Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku sitä mieltä että noista kalliista ravintoloista saa oikeasti rahalleen vastinetta?

Vierailija
03.03.2024 |

Tuli mieleen tämä aihe tuosta toisesta ketjusta, jossa puhuttiin hintavasta ravintolasta. Onko jonkun mielestä oikeasti kahden hengen ruuat ravintolassa esim 135 euron arvoisia? Siis onhan ne hyviä, mutta annokset on usein pieniä ja maksat pienestä lohenpalasta 40 euroa. Eihän siinä ole mitään järkeä 😆

Ymmärrän että jos ostat kalliin asunnon tai auton, niin niissä saa oikeasti laatua ja käyttömukavuutta verrattuna halpaan versioon.

Kommentit (186)

Vierailija
61/186 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä mieluummin maksan pari sataa erinomaisesta illallisesta kuin että laittaisin 30€ jonnekin Pancho Villaan tai Rossoon. 

Vierailija
62/186 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei yhdenkään yrityksen palvelusta saa rahoilleen vastinetta. Suomessa ihan jokaisen tuotteen hinnassa on niin palj8n ilmaa että täällä ei saa rahoilleen vastinetta ja tämä johtuu pelkästään yritysten, yrittäjien ja sijoittajien voittojen maksimoinnista. Täällä ei saa yhdeltäkään yritykseltä rehellistä dataa hinnan muodostuksesta vaan se piilotetaan aina liikesalaisuuksien alle kun hinnoittelu ei perustu mihinkään todelliseen

Voin kertoa sinulle että se ahne tässä kuviossa on verottaja. Siinä sinun ateriassa tai missä tahansa ostamassasi on lähemmäs 2/3 eri veroja, eläkemaksuja, sairausvakuutusmaksuja yms...

Pieniä poikkeuksia lukuunottamatta yrittäjälle itselleen jää hiluja. 70% yrittäjistä tienaa keskimäärin 2000 €/kk tekemällä pitkää päivää 7 päivänä viikossa.  Kadehdi siinä sitten. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/186 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ravintoloita tuppaa olemaan kahta mallia, biomassan täyttöpiste tai makunautintojen tarjoaja. Ensimmäisessä tarkoituksena tankata maha täyteen ja toisessa maistella valikoima mielenkiintoisia makuja. Harvoin nämä kaksi suuntausta voi olla samassa ravintolassa yhtäaikaa ja kalliimmat yleensä ovat tuota makunautintoja tarjoavia, koska kohtuumakuista biomasaa nyt on helppo myydä bulkkina halvemmalla jolloin kilpailu siellä on kovempaa ja katteet on olemattomia.

Kyllä, kalliista ravintolasta voi saada rahoilleen vastinetta jos lähtee sinne, ei syömään, vaan nauttimaan mauista, ilmapiiristä ja ennenkaikkea seurasta.

Halvoissa mättöpaikoissa myös tuttuus on valttia. Siellä asiakkaat haluavat syödä vain sitä mitä ovat syöneet satoja kertoja ennenkin. Mitään uutta ei haluta.

Joo, just näitä paikkoja missä listalla lukee wieninleikkeen kohdalla "Ravintola Patakattilan winkkari on klassiko, joka on valmistettu samalla reseptillä jo 40 vuotta". Ja sitten jengi menee sinne joka vuosi syömään perinteisen isänpäiväwinkkarin.

Vierailija
64/186 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikkaille se lienee se arvoista mutta minä en arvosta. Ruuasta pitää tulla kylläiseksi tai se on täysin hukkaan heitettyä rahaa.

Tämä! Maksat ihan vıtusti annoksista, jotka ovat kokoluokkaa "5-vuotias tulee kylläiseksi".

Jos haluaa perisuomalaiseen tapaan ahtaa kupunsa niin täyteen että oksettaa,  kannattaa suunnata johonkin seisovaan buffet pöytään. Siellä saa rahalle vastinetta.

Vierailija
65/186 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tulee kyllä petetty olo jos joudun ravintolasta lähtemään nälkäisenä tai täyttämään vatsan lisäkkeenä tarjoillulla leivällä jos maksan ruokailustani 40-100 euroa/hlö.

Tuohan se suomalaisten ravintoloiden ongelma on asiakkaan näkökulmasta, maksat aivan järkyttävän summan rahaa ruuasta josta jää nälkäiseksi ja joutuu hakemaan muualta ruokaa että saa mahan täyteen. En itse ole edes mikään isokokoinen kun olen 172cm ja 74kg

Ihan naurettava väite, että annoksista tyypillisesti jäisi nälkä ihmiselle, joka syö normaaleja määriä. Ahmatit ovat varmastikin erikseen, mutta yhdenkään ystäväni en kertaakaan muista sanoneen, että ravintola-annoksesta ei olisi tullut täyteen.

Vierailija
66/186 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule käytyä niissä. N. 10-20e annos on mun kukkarolle sopiva.

Vierailija
67/186 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ainoa kriteeri hyvälle ruoalle on annoksen koko niin sitten kannattaa mennä Raxiin syömään. 

135e kahdelle ihmiselle hyvässä ravintolassa on verrattain pieni hinta. Sillä saa pääruoat ja jotain pientä lisäksi.

Vierailija
68/186 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolat, joissa on pienet annokset kuuluukin syödä menuu. Eli vähintään alkupalat, pääruoka ja jälkiruoka. Ei jää nälkä.

Vierailija
69/186 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaani ei ainakaan saa vastinetta, koska huippukokit ei tänä päivänäkään osaa laittaa ruokaa kasviksista. Kaikki on olevinaan niin herraskansaa, että vain jonkun eksoottisen eläimen tietyt elimet kelpaa. Säälittävää.

Vierailija
70/186 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Man söker upplevelser i bra krogar och det kostar givetvis mera än en portion skrattande knackisar med pommes frites rakt ur micron. Pling!

Jag tycker själv att jag är en bra kock. Då är man inte speciellt inspirerad av att betala 25 - 40 € för en huvudrätt som man hade gjort bättre själv och kanske 80 - 100 € för en måltid som inte innehåller något speciellt. Det är tyvärr standard prisnivå i dagens Finland.

Då man ta steget upp från det som är beskrivet ovan, får man ofta enkla råvaror tillredda och kombinerade på ett sätt som man inte själv skulle ha gjort, inte kan eller inte hade kommit på. Förutom att det smakar gudomligt, tar det den tid som det tar och så lär man sig något nytt. Det är något helt annat än att fylla magen.

Vierailija
71/186 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tulee kyllä petetty olo jos joudun ravintolasta lähtemään nälkäisenä tai täyttämään vatsan lisäkkeenä tarjoillulla leivällä jos maksan ruokailustani 40-100 euroa/hlö.

Tuohan se suomalaisten ravintoloiden ongelma on asiakkaan näkökulmasta, maksat aivan järkyttävän summan rahaa ruuasta josta jää nälkäiseksi ja joutuu hakemaan muualta ruokaa että saa mahan täyteen. En itse ole edes mikään isokokoinen kun olen 172cm ja 74kg

Ihan naurettava väite, että annoksista tyypillisesti jäisi nälkä ihmiselle, joka syö normaaleja määriä. Ahmatit ovat varmastikin erikseen, mutta yhdenkään ystäväni en kertaakaan muista sanoneen, että ravintola-annoksesta ei olisi tullut täyteen.

Ei niistä miniannoksista nälkä mene. Ennen hienosteluravintolaan menoa kannattaa syödä jotain kotona.

Vierailija
72/186 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos rahaa on paljon ja kokee että rahan käyttämisestä saa vastinetta niin silloin kyllä. Kyseessä on ehkä enemmänkin statustoiminta eli minulla on varaa tähän -ajattelu

Minulla pitäisi olla miljoonia, että olisin valmis maksamaan pienestä lohenpalasta 40 euroa.

Ap

Eiköhän siihen 70 euroon sisälly alkupalat, pääruoka, jälkiruoka, aperitiivit, viinit ja kahvit.

Kyllä vähän kalliimmissa paikoissa alkuruoka ja jälkiruoka ovat molemmat yli kympin, samoin viinilasi. Pääruoka yleensä n. 30 euroa. Eli ihan kaikkea tuota ei taida 70 eurolla saada.

"Vähän kalliimpi", alkuruoka kympin.

Eli onko joku ihan perus s ketju ravintola jo sitä "vähän kalliimpaa"?

Vierailija
73/186 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikkaille se lienee se arvoista mutta minä en arvosta. Ruuasta pitää tulla kylläiseksi tai se on täysin hukkaan heitettyä rahaa.

Tämä! Maksat ihan vıtusti annoksista, jotka ovat kokoluokkaa "5-vuotias tulee kylläiseksi".

Jos haluaa perisuomalaiseen tapaan ahtaa kupunsa niin täyteen että oksettaa,  kannattaa suunnata johonkin seisovaan buffet pöytään. Siellä saa rahalle vastinetta.

Rax pizza buffet kanske? Jag tror att det är det sämsta man någonsin har frekventerat. En gång räckte väl för detta liv.

Vierailija
74/186 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaksi ihmistä syö useamman ruokalajin illallisen 135 €:lla ei ole kyse vielä mistään fine dining mestasta, vaan ihan tavallisesta ala carte -ravintolasta.

Koen saavani rahoilleni oikein hyvin vastinetta käydessäni silloin tällöin syömässä fine dining -ravintolassa. Muutama pettymys on toki mahtunut mukaan, mutta pääsääntöisesti kokemukset ovat olleet laadukkaita.

Vierailija
75/186 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lähipizzeriasta saa yli kilon painoisen annoksen kebabbia kermaperunoilla 12,50 eurolla. Voin sanoa että nälkä lähtee ja on pikkuisen parempaa kuin hienostoravintolassa sääsken persereiän kokoinen annos, jonka päällä on kaksi heinää ristissä ja kokki vetäny limat päälle, jonka seassa on muutama mätipallero.

Vierailija
76/186 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsääntöisesti kyllä. Viimeksi käytiin Le Ankassa - oli hintansa väärti.

Vierailija
77/186 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niistä

Niitä miniannoksia syödään menu, annoskoko riippuu menun pituudesta. Menussa voi olla esim 3,5,7 tai 9 annosta, olen jopa törmännyt 16 annoksen menuun. Ei jää nälkä. 

Vierailija
78/186 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei saa. käytiin korealaisessa, sellanen pannu keskellä pöytää. no ei siinä mitään, siinä samassa pannussa grillattiin possua, kalaa, kanaa, nautaa, sieniä, hedelmiä ja kaikki sekaisin. karmea käry ja tosi vahvat kastikkeet, ettei tuota makusekamelskaa erottais. helsingin paras korealainen. sama, kun omaan grilliin heittäisi possua ja kalaa päällekkän.

Vierailija
79/186 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos rahaa on paljon ja kokee että rahan käyttämisestä saa vastinetta niin silloin kyllä. Kyseessä on ehkä enemmänkin statustoiminta eli minulla on varaa tähän -ajattelu

Minulla pitäisi olla miljoonia, että olisin valmis maksamaan pienestä lohenpalasta 40 euroa.

Ap

Eiköhän siihen 70 euroon sisälly alkupalat, pääruoka, jälkiruoka, aperitiivit, viinit ja kahvit.

Kerro toki missä hyvässä ravintolassa saat nuo kaikki seitsemälläkympillä? Kun ei Rossossa edes tuo summa riittäisi kaikkeen tuohon.

Vierailija
80/186 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegaani ei ainakaan saa vastinetta, koska huippukokit ei tänä päivänäkään osaa laittaa ruokaa kasviksista. Kaikki on olevinaan niin herraskansaa, että vain jonkun eksoottisen eläimen tietyt elimet kelpaa. Säälittävää.

Vegaaninen ruoka on ollut niin kauan muotia, että kyllä sitä osataa laittaa oikein hyvin paremmissakin ravintoloissa. Toki ennakkoon kannattaa lukea lista läpi. Jos listalla ei ole valmiiksi mitään vegaanista, en ehkä lähtisi tuollaiseen paikkaan esittämään erikoisruokavaliotoiveitani, mutta harvassa nuo paikat alkavat olemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi