Onko joku sitä mieltä että noista kalliista ravintoloista saa oikeasti rahalleen vastinetta?
Tuli mieleen tämä aihe tuosta toisesta ketjusta, jossa puhuttiin hintavasta ravintolasta. Onko jonkun mielestä oikeasti kahden hengen ruuat ravintolassa esim 135 euron arvoisia? Siis onhan ne hyviä, mutta annokset on usein pieniä ja maksat pienestä lohenpalasta 40 euroa. Eihän siinä ole mitään järkeä 😆
Ymmärrän että jos ostat kalliin asunnon tai auton, niin niissä saa oikeasti laatua ja käyttömukavuutta verrattuna halpaan versioon.
Kommentit (186)
Se on kallis harrastus ihmisille, joilla on tylsä elämä. Käytännössä siis ihmisille, joilla on päässä vikaa.
Ei sieltä saa vastinetta rahalle. Parempaa safkaa saa itse tekemällä. Maksat brändistä, puitteista ja sirkuksesta.
Suurin hyöty on se, että pääsee köyhiä pakoon. Sanoinko, että päässä vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Ravintoloita tuppaa olemaan kahta mallia, biomassan täyttöpiste tai makunautintojen tarjoaja. Ensimmäisessä tarkoituksena tankata maha täyteen ja toisessa maistella valikoima mielenkiintoisia makuja. Harvoin nämä kaksi suuntausta voi olla samassa ravintolassa yhtäaikaa ja kalliimmat yleensä ovat tuota makunautintoja tarjoavia, koska kohtuumakuista biomasaa nyt on helppo myydä bulkkina halvemmalla jolloin kilpailu siellä on kovempaa ja katteet on olemattomia.
Kyllä, kalliista ravintolasta voi saada rahoilleen vastinetta jos lähtee sinne, ei syömään, vaan nauttimaan mauista, ilmapiiristä ja ennenkaikkea seurasta.
Halvoissa mättöpaikoissa myös tuttuus on valttia. Siellä asiakkaat haluavat syödä vain sitä mitä ovat syöneet satoja kertoja ennenkin. Mitään uutta ei haluta.
Tähän ketjuun on kyllä eksynyt todella raadollisia esimerkkejä wt:stä.
Jos ei ole varaa käydä ravintolassa, jossa ruoka maksaa 130 € kahdelta hengeltä, ei voi silloin kyllä myöskään kommentoida näiden ravintoloiden tasoa.
Kyse on usein paljon muustakin kuin pienestä lohenpalasta. Et taida oikein ymmärtää jutun juonta.
Merkityksellistä on kokonaiselämys, hyvä palvelu, miljöö, kaunis kattaus ja ruuan esillepano, hyvät juomat jne.
Jos ruoka sen lisäksi on erinomaista, olen välillä valmis maksamaan kalliistakin ravintolaillallisesta . Enkä silloin kyllä vertaa aterianhintaa mihinkään tarjousloheen. Harvemmin sitä gourmetravintolassa listalla onkaan.
Muutenkin monissa edullisemmissa ravintoloissa annokset ovat aivan liian suuria, tykätään syödä sopivasti vähemmän, mutta hyvää.
Kakaksi olet muuttuva oi kallis ateria,pisuksi sinä tonnin viini.Ja joka tulee laukomaan yhdysanoista niin??
Ainakin nälkä pahenee ja eiku ABC:lle syömään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wt ei koskaan ymmärrä ruoan päälle. Perunamuussia vaan ja lohta. Voi hyvän tähden.
Omauisteltu taimen luonnonjoesta, pottumuusi oman maan perunoista. Hakkaa mennen tullen ravintolaruoat. Jos katsoisit vierestä, kuolavanasi menisi lattialle asti, mutta häh hää, sulle ei tarjoillakaan.
No enpä kyllä tuollaisen vahingoniloisen ja itsekkään tyypin pöytään edes istuisi! 😂 Syö ihan itseksesi mättösi.
Vierailija kirjoitti:
Onko joillakin niin erityisherkkä makuaisti että voi huomata satasen eron itse paistetulla ja huippukeittiön paistamalla ruokapalalla?
Tämä. Se pieni lohenpala maksaa hienostoravintolassa saman kuin kotona paistat kaksi isoa lohifilettä, joista saa kymmenen sellaista palaa. Se ravintolan pala voi olla perempi, mutta ei ikinä lähellekään kymmenen kertaa parempi.
Vierailija kirjoitti:
Kakaksi olet muuttuva oi kallis ateria,pisuksi sinä tonnin viini.Ja joka tulee laukomaan yhdysanoista niin??
Kakasta sinä olet tullut (pellon sontalannoitteet) ja kakasi sinun tulee jälleen tuleman.
Vierailija kirjoitti:
Onko joillakin niin erityisherkkä makuaisti että voi huomata satasen eron itse paistetulla ja huippukeittiön paistamalla ruokapalalla?
Vaikemmissa ruuissa, kyllä, ero on huomattava. Ja eteenkin eri ruokalajien yhteensovittamisessa tasapainoiseksi ateriaksi amatöörit menevät helposti metsään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos rahaa on paljon ja kokee että rahan käyttämisestä saa vastinetta niin silloin kyllä. Kyseessä on ehkä enemmänkin statustoiminta eli minulla on varaa tähän -ajattelu
Minulla pitäisi olla miljoonia, että olisin valmis maksamaan pienestä lohenpalasta 40 euroa.
Ap
Eiköhän siihen 70 euroon sisälly alkupalat, pääruoka, jälkiruoka, aperitiivit, viinit ja kahvit.
Kyllä vähän kalliimmissa paikoissa alkuruoka ja jälkiruoka ovat molemmat yli kympin, samoin viinilasi. Pääruoka yleensä n. 30 euroa. Eli ihan kaikkea tuota ei taida 70 eurolla saada.
Joskus nuoruudessani söin noita mitättömiä linnunpskan kokoisia aterioita. Mutta opin pian välttämään noita paikkoja.
Suomessa ei yhdenkään yrityksen palvelusta saa rahoilleen vastinetta. Suomessa ihan jokaisen tuotteen hinnassa on niin palj8n ilmaa että täällä ei saa rahoilleen vastinetta ja tämä johtuu pelkästään yritysten, yrittäjien ja sijoittajien voittojen maksimoinnista. Täällä ei saa yhdeltäkään yritykseltä rehellistä dataa hinnan muodostuksesta vaan se piilotetaan aina liikesalaisuuksien alle kun hinnoittelu ei perustu mihinkään todelliseen
Käyn noin kerran vuodessa syömässä valmiin menun, yleensä 5-7 ruokalajin suunnitellun kokonaisuuden. On saanut vastinetta rahoille. En tajua miten jotkut kuvittelee näistä jäävän nälkä.
Olen ehkä maailman huonoin kotikokki, ja hyvän aterian hyvässä seurassa muistaa pitkään. Katson aina etukäteen ravintoloiden arvostelut, ettei vähät rahani mene hukkaan. Olen aika tarkka rahoistani. Amarillot, Rossot yms tusinaketjut mulla jää väliin. Huonoa mauotonta mättöruokaa kovalla hinnalla. Teen yhtä huonoa kotona paljon halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tulee kyllä petetty olo jos joudun ravintolasta lähtemään nälkäisenä tai täyttämään vatsan lisäkkeenä tarjoillulla leivällä jos maksan ruokailustani 40-100 euroa/hlö.
Tuohan se suomalaisten ravintoloiden ongelma on asiakkaan näkökulmasta, maksat aivan järkyttävän summan rahaa ruuasta josta jää nälkäiseksi ja joutuu hakemaan muualta ruokaa että saa mahan täyteen. En itse ole edes mikään isokokoinen kun olen 172cm ja 74kg
Kerran kävin treffeillä naisen kanssa hienossa ravintolassa, jota nainen oli ehdottanut. En itse ole ikinä ollut mikään hintavien ruokaravintoloiden ystävä. Puhuttiin siinä naisen kanssa niitä näitä ja hän harmitteli kun pankki ei ollut myöntänyt hänelle lainaa 230 000 euron asuntoon. No kun ravintolalasku saatiin, niin ymmärsin hyvin, että miksi nainen on niin perse auki, ettei pankkikaan lainaa anna. Eipä tarvinut käydä toisilla treffeillä.
Olen onnellinen kaljasta ja makkarasta,muikuista,maksalaatikosta ym.en tarvitse mitään ravintolaruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikkaille se lienee se arvoista mutta minä en arvosta. Ruuasta pitää tulla kylläiseksi tai se on täysin hukkaan heitettyä rahaa.
Wt-asenne. Täyteen pitää tulla. Siksi wt tykkääkin pizzoista ja buffaravintoloista. Ei mitään tasoa.
Sanoo jossain kalliissa vuokraluukassa stadissa asuva wannabe-rikas, jonka luottokorttikin on tappiin höylätty 🤭
Omistusasunto, eikä enää edes stadissa. Luottokorttia en käytä koskaan. Ravintoloissa maksan aina käteisellä. Mukavampi antaa tippi käteisenä.
Hienossa finedining paikassa tarjoillaan majavan persereiät runsailla reunaleikkeillä, joten kilohinnaksi ei tule tuhattakaan euroa/reikä.
Kyllä se voittaa suoraan rasiasta syödyn maksalaatikon, 1.70 euroa Lidlissä.