Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku sitä mieltä että noista kalliista ravintoloista saa oikeasti rahalleen vastinetta?

Vierailija
03.03.2024 |

Tuli mieleen tämä aihe tuosta toisesta ketjusta, jossa puhuttiin hintavasta ravintolasta. Onko jonkun mielestä oikeasti kahden hengen ruuat ravintolassa esim 135 euron arvoisia? Siis onhan ne hyviä, mutta annokset on usein pieniä ja maksat pienestä lohenpalasta 40 euroa. Eihän siinä ole mitään järkeä 😆

Ymmärrän että jos ostat kalliin asunnon tai auton, niin niissä saa oikeasti laatua ja käyttömukavuutta verrattuna halpaan versioon.

Kommentit (186)

Vierailija
81/186 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegaani ei ainakaan saa vastinetta, koska huippukokit ei tänä päivänäkään osaa laittaa ruokaa kasviksista. Kaikki on olevinaan niin herraskansaa, että vain jonkun eksoottisen eläimen tietyt elimet kelpaa. Säälittävää.

Ät den purjolöken som var grillad på kål och den moroten som jag gjorde, så tar klagomålen slut rakt av. Kan tilläggas att dessa inte serverades i Finland.

Konsten är inte att göra gott spad på sköldpaddstestiklar. Konsten är att trolla fram en upplevelse av en morot och en stump purjo. Givetvis är udda styckningsdetaljer och helt vanliga fiskar också något som blir gourmet i kunniga händer. Mina händer är inte på den nivån, så jag beundrar dem som verkligen kan och unnar oss det någon enstaka gång per år.

Vierailija
82/186 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän lähipizzeriasta saa yli kilon painoisen annoksen kebabbia kermaperunoilla 12,50 eurolla. Voin sanoa että nälkä lähtee ja on pikkuisen parempaa kuin hienostoravintolassa sääsken persereiän kokoinen annos, jonka päällä on kaksi heinää ristissä ja kokki vetäny limat päälle, jonka seassa on muutama mätipallero.

Jos mittaa vaan annoksen painoa niin halvemmalla pääsee kun ostaa kotiin 3 pakettia maksalaatikkoa. Nälkä lähtee! 

Sinulle ei taida ilmeisesti ruoan maku näytellä suurtakaan roolia vaan annoksen koko on tärkeämpi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/186 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei yhdenkään yrityksen palvelusta saa rahoilleen vastinetta. Suomessa ihan jokaisen tuotteen hinnassa on niin palj8n ilmaa että täällä ei saa rahoilleen vastinetta ja tämä johtuu pelkästään yritysten, yrittäjien ja sijoittajien voittojen maksimoinnista. Täällä ei saa yhdeltäkään yritykseltä rehellistä dataa hinnan muodostuksesta vaan se piilotetaan aina liikesalaisuuksien alle kun hinnoittelu ei perustu mihinkään todelliseen

Voin kertoa sinulle että se ahne tässä kuviossa on verottaja. Siinä sinun ateriassa tai missä tahansa ostamassasi on lähemmäs 2/3 eri veroja, eläkemaksuja, sairausvakuutusmaksuja yms...

Pieniä poikkeuksia lukuunottamatta yrittäjälle itselleen jää hiluja. 70% yrittäjistä tienaa keskimäärin 2000 €/kk tekemällä pitkää päivää 7 päivänä viikossa.  Kadehdi siinä sitten. 

Kyllähän joka yrittäjä valtiota ja verottajaa syyttää ettei oma rahan ahneus paljastu. Kauheasti noita pienituloisia yrittäjiä löytyy aina uhriutumis tarinoissa mutta koskaan ei kerrota nimiä eikä edes yritystä että voisi tarkistaa avoimista verotuloista ne yrittäjän ja yrityksen  todelliset tulot. Eikä se verottaja sitä hintaa määrää vaan ravintolayrittäjä. Ei verottaja määrää että yrityksen joka maksusentti mitää saada korkojen ja katteiden kera asiakkaan maksettavaksi vaan sen päätöksen tekee yrittäjä eikö kukaan muu. Kaikki muut kuin yrittäjät ymmärtävät että yhteiskunnassa on yhteiskunnan määräämiä maksuja myös itsellä jopa sillä yrittäjällä

Vierailija
84/186 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no ei saa. käytiin korealaisessa, sellanen pannu keskellä pöytää. no ei siinä mitään, siinä samassa pannussa grillattiin possua, kalaa, kanaa, nautaa, sieniä, hedelmiä ja kaikki sekaisin. karmea käry ja tosi vahvat kastikkeet, ettei tuota makusekamelskaa erottais. helsingin paras korealainen. sama, kun omaan grilliin heittäisi possua ja kalaa päällekkän.

Miksi menet korealaiseen jos haluat syödä vain suomalaista pöperöä suomalaisittain kokattuna?

Vierailija
85/186 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla on tarkempi makuaisti kuin toisilla. Aivan samalla tavalla kuin toisilla on tarkempi nuottikorva kuin toisilla. 

Vierailija
86/186 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wt ei koskaan ymmärrä ruoan päälle. Perunamuussia vaan ja lohta. Voi hyvän tähden.

Omauisteltu taimen luonnonjoesta, pottumuusi oman maan perunoista. Hakkaa mennen tullen ravintolaruoat. Jos katsoisit vierestä, kuolavanasi menisi lattialle asti, mutta häh hää, sulle ei tarjoillakaan.

No enpä kyllä tuollaisen vahingoniloisen ja itsekkään tyypin pöytään edes istuisi! 😂 Syö ihan itseksesi mättösi. 

Vastaus oli samassa linjassa alkuperäisen kommentin kanssa niin kuin pitääkin. Mene itse oman pääsi sisään ja mieti vähän tarkemmin, mitä itse ilmaisit.

Vierailija
87/186 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan on suhteellista myös rahan määrä ja hinnat.

Joillekin 10 euron ateria on jo kallis, joillekin 5000 euron ateria ei maksa mitään

Vierailija
88/186 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jag gillar att äta ett grisarshål kryddat med rosmarin och jag kan inte tala rätt språk.

Vierailija
89/186 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tulee kyllä petetty olo jos joudun ravintolasta lähtemään nälkäisenä tai täyttämään vatsan lisäkkeenä tarjoillulla leivällä jos maksan ruokailustani 40-100 euroa/hlö.

Tuohan se suomalaisten ravintoloiden ongelma on asiakkaan näkökulmasta, maksat aivan järkyttävän summan rahaa ruuasta josta jää nälkäiseksi ja joutuu hakemaan muualta ruokaa että saa mahan täyteen. En itse ole edes mikään isokokoinen kun olen 172cm ja 74kg

Ihan naurettava väite, että annoksista tyypillisesti jäisi nälkä ihmiselle, joka syö normaaleja määriä. Ahmatit ovat varmastikin erikseen, mutta yhdenkään ystäväni en kertaakaan muista sanoneen, että ravintola-annoksesta ei olisi tullut täyteen.

En tiedä sitten kuinka pieniruokaisia tai kuinka monta ateriaa ystäväsi syövät päivässä kuin noin pienistä annoksista tulee täyteen mutta normaali ruokainen ja normaali kokoinen  ihminen ei tule kylläiseksi suomalaisessa ravintolassa.

Vierailija
90/186 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun katsoo nykyisiä ravintoloita niin ruuan valmistus on pakasteen sulattaminen ja siittä mikroruuasta pitäisi maksaa oikean aterian hinta

Vierailija
91/186 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihaan kokkiin ei ole luottamista.

Lihavat ihmiset kylläkin syövät heikkolaatuisempaa ruokaa. Ja liikaa. Ruoka on kulinaristinen nautinto eikä mikään syö niin paljon kuin jaksat toiminto.

Vierailija
92/186 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no ei saa. käytiin korealaisessa, sellanen pannu keskellä pöytää. no ei siinä mitään, siinä samassa pannussa grillattiin possua, kalaa, kanaa, nautaa, sieniä, hedelmiä ja kaikki sekaisin. karmea käry ja tosi vahvat kastikkeet, ettei tuota makusekamelskaa erottais. helsingin paras korealainen. sama, kun omaan grilliin heittäisi possua ja kalaa päällekkän.

Miksi menet korealaiseen jos haluat syödä vain suomalaista pöperöä suomalaisittain kokattuna?

Halusin kokeilla korealaista ja sellaista, joka on arvioitu hyväksi. Ei voi arvostella, jos ei käy savustamassa vaatteita tuolla. Ilman viinejä annos kahdella 112€ ja kaupan päälle tosiaan vaatteiden savustus. 

Vierailija
93/186 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tulee kyllä petetty olo jos joudun ravintolasta lähtemään nälkäisenä tai täyttämään vatsan lisäkkeenä tarjoillulla leivällä jos maksan ruokailustani 40-100 euroa/hlö.

Tuohan se suomalaisten ravintoloiden ongelma on asiakkaan näkökulmasta, maksat aivan järkyttävän summan rahaa ruuasta josta jää nälkäiseksi ja joutuu hakemaan muualta ruokaa että saa mahan täyteen. En itse ole edes mikään isokokoinen kun olen 172cm ja 74kg

Ihan naurettava väite, että annoksista tyypillisesti jäisi nälkä ihmiselle, joka syö normaaleja määriä. Ahmatit ovat varmastikin erikseen, mutta yhdenkään ystäväni en kertaakaan muista sanoneen, että ravintola-annoksesta ei olisi tullut täyteen.

En tiedä sitten kuinka pie

Mitä ihmettä? 

Itse en ole koskaan lähtenyt suomalaisesta ravintolasta nälkäisenä. Annokset ovat suuria.  Ulkomaillakin olen osannut tilata lisää jos nälkä on edelleen vaivannut.

Vierailija
94/186 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisilla on tarkempi makuaisti kuin toisilla. Aivan samalla tavalla kuin toisilla on tarkempi nuottikorva kuin toisilla. 

Juuri näin, myös haju-, tasapaino- ja näköaisteissa on eroja. Varmaan myös tunto.

Vierailija
95/186 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos rahaa on paljon ja kokee että rahan käyttämisestä saa vastinetta niin silloin kyllä. Kyseessä on ehkä enemmänkin statustoiminta eli minulla on varaa tähän -ajattelu

Minulla pitäisi olla miljoonia, että olisin valmis maksamaan pienestä lohenpalasta 40 euroa.

Ap

Eiköhän siihen 70 euroon sisälly alkupalat, pääruoka, jälkiruoka, aperitiivit, viinit ja kahvit.

Kerro toki missä hyvässä ravintolassa saat nuo kaikki seitsemälläkympillä? Kun ei Rossossa edes tuo summa riittäisi kaikkeen tuohon.

Faktiskt. En snabb koll ger i handen att Rosso som man senast besökte i Raumo under det förra milleniet, vill ha närmare 80 € för kalaset (med ytterfilé biff) med bara ett glas vin och ingen avec till kaffet. Dricks ingår inte heller i summan. Ett glas vin till och en avec skjuter summan till 100 € och dricksen höjer det ytterligare. Hur i hela helskota kan något som Rosso kosta så mycket? Voipi aloittaa raastepöydästä.

Vierailija
96/186 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo mut se on hienoo kun on ma tut puikoissa.

Vierailija
97/186 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halusin kokeilla korealaista ja sellaista, joka on arvioitu hyväksi. Ei voi arvostella, jos ei käy savustamassa vaatteita tuolla. Ilman viinejä annos kahdella 112€ ja kaupan päälle tosiaan vaatteiden savustus. 

Jos ravintolan seloste on Korean barbaque niin voi arvata mitä on tulossa. 

Olen käynyt parikymmentä kertaa Koreassa ja illallisen jälkeen on vaatteet aina savunhajuiset, kuuluu asiaan.

Vierailija
98/186 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jag gillar att äta ett grisarshål kryddat med rosmarin och jag kan inte tala rätt språk.

Då är du säkert rätt slank och har inte annat än luft mellan öronen. Det märks. Jobba på. Alla kan inte vara vinnare.

Vierailija
99/186 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn noin kerran vuodessa syömässä valmiin menun, yleensä 5-7 ruokalajin suunnitellun kokonaisuuden. On saanut vastinetta rahoille. En tajua miten jotkut kuvittelee näistä jäävän nälkä. 

Olen ehkä maailman huonoin kotikokki, ja hyvän aterian hyvässä seurassa muistaa pitkään. Katson aina etukäteen ravintoloiden arvostelut, ettei vähät rahani mene hukkaan. Olen aika tarkka rahoistani. Amarillot, Rossot yms tusinaketjut mulla jää väliin. Huonoa mauotonta mättöruokaa kovalla hinnalla. Teen yhtä huonoa kotona paljon halvemmalla.

Rosson mehevä grillipihvi suussa sulavalla kastikkeella kelpaa minulle vaikka joka päivä. Olkoot halpa ketjuravintola tai ei.

Vierailija
100/186 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä sitten kuinka pieniruokaisia tai kuinka monta ateriaa ystäväsi syövät päivässä kuin noin pienistä annoksista tulee täyteen mutta normaali ruokainen ja normaali kokoinen  ihminen ei tule kylläiseksi suomalaisessa ravintolassa.

Här går iakttagelserna i sär. Ens egen uppfattning är, bortsett från ABC och andra sekunda "à la carten", att "more is quality" är det som gäller. Jag tycker att man vanligen får enorma portioner i Finland, varför man ofta beställer två förrätter i stället för huvudrätten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi