Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te muut pienituloiset pärjäätte ensi kuusta lähtien?

Vierailija
05.03.2024 |

Asumistuki pienenee, työttömyyskorvauksesta lähtee lapsikorvaukset jne. Kyllä hirvittää tämä touhu. Kuinkahan moni vielä päätyy siihen lopulliseen ratkaisuun näiden toimien myötä. 

Kommentit (155)

Vierailija
121/155 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menin töihin.

Sama täällä. Toki sain tukia vain vajaan vuoden. Mutta erityisesti asumistuen leikkaus omistusasujilta vaikutti haluun työllistyä.

Muutenko et olisi mennyt töihin? Olisiko se elintaso riittänyt sinulle, että olisit saanut kelan päivärahan/työmarkkinatuen ja asumistuen?

Vierailija
122/155 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa-aikatyö kohdallani jatkuu (vakituinen työpaikka) ja pieni veroprosentti pitää tulot kohtuullisina. Ei tarvetta asumistuelle tai sovitetulle työttömyyskorvaukselle vaikka kai niitä vähän saisinkin. Mutta arvostan tätä vapautta enemmän, Kela osaa kyllä olla orjapiiskuri. Säästöjä yllättävien menojenvaralle mutta tällä hetkellä jää palkasta myös säästöön. Huono kuluttaja olen aina ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/155 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella t. p lapsikorotusta on maksettu. Ei palkassa ole lapsikorotusta.

Työttömyysetuutta ei ole mitoitettu lasten elättämiseen, se on etuuden ja palkan ero, että palkka maksetaan vastikkeena työpanokseen, siis yhden ihmisen, mutta etuus maksetaan siksi että se ihminen pystyisi elämään, ja kun sen ihmisen vastuulla on elättää muitakin ihmisiä kuin itsensä, pitää etuutta saada siihenkin. Jos kerran työttömyysetuuteen ei pidä laittaa osuutta työttömän lapsille, pitäisi lapsilisässä olla työttömyyskorotus, samalla tavalla kuin yksinhuoltajakorotus. Yksinhuoltajakorotus lapsilisässä korvaa toisen aikuisen tuloja taloudessa, samalla tavalla talouden tulot laskee radikaalisti kun toinen elättäjistä jää työttömäksi, ja varsinkin jos käy niin että molemmat jää, tai toinen sairastuu vakavasti.

Minä teen osa-aikatyötä, osan rahasta saan liitosta. Terveyden vuoksi tuo on ainoa työ johon tällä hetkellä kykenen.

Asumistuki loppuu osaltani kokonaan ja parin kuukauden päästä myös lapsilisä kun lapsi täyttää 17.

Lopetan työt kokonaan, koska mitään järkeä tässä ei ole. Työ lisää jopa kustannuksia bussikorttien ym. myötä. 

Lapsi tulee saamaan itselleen jokusen kympin opintotukea lapsilisän loppumisen jälkeen. Toimeentulotuelle on siirryttävä.

Veroja muuten viedään kahdesti kuussa, sekä palkastani että liiton rahoista, kun tästä joku jaksoi länkyttää

Vierailija
124/155 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole lapsia, joten lapsikorvaus ei koske minua. Asumistuen pieneminen turhauttaa hieman. Niin kauan kun pystyn vuokran ja laskut maksamaan, ei ole sen isompia ongelmia. 

Vierailija
125/155 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa nyt on uunnitelmat muuttaa tt-tuki vastikkeelliseksi? Tästä on ollut jotain puhetta.

Tämä ei kuulemma toteudu. Mitään sen eteen ei ole tehty. Luultavasti vaan päästetty juoruna julkisuuteen pelotteeksi.

Pitäähän köyhiä pelotella lisää.

Vierailija
126/155 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti köyhän lapsi saa opintotukea enemmän kuin muutaman kympin, siis lapsilisän päätyttyä. Lisäksi 17v voi tehdä jo monenlaisia töitä. 

Vierailija
127/155 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaan takaisin toimeentulotuelle. Lähinnä vaihtoehdot

A. painan yhä osa-aikaista duunia + haen toimeentulotukea

B. Otan loparit ja jään kortistoon + haen toimeentulotukea

C. Mystisesti saan kokoaika duunin

Vierailija
128/155 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on todella paljon köyhiä pienyrittäjiä, joilla on näitä ei-häävejä yrityksiä. Itse kituutan myös yrittäjänä alle 2000 eur/kk -tuloilla. Sairaslomia en pidä edes kipeänä, enkä ole muuten lomaillut vuosiin. Ihan normaalia.

Vierailija
129/155 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on todella paljon köyhiä pienyrittäjiä, joilla on näitä ei-häävejä yrityksiä. Itse kituutan myös yrittäjänä alle 2000 eur/kk -tuloilla. Sairaslomia en pidä edes kipeänä, enkä ole muuten lomaillut vuosiin. Ihan normaalia.

Mistä saat asiakkaita, kun hallitus leikkaa ostovoimasta?

Vierailija
130/155 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä saat asiakkaita, kun hallitus leikkaa ostovoimasta?

Ostovoiman heikkeneminen tuntuu jo myynnissä, mutta vielä pärjään. Ei tässä auta kuin painaa hommia ja toivoa parasta.

Vierailija
131/155 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä alan ihmisiä ovat nämä, jotka aikovat lopettaa työt?

Entä nämä terveet työttömät, jotka vinkuvat vastikkeetonta rahaa? Missä asutte?

Itse olen eläkkeellä, mutta joka kuukausi käyn työkeikoilla jo ihan mielen virkistykseksi. 

Vierailija
132/155 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimesijainen etuus

Vierailija
133/155 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa nyt nähdä. Sain juuri Kelalta asumistukipäätöksen, mutta siinä ei puhuttu mitään siitä että asumistuki pienenisi ensi kuussa. Ehkä siitä tulee jokin eri päätös.

Vierailija
134/155 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

huono työtilanne on vaikea ja pelottaa ihmisten tilanteet, miten pärjää.sukulaisten yhteisasuminen jos jollain tyhjää tilaa, laskujen kimpassa maksu. pakko miettiä eri vaihtoehtoja...ei ole mistä säästää ja minitulot sieltä sun täältä. ahdistaa hieman kyllä. 

mietiskelen just miten säästää ja järjestää asioita, kun työtilanne on tosi huono omalla paikkakunnalla.tällä paikkakunnalla jopa menestyvät pienyrttäjät uupuu ja aikoo lopettaa.ei ole varaa pitää lomia. terveyskeskus on täynnä vanhuksia ja sairaita ihmisiä, tosi moni sairastunut vakavasti ihan työikäisiä ja eläkettä ei saa.miten käy. 

lapsille kirjasto ja kirjat on hyvä harrastus, ei maksa paljoa. kirpputorilta kirjoja 1-2 euroa kappale. kirjoittaminen askartelu,keräily on halpoja. harvalla enää varaa kalliisiin harrastuksiin.

Vierailija
135/155 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa asumistukea eikä ole lapsia. Eli pärjään omalla palkallani niin kuin tähänkin asti. 

Vierailija
136/155 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa nyt nähdä. Sain juuri Kelalta asumistukipäätöksen, mutta siinä ei puhuttu mitään siitä että asumistuki pienenisi ensi kuussa. Ehkä siitä tulee jokin eri päätös.

Asumistukesi muuttuu seuraavassa tarkistuksessa mihin on vuosi jos päätös on nyt tehty.

Vierailija
137/155 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistuki pienenee minun osaltani ehkä 15€. Talouteni ei siihen kaadu. 

Vierailija
138/155 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa-aikatyö kohdallani jatkuu (vakituinen työpaikka) ja pieni veroprosentti pitää tulot kohtuullisina. Ei tarvetta asumistuelle tai sovitetulle työttömyyskorvaukselle vaikka kai niitä vähän saisinkin. Mutta arvostan tätä vapautta enemmän, Kela osaa kyllä olla orjapiiskuri. Säästöjä yllättävien menojenvaralle mutta tällä hetkellä jää palkasta myös säästöön. Huono kuluttaja olen aina ollut.

Paljonko palkkasi ja veroprossasi ovat ? oletko yksineläjä.

Kiinnostaa, koska itselläni on osa-aikatyö ja määräaikainen jatkuvasti loma-aikoihin pätkitty sopimus.

Vierailija
139/155 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

VUODENVAIHTEESSAHAN NE VASTA ASTUU VOIMAAN. NIINKU KÄYTÄNNÖSSÄ.

Vierailija
140/155 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nooh taidan joutua takaisin toimeentulotuen pariin. Asumistukea ja työmarkkinatukea leikataan niin paljon, ettei tuolla tienaamallani 300-400 e Bruttopalkalla päästä yli tt.perusosan vuokran jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä