Onko joku sitä mieltä että noista kalliista ravintoloista saa oikeasti rahalleen vastinetta?
Tuli mieleen tämä aihe tuosta toisesta ketjusta, jossa puhuttiin hintavasta ravintolasta. Onko jonkun mielestä oikeasti kahden hengen ruuat ravintolassa esim 135 euron arvoisia? Siis onhan ne hyviä, mutta annokset on usein pieniä ja maksat pienestä lohenpalasta 40 euroa. Eihän siinä ole mitään järkeä 😆
Ymmärrän että jos ostat kalliin asunnon tai auton, niin niissä saa oikeasti laatua ja käyttömukavuutta verrattuna halpaan versioon.
Kommentit (186)
Miksi kalliiden ravintoloiden ihmettelijöillä ajatus askartelee aina sen ruokamäärän parissa? "Eihän tuosta tule edes maha täyteen." Sekö on ainut syy mennä ravintolaan, mättämään itsensä ähkyyn? Ilmeisesti joillakin on.
Vierailija kirjoitti:
Viiden ruokalajin illalinen viinipaketilla Rovaniemen Lapland Hotelsilla on jäänyt ikuisesti mieleeni täydellisenä iltana. Illan päätteeksi olin tyrmistynyt, mikä vaikutus voi olla erinomaisilla asiakaspalvelijoilla. Puhumattakaan että ruoat olivat erinomaisia ja mielikuvituksellisia. Tuolloin ei palanneet sataset tuntuneet missään.
Itse olen köyhäillyt ja syönyt muutamaan kertaan pääruuan ja ilmaiset kokin terveiset.
Mutta laplans hotellin ruuat ja aamupalat on suunnitelleet ammattilaiset ja sen huomaa.
Enemmän vastinetta kuin pitämällä rahat tilillä/sijoitussalkussa, jossa raha on vain numero.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. On ihana käydä välillä syömässä hyvin. 135e ei hetkauta. Tässä minulle hyvin tarkoittaa laadukasta ja kekseliästä ruokaa. En halua mitään mättöä.
Eikä niissä ole tarkoitus joka viikonloppu käydä. Meillä pieni perhe,niin mieluummin vien ulos ravintola illalliselle kuin alan räpeltää jotain ruokia juhlakaluna.
Kalliita ja laadukkaita ravintoloita on monenlaisia. Jos syödään monta ruokalajia kuten usein on, niin annosten pitää olla pieniä, että jaksaa syödä kaiken. 130 euroa maksavassa ateriassa voi olla viisi ruokalajia ja vielä leipää lisäksi, kyllä siitä nälkä lähtee.
Mutta ei ruoka aina ole hyvää. Parempaa kuitenkin kuin halvoissa ravintoloissa, joissa nykyään käytetään lähes kaikkialla valmiita pussikastikkeita ja muita puolivalmisteita. Mieluummin syön kotona kuin tuollaisissa paikoissa.
Onhan se hienoa kun saa sitten pöntöllä rutasta parinsadan euron kakat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikkaille se lienee se arvoista mutta minä en arvosta. Ruuasta pitää tulla kylläiseksi tai se on täysin hukkaan heitettyä rahaa.
Wt-asenne. Täyteen pitää tulla. Siksi wt tykkääkin pizzoista ja buffaravintoloista. Ei mitään tasoa.
Sanoo jossain kalliissa vuokraluukassa stadissa asuva wannabe-rikas, jonka luottokorttikin on tappiin höylätty 🤭
Olen maksanut kalleimmillaan noin 650€ kahden hengen aterioista ja siitä koin kyllä saaneeni oikein hyvää vastinetta. 500€ mennyt rikki muutamia kerran, 400€ niin useasti etten edes osaa arvioida kuinka usein.
Osasta olen saanut vastinetta, osasta en.
Vierailija kirjoitti:
Wt ei koskaan ymmärrä ruoan päälle. Perunamuussia vaan ja lohta. Voi hyvän tähden.
Omauisteltu taimen luonnonjoesta, pottumuusi oman maan perunoista. Hakkaa mennen tullen ravintolaruoat. Jos katsoisit vierestä, kuolavanasi menisi lattialle asti, mutta häh hää, sulle ei tarjoillakaan.
Vierailija kirjoitti:
135 euroa nyt ei ole mitenkään kallista jos kaksi ihmistä syö loistavan aterian.
Ei jos se on loistava. Se että annos on pieni ja kallis ei tee vielä ateriasta loistavaa eikä se, että ravintola mainostaa itseään luksuspaikaksi rikkaille. Tässä lähistöllä on pari sellaista paikkaa - pska ruoka ja pska palvelu mutta hinnat on tapissa. Harva vaan sanoo ääneen, että satasen safkat oli aivan kuraa, kehutaan vaan somessa jotta tutut huomaa että meillä on varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos rahaa on paljon ja kokee että rahan käyttämisestä saa vastinetta niin silloin kyllä. Kyseessä on ehkä enemmänkin statustoiminta eli minulla on varaa tähän -ajattelu
Minulla pitäisi olla miljoonia, että olisin valmis maksamaan pienestä lohenpalasta 40 euroa.
Ap
Eiköhän siihen 70 euroon sisälly alkupalat, pääruoka, jälkiruoka, aperitiivit, viinit ja kahvit.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kalliiden ravintoloiden ihmettelijöillä ajatus askartelee aina sen ruokamäärän parissa? "Eihän tuosta tule edes maha täyteen." Sekö on ainut syy mennä ravintolaan, mättämään itsensä ähkyyn? Ilmeisesti joillakin on.
Kyllä niillä taster-annoksillakin maha täyteen tulee. Niitä vain syödään useampi. 😋
Ravintoloita tuppaa olemaan kahta mallia, biomassan täyttöpiste tai makunautintojen tarjoaja. Ensimmäisessä tarkoituksena tankata maha täyteen ja toisessa maistella valikoima mielenkiintoisia makuja. Harvoin nämä kaksi suuntausta voi olla samassa ravintolassa yhtäaikaa ja kalliimmat yleensä ovat tuota makunautintoja tarjoavia, koska kohtuumakuista biomasaa nyt on helppo myydä bulkkina halvemmalla jolloin kilpailu siellä on kovempaa ja katteet on olemattomia.
Kyllä, kalliista ravintolasta voi saada rahoilleen vastinetta jos lähtee sinne, ei syömään, vaan nauttimaan mauista, ilmapiiristä ja ennenkaikkea seurasta.
Onko joillakin niin erityisherkkä makuaisti että voi huomata satasen eron itse paistetulla ja huippukeittiön paistamalla ruokapalalla?
Vierailija kirjoitti:
Laihaan kokkiin ei ole luottamista.
No noin jotkut sanoo mutta jos terveellistä ja hyvää haluaa voi MYÖS hyvillä mielin luottaa laihaan kokkiin. Käytän VOITA.
Ilmeisesti ap kuvittelee, että 135 euroa maksava annos on yksi lohenpala, koska ei ole koskaan syönyt tuollaisessa ravintolassa. Se on menun hinta, siihen siis kuuluu useita ruokalajeja. Viinipaketti maksaa erikseen.
Mene joskus syömään ja maistamaan ruokaa, niin tiedät sitten paremmin kannattiko. En itsekään ole ollut aina ruokiin tyytyväinen, en valitse sitä kaikkein kokeellisinta ravintolaa, jos itse valitsen paikan. Pidän ranskalaisesta keittiöstä eniten. Esimerkiksi Cafe Savoy ja Bistro Bardot ovat tällä hetkellä suosikkejani. Molemmissa aika perinteistä ruokaa. Ja hyvää.
Ei ihme, että esim. Helsingin alueella menee ravintoloita jatkuvasti konkurssiin. Itse en ole koskaan ollut hienostoravintoloiden asiakas, koska en tule täyteen niiden hienosto annoksista. Minua ei kiinnosta taiteellisesti sommiteltu alkupala,esim: kaksi heinää ja oliivi -tyylillä. Tulen jatkossakin äänestämään kukkarollani. Haluan, että tarjottu ruoka on maukasta ja sitä on riittävästi, jotta nälkä lähtee.