari viikossa tekemällä + tuilla. Itse nuorena sain liitolta loput, kun olin tilapäisenä töissä. Aina ei ollut täysiä viikkoja (18 h viikossa riitti nollaamaan päivät). Tuolla laskukaavalla ei mitenkään voinut saada enempää rahaa kotona olemalla, kuin satunnaisia päiviä tekemällä, vaikka olisi ollut välissä hiljaisiakin viikkoja tai jopa hiljainen kuukausi.

Asumistuki pienentää toimeentulotukea eikä toimeentulotuki huomioi määritellyn vuokran maksimi määrän ylittävää osuutta eli ylimenevän osan täytyy itse maksaa.samoten asumistuki on määritelty uudestaan ja entistä pienemmäksi.kelan sivuilta saa oikeaa tietoa.

Vierailija
150/155 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ainakaan tullut ilmoitusta, että tuet pienenevät kohdallani. Saan asumistukea 340 € ja työmarkkinatukea 540 €, ja tästä sitten maksetaan kaikki. Katon saan päälleni ja ruokaa jonkin verran. Siinä se.

Vierailija
151/155 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ainakaan tullut ilmoitusta, että tuet pienenevät kohdallani. Saan asumistukea 340 € ja työmarkkinatukea 540 €, ja tästä sitten maksetaan kaikki. Katon saan päälleni ja ruokaa jonkin verran. Siinä se.

Kuinka monta kertaa se pitää sanoa, että muutokset tulee voimaan kun tarkistutat asumistukesi seuraavan kerran.

Vierailija
152/155 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätyksekseni asumistukeni nousee ja toimeentulotukeni pysyy ennallaan. Kyse on vain kymmenestä eurosta, mutta parempi se on plussana kuin miinuksena.

Vierailija
153/155 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön pelastui käyttämällä 5 cent kolikkoa.Kävi näin ensin suli,sitten jäätyi,sitten suli ja sitten jäätyi ja tietysti bansatankinkorkin suojaluukku jäätyi kiinni, eikä avautunut.Tankilla oli maksettu kymppi ja bensa oli jäädä saamatta, mutta mutta...viiden sentin kolikolla kairattiin tankin suojus auki.Aattelepa ite, 5c.Pienikään raha ei ole täysin tarpeeton.

Vierailija
154/155 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tt-tuella mennään. Kesä on tulossa ja aurinko alkaa paistamaan. Linnut laulamaan ja luonnossa on kiva liikkua. Eli ihan hyvin pärjään.

Vierailija
155/155 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan maljan, työssä käyvien kustantaman.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi