Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te muut pienituloiset pärjäätte ensi kuusta lähtien?

Vierailija
05.03.2024 |

Asumistuki pienenee, työttömyyskorvauksesta lähtee lapsikorvaukset jne. Kyllä hirvittää tämä touhu. Kuinkahan moni vielä päätyy siihen lopulliseen ratkaisuun näiden toimien myötä. 

Kommentit (155)

Vierailija
101/155 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, lapset ainakin joutuvat lopettamaan harrastuksensa. Jos ei siis käy sellaista tuuria, että minä tai mies työllistytään. Tai no, mies ei ole edes työkykyinen tällä hetkellä.

Minä olen pienistä tuloistani kuukausi lahjoittaja pelastakaa lapset ry: ssä. Minä haluan että haet sieltä apua , en hyväksy että lapsenne joutuu harrastuksistaan luopumaan. Siksi minä sinne lahjoitan ettei lapset joudu kärsimään.

Vierailija
102/155 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 euroa pieneni kuussa. Se on 10 päivän ruokarahat. Eli nyt syön ja 2/3 kuussa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/155 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö pienituloiset voisi määrätä hätäaputöihin kuten ennenkin tehtiin. Risusavottaa, vanhusten hoitoa tai vaikka ihan kadunlakaisijan töitä riittäisi kyllä kaikille. Majoitus kunnan kasarmissa ja pari lämmintä ruokaa päivässä luulisi kelpaavan työttömille. Heidän lapsille tulisi toki olla samalla mahdollisuus ilmaiseen laitosasumiseen, etteivät olisi vanhempien huolena. 

Myydään lapset huutolaisiksi. Rydman ainakin ottaisi nättejä teinityttöjä siivoamaan asuntoaan.

Kyllä niitä muutkin ottaisi, kuin Rydman. :P

Vierailija
104/155 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten käy yrittäjien, jotka ovat riippuvaisia osa-aikatyöstä? 

Uhriutuvat ja nostavat tukiaisia. 

Vierailija
105/155 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten rahaa säästyy, kun jatkossa osa-aikatyöläiset joutuvat hakemaan myös toimeentulotukea palkan ja sovitellun lisäksi. Itse ainakin joudun. Tähän saakka olen pärjännyt ilman. Toimeentulotuella tulen saamaan enemmän tukia yhteensä kuin tällä hetkellä. Toinen vaihtoehto on lopettaa kokonaan osa-aikatyöni ja olla täysin työttömänä. Silloin ei ainakaan rahaa säästy. Muuta työtä/lisätunteja en ole saanut vaikka olen hakenut, joten siitä on turha unelmoida jatkossakaan.

Osa-aikainenkin maksaa verot palkastaan. En oikein ymmärrä miks tota osa-aikaista piti mennä sorkkimaan. Oikeastaan sinäkin osa-aikaisena kierrätät palkasta itsellesi tukia, kun maksat ne verot yhteiseen hyvään ja haet sitten omia rahojasi pois tukien muodossa.  Meillä töissä kaksi osa-aikaista lopettaa kokonaan työt, kun ei ole järkeä enää. Nyt ne si

se vaan kun ei niillä päättäjillä ole niitä aivosoluja.

Vierailija
106/155 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin arvelinkin. Eli kurjuutta luvassa, kun ei ole työvoimaa.

Vierailija
107/155 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

90-luvun lama aiheutti epätoivoisia pa nkki ry östöjä, nykyään pankkikonttoreita ei ole, niin tavallaan "kiinnostava" nähdä mikä rikollisuus tästä lisääntyy, jos siis itse tästä selviää ja voi nähdä tämän tulevan kurjuuden joskus vielä historiallisena ajanjaksona. 

H_oraaminen ja h_umeet varmasti lisääntyvät entisestään, ja kumpikaan ei tunnu enää olevan paheksuttavaa eikä kai oikein laitontakaan.

Toki hintakipailu on tervetullutta, tarjontaa kaivataan paljon lisää.

Mutta huumeita en hyväksy, ne pitäisi saada pois.

Vierailija
108/155 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää kuin "alan miehet" kesän viettävät koivun alla ja talveksi tekevät pieniä rikoksia josta pääsevät talveksi vankilaan.

Vierailija
109/155 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen osa-aikaisena kuten tähänkin asti. Asumistukea en saa jatkossakaan tai muita tukia. Vaikutusta elämääni ei ole. 

Vierailija
110/155 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pärjätään kuten ennenkin. Ei olla saatu koskaan muita tukia  kuin lapsilisä. Teini harrastaa kuten ennenkin. Nettotulot vähän yli 2000€/ kk kolme henkinen perhe. 

Juuri näin normaalissa kotitaloudessa toimitaan.

Mutta ihmettelen silti noita nettotuloja, yllättävän pieni palkka sinulla jos vain vähän yli 2000€ jää nettona käteen.

Minun rouvalla brutto 3000€ ja siitä jää sellanen 2200€ nettona.

Vierailija
111/155 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pärjätään kuten ennenkin. Ei olla saatu koskaan muita tukia  kuin lapsilisä. Teini harrastaa kuten ennenkin. Nettotulot vähän yli 2000€/ kk kolme henkinen perhe. 

Mutta ihmettelen silti noita nettotuloja, yllättävän pieni palkka sinulla jos vain vähän yli 2000€ jää nettona käteen.

Ollaan yrittäjiä. Ei ole saatu muita töitä. Nuo ovat mieheni ja minun yhteistulot. Ollaan kuitenkin pärjätty.

Vierailija
112/155 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan yrittäjiä. Ei ole saatu muita töitä. Nuo ovat mieheni ja minun yhteistulot. Ollaan kuitenkin pärjätty.

No ei ole kyllä häävi yritys, sori suorasukaisuuteni.

Vai onko tuo vaan nostamanne ansiotulo ja yrityksellä kuitenkin varallisuutta paljon enemmän, joita nostatte osinkoina?

Käsittääkseni yrittäjä ei pahemmin saa rahaa mistään lomien, tai sairaslomien aikana, joten palkasta pitäisi säästää noita varten jemmaan.

Tsempit teille, kun kituutatte noin pienellä palkkatulolla, jos noin on.

Vierailija
113/155 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole kyllä häävi yritys, sori suorasukaisuuteni.

Vai onko tuo vaan nostamanne ansiotulo ja yrityksellä kuitenkin varallisuutta paljon enemmän, joita nostatte osinkoina?

<

Tuolla kituutetaan. Ei ole varallisuutta.

Vierailija
114/155 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin töihin.

Sama täällä. Toki sain tukia vain vajaan vuoden. Mutta erityisesti asumistuen leikkaus omistusasujilta vaikutti haluun työllistyä.

Vierailija
115/155 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menin töihin.

Sama täällä. Toki sain tukia vain vajaan vuoden. Mutta erityisesti asumistuen leikkaus omistusasujilta vaikutti haluun työllistyä.

Noniin, eli hallituksen kaavailemat uudistukset alkavat purra.

Vierailija
116/155 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jollakin lähtee sanomalehtitilaus tai lasten maksullinen harrastus niin aika mielenkiintoista. Eikö tuilla ole tarkoitus mahdollistaa välttämättömyydet. Ei kasvattaa lapsia vauvasta aikuiseksi.Meidän perheessä oli köyhiä kausia lapsena kun äiti oli yksinhuoltaja, eikä silloin harrastuksia aloitettu, sai ilman rahaakin tehdä kavereiden kanssa sitä sun tätä.

Kurjuus on paskaa eikä siitä selviämisessä ole mitään sankarillista, on se niin syövää touhua. Mutta vuosikaupalla ei voi vaan valittaa, sitten alanvaihto viimeistään mieleen jossei työtä löydy.

Vierailija
117/155 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten rahaa säästyy, kun jatkossa osa-aikatyöläiset joutuvat hakemaan myös toimeentulotukea palkan ja sovitellun lisäksi. Itse ainakin joudun. Tähän saakka olen pärjännyt ilman. Toimeentulotuella tulen saamaan enemmän tukia yhteensä kuin tällä hetkellä. Toinen vaihtoehto on lopettaa kokonaan osa-aikatyöni ja olla täysin työttömänä. Silloin ei ainakaan rahaa säästy. Muuta työtä/lisätunteja en ole saanut vaikka olen hakenut, joten siitä on turha unelmoida jatkossakaan.

No eihän tästä päätöksestä olekaan asianmukaisia vaikuttavuusarviointeja tehty. Hallitus vaikuttaa roiskivan erilaisia sos.turvaan liittyviä päätöksiä ja hymyilevät kuin sudet päätöksistä kertoessaan. Tärkeintä on se että päästään ruokkimaan jo heikolla olevia - ei se että onko päätöksillä tuensaajia aktivoiva tai valtiontaloutta parantavia vaikutuksia. 

Ja ihan

Aloin tehdä osa-aikatyötä  koska osa-aikatyön palkka riittää minulla elämiseen ilman yhteiskunnan tukia. Palkasta jää myös säästöön. Palkka n. 1400 e/kk nettona. Laskelmien mukaan saisin lähes saman työttömänä yhteiskunnan tuilla mutta koen osa-aikaisen työn henkisesti tärkeänä mutta työ ei kuitenkaan rasita liikaa. Mihin ihmiset oikein käyttävät rahansa? 

Vierailija
118/155 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella t. p lapsikorotusta on maksettu. Ei palkassa ole lapsikorotusta.

Työttömyysetuutta ei ole mitoitettu lasten elättämiseen, se on etuuden ja palkan ero, että palkka maksetaan vastikkeena työpanokseen, siis yhden ihmisen, mutta etuus maksetaan siksi että se ihminen pystyisi elämään, ja kun sen ihmisen vastuulla on elättää muitakin ihmisiä kuin itsensä, pitää etuutta saada siihenkin. Jos kerran työttömyysetuuteen ei pidä laittaa osuutta työttömän lapsille, pitäisi lapsilisässä olla työttömyyskorotus, samalla tavalla kuin yksinhuoltajakorotus. Yksinhuoltajakorotus lapsilisässä korvaa toisen aikuisen tuloja taloudessa, samalla tavalla talouden tulot laskee radikaalisti kun toinen elättäjistä jää työttömäksi, ja varsinkin jos käy niin että molemmat jää, tai toinen sairastuu vakavasti.

Vierailija
119/155 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pienet yritykset mitään tukiaisia saa, vain isoimmille vientiyrityksille, ja Nokian kaltaisille jäteille annetaan tukiaisia, ja tietysti laivanvarustamoille.

Vierailija
120/155 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menin töihin.

Noniin, eli hallituksen kaavailemat uudistukset alkavat purra.

Työttömyys kasvanut rajusti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän