Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te muut pienituloiset pärjäätte ensi kuusta lähtien?

Vierailija
05.03.2024 |

Asumistuki pienenee, työttömyyskorvauksesta lähtee lapsikorvaukset jne. Kyllä hirvittää tämä touhu. Kuinkahan moni vielä päätyy siihen lopulliseen ratkaisuun näiden toimien myötä. 

Kommentit (155)

Vierailija
1/155 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, lapset ainakin joutuvat lopettamaan harrastuksensa. Jos ei siis käy sellaista tuuria, että minä tai mies työllistytään. Tai no, mies ei ole edes työkykyinen tällä hetkellä.

Vierailija
2/155 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, lapset ainakin joutuvat lopettamaan harrastuksensa. Jos ei siis käy sellaista tuuria, että minä tai mies työllistytään. Tai no, mies ei ole edes työkykyinen tällä hetkellä.

Miten reppanat aina päätyy yhteen? Missä tapasitte, kelan jonossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/155 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on vankilassa niin tulevaisuus on turvattu.  Pelottaa vaan että vapauttavat.

Vierailija
4/155 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin kuin ennenkin koska saan vain työmarkkinatuen.

Vierailija
5/155 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan harrastuksen parissa. Ja tuolloin oltiin kumpikin työelämässä. Mies sairastui ja sitä kautta meni työkyky, itse sain loparit kun firma meni nurin.

Vierailija
6/155 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuella niin kuin ennenkin.

Vierailija
7/155 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin töihin.

Vierailija
8/155 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan eläkkeensaajien tukia, joten ei vaikuta muhun nuo leikkaukset.

Vierailija
9/155 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä perusteella t. p lapsikorotusta on maksettu. Ei palkassa ole lapsikorotusta.

Vierailija
10/155 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoin pelkään, että  moni päätyy epätoivoiseen ratkaisuun tämän hallituksen päätösten myötä. Tulee taas uutisia, että suomalaisia kuoli siinä ja siinä kuussa ennätyspaljon.

Itse olen koittanut säästää. Olen vähäisessä osa-aikatyössä. Olen myös laskeskellut, paljonko jää jatkossa kuukaudessa. Kyllä sillä vielä pärjää. Ja aina voi löytää sellaista työtä, jolla selviää ilman mitään tukia.

Vierailija
11/155 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvun lama aiheutti epätoivoisia pa nkki ry östöjä, nykyään pankkikonttoreita ei ole, niin tavallaan "kiinnostava" nähdä mikä rikollisuus tästä lisääntyy, jos siis itse tästä selviää ja voi nähdä tämän tulevan kurjuuden joskus vielä historiallisena ajanjaksona. 

Vierailija
12/155 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko se sinusta jotenkin loogisempaa, että Kelan tukia saava ja Linnan juhlavieraslistalla oleva kohtaavat toisensa...?

Vierailija
13/155 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella t. p lapsikorotusta on maksettu. Ei palkassa ole lapsikorotusta.

Palkka on jo itsessään sen verran korkeampi, että sillä elättää sekä itsensä, että lapset. 

Ei ole lasten vika jos vanhempi jää työttömäksi. 

Vierailija
14/155 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko lopetan työn ja haen toimeentulotukea tai jatkan työtäni ja haen toimeentulotukea. Kolmas vaihtoehto minut yllättäen palkataan kokoaikaiseen työhön. Sitäpä tuskin tapahtuu.

Vierailija
15/155 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyhä henki on tukena joten pärjäämme sillä. Eiköhän niitä tukia tule jatkossa sen verran että saa leipää.

Vierailija
16/155 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin. Jään pois osa-aikaisesta työstäni ja siirryn toimeentulotuen asiakkaaksi. Tosin olen jo nyt töissä ollessanikin joutunut välillä turvautumaan siihen mutta nyt asia on selkeä. 

Vierailija
17/155 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin kuntosalijäsenyyden heti kun tuli ilmoitus näistä lapsikorotusten poistosta.

Samoin lopetettiin Lasten Uutiset -lehti, Aku Ankka sekä joku miehen kanavapaketti HBO tms.

En osta itselle enää vaatteita.

Teen naapurin lumityöt pahvipakettipalkalla (kerran kuussa kahvipaketti).

Vierailija
18/155 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuin kukaan päätyy köyden jatkoksi, niin kannattaa huutaa Jumalan puoleen. Hänen on kosto:

"Mutta voi teitä, te rikkaat, sillä te olette jo saaneet lohdutuksenne! Voi teitä, jotka nyt olette kylläiset, sillä teidän on oleva nälkä! Voi teitä, jotka nyt nauratte, sillä te saatte murehtia ja itkeä! Voi teitä, kun kaikki ihmiset puhuvat teistä hyvää! Sillä niin tekivät heidän isänsä väärille profeetoille." (Luukas 6)

Ei tuollainen poliitikkojen julkinen nauraminen ja ilkkuminen köyhiä kohtaan pääty hyvin. Jos he eivät tee siitä synnistä parannusta, niin eipä heidän iankaikkisuudessaan ole hurraamista.

Exitin biisissä sanotaan: "Vielä tänään etsikää Herraa, vielä tänään aikaa on..."

Vierailija
19/155 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAHVIpakettipalkalla sentään siis, ei pahvi :D :D

Vierailija
20/155 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan harrastuksen parissa. Ja tuolloin oltiin kumpikin työelämässä. Mies sairastui ja sitä kautta meni työkyky, itse sain loparit kun firma meni nurin.

Jep, taas joku ääliö kuvittelee että työtön on aina ollut työtön ja jos kerran pääsee töihin niin ei potkita pihalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän