Onko joku sitä mieltä että noista kalliista ravintoloista saa oikeasti rahalleen vastinetta?
Tuli mieleen tämä aihe tuosta toisesta ketjusta, jossa puhuttiin hintavasta ravintolasta. Onko jonkun mielestä oikeasti kahden hengen ruuat ravintolassa esim 135 euron arvoisia? Siis onhan ne hyviä, mutta annokset on usein pieniä ja maksat pienestä lohenpalasta 40 euroa. Eihän siinä ole mitään järkeä 😆
Ymmärrän että jos ostat kalliin asunnon tai auton, niin niissä saa oikeasti laatua ja käyttömukavuutta verrattuna halpaan versioon.
Kommentit (186)
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole itelläni vara oikein käydä hienoissa ravintoloissa, mutta koska työhöni kuuluu välillä viedä asiakkaita syömään, niin olen päässyt muutaman kerran syömään oikeasti hyviin ravintoloihin. Kyllä huomaa ruuassa eron johonkin ketjuravintolan antiin!
Vieläkin muistelen haikeudella muutamaa syömääni annosta. Paikoissa joissa olen käynyt on maistelumenut olleet (ilman viinejä) yleensä alle 100 euroa/henkilö ja listaltakin on noin satasella/henkilö saanut syötyä (jos ei ota sitä kalleinta pihviä) alku-, pää- ja jälkiruuan. Eikä ole jäänyt kertaakaan nälkä, päin vastoin!
En tiedä onko ihmisille jostain leffoista tms. jäänyt väärä mielikuva siitä, että hienossa ravintolassa ei saisi tarpeeksi ruokaa.
No kun eivät ota niitä alku- ja jälkiruokia vaan pääruoan niin kai sitä sit joillekin jää nälkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
135 euroa nyt ei ole mitenkään kallista jos kaksi ihmistä syö loistavan aterian.
No on kyllä kiinni syöjien varallisuudesta. Pienituloisten ihmisten ei todellakaan ole järkeä tuollaisia summia tuhlata yhteen ravintola ateriaan. Jos on varaa nautiskella hienossa ravintolassa, niin mikäs siinä sitten.
Olen eri mieltä. Muutaman kerran vuodessa hyvään paikkaan. Rossot, rillot yms ketjut jää väliin. Niissä ruoka on huonoa ja tarkkaan kustannustehokkaaksi laskettua mutta kuitenkin niin kallista että sillä saa melkein viikon päivälliset kotona.
Pienituloisena syön pääasiassa kotiruokaa. Joskus käyn pizzalla tai lounaalla edullisissa paikoissa. Kun jättää pari Rossoa väliin, sillä hinnalla käy syömässä listan erinomaista ruokaa hyvässä oikeassa ravintolassa. Se on useimmiten elämys. Keskitason ketjut olen jättänyt väliin jo pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on niille, joita kiinnostaa tuollainen ruokahifistely. Ei kannata mennä, jos genre ei kiinnosta. Ihmettelen aina, kun jengi valittaa siitä, että pitää mennä snägärin kautta kotiin. Menkään ravintoloihin, jotka on omaan makuunne ja selvittäkää ennakkoon mikä on ravintolan tyyli. Nettiaikana ei ole edes kovin vaikeaa katsoa Google-arvioista kuvat ja nettisivuilta ruokalistat.
Tässä ketjussa kuuluu hifistellä, muuten heiluu alapeukku :D Taidan mennä pois, kun en tykkää valkoisista pöytäliinoista ja hurjista hinnoista ruokalistalla.
Eikös se ole itsestäänselvää että hifistellään jos aiheena on paremmat ravintolat ja vastine rahalle?
Jos käyn ravintolassa niin mieluummin sitten panostan siihen hieman enemmän. Tai sitten haen vaan vaikka jotain kiinalaista ruokaa kotiin... Ketjuravintolat kierrän kaukaa.
Kuulostaa paikalta, jossa hinta ja laatu ei ehkä ole ollut kohdallaan.
Tarkoitan, että on ihan mukavaa syödä hyvin ja pitkän kaavan mukaan joskus, mutta laatua ei yleensä tuolla rahalla 135 e saa kahdelle.
Alkupalat, pääruoka ja jälkiruoka kahdella alkaen 300 e
Mahdolliset alkumocktailit tai cocktailit, viinit tai kuohuva ja kahvit avec kahdelle. En edes arvaa hintaa, riippuu täysin siitä mitä ja missä juo.
Mulla ei ole itelläni vara oikein käydä hienoissa ravintoloissa, mutta koska työhöni kuuluu välillä viedä asiakkaita syömään, niin olen päässyt muutaman kerran syömään oikeasti hyviin ravintoloihin. Kyllä huomaa ruuassa eron johonkin ketjuravintolan antiin!
Vieläkin muistelen haikeudella muutamaa syömääni annosta. Paikoissa joissa olen käynyt on maistelumenut olleet (ilman viinejä) yleensä alle 100 euroa/henkilö ja listaltakin on noin satasella/henkilö saanut syötyä (jos ei ota sitä kalleinta pihviä) alku-, pää- ja jälkiruuan. Eikä ole jäänyt kertaakaan nälkä, päin vastoin!
En tiedä onko ihmisille jostain leffoista tms. jäänyt väärä mielikuva siitä, että hienossa ravintolassa ei saisi tarpeeksi ruokaa.