Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten hyväksyä se, että kaikesta vaivannäöstä huolimatta näyttää kauhealta?

Vierailija
05.03.2024 |

On kokeiltu kampaajat, kosmetologit, meikit, kalliit kosmetiikat, luonnonkosmetiikat, apteekkikosmetiikat, meikkaamattomuus, minimaalinen ihonhoito, huolellinen hoitaminen, pelkkä vedellä pesu, veden juonti, kahvin poisjättö, terveellinen ruokavalio, ulkoilu, urheilu, kaikki. 

En tupakoi enkä käytä alkoholia. 

Miten hyväksyä se, että kaikista yrityksistä huolimatta naama on kuin petolinnun prse ja sellaisena pysyy? Kaikki naamassani on aivan vinksallaan - näytän ihan epämuodostuneelta. Kaikki kasvoissani on joko liian isoa tai liian pientä, mitkään piirteet eivät sovi yhteen. 

Joku sanoo, että opettele meikkaamaan. Olen yrittänyt, ja näytän silti ihan hirveältä! Ripsiväri saa silmäni vuotamaan, meikkivoiteet ärsyttävät ihoa. Ohut meikkivoide ei peitä tarpeeksi, kun taas paksumpi meikkivoide näyttää luonnottomalta. 

Toisin sanoen: miten hyväksyä se, että on RUMA? Millaisen prosessin tässä joutuu läpikäymään? Apua, vinkkejä? 

Kommentit (106)

Vierailija
41/106 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ne joilla on jokin ulkonen häiritsevä haitta ovat laihoja, melkein poikkeuksetta on näin. 

Vierailija
42/106 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkonäkö ei ole kaikki. Opettele uusi asenne. Hanki muita kiinnostuksen kohteita. 

Mikä ihmeen uusi asenne? Kyllä tuossa tilanteessa oppii päänsä sisällä käymään kaikki asennoitumismallit läpi eikä siitä paljoa iloa ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/106 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kai asiaan ole mitään yhtä ratkaisua, mutta kyllä kadulla suurin osa on enemmän epäviehättäviä kuin viehättäviä ihmisiä. On lihavaa ja lyhyttä, epäsiistiä, juoppoa ja kääpiöitä. Toiset kai vain osaavat sivuuttaa sen paremmin eivätkä välitä siitä, mitä heistä ajatellaan.

Minulla oli nuorempana pahoja ongelmia itsetunnon kanssa ja saatoin jättää vaikkapa menemättä kouluun kun oma naama tuntui niin vastenmieliseltä. En tosin ole ehkä suoranaisesti ruma, mutta ongelmia voi olla siltikin. Minua ahdistaa valokuvissa ja näytän niissä rumalta. Harmittaa, mutta kaikki eivät synny upeiksi ilmestyksiksi. Kai pitkällä aikavälillä voi sentään hyväksyä itsensä, sillä niinhän kaikki muutkin vanhenevat ja muuttuvat ryppyisiksi ja harmaiksi. 

Vierailija
44/106 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkonäkö ei ole kaikki. Opettele uusi asenne. Hanki muita kiinnostuksen kohteita. 

No ei kai ruma ihminen edes jaksaisi elää, jos ulkonäkö olisi hänelle kaikki. Tietenkin meillä on muita kiinnostuksen kohteita. Varmasti ap:llakin, vaikka hän tässä ulkonäköasioista avautuukin. Kaikki ei ole asenteesta kiinni. 

Vierailija
45/106 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alotetaanpa nyt sillä että kerrot ikäsi, sukupuolesi ja painosi

Keski-ikäinen nainen olen. Normaalipainoinen olen aina ollut. 

- ap

Keski-ikäinen nainen ja noin huono itsetunto?

Tuossa iässä yleensä ollaan kasvettu ulos tuosta teiniangstista jo aika päiviä sitten.

Vierailija
46/106 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaa jo Ap tuijottamasta niihin peileihin.

Laita päällesi vaatteet, joissa koet itsesi luontevaksi ja joissa viihdyt. Tuo esille persoonasi ja luonteesi parhaat puolet, kun olet muiden seurassa.

Älä edes mieti, miltä ehkä näytät. Silloin sisäinen kauneutesi ja luonteesi kiinnostavuus, tai kertomasi asia yms. seikat pääsevät esille ja sinut huomataan näistä syistä positiivisesti.

Vierailija
47/106 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on kehonkuvan häiriö. Vaikka kasvosi olisivatkin erikoiset, niin voisit silti pitää itseäsi viehättävänä. Sinulla ei esimerkiksi ole vaikeaa aknea, joka vaivasi sukulaistani, joka myös piti itseään epäviehättävänä (kasvoi siitä kyllä ulos sinun iässäsi suurin piirtein, löysi elämänsä rakkaudenkin). Ja vartalosihan on hyvä, mikset iloitse siitä?

Sinua on kiusattu ulkonäöstä ja olet oppinut pitämään itseäsi epäviehättävänä. Mutta se ei ole totuus ulkonäöstäsi. Kannattaisi mennä terapiaan.

Minulla ON ollut todella paha akne nuorena. Akne lähti lääkkeillä, mutta ihossa on edelleen arpia ja epätasaisuuksia sekä ihoni on hyvin herkkä. Näen itseni edelleen huonoihoisena.

Vartalolla ei ole mitään merkitystä, jos naama on ruma. 

- ap

Eikös laulaja Viki Rostilla ole kans aina olut sellainen iho...? Häntä pidetään seksikkäänä puumanaisena. Pukeutuu ja meikkaa upeasti ja näkyvästi. Hän on sinut itsensä kanssa. Ole sinäkin.

Vierailija
48/106 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen panostanut koulutukseen ja nyt olen hyvässä asemassa ja tienaan hyvin. Olen saavuttanut kaiken ahkeruudella enkä ulkonäöllä ja se on hienoa ja arvostettavaa. :) Nyt mulla olisi myös varaa korjata leikkauksella häiritseviä asioita ulkonäössä ja saatan jossain vaiheessa niin tehdäkin. 

Vierailija
49/106 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

". Tunnen nahoissani myös sekä miesten että naisten halveksivat katseet, kun liikun ulkosalla. "

Ongelmasi on selkeästi henkisellä puolella. Kannattaa mennä juttelemaan jollekin noista ajatuksista.

Kyllä nuo ovat ihan oikeasti tapahtuneita tilanteita. Sosiaalisissa tilanteissa minut aina ohitetaan, minulle ei puhuta. Miespuoliset myyjät ja asiakaspalvelijat ovat vaivaantuneita seurassani. 

Maskiaika toi helpotusta. Mutta törmäsin siihenkin, että kun otin maskin pois, ihmiset katsoivat minua kauhistuneen näköisenä. 

- ap

Höpöhöpö. 😁 Ei varmasti kukaan katso ketään kauhistuneena. Pitäisi vähintäänkin pirunsarvi kasvaa otsassa, että katsottaisiin niin.

Itselläni kasvoi joskus keskellä otsaa peukalonpään kokoinen patti jonkun aikaa ennenkuin se leikattiin pois, eikä kukaan siltikään tuijottanut minua missään. Laitoin vähän otsatukan varjoon sitä pattia, kunnes se operoitiin pois. Nyt on loiva kuoppa ja arpi siinä tilalla. Senkin kanssa olen oppinut olemaan. Minulle tulee tällaisia patteja. Nytkin on kämmenselässä. Yksi ainut ihminen on siitä joskus puistatellut. Ihmisillä on kaikenlaista. Alappas vaan katsomaan tarkemmin muita, niin huomaat.

Vierailija
50/106 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttoi uupumus. Ei ollut energiaa miettiä saati tehdä mitään ylimääräistä. Monta vuotta meni niin, että viimeisellä mahdollisella hetkellä ylös, suihkuun, naamaan rasvaa ja hiusten harjaus, jos jaksoi, hiukset kiinni, vaatteet päälle ja ulos ovesta. Välillä hävetti varsinkin niinä vuodenaikoina, kun ei voi piiloutua ulkovaatteisiin. Usein kuitenkin keskittyin vain pysymään hereillä bussissa, että en nuku pysäkin ohi. Nykyään ei kiinnosta pätkääkään. Eikä muuten kiinnosta muitakaan. 

Vierailija
51/106 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se noin paljon haittaa elämää ja olet jo keski-ikäinen niin miksi et tutkisi vaihtoehtoja symmetrian korjaamiseksi. Plastiikkakirurgilla voi käydä ihan vaan ilmaisessa konsultaatiossa ja kysyä, mitä ammattilainen voisi tehdä. Ei se välttämättä vaadi veistä vaan jotakin kevyempiä operaatioita. Mikset edes tutkisi tätä vaihtoehtoa, jos se oikeasti on ongelma. Et sinä ole pinnallinen tai huono ihminen, jos haluat tätä vaihtoehtoa tutkia. Ei kaikki synny luonnonkauniina.

Vierailija
52/106 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahaa hajua, likaa, sottaisuutta, juroutta yms. ihmiset katsovat paheksuen. Siisti, puhdas, hyvätapainen ihminen, vaikka hän ei näyttäisi edes kauniilta, on kuitenkin aina miellyttävä.

Vierailija
53/106 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ikää on jo 40 vuotta ja 10 sormea riittää laskemaan ne henkilöt, ketkä elmäsi aikana ovat huudelleet perääsi ja sanoneet sinua rumaksi, niin anna menneitten olla.

Vierailija
54/106 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pystyn ns rumana naisena samaistumaan ap:hen. Koulussa sain pojilta kuulla rumuudestani (niin ala-kuin yläasteellakin) ja aikuisena en ole saanut parisuhdetta tai muutenkaan positiivista huomiota miehiltä. Olen peruskoulun jälkeen ollut miehille käytännössä ilmaa (luojan kiitos ei ole pahemmin huudeltu kuitenkaan)

Parikymppisenä ystäviäni yritettiin usein iskeä yökerhoissa, itse en saanut juuri koskaan huomiota ja jos sain niin mies halusi pelkkää yhden yön seksiä. Kasvoiltani olen suht miehekäs ja omaan maskuliiniset kasvonpiirteet. Meikki ei juuri auta. Silmälasit vähän "pehmentävät" ilmettä, ilman laseja ja pitkiä hiuksia todellakin näytän mieheltä (kokeiltu on)

Hyvin harva tuntuu ymmärtävän, millaista on olla oikeasti kasvoista ruma ja miten ihmiset kohtelevat tällaista rumaa ihmistä...

Vierailija
55/106 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Jos nyt yhtään helpottaa, niin kaikki ihmiset sisimmässään ajattelevat olevansa rumia. Mutta jonkun ihmisen mielestä olet todella kaunis. 

Minä en ajattele olevani ruma!

Vierailija
56/106 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan tiedä. Komeana nuorena miehenä en pysty samaistumaan, sori. 

Vierailija
57/106 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakkaa jo Ap tuijottamasta niihin peileihin.

Laita päällesi vaatteet, joissa koet itsesi luontevaksi ja joissa viihdyt. Tuo esille persoonasi ja luonteesi parhaat puolet, kun olet muiden seurassa.

Älä edes mieti, miltä ehkä näytät. Silloin sisäinen kauneutesi ja luonteesi kiinnostavuus, tai kertomasi asia yms. seikat pääsevät esille ja sinut huomataan näistä syistä positiivisesti.

En halua tulla huomatuksi. En myöskään jaksa yrittää esittää valovoimaista persoonaa, kun en sellainen ole. Haluaisin vain oppia hyväksymään karsean ulkonäköni, se oli tämän aloituksen aihe. 

- ap

Vierailija
58/106 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Keski-ikäinen nainen ja noin huono itsetunto?

Tuossa iässä yleensä ollaan kasvettu ulos tuosta teiniangstista jo aika päiviä sitten.

Mitä sitten, jos on huono itsetunto? Monella muullakin keski-ikäisellä saattaa olla itsetunto nollassa, mutta harva siitä avoimesti puhuu. 

- ap

Vierailija
59/106 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen ripsien ja kulmien kestoväriä, ne auttaa edes vähän tuomaan ryhtiä ja väriä.

Vierailija
60/106 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä auta meikit ja pakkelit jos symmetria on se missä on korjattavaa. Se luomuna oleminen on huijaus, se on oikeasti kauniiden etuoikeus. 

Okei kasvojen korjaustoimenpiteet maksaa jos mikä mutta saa suurella todennäköisyydellä menetetyn elämänilon takaisin. Kuulostaapa synkältä odottaa vanhuutta jotta näyttää samalta kun muut vanhat nyt.